W życiu pewne są tylko 3 rzeczy, a jedną z nich są update’y Google. I dlatego to właśnie nimi zaczniemy dzisiejszy przegląd SEO Newsów. A czym zakończymy? To już musicie sprawdzić sami.
March 2022 Product Reviews Update to już trzecia aktualizacja recenzji produktów – dwie poprzednie miały miejsce w kwietniu i grudniu zeszłego roku. Najnowszy update uwzględnia większą liczbę sygnałów i kryteriów w algorytmie.
Roll out rozpoczął się 23.03 i ma potrwać 3 tygodnie. Póki co objął tylko strony angielskojęzyczne, choć niewykluczone, że dotknie również stron w innych językach.
Przypominamy, że aktualizacja recenzji produktów ma na celu nagradzanie treści recenzji produktów o wysokim poziomie merytorycznym.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/march-2022-google-product-reviews-update-rolling-out-33131.html
Zainteresowanie użytkowników daną domeną nie jest czynnikiem rankingowym. Przynajmniej według Johna Muellera. Ekspert Google kolejny raz zaznaczył, że wyszukiwarka nie traktuje „zaangażowania” jako czynnika rankingowego. Ponoć Google w ogóle go nie używa, bo nie wie, czy strona ma wysoki, czy niski poziom zaangażowania użytkowników.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-user-engagement-seo-33077.html
Problemy z indeksacją? Google przyznaje, że nie jest w stanie przeskanować całego internetu.
John Mueller wyjawił, że liczba rzeczywistych adresów URL jest nieskończona, więc przeszukanie ich wszystkich jest po prostu niemożliwe. Dlatego roboty indeksujące przyjmują założenia, upraszczają i zgadują, co jest realnie warte indeksowania.
Czym kieruje się Google? Otóż.. nie wiadomo. John wspomniał coś o jakości adresów, ale nie podał żadnych konkretów.
GA 3 zostanie oficjalnie wygaszone.
Nie oznacza to oczywiście końca Google Analytics, lecz po prostu wdrożenie jego nowszej wersji: GA4. Do samego wygaszenia ma dojść dopiero 1 czerwca przyszłego roku, ale my doradzamy jak najszybszą migrację.
Skąd ta zmiana? Russell Ketchum, dyrektor ds. zarządzania produktami w Google, tłumaczy, że Universal Analytics został stworzony dla generacji pomiarów internetowych, które były zakorzenione w sieci desktopowej, niezależnych sesjach i łatwiejszych do zaobserwowania danych z plików cookie. Jest to jedna ze zmian jaką niesie ze sobą WEB 3.0
Źródło:
https://searchengineland.com/google-deprecate-universal-analytics-on-july-1-2023-382648
Google to sunset Universal Analytics on July 1, 2023, in favor of Google Analytics 4
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.