DARMOWY AUDYT SEO

Jak i gdzie znaleźć tematy na bloga?

8 min czytania
Jak i gdzie znaleźć tematy na bloga?
Kategoria Content

Wybór odpowiedniego tematu do blogowania to nie zawsze bułka z masłem. Najłatwiejsze jest pisanie o tym, o czym masz rozległą wiedzę i co Cię naprawdę interesuje. Aby jednak stworzyć najlepszą treść, musisz zrozumieć preferencje odbiorców. W tym artykule poznasz więc wskazówki dotyczące wyboru odpowiedniego tematu na bloga.

Spis treści:

Temat bloga – od czego zacząć?

Zanim przystąpisz do działania, postaraj się uporządkować istotne elementy. Odpowiedz sobie na postawione poniżej pytania.

Jaki jest cel Twojej strony internetowej?

Jeśli prowadzisz stronę internetową lub bloga, najlepiej byłoby, gdyby cel został ustalony na samym początku jego istnienia. Niektóre typowe cele stron internetowych obejmują sprzedaż produktów i osiąganie zysków, generowanie leadów, przyciąganie użytkowników, dzielenie się wiedzą, pozyskiwanie obserwatorów lub rejestrowanie konsumentów.

Jaki rodzaj treści wybrać?

Najważniejszym elementem każdej strony i każdego bloga jest treść. Pamiętaj, że istnieje wiele jej rodzajów, a witryny posiadające ten sam cel mogą mieć różną zawartość. Oto kilka z podstawowych typów treści:

  • Organiczny: Stworzony w celu pozycjonowania konkretnych słów kluczowych i pozyskiwania nowych użytkowników. Są to treści ponadczasowe, odpowiadają na typowe pytania odbiorców.
  • Wiadomości: Używane do promocji, aktualizacji lub budowania relacji z konsumentami. Ta zawartość ma krótszy okres trwałości i dotyczy określonego momentu w czasie lub wydarzenia.
  • Biuletyn informacyjny: Dla subskrybentów lub czytelników, którzy już Cię znają. Celem tego typu treści jest wysłanie ich za pośrednictwem poczty e-mail lub dostarczenie zawartości użytkownikom, którzy dodali Twojego bloga do zakładek.
  • Markowe: Wykorzystywane w celach informacyjnych, aby wyjaśnić użytkownikom cele marki, charakterystykę produktu czy usługi.

Krok ten jest bardzo ważny, ponieważ znacznie wpływa na budowanie strategii publikowania postów. Na przykład, jeśli próbujesz pozycjonować określone słowa kluczowe i chcesz pojawiać się w wynikach jego wyszukiwania, musisz poświęcić swój czas na optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Jeśli jednak treść jest przeznaczona do wyróżniania wiadomości lub dla subskrybujących czytelników, wówczas nie musisz przejmować się rankingiem organicznym, a skoncentrować się na rozwiązywaniu konkretnych problemów i poruszaniu popularnych tematów.

Dla kogo chcesz publikować?

Po określeniu celu i rodzaju treści musisz pomyśleć o grupie docelowej. Na przykład:
pewna strona internetowa to blog o motoryzacji. Treści tutaj powinny być dostosowane do użytkowników, którzy chcą być na bieżąco z najnowszymi informacjami ze świata pojazdów i mechaniki. Twórca musi więc zadbać o stałe aktualizowanie treści i podawanie nowych danych, które zainteresują odbiorców.
Inna strona internetowa sprzedaje sprzęt sportowy. Treści tutaj powinny być ponadczasowe, zawsze aktualne i dostosowane do odpowiedzi na pytania dotyczące ruchu oraz zdrowego stylu życia.
Znajomość celu swojej witryny, rodzaju treści do wytworzenia i grupy docelowej to trzy najważniejsze kroki do stworzenia dobrego contentu na każdym blogu.

Sprawdź: Czy przejrzystość treści na stronie internetowej wpływa na SEO?

O czym nie pisać?

Jeśli uwzględniłeś poprzednie kroki i nadal nie wiesz, jakie treści tworzyć, pomyśl o tematach, których zdecydowanie nie chcesz poruszać. Czasami będą one łatwe do zidentyfikowania, na przykład jako bloger motoryzacyjny nie chcesz pisać o tematach związanych z suplementacją sportowców.

Innym razem może to być jednak nieco mniej oczywiste, a punktem odniesienia musi stać się wówczas Twój cel. Na przykład, prowadząc sklep internetowy, warto pomyśleć o ponadczasowych treściach, które zwiększą sprzedaż. Natomiast większość samodzielnych blogów rozwija się dzięki popularnym treściom i straciłaby czytelników, gdyby udostępniane były długie przewodniki czy wiecznie aktualne informacje.

Wiedza o tym, jakie słowa kluczowe i tematy nie będą działać na Twojej stronie, pozwoli Ci skoncentrować się na znalezieniu tych, które okażą się przynosić pożądane efekty!

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Metody pozyskiwania tematów na bloga

Kiedy poznałeś już fundamenty tworzenia bloga, nadszedł czas, aby zacząć wdrażać konkretne pomysły! Jak już wiesz, pomysły na Twojego bloga będą w dużym stopniu zależeć od celu postu i grupy, do której kierujesz swoje treści. Biorąc to pod uwagę, niżej przedstawiono kilka istotnych metod, dzięki którym znajdziesz naprawdę dobre tematy na swojego bloga!

Obserwuj inne blogi w branży, czerp inspirację

Wiesz, że nie musisz stale sam wyszukiwać odpowiednich inspiracji tematycznych? Wystarczy, że zaobserwujesz konkretne blogi czy profile w mediach społecznościowych, a pomysły będą pojawiały się same. Jeśli znasz niektóre z najlepszych firm w swojej branży, to zajrzyj na ich stronę i zaobserwuj ją. Jest to jeden z najłatwiejszych sposobów pobudzania swojej kreatywności bez marnowania cennego czasu na szukanie.

Przeprowadź analizę konkurencji

Świetnym sposobem na odkrywanie nowych tematów blogowych jest analiza stron internetowych konkurencji. Dowiedz się, o czym piszą? Na jakie pytania próbują odpowiedzieć? Czy jakieś tematy występują szczególnie często?

Jeżeli przystępujesz do analizowania swojej konkurencji, zastanów się nad wykorzystanymi przez nich słowami kluczowymi, dlaczego to właśnie one przyciągają największą liczbę odbiorców, a także sprawdź linki na ich stronie oraz dowiedz się, co jest obecnie modne w branży.

Jeśli celem treści Twojego bloga jest wysoka organiczna pozycja, skorzystaj ze specjalistycznych narzędzi marketingowych, takich jak Ahrefs lub SEMrush, które pozwolą Ci poznać różnice między Twoją witryną a stroną branżowego rywala.

Czytaj fora internetowe

Podobnie jak przy analizie stron internetowych konkurencji czytanie forów dyskusyjnych lub komentarzy użytkowników może być świetnym sposobem na nowe pomysły dotyczące postów na blogu. Zwróć uwagę na wszelkie pytania odbiorców, które wydają się istotne lub nie znajdują konkretnych odpowiedzi. Może to być doskonały punkt wyjścia dla Twojej twórczości, która być może z czasem przekształci się w coś poważniejszego.

Bądź na bieżąco z wiadomościami z branży i ze świata

Jeśli nie jesteś na bieżąco z konkretnymi informacjami branżowymi, to z pewnością nie zaangażujesz swoich odbiorców. Świeże treści na stronie to podstawa każdej witryny. Musisz umieć zareagować na każde wydarzenie, które aktualnie dzieje się w Twojej profesji albo na świecie. Można było zauważyć to na przykład podczas pandemii, ponieważ wszystkie sklepy internetowe zareagowały w podobny sposób, czyli udostępniały posty na temat tego, jak dbają o bezpieczeństwo klientów.

Dokładnie określ słowa kluczowe

Niezależnie od tego, czy Twoim celem jest stworzenie posta, który będzie dobrze pozycjonował się w sieci, czy też działasz w innym kierunku, badanie słów kluczowych może być świetnym sposobem na znalezienie nowych tematów do pisania. Korzystając z narzędzia takiego jak Keyword Tool, wpisz wybrany termin i spójrz na listę sugerowanych słów kluczowych, a pomysły na nowe treści pojawią się same. Zwróć również uwagę na wskaźniki, takie jak miesięczna liczba wyszukiwań, aby ocenić zainteresowanie użytkowników danym tematem i wiedzieć, co najbardziej przypadnie do gustu Twoim odbiorcom.

Sprawdź pasek wyszukiwania Google

Czy wiesz, że za pomocą zwykłego paska wyszukiwania Google możesz przeprowadzić ogólną analizę słów kluczowych? To właśnie tam pojawiają się propozycje wyszukiwań najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę. Wystarczy, że wpiszesz swój ogólny pomysł w pasku wyszukiwania, a zaczną pojawiać się konkretne propozycje. Dzięki tej strategii można w szybki sposób dowiedzieć się czegoś więcej na temat użytkowników, ich potrzeb, a przede wszystkim zainspirować się tematycznie.

Sprawdź: Klientocentryczność w treściach

Zacznij pisać bloga już dziś!

Pisanie bloga to doskonały sposób na tworzenie treści, które będą wysoko pozycjonowane dla określonych słów kluczowych i przyniosą Ci popularność w sieci. Jeśli wykorzystasz opisane wyżej wskazówki, możesz mieć pewność, że Twoje działania obiorą właściwy kierunek, a Ty szybko staniesz się liderem w swojej branży. Pamiętaj jednak, że nie próbując – nic nie osiągniesz. Nie czekaj więc i zacznij swoją przygodę już teraz!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami i umów się na bezpłatną konsultację, na której ustalimy szczegóły naszej współpracy. Dzięki nam poznasz skuteczną strategię SEO!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 10

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak skutecznie tworzyć eksperckie treści?
Jak skutecznie tworzyć eksperckie treści?
Jeśli chcesz dobrze wypozycjonować swoją stronę internetową, musisz tworzyć treści wysokiej jakości. Sprawdź, jak to zrobić!
Jak zoptymalizować gęstość słów kluczowych w treści?
Jak zoptymalizować gęstość słów kluczowych w treści?
Ile słów kluczowych powinien zawierać post na blogu? W jakiej sytuacji możemy mówić o upychaniu najważniejszych fraz? Odpowiedzi na te pytania poznasz w naszym artykule.
Jak korzystać z ChatGPT?
Jak korzystać z ChatGPT?
Zadaj pytanie z dowolnej kategorii, a już po kilku sekundach otrzymasz odpowiedź. Tak właśnie działa ChatGPT od OpenAI. Sprawdź, jak z niego korzystać!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę