DARMOWY AUDYT SEO

Techniczne SEO – jak poprawić wydajność witryny?

Techniczne SEO – jak poprawić wydajność witryny?

Jonathan Borba/pexels.com

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to podstawa strategii sprzedażowej każdej współczesnej marki. SEO poprawia bowiem widoczność strony w Google, co ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki. Obok tworzenia wartościowych treści i generowania sieci linków wyróżniamy również techniczne SEO, czyli dbałość o wewnętrzną strukturę witryny. Aby zrozumieć ten proces, warto poznać najważniejsze techniki, które wchodzą w jego skład. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Konfiguracja strony internetowej

Wdrożenie każdego planu SEO powinno rozpoczynać się od stworzenia strony internetowej. Media społecznościowe i fora to równie skuteczne miejsca promowania oferty swojej marki, lecz posiadanie własnej przestrzeni w sieci pozwala na zastosowanie spersonalizowanych metod marketingowych, co z pewnością przyniesie najlepsze efekty. Zbudowanie zoptymalizowanej strony internetowej powinno być zatem priorytetem każdego współczesnego twórcy.

Sprawdź: Wskaźniki SEO poza stroną – na jakie zwrócić uwagę?

Stwórz nazwę domeny

Stworzenie i uruchomienie witryny to nie wszystko. Kolejnym ważnym krokiem jest wybranie odpowiedniej nazwy. Pamiętaj, że słowa kluczowe nie odgrywają w tym elemencie znaczącej roli. Kiedyś Google uznawał to za czynnik rankingowy, ale dziś aspekt ten nie ma większego znaczenia. Lepiej postawić na nazwę, która okaże się łatwa do zapamiętania i będzie kojarzyć się z Twoją marką.

Źródło: Luis Quintero/pexels.com

Projektowanie zawartości strony

Po uruchomieniu witryny oznaczonej odpowiednią domeną przychodzi czas na udoskonalenie jej zawartości. Zoptymalizowany projekt strony to nierzadko klucz do sukcesu, gdyż funkcjonalność i atrakcyjność treści zachęca użytkowników do ponownych odwiedzin. Ponadto wydłuża się wówczas czas sesji, w wyniku czego szanse na dokonanie faktycznej konwersji znacznie rosną.

Pamiętaj, że witryna musi być czytelna, łatwa w nawigacji i prosta w użyciu, gdyż tylko w ten sposób istnieje możliwość uzyskania dobrej widoczności w wyszukiwarce.

Sprawdź: Wpływ content marketingu na SEO

SEO on-site

SEO on-site obejmuje wiele elementów dotyczących wnętrza witryny. Należą do nich między innymi słowa kluczowe, sieć linków zwrotnych czy wartościowe treści.

Użycie popularnych fraz w strategicznych miejscach, takich jak metadane czy nagłówki, to doskonały sposób na dotarcie do grupy docelowych odbiorców i osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Strategia linkowania wewnętrznego to równie skuteczna droga do satysfakcjonujących wyników, gdyż technika ta jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym.

O wartościowej treści z pewnością nie trzeba zbyt wiele mówić. Im lepszy content, tym większy ruch w witrynie, który często przeradza się w rzeczywistych klientów.

Optymalizacja prędkości ładowania

Google chce zapewnić swoim użytkownikom jak najlepsze wrażenia, dlatego podczas budowania rankingu stron internetowych bierze pod uwagę wiele istotnych czynników. Jednym z nich jest prędkość ładowania witryny. Im szybszy czas otwierania, tym większa szansa na wysoką pozycję w SERP.

Jak zoptymalizować ten element? Aby przyspieszyć działanie strony, warto usunąć niepotrzebna zdjęcia, filmy i multimedia, a także uaktualnić pakiet hostingowy.

Sprawdź: Jakie moduły dla PrestaShop pomogą w pozycjonowaniu?

Czytelność i zrozumiałość

Zrozumiała i czytelna zawartość to czynnik, który generuje pozytywne wrażenia użytkownika i zachęca do ponownych odwiedzin. Aby zoptymalizować ten element, warto podzielić tekst na mniejsze fragmenty, dodać interesujące nagłówki i wypunktowania oraz uwzględnić ciekawe zdjęcia, a uwaga czytelnika z pewnością zostanie skupiona na dłużej.

Profil linków zwrotnych

Linki zwrotne są istotnym elementem każdej strategii SEO. Łącza przychodzące informują bowiem Google o wartości danej strony, udowadniając przy tym jej kompatybilność z wykorzystanymi słowami kluczowymi.

Postaraj się więc zdobyć jak najwięcej wartościowych linków zwrotnych, a z pewnością osiągniesz wysoką pozycję w wyszukiwarce. Unikaj jednak podstępnych metod, takich jak kupowanie łączy, gdyż może spotkać się to z karą od Google. Wartościowa treść to wystarczająca zachęta do linkowania, dlatego zadbaj o optymalizację SEO, a z pewnością osiągniesz sukces.

Sprawdź: Przewaga agencji SEO nad programem optymalizacyjnym

Słowa kluczowe w tytułach i podtytułach

Ważnym elementem strategii technicznego SEO jest umiejętne ulokowanie słów kluczowych. Wykorzystanie popularnych fraz w tytułach i podtytułach to doskonały sposób na pokazanie zarówno wyszukiwarkom, jak i użytkownikom, czego dotyczy dany artykuł i dla kogo może okazać się przydatny.

Strategia słów kluczowych to niezwykle potężne narzędzie, które odpowiednio wykorzystane, może zagwarantować doskonałe efekty. Optymalna gęstość i dobór właściwych fraz korzystnie wpływają na wizerunek witryny i zwiększają jej szanse na wysoką pozycję w Google.

Podsumowanie

Techniczne SEO to strategia, której celem jest poprawa doświadczeń użytkownika i osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Zoptymalizowana zawartość witryny to element generujący najlepsze wyniki. Pamiętaj bowiem, że Twoją grupą docelowych odbiorców są ludzie i to właśnie z myślą o nich powinien być tworzony każdy artykuł. Poprawa prędkości ładowania, przyjazna nazwa domeny i rozbudowany profil linków zwrotnych to tylko niektóre z czynników mających korzystny wpływ na pozycjonowanie strony.

Jeśli zatem chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał swojej witryny, skorzystaj z wyżej wymienionych wskazówek i zbuduj skuteczną stronę internetową, dzięki której osiągniesz doskonałe wyniki.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Koszt utrzymania sklepu internetowego
    Koszt utrzymania sklepu internetowego
    Rozważasz prowadzenie sklepu internetowego? W artykule przedstawiamy, co warto wiedzieć o kosztach jego założenia i utrzymania. Koniecznie czytaj dalej.
    Jak przechwytywać domeny?
    Jak przechwytywać domeny?
    Dzięki przechwyceniu domeny możesz stać się abonentem adresu o bardzo dobrych parametrach SEO. Istnieje kilka metod, jak to zrobić. Warto sprawdzić.
    Pozycjonowanie za efekt – czy nadal jest to modne?
    Pozycjonowanie za efekt – czy nadal jest to modne?
    Czy płacenie za efekt - znalezienie się w czołówce listy wyszukiwań w ogóle się opłaca? Niejedną osobę trapi pytanie, czy jest to w ogóle możliwe?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę