TOP 6 narzędzi stosowanych w SEO

TOP 6 narzędzi stosowanych w SEO

Trudno wyobrazić sobie codzienną pracę pozycjonera bez narzędzi SEO. To właśnie dzięki nim możliwe jest zaplanowanie skutecznej optymalizacji witryny krok po kroku. W tym artykule przeczytasz o funkcjonalnościach najpopularniejszych narzędzi, a także poznasz opinie naszych ekspertów SEO na temat poszczególnych rozwiązań.

Screaming Frog SEO Spider Tool

Szukasz narzędzia SEO, za pomocą którego wykryjesz zduplikowane treści, źle skonstruowane nagłówki, błędy 404 i inne elementy kluczowe z perspektywy SEO? Sięgnij po Screaming Fog, czyli narzędzie, za pomocą którego zgromadzisz przydatne dane na temat swojej strony internetowej. Co ciekawe, zebrane informacje otrzymasz w tabeli. Na każdym etapie możesz dowolnie filtrować dane według wybranych kryteriów.

Screaming Frog

Opinia eksperta

Karol Ciesielski

Team Leader / Senior SEO Specialist

“Niezwykle potężne narzędzie analizujące serwis. Daje komplet informacji na temat jego stanu, a dzięki gotowym filtrom danych (zrzut) można szybko przeanalizować interesujące nas aspekty.

Przydatność narzędzia rośnie wraz z wielkością serwisu, bo kto jest w stanie ręcznie przejrzeć kilka tysięcy stron? Ponadto pozwala znaleźć rzeczy, które przy ręcznym przeglądaniu łatwo pominąć, takie jak: łańcuch przekierowań, podwójna H1, brak canonicala i wiele innych elementów widocznych jak na dłoni.

Co też ważne, crawl wykonany w odpowiednim momencie pozwala wykryć i usunąć błędy nawet zanim pojawią się w GSC ;)”.

Sprawdź: 11 najlepszych darmowych narzędzi SEO (wypróbowanych i przetestowanych)

Google Analytics

Google Analytics to podstawowe i w pełni darmowe narzędzie, bez którego trudno wyobrazić sobie wnikliwą analizę witryny pod kątem ruchu i zachowań użytkowników. Dzięki niemu dowiesz się, skąd trafiają użytkownicy na Twoją stronę i ile czasu na niej spędzają. Poznasz również ich wiek, płeć, a nawet lokalizację. Atutem Google Analytics jest również to, że zbiera dane w czasie rzeczywistym.

Opinia eksperta

Anna Witkowska

Junior SEO Specialist

“Google Analytics to jedno z narzędzi, które obowiązkowo musi posiadać każda witryna! Jeśli zależy Ci na rozwoju serwisu oraz wdrażaniu coraz to nowszych rozwiązań na podstawie rzetelnych danych – to narzędzie jest dla Ciebie. Przede wszystkim pozwala na wdrożenie zaawansowanej analityki e-commerce wraz z monitorowaniem lejków sprzedażowych.

Jego głównym zadaniem jest pomoc w poznaniu klienta, jego upodobań i drogi, którą podąża od momentu wejścia na stronę aż do zdecydowania się na zakup produktu czy usługi. Znajomość grupy docelowej to podstawa w stawianiu strategicznych kroków w biznesie. Dzięki Google Analytics będziesz w stanie mierzyć efektywność wszelkich kampanii marketingowych, a co najważniejsze, w przyszłości umiejętnie pokierujesz budżetem, który spożytkujesz na te najbardziej dochodowe działania.”

Google Search Console

Google Search Console od lat jest niezbędnym narzędziem dla właścicieli e-commerce, webmasterów i specjalistów SEO. Daje dostęp do danych analitycznych oraz technicznych. Dzięki Google Search Console sprawdzisz, na jakie frazy wyświetla się Twoja witryna oraz poznasz konkretne zapytania użytkowników związanych z Twoją branżą.

Opinia eksperta

Karol Ciesielski

Team Leader / Senior SEO Specialist

“To oficjalne narzędzie Google, które daje szybki pogląd na to, jak roboty sieciowe widzą nasz serwis i co najważniejsze – na jakie problemy się natknęły. Bieżące monitorowanie “Stanu” w GSC pozwala wychwycić pojawiające się błędy i zareagować jeszcze zanim serwis ucierpi w SERPach (najczęściej).

GSC

Drugim, ale równie istotnym elementem jest widok “Skuteczność”, który pozwala szybko i łatwo ocenić czy prowadzone działania zwiększają widoczność serwisu. Pozwala monitorować pozycje fraz, a dzięki dostępnym filtrom można przeanalizować jak zmieniały się frazy w różnych okresach czasu”.

GSC

Sprawdź: Najlepsze narzędzia Google i do czego ich używać?

Ahrefs

Dla większości osób Ahrefs kojarzy się z narzędziem do analizy profilu linków. I choć rzeczywiście tak jest, to warto podkreślić, że posiada również wiele innych przydatnych funkcjonalności. Analiza konkurencji, słów kluczowych, linków zwrotnych – to tylko niektóre aspekty, które zbadasz dzięki Ahrefs.

Opinia eksperta

Tomasz Łuczyszyn

Senior SEO Specialist

“Ahrefs jest idealnym narzędziem do badania profilu linkowego oraz tworzenia różnego rodzaju porównań z naszą konkurencją. O tym, jakie możliwości daje to narzędzie można napisać niemałą książkę. Sprawdzimy tu chociażby linki, które kierują do naszej domeny, wybierzemy frazy kluczowe oraz wykonamy segmentację strony ze względu na ruch brandowy/poradnikowy itd.

Zaawansowanym użytkownikom z pewnością spodoba się możliwość wykonania crawl’u technicznego, gdzie ocenimy stan techniczny serwisu. Minusem narzędzia jest dość rzadka aktualizacja słów kluczowych – szczególnie tych o małej liczbie wyszukiwań miesięcznie, ale cóż, nie można mieć wszystkiego :)”.

Surfer SEO

Surfer SEO pomoże Ci w przygotowaniu rankingu wyników wyszukiwania, a także wskaże, jakich zmian powinieneś dokonać, by być widocznym na wybraną przez Ciebie frazę w wynikach wyszukiwania Google. Co ważne, Surfer SEO analizuje poprawność treści na stronie www, ale ocenie podlegają również inne elementy, takie jak osadzone na stronie grafiki oraz materiały wideo.

Opinia eksperta

Paweł Ambroży

Team Leader SEO

“Moje pierwsze zderzenie z narzędziem, jakim jest SurferSEO nie należało do najłatwiejszych, ponieważ niewiele wiedziałem o jego możliwościach, ale z każdym dniem poświęconym na analizę stron klientów, coraz bardziej się do niego przekonywałem. Po pewnym czasie zdałem sobie sprawę, jak bardzo ułatwia mi ono moją codzienną pracę.

Analizowanie konkretnych adresów strony i porównywanie ich do konkurencji nigdy nie było tak proste, a zarazem tak intuicyjne. Chociaż na tę intuicyjność trzeba było trochę poczekać. W pierwszych miesiącach istnienia narzędzie sprawiało sporo trudności specjalistom, ale postęp, jakiego dokonali twórcy na każdym polu, jest naprawdę imponujący.

Ciągle obserwuję to, w jaki sposób narzędzie się rozwija i jestem spokojny, że będzie ono ogromnym wsparciem dla SEO w kolejnych latach”.

Sprawdź: Przykładowe narzędzia SEO, które możesz zastosować w swojej firmie

Senuto

Tego narzędzia nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Senuto to najpopularniejsze rozwiązanie wykorzystywane przez pozycjonerów w naszym kraju! I jak się okazuje, nie tylko, bo Senuto cieszy się równie dużą popularnością także za granicą. Do czego służy? Głównie do analizy widoczności, badania słów kluczowych, a także do analizy kanibalizacji i sezonowości witryny.

Opinia eksperta

Kamil Pończocha

Senior SEO Specialist

“Senuto to jedno z najczęściej używanych przeze mnie narzędzi, bo w dość łatwy i szybki sposób można sprawdzić kształtowanie się widoczności danej domeny. Bardzo przydatne są wykresy sezonowości fraz i możliwość porównania badanej domeny do konkurencji oraz łatwość eksportu takich danych. Pomocne jest też badanie kanibalizacji słów kluczowych i narzędzie do analizy fraz spadkowych i utraconych.

Niestety te ostatnie czasami nie działają zbyt dobrze – pokazują spadki, których nie ma (tj. inne narzędzia ich nie wykazują). Niemniej jednak kontakt z supportem jest na wysokim poziomie – odpowiadają szybko i konkretnie, co jest dużym plusem”.

Na tych rozwiązaniach zamykamy naszą listę TOP 6 narzędzi stosowanych w SEO. Czym kierować się przy wyborze najlepszego rozwiązania dla swojej witryny? Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie, jaki cel chcesz osiągnąć. To sprawi, że Twój wybór będzie trafiony!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak ulepszyć strategię SEO i poprawić swoją pozycję w rankingu?

    Jak ulepszyć strategię SEO i poprawić swoją pozycję w rankingu?

    Strategia SEO jest niezbędnym elementem działań marketingowych online, jednak należy wiedzieć, w jaki sposób działać, aby osiągnąć sukces… Sprawdźmy!
    Jak wyróżnić stronę w wyszukiwarce Google? Rich snippets

    Jak wyróżnić stronę w wyszukiwarce Google? Rich snippets

    Efektywne pozycjonowanie nie może obejść się bez rich snippets. Dowiedz się, czym ono jest i jak działa.
    Co to jest adres IP?

    Co to jest adres IP?

    Każdy z nas przynajmniej raz w życiu spotkał się z terminem adres IP. Czy jednak wiemy, czym dokładnie on jest? Odpowiedzi szukajcie w naszym artykule.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę