DARMOWY AUDYT SEO

Top 5 narzędzi do analityki internetowej

10 min czytania
Top 5 narzędzi do analityki internetowej
Kategoria Analityka

Narzędzia do analizy strony WWW to zasoby sieciowe, które dostarczają danych o zachowaniu użytkowników na stronach, w tym firm konkurencyjnych. Korzystanie z takich usług upraszcza opracowanie strategii treści, kampanii reklamowych i proces pozycjonowania stron w sieci. W tym artykule omówimy 5 najlepszych naszym zdaniem płatnych i darmowych narzędzi, które warto znać.

Spis treści:

Google Analytics

Google Analytics to nie bez powodu największa na świecie platforma do analizy strony internetowej. Usługa oferuje bezpłatne i płatne narzędzia SEO, których możesz użyć, aby lepiej zrozumieć klientów oraz ich zachowania. Niezależnie od tego, czy chodzi obszar podróży, zdrowia czy handel detaliczny, Analytics może dać Ci pełny obraz interakcji klientów z treścią i pomóc Ci zrozumieć, co działa dobrze, a co trzeba poprawić.

Ponadto usługa oferuje różne poziomy przetwarzania, monitorowania i filtrowania danych: analizę lejków sprzedażowych, segmentację, monitorowanie postępów i wiele innych metod, które pomogą Ci na pełne wykorzystanie cennych informacji.

Najważniejsze zalety:

  • Pełny obraz wydajności – z pomocą narzędzia SEO przeprowadzisz kompleksowy audyt strony internetowej.
  • Otrzymujesz różnorodne raporty dotyczące interakcji klientów z Twoją witryną i aplikacjami.
  • Możesz wizualizować i segmentować dane za pomocą rozbudowanych filtrów.
  • Google Analytics ułatwia importowanie danych ze źródeł zewnętrznych i zapewnia najlepszą kontrolę dostępu użytkowników.
  • Pozyskane dane możesz wykorzystać do optymalizacji pod kątem SEO swojej witryny i aplikacji.
  • Łatwa integracja — Google Analytics świetnie współpracuje z innymi usługami tj. narzędzia Google (np. Planer słów kluczowych, czyli Google Keyword Planner lub Google Search Console).

Google Analytics to w zasadzie bezpłatna platforma dostępna dla wszystkich, ale istnieje również wersja płatna z jeszcze większą liczbą funkcji i specyfikacji dla bardziej zaawansowanych użytkowników. Darmowa wersja serwisu to świetna opcja dla małych i średnich firm. Dostępne są w niej wszystkie niezbędne funkcje, w tym analiza obejmująca słowa kluczowe, raporty i gromadzenie danych, a także zarządzanie nimi, integrację i in.

Google Analytics - możliwości narzędziaŹródło: Google Analytics

Płatny plan jest przeznaczony dla użytkowników korporacyjnych i obejmuje wszystkie funkcje planu bezpłatnego oraz dodatkowe raporty, eksport danych do BigQuery, atrybucję na podstawie danych i wiele innych dodatkowych funkcji.

Sprawdź: Czy warto zainwestować w reklamę w mediach społecznościowych?

Similar Web

SimilarWeb to wyjątkowa platforma do analizy danych, która zbiera informacje o wydajności witryny, ruchu i inne wskaźniki z setek różnych źródeł i łączy je w jeden pakiet. Zespół SimilarWeb, składający się z doświadczonych matematyków i innych naukowców zajmujących się analizą danych, przetwarza je za pomocą samouczących się algorytmów w celu tworzenia modeli predykcyjnych i przewidywania potrzeb przyszłego klienta.

SimilarWeb - Możliwość narzędziaŹródło: Narzędzie similarweb.com

Platforma SimilarWeb pozwala użytkownikom zobaczyć aktualne trendy i strategie branżowe, które można wykorzystać do poprawy ogólnej wydajności witryny i generowanych przez nią przychodów (co dotyczy głównie sklepów internetowych). Ponadto to jedno z narzędzi SEO SimilarWeb może być przydatne, jeśli chodzi o przeprowadzenie analizy konkurencji.

Najważniejsze zalety:

  • analizy ruchu i zaangażowania – to narzędzie do analizy stron WWW pomaga zobaczyć, jak firma konkuruje z innymi, ile czasu użytkownicy spędzają w witrynie, ile razy przeglądają strony internetowe itp.,
  • PPC – dają wyobrażenie o wynikach wyszukiwania słów kluczowych organicznych i płatnych oraz o tym, jaki ruch generują,
  • ruch partnerów – pomaga zrozumieć, które podmioty stowarzyszone kierują ruch do konkurencji, dzięki czemu możesz znaleźć nowych partnerów dla swojej firmy,
  • strategia marketingowa – porównuje dane z różnych kanałów marketingowych w celu optymalizacji strategii,
  • analiza lejków – pomaga zbadać źródła ruchu i generuje wskaźniki wydajności, które pokazują, które kanały marketingowe mają najwyższe współczynniki konwersji.

SimilarWeb oferuje darmowy plan, w którym możesz przetestować podstawowe możliwości przed uaktualnieniem do wersji płatnej, która ma o wiele więcej funkcji. W bezpłatnym abonamencie możesz uzyskać dane o ruchu w sieci przez trzy miesiące, pięć wyników dla każdego wskaźnika. Firmy, które potrzebują pełnej funkcjonalności, mogą skorzystać z płatnego planu dostosowanego do ich indywidualnych potrzeb.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Clicky

Historia tego narzędzia SEO do analizy toczy się od ponad 13 lat. Pomaga ono właścicielom witryn śledzić działania użytkowników online w dowolnym momencie. Clicky często określany jest jako wygodna alternatywa dla Google Analytics – wiele funkcji jest podobnych, ale wizualizacja danych jest bardziej zrozumiała.

clicky- podstawowe statystyki z narzędziaŹródło: Zrzut ekranu z narzędzia clicky.com

Clicky rejestruje każdą wizytę w witrynie, a także geolokalizację odwiedzających, źródła odesłań, czas spędzony na Twojej stronie, akcje użytkowników, a nawet mapy ciepła, a wszystko to w czasie rzeczywistym. Usługa opiera się na widżetach i pulpitach nawigacyjnych, aby zapewnić klientom szerokie opcje dostosowywania i przejrzysty przegląd wszystkiego, co dzieje się w ich witrynach. Dodatkowo dzięki nowoczesnym systemom bezpieczeństwa system jest wolny od botów i spamu. Możesz także korzystać z map popularności według odwiedzających, stron lub segmentów tematycznych.

Najważniejsze zalety:

  • API – pozwala na wyodrębnienie, analizowanie i przechowywanie danych witryny w kilku formatach,
  • analiza współczynnika odrzuceń,
  • szczegółowe raporty dotyczące najaktywniejszych stron w witrynie oraz odtworzeń wideo i audio,
  • mapy popularności pokazują, gdzie użytkownicy klikają w witrynie,
  • Twitter Analytics – śledzi wszystkie wzmianki o koncie lub witrynie na Twitterze.

Clicky ma kilka płatnych planów i jeden darmowy plan. Abonamenty można opłacać miesięcznie lub rocznie. Wszyscy nowi użytkownicy automatycznie otrzymują 21-dniowy bezpłatny okres próbny z dostępem do funkcji premium po rejestracji. W bezpłatnym abonamencie jest opcja skanowania witryn, możesz śledzić jedną witrynę (do 3000 wizyt dziennie). W tej wersji brakuje usług premium, map ciepła i monitorowania czasu każdej sesji. Plany płatne (od 9,99 USD do 19,99 USD miesięcznie) mają te funkcje i pozwalają monitorować nawet do 30 witryn o łącznej liczbie odwiedzin do 100 000 dziennie.

Sprawdź: Czy warto inwestować w linki z social mediów?

Hotjar

Hotjar jest połączeniem różnych narzędzi i funkcji analitycznych z wieloma aplikacjami do zbierania opinii. Serwis wykorzystuje szereg mechanizmów do śledzenia aktywności użytkowników na danej podstronie, w tym mapy ciepła i nagrania indywidualnych sesji. Informacje zwrotne od użytkowników są zbierane przez właścicieli stron m.in. za pomocą ankiet.

Najważniejsze zalety:

  • mapy ciepła zapewniają wizualną prezentację tego, co użytkownicy klikają i jak daleko przewinęli stronę, a także wiele innych wzorców zachowań,
  • nagrania sesji – pozwalają zobaczyć stronę z punktu widzenia odwiedzających. Pomaga to ocenić wrażenia użytkownika i zrozumieć, jak można je poprawić,
  • ścieżki konwersji – dowiedz się, w jakich punktach na ścieżce do konwersji odwiedzający mogą opuścić witrynę,
  • ankiety z opiniami – zapytaj odwiedzających, czego szukają w Twojej witrynie, abyś mógł poprawić jej obsługę,
  • informacje zwrotne przychodzące – daje odwiedzającym możliwość przedstawienia opinii na temat witryny.

Hotjar ma specjalne stawki dla osobistych projektów i firm każdej wielkości. Jeśli potrzebujesz tylko analiz dla małego projektu, podstawowy darmowy plan jest idealny. Umożliwia zbieranie danych w witrynie z maksymalnie 2000 odsłonami dziennie. Będziesz mieć do dyspozycji ograniczoną liczbę funkcji, a dane będą przechowywane tylko przez rok. Plany płatne oferują więcej funkcji i pozwalają na analizę większej liczby odsłon (nawet do 20 000 odsłon dziennie). Droższy abonament w pakiecie Biznes daje dostęp do wyjątkowych funkcji premium.

Ahrefs

Narzędzie SEO Ahrefs służy do analizy każdej strony internetowej głównie pod kątem ruchu i kontroli linków zwrotnych. Oficjalne dane od Google, które można znaleźć w Google Analytics czy Google Search Console, nie zawierają tak wielu przydatnych danych, a przede wszystkim nie mogą sprawdzić konkurencji, co jest bardzo ważne w każdej branży.

ahrefs - wynik dla strony internetowej grupa-iceaŹródło: Zrzut ekranu z narzędzia ahrefs.com

Ahrefs stworzył sieć serwerów, które stale monitorują sieć m.in. pod kątem backlinków. Wszystkie dane strukturalne są podzielone na 4 ogromne indeksy, w tym: indeks treści, indeks słów kluczowych, indeks linków zwrotnych oraz indeks ruchu w wynikach wyszukiwania (Google). Dane zbierane przez serwis mogą mieć dziesiątki petabajtów.

Najważniejsze zalety:

  • przeprowadzenie dokładnej analizy linków prowadzących do witryny i największe na świecie źródło linków zwrotnych w czasie rzeczywistym,
  • wygodny dostęp do bogatej bazy danych – robot skanuje sieć, a wszystkie dane witryny są przechowywane na serwerach,
  • narzędzia SEO do zróżnicowanej pracy z witryną w jednym serwisie,
  • zawsze świeże dane o witrynach, informacje są aktualizowane szybciej niż gdziekolwiek indziej,
  • duża baza pomocna podczas analizy słów kluczowych z podziałem na kraje,
  • własne wskaźniki wydajności witryny: Ahrefs Rank, Domain Rank i URL Rank,
  • wizualizacja danych, także potrzebnych do analizy treści,
  • ogólna ocena witryny według wielu wskaźników, m.in.: liczby linków zwrotnych czy pozycji fraz kluczowych w wyszukiwarce Google,
  • wykonanie automatycznego audytu SEO strony internetowej.

Ahrefs (podobnie jak Google Search Console) oferuje wiele funkcji, które ułatwiają optymalizację witryny, a także jej pozycjonowanie.

Narzędzie jest dostępne jedynie w abonamencie płatnym i oferuje cztery plany: Lite, Standard i Advanced, a także najbardziej zaawansowany – Agency. Tylko dwa pierwsze dają możliwość skorzystania z 7-dniowego okresu próbnego. Każdy pakiet ma inną cenę (najtańszy to koszt 99 USD miesięcznie) i daje dostęp do innych funkcji, dlatego dokładnie zapoznaj się z ofertą, zanim dokonasz zakupu.

Sprawdź: GA4 – FAQ (najważniejsze pytania i odpowiedzi)

Podsumowanie

Przedstawiliśmy zarówno darmowe narzędzia SEO, jak i wersje płatne służące do analizy SEO i zaledwie wierzchołek góry ich możliwości. Przy tak wielu dostępnych opcjach trudno określić, która z nich będzie najlepsza dla Twojej firmy. Nikt nie chce tracić czasu na wdrażanie oprogramowania tylko po to, by przekonać się, że nie zaspokaja ono wystarczająco jego potrzeb biznesowych. Ogólnie przyjmuje się, że najlepsze oprogramowanie analityczne to takie, które ma najwięcej funkcji. Może to być do pewnego stopnia prawdą, ale ważniejsze jest posiadanie narzędzia SEO z funkcjami odpowiednimi dla Twojego projektu i ruchu, który chcesz śledzić. Zalecamy rozważenie przy wyborze takich czynników, jak:

  • łatwość użycia,
  • kompletność i dokładność informacji,
  • ceny,
  • funkcjonalność,
  • dostępność okresu próbnego,
  • łatwość integracji z innymi usługami z branży SEO.

Ostateczna decyzja powinna być oczywiście podyktowana potrzebami Twoimi oraz strony internetowej! W razie wątpliwości skorzystaj z pomocy specjalistów SEO.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak i po co analizować zachowania klientów?
Jak i po co analizować zachowania klientów?
Prowadzisz sklep internetowy? Chcesz przyciągnąć większą liczbę klientów? Sprawdź, jak pomóc Ci w tym może analiza zachowania konsumentów.
Jak dobrze zaprojektować stronę internetową pod urządzenia mobilne?
Jak dobrze zaprojektować stronę internetową pod urządzenia mobilne?
Prowadzisz swoją stronę WWW, ale nie jest ona kompatybilna z urządzeniami mobilnymi? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak to zmienić!
Popraw analitykę na swojej stronie z Google Analytics 4
Popraw analitykę na swojej stronie z Google Analytics 4
Szukasz sposobu na poprawę analityki na swojej stronie? Zrobiliśmy research o najnowszej usłudze Google Analytics 4, dzięki której możesz badać statystyki także z aplikacji mobilnych. Zobacz, jak wypada w zestawieniu z wersją GA3 i jakie korzyści płyną z korzystania z obu systemów.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie