DARMOWY AUDYT SEO

Techniczne SEO – jak poprawić wydajność witryny?

5 min czytania
Techniczne SEO – jak poprawić wydajność witryny?
Kategoria Pozycjonowanie

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to podstawa strategii sprzedażowej każdej współczesnej marki. SEO poprawia bowiem widoczność strony w Google, co ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki. Obok tworzenia wartościowych treści i generowania sieci linków wyróżniamy również techniczne SEO, czyli dbałość o wewnętrzną strukturę witryny. Aby zrozumieć ten proces, warto poznać najważniejsze techniki, które wchodzą w jego skład. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Spis treści:

Konfiguracja strony internetowej

Wdrożenie każdego planu SEO powinno rozpoczynać się od stworzenia strony internetowej. Media społecznościowe i fora to równie skuteczne miejsca promowania oferty swojej marki, lecz posiadanie własnej przestrzeni w sieci pozwala na zastosowanie spersonalizowanych metod marketingowych, co z pewnością przyniesie najlepsze efekty. Zbudowanie zoptymalizowanej strony internetowej powinno być zatem priorytetem każdego współczesnego twórcy.

Sprawdź: Pozycjonowanie branży obuwniczej

Stwórz nazwę domeny

Stworzenie i uruchomienie witryny to nie wszystko. Kolejnym ważnym krokiem jest wybranie odpowiedniej nazwy. Pamiętaj, że słowa kluczowe nie odgrywają w tym elemencie znaczącej roli. Kiedyś Google uznawał to za czynnik rankingowy, ale dziś aspekt ten nie ma większego znaczenia. Lepiej postawić na nazwę, która okaże się łatwa do zapamiętania i będzie kojarzyć się z Twoją marką.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Projektowanie zawartości strony

Po uruchomieniu witryny oznaczonej odpowiednią domeną przychodzi czas na udoskonalenie jej zawartości. Zoptymalizowany projekt strony to nierzadko klucz do sukcesu, gdyż funkcjonalność i atrakcyjność treści zachęca użytkowników do ponownych odwiedzin. Ponadto wydłuża się wówczas czas sesji, w wyniku czego szanse na dokonanie faktycznej konwersji znacznie rosną.

Pamiętaj, że witryna musi być czytelna, łatwa w nawigacji i prosta w użyciu, gdyż tylko w ten sposób istnieje możliwość uzyskania dobrej widoczności w wyszukiwarce.

Sprawdź: Lokalne cytaty – czym są i jaki mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych?

SEO on-site

SEO on-site obejmuje wiele elementów dotyczących wnętrza witryny. Należą do nich między innymi słowa kluczowe, sieć linków zwrotnych czy wartościowe treści.

Użycie popularnych fraz w strategicznych miejscach, takich jak metadane czy nagłówki, to doskonały sposób na dotarcie do grupy docelowych odbiorców i osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Strategia linkowania wewnętrznego to równie skuteczna droga do satysfakcjonujących wyników, gdyż technika ta jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym.

O wartościowej treści z pewnością nie trzeba zbyt wiele mówić. Im lepszy content, tym większy ruch w witrynie, który często przeradza się w rzeczywistych klientów.

Optymalizacja prędkości ładowania

Google chce zapewnić swoim użytkownikom jak najlepsze wrażenia, dlatego podczas budowania rankingu stron internetowych bierze pod uwagę wiele istotnych czynników. Jednym z nich jest prędkość ładowania witryny. Im szybszy czas otwierania, tym większa szansa na wysoką pozycję w SERP.

Jak zoptymalizować ten element? Aby przyspieszyć działanie strony, warto usunąć niepotrzebna zdjęcia, filmy i multimedia, a także uaktualnić pakiet hostingowy.

Sprawdź: Jak pozycjonować blog? Optymalizacja SEO bloga

Czytelność i zrozumiałość

Zrozumiała i czytelna zawartość to czynnik, który generuje pozytywne wrażenia użytkownika i zachęca do ponownych odwiedzin. Aby zoptymalizować ten element, warto podzielić tekst na mniejsze fragmenty, dodać interesujące nagłówki i wypunktowania oraz uwzględnić ciekawe zdjęcia, a uwaga czytelnika z pewnością zostanie skupiona na dłużej.

Profil linków zwrotnych

Linki zwrotne są istotnym elementem każdej strategii SEO. Łącza przychodzące informują bowiem Google o wartości danej strony, udowadniając przy tym jej kompatybilność z wykorzystanymi słowami kluczowymi.

Postaraj się więc zdobyć jak najwięcej wartościowych linków zwrotnych, a z pewnością osiągniesz wysoką pozycję w wyszukiwarce. Unikaj jednak podstępnych metod, takich jak kupowanie łączy, gdyż może spotkać się to z karą od Google. Wartościowa treść to wystarczająca zachęta do linkowania, dlatego zadbaj o optymalizację SEO, a z pewnością osiągniesz sukces.

Sprawdź: Co oznacza pozycjonowanie szerokie?

Słowa kluczowe w tytułach i podtytułach

Ważnym elementem strategii technicznego SEO jest umiejętne ulokowanie słów kluczowych. Wykorzystanie popularnych fraz w tytułach i podtytułach to doskonały sposób na pokazanie zarówno wyszukiwarkom, jak i użytkownikom, czego dotyczy dany artykuł i dla kogo może okazać się przydatny.

Strategia słów kluczowych to niezwykle potężne narzędzie, które odpowiednio wykorzystane, może zagwarantować doskonałe efekty. Optymalna gęstość i dobór właściwych fraz korzystnie wpływają na wizerunek witryny i zwiększają jej szanse na wysoką pozycję w Google.

Podsumowanie

Techniczne SEO to strategia, której celem jest poprawa doświadczeń użytkownika i osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Zoptymalizowana zawartość witryny to element generujący najlepsze wyniki. Pamiętaj bowiem, że Twoją grupą docelowych odbiorców są ludzie i to właśnie z myślą o nich powinien być tworzony każdy artykuł. Poprawa prędkości ładowania, przyjazna nazwa domeny i rozbudowany profil linków zwrotnych to tylko niektóre z czynników mających korzystny wpływ na pozycjonowanie strony.

Jeśli zatem chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał swojej witryny, skorzystaj z wyżej wymienionych wskazówek i zbuduj skuteczną stronę internetową, dzięki której osiągniesz doskonałe wyniki.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Możliwości funkcjonowania w sieci. SaaS w kontekście badania słów kluczowych. Część 2
Możliwości funkcjonowania w sieci. SaaS w kontekście badania słów kluczowych. Część 2
Czym są słowa kluczowe oraz jakie są ich rodzaje? W jaki sposób odkryć intencje użytkowników, aby móc świadomie zaplanować strategię pozycjonowania SEO?
Koszt utrzymania sklepu internetowego
Koszt utrzymania sklepu internetowego
Rozważasz prowadzenie sklepu internetowego? W artykule przedstawiamy, co warto wiedzieć o kosztach jego założenia i utrzymania. Koniecznie czytaj dalej.
Badanie słów kluczowych – jakich błędów unikać?
Badanie słów kluczowych – jakich błędów unikać?
Jakie błędy związane ze strategią słów kluczowych mogą zrujnować Twoje SEO? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czego warto unikać.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie