Z pewnością znasz już działanie reklam PPC. Dla przypomnienia i jest to sposób marketingu, w którym płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę.
Zwiększa to nieorganiczny ruch na stronie i poprawia Twoje wyniki sprzedażowe. Pomyśl zatem o skorzystaniu z tych usług.
Porównać to można do wypożyczalni samochodów. Nikt nie płaci Ci za oglądanie pojazdów, ale za skorzystanie z nich już tak.
Podczas korzystania z usługi PPC płacisz Google za każdym razem, gdy ktoś “użyje” Twojej reklamy. Jeśli odpowiednio opracujesz przeznaczony na to budżet, opłaty związane z Google Ads będą niczym w porównaniu z tym, co możesz zyskać!
Kontynuując przykład wynajmu samochodów, załóżmy, że Twoja witryna wynajmuje pojazdy turystom w Warszawie. Każdy wynajem przynosi 200 zł zysku.
Gdy ktoś wyszukuje „wynajem pojazdów Warszawa” lub inne słowo kluczowe i klika w Twoją reklamę, płacisz Google 5zł. Jeśli klient skorzysta z Twoich usług, to tylko niewielki ułamek Twojego zysku. Przyznasz więc, że to dobra inwestycja.
To, ile zapłacisz za jedno kliknięcie, zależy od Ciebie i nazywa się stawką CPC. Google nie zaproponuje Ci maksymalnej kwoty, chyba że znacznie wyprzedzisz konkurencję.
Google podejmuje decyzję odnośnie kolejności wyświetlania reklam na podstawie tego, ile może na Tym zarobić i jaką jakość prezentują Twoje treści. Więcej na ten temat dowiesz się z poniższych informacji.
Jeśli zadajesz sobie to pytanie, sześć poniższych powodów zdecydowanie rozwieje Twoje wątpliwości.
Jednym ze schematów, jakie Google wykorzystuje, żeby zdecydować o kolejności wyświetlanych reklam, jest jakość Twojej witryny. Wyszukiwarka chce bowiem, aby użytkownicy znajdowali dokładnie to, na czym im zależy, a nie przemierzali wszystkie zakątki Internetu w celu odnalezienia pożądanych odpowiedzi.
Aby wyświetlić najlepsze wyniki, Google wybiera najbardziej wartościowe witryny, czyli takie, których nawigacja jest łatwa, mają bogate i wiarygodne treści, szybko się ładują, zawierają dobre słowa kluczowe i charakteryzują się niskim współczynnikiem odrzuceń.
Jest to jednoznaczne z większym wysiłkiem właścicieli firm włożonym w optymalizację strony. Niestety, jest to warunek konieczny, od którego zależy Twoja pozycja w wyszukiwarce. Musisz wziąć więc odpowiedzialność za jakość swoich treści i sprawić, aby zwrócono na nie uwagę.
Google można porównać do trenera, która zmuszał się do robienia dodatkowego okrążenia. Choć na początku bardzo Ci się to nie podobało, finalnie sprawiło, że stałeś się o wiele lepszy.
Aby korzystać z programu PPC Google, musisz zainstalować widget śledzenia na swojej stronie. Dzięki temu Google dowie się, dokąd trafiają użytkownicy po kliknięciu Twojej reklamy, jakie strony odwiedzają i jak długo na nich pozostają.
W ten sposób Google będzie miał również możliwość poznania informacji o osobach zainteresowanych Twoimi ofertami. Sprawi to, że wyszukiwarka będzie mogła kierować reklamy do osób realnie zainteresowanych usługami Twojej firmy.
Inne zalety? Ty także otrzymujesz dostęp do tych danych. Pomoc analityka jest w tym przypadku zbędna, ponieważ Google zrobił to wszystko za niego!
Oszczędzasz dzięki temu pieniądze, co na dłuższą metę jest bardzo opłacalne. Gdy już dowiesz się, jaka grupa osób najczęściej klika Twoje reklamy, będziesz mógł wysyłać w ich kierunku więcej kampanii promocyjnych.
Możesz również stworzyć inne formy promocji, jeśli te wcześniejsze nie okazały się skuteczne. Wszystko zależy od Ciebie!
Dzięki Google możesz sprawdzić, które treści reklam, miejsca zamieszczenia lub rozszerzenia najbardziej podobają się Twoim klientom. Nosi to miano testów A/B.
Bez pomocy Google musiałbyś stworzyć, śledzić i analizować wyniki dwóch różnych kampanii. Pozwól sobie ułatwić te działania, gdyż Google jest w stanie zrobić to za Ciebie.
Proces ten polega na wyświetlaniu dwóch reklam przez ten sam czas, a następnie wybraniu tej, która okazała się przynosić lepsze rezultaty.
Istnieje opcja automatycznego wyboru, więc nie będziesz musiał nic robić, aby upewnić się, że lepsza reklama będzie wyświetlana dłużej.
Google Ads ma rozszerzenia linków do różnych podstron. Są to łącza specyficzne dla witryny, która pojawia się pod większą aukcją.
Jeśli użytkownik wyszuka lokalną pizzerię, może zauważyć link z jej numerem telefonu. Po jego kliknięciu zostanie automatycznie przeniesiony do aplikacji, z której korzysta w celu wykonywania połączeń. W związku z tym odbiorca nie musiał otwierać i przeszukiwać strony. Google pozwolił od razu znaleźć potrzebne informacje. Proste, prawda?
Powodem, przez który ludzie od razu myślą o Google Ads, gdy słyszą hasło “PPC” jest to, że to najpopularniejszy system na świecie!
Być może wynika to z ogromnych nakładów finansowych, które Google inwestuje w swoje działania, aby ludzie je doceniali i uznawali za wartościowe. Tak czy inaczej – są skuteczne, a to najważniejsze.
Marketing PPC pozwala użytkownikom najbardziej skłonnym do zakupu na dotarcie do odpowiednich stron. Ułatwia to życie nie tylko klientowi, ale też sprzedawcy, który czerpie z tego wiele korzyści.
Dobra jakość treści to coś, co niełatwo jest osiągnąć. Rozsądnym posunięciem byłoby zatrudnienie projektanta, który ma spore doświadczenie w tworzeniu stron, które osiągają wysokie wyniki. Oczywiście możesz zrobić to wszystko sam, ale przygotuj się na dni, a nawet tygodnie ciężkiej pracy.
Weź też pod uwagę, że Google stale zmienia zasady płatności za reklamy PPC. Zatrudnienie profesjonalistów to dodatkowe koszty, ale dzięki temu będziesz w stanie zaoszczędzić cenny czas, który przeznaczysz na rozwój swojej marki!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.