Temat bloga – gdzie szukać inspiracji?

Temat bloga – gdzie szukać inspiracji?

Ivan Samkov/pexels.com

Wybór odpowiedniego tematu do blogowania to nie zawsze bułka z masłem. Najłatwiejsze jest pisanie o tym, o czym masz rozległą wiedzę i co Cię naprawdę interesuje. Aby jednak stworzyć najlepszą treść musisz zrozumieć preferencje odbiorców. W tym artykule poznasz więc wskazówki, dotyczące wyboru odpowiedniego tematu na bloga.

Zacznij od podstaw

  1. Jaki jest cel Twojej strony internetowej?
  2. Jeśli prowadzisz stronę internetową lub bloga, najlepiej byłoby, gdyby cel został ustalony na samym początku jego istnienia. Niektóre typowe cele stron internetowych obejmują sprzedaż produktów i osiąganie zysków, generowanie leadów, przyciąganie użytkowników, dzielenie się wiedzą, pozyskiwanie obserwatorów lub rejestrowanie konsumentów.

  3. Jaki rodzaj treści wybrać?
  4. Najważniejszym elementem każdej strony i każdego bloga jest treść. Pamiętaj, że istnieje wiele jej rodzajów, a witryny posiadające ten sam cel, mogą posiadać bardzo różną zawartość. Oto kilka z podstawowych typów treści:

    • Organiczny: Stworzony w celu pozycjonowania konkretnych słów kluczowych i pozyskiwania nowych użytkowników. Są to treści ponadczasowe i odpowiadają na typowe pytania odbiorców.
    • Wiadomości: Używane do promocji, aktualizacji lub budowania relacji z konsumentami. Ta zawartość ma krótszy okres trwałości i dotyczy określonego momentu w czasie lub wydarzenia.
    • Biuletyn informacyjny: Dla subskrybentów lub czytelników, którzy już Cię znają. Celem tego typu treści jest wysłanie ich za pośrednictwem poczty e-mail lub dostarczenie zawartości użytkownikom, którzy dodali Twojego bloga do zakładek.
    • Markowe: Wykorzystywane w celach informacyjnych, aby wyjaśnić użytkownikom cele marki, charakterystykę produktu cz usługi.

    Krok ten jest bardzo ważny, ponieważ znacznie wpływa na budowanie strategii publikowania postów. Na przykład, jeśli próbujesz pozycjonować określone słowa kluczowe i chcesz pojawiać się w wynikach jego wyszukiwania, musisz poświęcić swój czas na optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Jeśli jednak treść jest przeznaczona do wyróżniania wiadomości lub dla subskrybujących czytelników, wówczas nie musisz przejmować się rankingiem organicznym i możesz bardziej skoncentrować się na rozwiązywaniu konkretnych problemów i poruszaniu popularnych tematów.

  5. Dla kogo chcesz publikować?
  6. Po określeniu celu i rodzaju treści musisz pomyśleć o grupie docelowej. Na przykład:

    Pewna strona internetowa to blog o motoryzacji. Treści tutaj powinny być dostosowane do użytkowników, którzy chcą być na bieżąco z najnowszymi informacjami ze świata pojazdów i mechaniki. Twórca musi więc zadbać o stałe aktualizowanie treści i podawanie nowych danych, które zainteresują odbiorców.

    Inna strona internetowa sprzedaje sprzęt sportowy. Treści tutaj powinny być ponadczasowe, zawsze aktualne i dostosowane do odpowiedzi na pytania dotyczące ruchu i zdrowego stylu życia.

    Znajomość celu swojej witryny, rodzaju treści do wytworzenia i grupy docelowej to trzy najważniejsze kroki do stworzenia dobrego contentu na każdym blogu!

O czym więc nie pisać?

Jeśli uwzględniłeś poprzednie kroki i nadal nie wiesz, jakie treści tworzyć, może pomyśleć o tematach, których zdecydowanie nie chcesz poruszać. Czasami będą one łatwe do zidentyfikowania. Na przykład jako bloger motoryzacyjny nie chcesz pisać o tematach związanych z suplementacją sportowców.

Innym razem może to być jednak nieco mniej oczywiste, a Twoim punktem odniesienia musi stać się wówczas Twój cel. Na przykład, prowadząc sklep internetowy, warto pomyśleć o ponadczasowych treściach, które zwiększą sprzedaż. Natomiast większość samodzielnych blogów rozwija się dzięki popularnym treściom i straciłaby czytelników, gdyby udostępniane były długie przewodniki czy wiecznie aktualne informacje.

Wiedza o tym, jakie słowa kluczowe i tematy nie będą działać na Twojej stronie, pozwoli Ci skoncentrować się na znalezieniu tych, które okażą się przynosić pożądane efekty!

Czerpanie inspiracji

Kiedy poznałeś już fundamenty tworzenia bloga, nadszedł czas, aby zacząć wdrażać konkretne pomysły! Jak już wiesz, pomysły na Twojego bloga będą w dużym stopniu zależeć od celu postu i grupy, do której kierujesz swoje treści. Biorąc to pod uwagę, niżej przedstawiono kilka istotnych metod, dzięki którym znajdziesz naprawdę dobre tematy na swojego bloga!


Źródło: Picography/pexels.com

Przeprowadź analizę konkurencji

Świetnym sposobem na odkrywanie nowych tematów blogowych jest analiza stron internetowych konkurencji. Dowiedz się, o czym piszą? Na jakie pytania próbują odpowiedzieć? Czy jakieś tematy występują szczególnie często? Dzięki temu pobudzisz swoją kreatywność i odkryjesz wiele ciekawych tematów do pisania.

Jeśli celem treści Twojego bloga jest wysoka organiczna pozycja, warto skorzystać ze specjalistycznych narzędzi marketingowych, takich jak Ahrefs lub SEMrush, które pozwolą Ci poznać różnice między Twoją witryną a stroną branżowego rywala.

Czytaj fora internetowe

Podobnie jak przy analizie stron internetowych konkurencji, czytanie forów dyskusyjnych lub komentarzy użytkowników może być świetnym sposobem na nowe pomysły dotyczące postów na blogu. Zwróć uwagę na wszelkie pytania odbiorców, które wydają się istotne lub nie znajdują konkretnych odpowiedzi. Może to być doskonały punkt, z którego możesz zacząć swoją twórczość, która być może z czasem przekształci się w coś poważniejszego.

Dokładnie określ słowa kluczowe

Niezależnie od tego, czy Twoim celem jest stworzenie posta, który będzie dobrze pozycjonował się w sieci czy też działasz w innym kierunku, badanie słów kluczowych może być świetnym sposobem na znalezienie nowych tematów do pisania. Korzystając z narzędzia takiego jak Keyword Tool, wpisz wybrany termin i spójrz na listę sugerowanych słów kluczowych, a pomysły na nowe treści pojawią się same. Zwróć również uwagę na wskaźniki, takie jak miesięczna liczba wyszukiwań, aby ocenić zainteresowanie użytkowników danym tematem i wiedzieć, co najbardziej przypadnie do gustu Twoim odbiorcom.

Zacznij pisać bloga już dziś!

Pisanie bloga to doskonały sposób na tworzenie treści, które będą wysoko pozycjonowane dla określonych słów kluczowych i przyniosą Ci popularność w sieci. Jeśli wykorzystasz opisane wyżej wskazówki, możesz mieć pewność, że Twoje działania obiorą właściwy kierunek, a Ty szybko staniesz się liderem w swojej branży. Pamiętaj jednak, że nie próbując – nic nie osiągniesz. Nie czekaj więc i zacznij swoją przygodę już teraz!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?

    Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?

    Rozpocząłeś pozycjonowanie strony? Widoczność witryny będzie rosnąć, a wraz z czasem inwestycja będzie coraz bardziej rentowna. Sprawdź, po jakim czasie możesz się spodziewać efektów i jakie one będą.
    Połączenie SEO i PPC – czy to się opłaca?

    Połączenie SEO i PPC – czy to się opłaca?

    SEO czy PPC - co wybrać? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, dlaczego wykorzystanie obu tych strategii jednocześnie jest najlepszym rozwiązaniem.
    Co warto wiedzieć o WordPressie?

    Co warto wiedzieć o WordPressie?

    Poszukujesz systemu zarządzania treścią, który jest tani, łatwy w obsłudze i niezwykle funkcjonalny? WordPress jest doskonałym rozwiązaniem!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.