Techniki White Hat SEO, z których skorzystać powinien każdy webmaster

Techniki White Hat SEO, z których skorzystać powinien każdy webmaster

TRAVELBLOG/pexels.com

W świecie SEO istnieją trzy główne, ale bardzo różne strategie: White Hat SEO, Grey Hat SEO i Black Hat SEO. Ważne jest, aby korzystać tylko z technik zgodnych z wytycznymi wyszukiwarek. Wszelkiego rodzaju próby oszustwa czy manipulacji algorytmem Google okazać się bowiem mogą najlepszym sposobem na spadek pozycji w rankingu SERP.

Grey Hat SEO i Black Hat SEO oferują sposoby na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania, niezależnie od tego, czy odbywa się to zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek, czy też nie. Jeśli więc zależy Ci na legalnych i długoterminowych efektach, pod uwagę powinieneś wziąć wyłącznie skuteczne i dozwolone przez Google praktyki.

Aby jednak lepiej zrozumieć istotę White Hat SEO, przyjrzyjmy się technikom, które zdecydowanie warto wykluczyć ze swojej strategii optymalizacyjnej.

Black Hat SEO

Black Hat SEO jest strategią optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, która mimo swej względnej skuteczności, niekorzystnie wpływa na wizerunek marki i ostatecznie powoduje jej spadek w rankingu Google. Taktyka ta skupia się bowiem na osiąganiu szybkich wyników poprzez zastosowanie ryzykownych i sprzecznych z wytycznymi wyszukiwarek technik.

Black Hat SEO często postrzegane jest jako strategia obejmująca wyłącznie algorytmy wyszukiwarek, a nie potrzeby grupy docelowych odbiorców. Podstępne techniki dążą do zwiększenia widoczności marki w sieci za pomocą niedozwolonych przez Google praktyk, takich jak:

  • Farma linków – to grupa linków, które łączą się ze sobą bezpośrednio. Metoda ta polega na spamowaniu indeksów wyszukiwarek i manipulacji organicznym procesem budowania rankingu SERP. Większość farm linków generowana jest przez automatyczne programy i usługi, co jeszcze bardziej uszkadza strukturę treści i niekorzystnie wpływa na wartość witryny.
  • Upychanie słów kluczowych – to technika optymalizacji polegająca na nadużywaniu słów kluczowych w metadanych i treści witryny. Jest to jedna z najstarszych technik Black Hat SEO. Mimo iż jeszcze kilkanaście lat temu przynosiła pożądane efekty, dziś jest zupełnie nieskuteczne i może prowadzić do poważnych konsekwencji w postaci bana czy całkowitego usunięcia strony z indeksu Google.
  • Maskowanie – technika ta obejmuje nieetyczną strategię optymalizacyjną polegającą na prezentowaniu odmiennych wersji witryny użytkownikom i robotom wyszukiwarek.

Ponieważ każda z wyżej wymienionych technik Black Hat SEO stwarza ogromne ryzyko utraty reputacji i z reguły prowadzi do usunięcia witryny z indeksu Google, zdecydowanie warto zrezygnować z wdrażania ich do swojej strategii optymalizacyjnej.

Sprawdź: White Hat SEO – budowanie linków

White Hat SEO

Mówiąc najprościej, White Hat SEO to proces budowania widoczności w sieci za pomocą technik zgodnych z wytycznymi wyszukiwarek. Działania te są długoterminową strategią, która stanowić powinna element planu marketingowego każdej współczesnej marki. Mimo iż White Hat SEO wymaga dużo czasu i niemałego zaangażowania, gwarantuje efekty, których zapewnić nie jest w stanie żadna inna strategia promocyjna.

Źródło: cottonbro/pexels.com

W skład tej strategii wchodzi wiele skutecznych technik optymalizacyjnych, które wykorzystać powinien każdy twórca online. Przyjrzyjmy się im bliżej:

Badanie słów kluczowych

Skuteczne badanie słów kluczowych to podstawa każdej strategii SEO. Identyfikacja terminów niezbędnych do osiągnięcia wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania to najlepszy sposób na opracowanie skutecznego planu działania. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich fraz możliwe jest bowiem przedstawienie oferty grupie docelowych odbiorców, co przekłada się bezpośrednio na ranking w SERP.

Aby przeprowadzone badanie okazało się rzeczywiście przydatne, warto skorzystać z kilku skutecznych narzędzi do analizy słów kluczowych, takich jak Planer Słów Kluczowych Google czy Keyword Tool. Dzięki tym programom uzyskasz informacje na temat najczęściej wyszukiwanych przez docelowych odbiorców haseł, a także poznasz trudność pozycjonowania się dla tychże terminów.

Optymalizacja witryny

Pierwszym krokiem do opracowania skutecznego planu SEO jest przeprowadzenie dokładnego audytu witryny. Dzięki narzędziom analitycznym szybko wykryjesz ewentualne błędy i zidentyfikujesz obszary wymagające szczególnej uwagi. Podczas analizy zawartości strony warto skupić się na następujących obszarach:

  • Problemy z treścią – kluczem do uzyskania wyższej pozycji w rankingu Google jest odpowiednia konfiguracja struktury zawartości strony internetowej. W tym celu warto pozbyć się spamu czy mało wartościowych wpisów. Ułatwi to algorytmom wyszukiwarek prawidłowe indeksowanie treści.
  • Techniczne aspekty witryny – dbałość o szybkie i prawidłowe ładowanie witryny, niezależnie od urządzenia, na którym jest wyświetlana, to podstawa każdej strategii optymalizacyjnej. Aspekt ten ma bowiem bezpośredni wpływ na wrażenia użytkownika, co jest ważnym czynnikiem rankingowym Google.
  • Struktura metadanych – celem każdego webmastera powinno być upewnienie się, że tytuły stron i opisy meta mają odpowiednią liczbę znaków, są zrozumiałe, czytelne i posiadają docelowe słowa kluczowe. Meta opisy nie powinny przekraczać 160 znaków, a tytuły mieścić się w zakresie 55–65 słów.

Sieć linków

Stworzenie sieci wartościowych linków zwrotnych to jeden z najważniejszych aspektów optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Aby zadbać o prawidłową indeksację witryny, warto pozbyć się uszkodzonych łączy i zbudować połączenia z wartościowymi witrynami. Skupienie się na tych aspektach korzystnie wpływa na wiarygodność strony i pokazuje Google, że zasługuje ona na wysoką pozycję w rankingu SERP.

Podsumowanie

White Hat SEO to jedyna strategia, której wykorzystanie rozważyć powinien każdy twórca treści w sieci. Wszelkiego rodzaju próby manipulacji procesem indeksowania mogą bowiem prowadzić do wielu poważnych konsekwencji, oznaczających z reguły całkowity upadek działalność marki online. Warto więc zapoznać się ze skutecznymi technikami optymalizacyjnymi i umiejętnie wdrożyć je do swojej strategii marketingowej.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Nowości w Google Search Console – bądź na bieżąco!

    Nowości w Google Search Console – bądź na bieżąco!

    Żyj w przyjaźni z Google i wykorzystaj wachlarz możliwości, jaki Ci oferuje. Dowiedz się, co nowego w konsoli Google Search Console i o czym warto pamiętać.
    Content marketing a SEO – o czym pamiętać, tworząc treści?

    Content marketing a SEO – o czym pamiętać, tworząc treści?

    Marketing treści a optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Czym jest content marketing i o czym pamiętać, sięgając po tę strategię? Zacznij doceniać możliwości treści.
    SEO Content: Naturalny sposób na pierwsze miejsce w rankingu

    SEO Content: Naturalny sposób na pierwsze miejsce w rankingu

    Treści SEO nie tworzy się wyłącznie z myślą o pozycjonowaniu. W artykule zamieszczono rodzaje contentu w Twojej witrynie, które są wartościowe dla potencjalnego klienta.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.