DARMOWY AUDYT SEO

Thank You Page – jak wygląda i do czego ją wykorzystać?

6 min czytania
Thank You Page – jak wygląda i do czego ją wykorzystać?
Kategoria Pozycjonowanie

Thank You Page może dodać kilka cennych punktów procentowych do Twojego współczynnika konwersji. Jak wykorzystać jej ogromny potencjał marketingowy? Potrzebujesz przede wszystkim dobrego pomysłu oraz ciekawego projektu.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj artykuł. Wyjaśniamy, jak wygląda strona z podziękowaniem i przedstawiamy najlepsze pomysły na jej wykorzystanie!

Spis treści:

Czym jest Thank You Page i jak wygląda?

Thank You Page (TYP) to miejsce, do którego przenoszony jest użytkownik po wykonaniu akcji. Niektórzy zakładają, że służy wyłącznie do informowania odbiorców o pomyślnym przebiegu jakiegoś procesu, na przykład:

  • zakupie produktu,
  • zapisaniu się do newslettera,
  • pobraniu e-booka,
  • założeniu konta.

To duży błąd. W rzeczywistości strona z podziękowaniem może zrobić dla Ciebie znacznie więcej, na przykład przedłużyć współpracę z klientem, a nawet rozpocząć kolejną ścieżkę konwersji!

Jak wygląda Thank You Page?

TYP wyświetla się po wykonaniu przez użytkownika konwersji na stronie lub w sklepie internetowym. O tym, jak będzie wyglądała, decyduje właściciel serwisu.

W najprostszej formie składa się z informacji na temat pomyślnego przebiegu jakiegoś działania, podziękowania oraz nazwy i logo firmy. To zdecydowanie za mało, ale do tego przejdziemy za moment.

Przykłady Thank You Page:

 Serwis WordStream – Thank You Page Serwis WordStream – Thank You Page

 Serwis HubSpot – Thank You Page Serwis HubSpot – Thank You Page


 Search Engine Land – Thank You Page Search Engine Land – Thank You Page

Sprawdź: Co zrobić ze źle wdrożonym certyfikatem SSL, gdy otrzymamy komunikat „To połączenie nie jest bezpieczne”?

Jak wykorzystać stronę z podziękowaniem? 7 pomysłów

Wykorzystaj w pełni ruch i zaangażowanie, które udało Ci się zbudować wokół swojej witryny. Strona z podziękowaniem ma ogromny potencjał – i to nie tylko w kontekście zwiększania współczynnika konwersji.

Komunikat w stylu „Dziękujemy za dokonanie zakupu w naszym sklepie.” to nie najlepszy pomysł. W ten sposób sugerujesz klientom, że współpraca dobiegła końca, a tym samym pozbawiasz się szansy na dodatkowe korzyści.

Oto 7 pomysłów na wykorzystanie Thank You Page.

  1. Prośba o wypełnienie ankiety

    Mierzenie satysfakcji klienta to ważny element prowadzenia biznesu. Wykorzystaj stronę z podziękowaniem. Poproś użytkowników o wypełnienie ankiety. To najprostszy i najtańszy sposób na zbadanie ich zadowolenia.

    Przygotuj kilka prostych pytań, poinformuj użytkowników, ile potrwa ankieta i podziękuj im za poświęcony czas.

  2. Prośba o dodanie opinii

    Informacje zwrotne od klientów pomagają rozwijać markę i ulepszać strategię marketingową. Nie bój się prosić o opinie na temat produktów czy feedback związany z konkretną interakcją.

    Przykład 1: zapytaj, co mógłbyś poprawić w procesie zakupowym.

    Przykład 2: zapytaj, w jaki sposób klient dowiedział się o Twojej marce.

  3. Linki do innych materiałów

    Skieruj pozyskany ruch na najlepsze treści na swojej stronie, np. flagowe artykuły blogowe. Dzięki temu zyskasz dodatkowe wyświetlenia, pokażesz się w roli eksperta i przedłużysz interakcję z klientem.

    Istnieje duża szansa, że po zapoznaniu się z poradnikiem, artykułem czy wideo klient zdecyduje się na kolejną konwersję.

     Serwis Punchbowl – Thank You Page Serwis Punchbowl – Thank You Page

  4. Specjalna oferta

    Jeśli użytkownik przed chwilą wszedł w interakcję z Twoją witryną/marką, prawdopodobnie będzie bardziej skłonny do wykonania kolejnej akcji niż przy pierwszym kontakcie.

    Strona z podziękowaniem może więc służyć do promocji produktów, zaoferowania bonu rabatowego czy innej, specjalnej oferty.

  5. Rekomendacje klientów

    Opinie i referencje zadowolonych klientów mają większą moc niż komunikaty wychodzące od marki. Umieść je na stronie z podziękowaniem za subskrypcję newslettera lub rejestrację konta. To może przekonać użytkowników, którzy jeszcze nie dokonali najważniejszej konwersji, czyli zakupu.

  6. Zachęcenie do odwiedzenia innych kanałów
  7. Na stronie z podziękowaniem umieść linki do swoich profili w social mediach i zachęć użytkownika do ich zaobserwowania. Dzięki temu utrzymasz jego uwagę i będziesz mógł płynnie prowadzić z nim dialog.

     Serwis Backlinko – Thank You Page Serwis Backlinko – Thank You Page

    Social media odgrywają dziś ogromną rolę w marketingu. Pozwalają nie tylko budować świadomość marki i komunikować się z odbiorcami, ale też bezpośrednio sprzedawać!

  8. Zaproszenie na webinar

    Organizujesz webinar, szkolenie czy inne wydarzenie online? Wykorzystaj Thank You Page, aby zebrać większą publiczność. Powiadom użytkownika o spotkaniu, napisz, czego będzie dotyczyło i podaj link do zapisu.

    Wskazówka: warto umożliwić użytkownikom zapisanie wydarzenia np. w Kalendarzu Google i ustawienie przypomnienia. To zwiększy prawdopodobieństwo, że zapisane osoby rzeczywiście pojawią się na webinarze.

    Umów się na darmowy audyt Twojej strony
    DARMOWY AUDYT SEO

    Jak zaprojektować Thank you Page?

    Pomysł na stronę z podziękowaniem to nie wszystko. Możesz zaproponować kolejny produkt, udział w webinarze czy content na blogu, jednak to nie daje gwarancji, że użytkownik wykona pożądaną akcję.

    Kluczową rolę odgrywa tutaj projekt strony TYP. Jak powinien wyglądać? Oto kilka wskazówek:

    • Zrezygnuj z poważnych i oficjalnych komunikatów

      Ponad 90% konsumentów chce, aby marki stosowały lekkie, humorystyczne komunikaty (Spiceworks). Zapomnij o oficjalnym języku i nudnych podziękowaniach. Dodaj do swojej strony odrobinę humoru.

    • Dodaj silne CTA

      Wezwanie do działania zwiększa współczynnik konwersji. Według serwisu WordStream przycisk CTA w wiadomości e-mail może zwiększyć sprzedaż aż o 1617%. Na stronie z podziękowaniem działa to podobnie.

    • Podaj szczegóły

      Niezależnie od tego, co proponujesz użytkownikowi, zawsze podawaj szczegóły i zapewniaj mu płynne, bezproblemowe przejście ścieżki konwersji.

      Zachęcasz do zapisu na webinar? Podaj dokładną datę i godzinę. Prosisz o zaobserwowanie kanałów w social mediach? Udostępnij linki.

    • Zachowaj spójność wizualną

      Marka powinna zachować spójność wizualną i komunikacyjną przy każdym spotkaniu z konsumentem. Dzięki temu zapada w pamięć oraz budzi większe zaufanie.

    • Testuj różne wersje strony TYP

      Najlepszym sposobem na znalezienie idealnej strategii jest testowanie. Thank You Page nie jest wyjątkiem. Stwórz kilka wersji strony i analizuj statystyki. Reakcje użytkowników powiedzą Ci, która wersja sprawdza się najlepiej.

    Sprawdź: Czym jest Cloudflare i jaki ma wpływ na SEO?

    Podsumowanie

    Thank You Page wbrew pozorom nie służy wyłącznie do dziękowania za dokonanie zakupu. Można, a wręcz należy, stosować ją do generowania kolejnych konwersji, utrzymania lojalności klientów, a także zbierania informacji na temat ich doświadczeń.

    Wykorzystaj ruch, w którego budowę zainwestowałeś wcześniej pieniądze i swój cenny czas!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 2

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Najczęstsze błędy podczas pozycjonowania stron. Sprawdź, na co musisz zwrócić uwagę!
Najczęstsze błędy podczas pozycjonowania stron. Sprawdź, na co musisz zwrócić uwagę!
Pozycjonowanie to proces wymagający wiedzy i umiejętności. Przedstawiamy błędy popełniane przez właścicieli stron i początkujących pozycjonerów.
Czym jest Alexa Rank?
Czym jest Alexa Rank?
Ranking popularności witryny, jakim jest Alexa Rank, jest niezwykle przydatny przy działaniach związanych z SEO. Dzięki niemu można przeanalizować stronę pod kątem jej popularności względem konkurencji. Zobacz, jak korzystać z tego narzędzia.
Fragmenty polecane przez Google – jak się tam dostać?
Fragmenty polecane przez Google – jak się tam dostać?
Polecane fragmenty Google to doskonały sposób na zwiększenie ruchu na swojej stronie. Sprawdź, czym są i jak mogą pomóc Ci osiągnąć wymarzone efekty!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie