Wszelkie aktywności podejmowane w marketingu mają za zadanie doprowadzić przedsiębiorców na biznesowy szczyt. Dlatego też niezbędne okazuje się wyposażenie ich w podstawowe narzędzia marketingu, za pośrednictwem których możliwy jest pomiar rezultatów prowadzonych kampanii. W sieci dostępnych jest wiele rozwiązań usprawniających procesy analityczne, w tym interpretację uzyskanych informacji. Bez wątpienia ich wybór w dużej mierze zależy od preferencji przygotowującego strategię reklamową firmy. Ze względu na wachlarz narzędzi wspomagających procesy optymalizacji witryny, dokonaliśmy selekcji i wybraliśmy TOP 7 instrumentów, których użytkowanie pozwoli na efektywny wzrost konwersji sprzedaży.
Wciąż rozwijający się segment IT generuje nowoczesne narzędzia marketingowe, dzięki którym możliwy jest pomiar niemal każdego obszaru na stronie WWW (i nie tylko). Ich wkład w rozwój kampanii jest naprawdę kluczowy, jeżeli zależy Ci na monitoringu wdrożonych zmian oraz weryfikacji, czy droga, którą podążasz, jest właściwa. Opracowaliśmy listę, na której znajdują się instrumenty, bez których praca marketera byłaby znacznie utrudniona. Nie możesz zdecydować się, które narzędzie promocji okaże się strzałem w dziesiątkę dla prowadzonej kampanii? Koniecznie przeczytaj, jakie sekrety kryją się za poszczególnymi wariantami!
Google Analytics to narzędzie marketingowe stanowiące fundament w dążeniu do analizy, a następnie zniwelowania pojawiających się na stronie błędów. Argumentem przemawiającym za jego zastosowaniem jest możliwość przechowywania obszernego zakresu danych, dlatego też zaleca się, aby od niego rozpocząć cały proces przeglądu wdrażanych aktywności w sieci. O jakich upowszechnianych przez niego informacjach mowa? Przede wszystkim narzędzie daje wgląd w liczbę odwiedzających stronę wraz z czasem poświęconym na eksplorację zamieszczonych w niej elementów, źródło ruchu w witrynie, zaangażowanie użytkowników oraz najczęściej odwiedzane podstrony. Chcesz porównać skuteczność zbliżonych do siebie kampanii marketingowych? Nic trudnego! Dzięki Google Analytics masz dostęp do rezultatów wcześniej wdrożonych działań promocyjnych, dlatego możesz prześledzić, krok po kroku, podobne kampanie marketingowe.
Czym wyróżnia się Brand24? To narzędzie marketingowe, które w swoim posiadaniu ma aż 20 wskaźników umożliwiających pomiar efektywności w obszarze wdrażanych aktywności w Internecie. Funkcjonalność tego narzędzia marketingu internetowego daje dużą kontrolę nad zarządzaną firmą. Miłym zaskoczeniem jest fakt, że Brand24 przeprowadza kompleksowy monitoring podejmowanych działań na wielu kanałach, w tym na TikToku, w serwisie YouTube, Facebook czy Instagram. Jakich informacji możesz spodziewać się po korzystaniu z tego instrumentu? Dowiesz się, jaki jest zasięg prowadzonego przez Ciebie profilu w mediach społecznościowych, poznasz łączną liczbę interakcji w danym serwisie, reakcję użytkowników na tworzone treści oraz liczbę wzmianek odnośnie do kampanii z uwzględnieniem źródła.
Jakie możliwości mają do zaoferowania narzędzia marketingowe? Na przykład analizę tworzonych, a następnie zamieszczanych treści w serwisach. BuzzSumo jest instrumentem, który przekazuje dane dotyczące upowszechnianych tekstów w social mediach. Specjaliści na podstawie danych oceniają, jaki content najbardziej przykuwa uwagę użytkownika sieci. W dalszej perspektywie możesz kreować płatne kampanie bądź ponownie wykorzystać angażujące treści.
Wyjątkową cechą narzędzia jest integracja z systemami CRM, co pozwala na efektywną współpracę dwóch działów – marketingu oraz sprzedaży. Ponadto Marketo dysponuje specjalnymi funkcjami w obszarach, takich jak marketing automation, content marketing, przeglądzie witryn internetowych oraz reklam w sieci. Jednocześnie pomaga w określeniu budżetu przeznaczonego na kampanię oraz procesu zakupowego określonego konsumenta wraz ze wskazaniem mierników wydajności realizowanej strategii promocyjnej.
Chcesz sprawdzić, na jakim miejscu w rankingu Google plasuje się Twoja witryna internetowa? Skorzystaj z potencjału Senuto, który podzielony jest na trzy segmenty (analizę ekspozycji, bazę fraz kluczowych oraz monitoring). Co jeszcze możesz zweryfikować, korzystając z potencjału tego narzędzia?
Uzyskujesz również wgląd w dane dotyczące średniej miesięcznej liczby wyszukiwań, złożoności i rodzajów fraz oraz trendów w obszarze wyszukiwania.
Z czym wiąże się korzystanie z narzędzia, jakim jest InsightSquared? Z poznaniem głównym źródeł przyszłych konsumentów, pomiarem postępów oraz z badaniem jej ścieżki. Zbiór informacji, które generuje to narzędzie, obejmuje: sposób pozyskiwania przychodów przez kolejno wdrażane działania marketingowe, oddziaływanie rezultatów kampanii na prowadzony e-biznes, zaangażowanie w relacjach z przyszłymi klientami oraz ścieżkę konwersji.
Zaszczytne TOP 7 kończy kolejne narzędzie od Google. GSM umożliwia weryfikację konkretnych słów kluczowych, po wpisaniu których pojawia się Twoja witryna internetowa. To również dobry instrument w obrębie prac nad technicznym stanem domeny.
Dobrze opracowana strategia marketingowa nie istnieje bez wcześniej zdefiniowanych celów oraz sposobów ich wdrożenia. Do podstawowych wskaźników pomiaru efektywności czynności marketingowych należą: ROI, tj. zwrot z inwestycji oraz KPI, którego rozwinięcie oznacza kluczowe wskaźniki efektywności.
Rozwój technologiczny sprzyja pojawiającym się nowym cyfrowym sposobom na zbadanie konkretnych obszarów biznesowych. Jednak oprócz dostępnych instrumentów marketingowych duże znaczenie mają własny wkład w pracę oraz poświęcony czas. Chcesz zbudować biznesowe imperium w Internecie? Uzbrój się w cierpliwość i wyposaż w przedstawione przez nas narzędzia!
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszą agencją Grupa iCEA.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.