Top 10 sposobów na reklamę w internecie – część I

Top 10 sposobów na reklamę w internecie – część I

Mikael Blomkvist / pexels.com

Każda firma, aby przetrwać na konkurencyjnym rynku i efektywnie się rozwijać, potrzebuje klientów. Zdobycie ich wymaga podjęcia odpowiednich działań promocyjnych. Kiedyś wystarczyło zdecydować między billboardem, plakatem, ulotką, reklamą w radiu lub TV. Jednak dziś, w cyfrowym świecie, możliwości tych jest o wiele więcej. Reklama w internecie to podstawowe narzędzie promocyjne dla milionów przedsiębiorców. Wybór najlepszych rozwiązań nie zawsze jest prosty. Dlatego też przygotowaliśmy 20 sposobów na reklamę w sieci. W tym tekście przedstawimy pierwszą dziesiątkę (kolejność przypadkowa).

1. Strona internetowa

Dziś każda firma potrzebuje strony internetowej, bez względu na to, w jakiej branży funkcjonuje. Witryna w wielu przypadkach będzie miejscem docelowym dla obecnych i potencjalnych klientów. Nawet, jeśli znajdą markę w mediach społecznościowych lub Google, danych kontaktowych lub szczegółów oferty mogą szukać właśnie na stronie. To reklama w internecie, która działa całą dobę, przez 7 dni tygodniu i 365 dni w roku.

Jak można wykorzystać w promocji firmową witrynę?

Dobra strona internetowa firmy służy nie tylko jako narzędzie promocyjne – może opowiadać historię marki, prezentować produkty lub usługi, dostarczać wspomnianych informacji kontaktowych oraz wyszczególniać wyróżniające cechy danego podmiotu. Jest również bardzo przydatna w przypadku analizy skuteczności innych działań marketingowych, np. pozycjonowania czy kampanii PPC. Dlaczego? Taka reklama w internecie potrzebuje strony docelowej, której rolę będzie pełnić właśnie witryna firmy. Ponadto, gdy opublikujemy jakiekolwiek informacje w mediach społecznościowych, zwykle będą one odsyłały do witryny marki. Gromadząc ruch z tych źródeł na stronie można sprawdzić, które strategie działają najlepiej i uzyskać cenne informacje o swoich odbiorcach.

Reklama w internecie za pomocą strony internetowej nie jest kosztownym rozwiązaniem. Wykupienie domeny oraz serwera na rok to wydatek od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Nic nie stoi na przeszkodzie, by prostą witrynę na bezpłatnym szablonie założyć samodzielnie. Dopiero pomoc specjalisty może okazać się kosztowna – tutaj stawki wahają się od kilkuset złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy (np. za stronę sklepu internetowego).

Sprawdź: Czy powinieneś być na TikToku?

2. Wizytówka Google Moja Firma

Wykorzystywanie Google do promowania swojej firmy to dziś oczywistość. Jednak w obrębie wyszukiwarki można zastosować kilka rozwiązań marketingowych. Które wybrać? Na początku warto zainteresować się profilem firmy i Wizytówką Google Moja Firma. To bezpłatne narzędzie, które umożliwia wyświetlanie informacji o danej marce w ogólnych wynikach wyszukiwania, sekcji wyników lokalnych oraz Mapach Google.

Gdy ktoś wpisze nazwę firmy z miastem lub innym określeniem lokalizacyjnym (np. włoska restauracja niedaleko mnie), Google pokaże mu wyniki z najbliższej okolicy. Algorytmy amerykańskiego giganta coraz dokładniej dopasowują odpowiedzi na zapytania użytkowników do miejsca, w którym się oni znajdują. Dlatego posiadanie swojej wizytówki jest tak ważne. Z tego rozwiązania mogą skorzystać wszystkie firmy, które mają stacjonarną placówkę lub świadczą usługi w konkretnej lokalizacji, np.:

  • restauracje,
  • hotele,
  • salony kosmetyczne,
  • fryzjerzy,
  • hydraulicy,
  • prawnicy,
  • lekarze.

Wizytówka GMF obejmuje podstawowe informacje o danej działalności. To m.in.: adres, informacje kontaktowe, godziny otwarcia, link do strony internetowej i krótki opis. Ponadto zawiera bardzo ważne w marketingu opinii klientów – wielu innych użytkowników często sprawdza recenzje przed skorzystaniem z oferty firmy. GMF to darmowa reklama w internecie, której nie należy dziś ignorować.

3. SEO i pozycjonowanie

Kolejnym działaniem, dotyczącym wyszukiwarki, jest pozycjonowanie strony internetowej. SEO to zestaw praktyk, które dostosowują witrynę do algorytmu rankingu Google. Kompleksowe działania optymalizujące mają doprowadzić do tego, aby strona wyświetlała się użytkownikom wyszukiwarki na pierwszych miejscach na określone zapytania. Pozycjonowanie obejmuje m.in.:

  • regularne tworzenie treści z odpowiednimi słowami kluczowymi,
  • dodanie fraz w tekstach już opublikowanych na stronie,
  • techniczną optymalizację strony internetowej,
  • budowanie bazy linków zewnętrznych,
  • linkowanie wewnętrzne.

Dobrze realizowana strategia SEO doprowadzi do tego, że Google niejako automatycznie będzie promowało daną firmę poprzez umieszczenie jej strony wysoko w wynikach wyszukiwania. Oferta danej marki skutecznie dotrze do zainteresowanych odbiorców. Trzeba jednak podkreślić, że pozycjonowanie nie daje tak szybkich efektów, jak np. płatna reklama w internecie. Proces ten może trwać nawet kilka miesięcy. Co istotne, nawet po osiągnięciu satysfakcjonujących wyników, powinno się kontynuować działania SEO w celu utrzymania pozycji. Rozwiązanie to może być bezpłatne, jeśli ktoś zna podstawy i ma czas, by zająć się optymalizacją samodzielnie. Najczęściej jednak przedsiębiorcy decydują się na wynajęcie wyspecjalizowanej w pozycjonowaniu agencji.

Sprawdź: Sposoby na promowanie strony w Internecie

4. Google Ads

Choć pozycjonowanie pomoże w umieszczeniu strony na szczycie wyników wyszukiwarki, trzeba pamiętać, że jest to długoterminowa strategia, która może zająć tygodnie, zanim zobaczy się pierwsze efekty. Aby zdecydowanie szybciej uzyskać ekspozycję w Google, najlepszym rozwiązaniem będzie system Google Ads. Z jego pomocą reklama w internecie może być kierowana na określone słowa kluczowe. Kreacje te wyświetlają się u góry lub na dole strony wyników wyszukiwarki w specjalnych, płatnych sekcjach.

System ten jest bardzo elastyczny i wygodny w konfiguracji. Działa w oparciu o formułę PPC (pay per click), w której płatność jest naliczana wtedy, gdy odbiorca kliknie w reklamę. Choć opanowanie Google Ads wymaga trochę czasu, kilku prób, a także optymalizacji kampanii, zdecydowanie warto postawić na ten rodzaj płatnej reklamy w internecie.

5. Media społecznościowe

Założenie oraz prowadzenie profili w mediach społecznościowych to skuteczny i przede wszystkim bezpłatny sposób na rozpowszechnianie informacji o firmie w sieci. Do dyspozycji jest kilka platform. Większość firm ma założone konto na Facebooku, ale dobrym wyborem dla wielu marek będzie również LinkedIn czy Twitter. To jednak nie wszystkie miejsca oraz metody reklamy i promocji w social mediach.

Jeśli firma często operuje obrazem w swoich działaniach marketingowych, powinna postawić na Instagram czy Pinterest. Wreszcie – marki, które kierują swoją ofertę do młodych ludzi, wiele mogą zyskać, jeśli rozpoczną działalność na TikToku. Prowadzenie profilu na tej platformie wymaga nieco kreatywności. To dość specyficzna reklama w internecie, ale przy tym także bardzo efektywna. Dobrze przygotowany krótki materiał wideo ma szansę dotrzeć do niezwykle szerokiego grona odbiorców.

Źródło: Michael Burrows / pexels.com

Sprawdź: Czego potrzebuje klient? Dowiedz się, jak spełnić jego oczekiwania

6. YouTube

Wideo marketing to świetny sposób na reklamę w internecie, a YouTube pozwala robić to za darmo. Promowanie swojej marki za pośrednictwem tej platformy znacznie ułatwia dotarcie do szerokiego grona klientów, zwłaszcza jeśli materiały niosą z sobą wartościową treść, a promocja jest jedynie subtelnie umieszczona gdzieś w tle wideo. To również znakomite narzędzie sprzedażowe – przygotowane filmy można publikować na swojej stronie internetowej lub rozesłać w wiadomościach e-mail, prezentując np. funkcjonalność danego produktu czy wykonanie usługi. Można także publikować filmy edukacyjne, samouczki lub poradniki, budując w ten sposób wizerunek marki.

7. Natywna reklama w internecie

Rozwiązanie to funkcjonuje nieco inaczej, niż klasyczne reklamy internetowe. Przykłady promocji natywnej najłatwiej wytłumaczyć na podstawie firmowego bloga. To miejsce, w którym porusza się tematy związane ze swoją branżą, ale nie reklamuje przy tym nachalnie produktów lub usług. Ważne, by podobnie jak w przypadku wideo na YouTube, dostarczać odbiorcom wartościowych treści, rozwiązując ich konkretne problemy lub odpowiadając na pytania. Wszelkie kreacje reklamowe mogą być dyskretnie wplecione w poszczególne artykuły (w formie np. hiperłącza do produktu), ale w tym podejściu należy unikać wielkich banerów lub publikacji całych sponsorowanych wpisów. Natywna reklama w internecie przede wszystkim nie jest nachalna.

Sprawdź: Na czym polega marketing rekomendacyjny?

8. Lokalne portale informacyjne

​Lokalne blogi, internetowe gazety czy serwisy online zawsze szukają nowych treści. Warto skontaktować się z prowadzącymi je redakcjami i zapytać o możliwość publikacji tekstu o ofercie firmy, organizowanym wydarzeniu czy promocji. Zwykle nie jest to niestety bezpłatna reklama w internecie. Cena napisania i/lub udostępnienia tekstu w serwisie zależy od jego zasięgów oraz renomy. Czasem jednak można oprzeć współpracę o barter – np. zapraszając dziennikarzy do firmy lub na określone wydarzenie, z którego zostanie przygotowana relacja. Jeśli historia związana z daną marką jest wystarczająco atrakcyjna, nic nie stoi na przeszkodzie, by poprosić osobę trzecią o podsunięcie określonego tematu lokalnemu dziennikarzowi. Jak wspomnieliśmy na początku – zawsze szukają oni nowych, ciekawych treści. Dlaczego nie ułatwić im tego zadania?

9. Współpraca partnerska z inną marką

Reklama w internecie poprzez współpracę pomiędzy niekonkurującymi firmami to coraz częściej spotykane rozwiązanie. Jest szczególnie popularne np. wśród marek modowych, które nawiązują relacje z innymi podmiotami i wypuszczają kolekcje ubrań z charakterystycznymi dla tych podmiotów motywami. Po rozpoczęciu takiej współpracy można nie tylko wzajemnie reklamować w internecie swoje usługi za pośrednictwem np. newslettera, ale także specjalnych bonów rabatowych online czy wspólnych konkursów w mediach społecznościowych.

Sprawdź: Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje?

10. Remarketing

Przypominanie się stałym klientom lub użytkownikom, którzy wykazali zainteresowanie ofertą danej firmy (np. odwiedzili jej witrynę), jest sposobem na reklamę w internecie, który może przynieść dużą liczbę konwersji. Remarketing sprawia, że np. baner reklamowy marki pojawia się w dowolnej innej witrynie, do której przechodzą osoby, które wcześniej odwiedziły firmową stronę (pod warunkiem, że te witryny oferują przestrzenie dla tego typu reklam). Rozwiązanie to wpływa również na umocnienie świadomości marki wśród klientów. Jest dostępne m.in. w opisywanym już systemie Google Ads, ale remarketing może mieć również zastosowanie w mediach społecznościowych.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    SEO czy Google Ads – co jest najlepsze dla Twojej firmy?

    SEO czy Google Ads – co jest najlepsze dla Twojej firmy?

    Jeśli prowadzisz stronę internetową, z pewnością chcesz, aby miała ona wielu odbiorców. Jaką to osiągnąć?
    Sposoby na zachęcenie do zakupu produktu

    Sposoby na zachęcenie do zakupu produktu

    Zastanawiasz się, jak przekonać klienta, by dokonał zakupu w Twoim sklepie? Poznaj kilka skutecznych sposobów.
    Marketing B2B w okresie świątecznym? – mamy dla ciebie kilka ciekawych pomysłów!

    Marketing B2B w okresie świątecznym? – mamy dla ciebie kilka ciekawych pomysłów!

    Czy koniec roku musi oznaczać problem dla marketerów B2B? Niezupełnie, marketing cyfrowy niesie ze sobą rozwiązania, które rozwieją wszelkie obawy.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę