DARMOWY AUDYT SEO

TOP 7 narzędzi marketingowych, które musisz znać

6 min czytania
TOP 7 narzędzi marketingowych, które musisz znać
Kategoria Marketing

Wszelkie aktywności podejmowane w marketingu mają za zadanie doprowadzić przedsiębiorców na biznesowy szczyt. Dlatego też niezbędne okazuje się wyposażenie ich w podstawowe narzędzia marketingu, za pośrednictwem których możliwy jest pomiar rezultatów prowadzonych kampanii. W sieci dostępnych jest wiele rozwiązań usprawniających procesy analityczne, w tym interpretację uzyskanych informacji. Bez wątpienia ich wybór w dużej mierze zależy od preferencji przygotowującego strategię reklamową firmy. Ze względu na wachlarz narzędzi wspomagających procesy optymalizacji witryny, dokonaliśmy selekcji i wybraliśmy TOP 7 instrumentów, których użytkowanie pozwoli na efektywny wzrost konwersji sprzedaży.

Spis treści:

Składniki przepisu na sukces w e-biznesie

Wciąż rozwijający się segment IT generuje nowoczesne narzędzia marketingowe, dzięki którym możliwy jest pomiar niemal każdego obszaru na stronie WWW (i nie tylko). Ich wkład w rozwój kampanii jest naprawdę kluczowy, jeżeli zależy Ci na monitoringu wdrożonych zmian oraz weryfikacji, czy droga, którą podążasz, jest właściwa. Opracowaliśmy listę, na której znajdują się instrumenty, bez których praca marketera byłaby znacznie utrudniona. Nie możesz zdecydować się, które narzędzie promocji okaże się strzałem w dziesiątkę dla prowadzonej kampanii? Koniecznie przeczytaj, jakie sekrety kryją się za poszczególnymi wariantami!

Na prowadzeniu – Google Analytics

Google Analytics to narzędzie marketingowe stanowiące fundament w dążeniu do analizy, a następnie zniwelowania pojawiających się na stronie błędów. Argumentem przemawiającym za jego zastosowaniem jest możliwość przechowywania obszernego zakresu danych, dlatego też zaleca się, aby od niego rozpocząć cały proces przeglądu wdrażanych aktywności w sieci. O jakich upowszechnianych przez niego informacjach mowa? Przede wszystkim narzędzie daje wgląd w liczbę odwiedzających stronę wraz z czasem poświęconym na eksplorację zamieszczonych w niej elementów, źródło ruchu w witrynie, zaangażowanie użytkowników oraz najczęściej odwiedzane podstrony. Chcesz porównać skuteczność zbliżonych do siebie kampanii marketingowych? Nic trudnego! Dzięki Google Analytics masz dostęp do rezultatów wcześniej wdrożonych działań promocyjnych, dlatego możesz prześledzić, krok po kroku, podobne kampanie marketingowe.

Zbiór prosperujących witryn internetowych od Brand24

Czym wyróżnia się Brand24? To narzędzie marketingowe, które w swoim posiadaniu ma aż 20 wskaźników umożliwiających pomiar efektywności w obszarze wdrażanych aktywności w Internecie. Funkcjonalność tego narzędzia marketingu internetowego daje dużą kontrolę nad zarządzaną firmą. Miłym zaskoczeniem jest fakt, że Brand24 przeprowadza kompleksowy monitoring podejmowanych działań na wielu kanałach, w tym na TikToku, w serwisie YouTube, Facebook czy Instagram. Jakich informacji możesz spodziewać się po korzystaniu z tego instrumentu? Dowiesz się, jaki jest zasięg prowadzonego przez Ciebie profilu w mediach społecznościowych, poznasz łączną liczbę interakcji w danym serwisie, reakcję użytkowników na tworzone treści oraz liczbę wzmianek odnośnie do kampanii z uwzględnieniem źródła.

Content marketing to bułka z masłem dla BuzzSumo

Jakie możliwości mają do zaoferowania narzędzia marketingowe? Na przykład analizę tworzonych, a następnie zamieszczanych treści w serwisach. BuzzSumo jest instrumentem, który przekazuje dane dotyczące upowszechnianych tekstów w social mediach. Specjaliści na podstawie danych oceniają, jaki content najbardziej przykuwa uwagę użytkownika sieci. W dalszej perspektywie możesz kreować płatne kampanie bądź ponownie wykorzystać angażujące treści.

Marketo: symbioza marketingu i sprzedaży

Wyjątkową cechą narzędzia jest integracja z systemami CRM, co pozwala na efektywną współpracę dwóch działów – marketingu oraz sprzedaży. Ponadto Marketo dysponuje specjalnymi funkcjami w obszarach, takich jak marketing automation, content marketing, przeglądzie witryn internetowych oraz reklam w sieci. Jednocześnie pomaga w określeniu budżetu przeznaczonego na kampanię oraz procesu zakupowego określonego konsumenta wraz ze wskazaniem mierników wydajności realizowanej strategii promocyjnej.

Ekspozycja witryny i SEO dzięki zdolnościom analitycznym Senuto

Chcesz sprawdzić, na jakim miejscu w rankingu Google plasuje się Twoja witryna internetowa? Skorzystaj z potencjału Senuto, który podzielony jest na trzy segmenty (analizę ekspozycji, bazę fraz kluczowych oraz monitoring). Co jeszcze możesz zweryfikować, korzystając z potencjału tego narzędzia?

  • Określone frazy kluczowe,
  • hierarchię witryn znajdujących się na liście wyszukiwarki,
  • modyfikacje zachodzące w obszarze fraz,
  • zagrożone kanibalizacją adresy URL.

Uzyskujesz również wgląd w dane dotyczące średniej miesięcznej liczby wyszukiwań, złożoności i rodzajów fraz oraz trendów w obszarze wyszukiwania.

Wykorzystaj potencjał mapy ciepła w InsightSquared

Z czym wiąże się korzystanie z narzędzia, jakim jest InsightSquared? Z poznaniem głównym źródeł przyszłych konsumentów, pomiarem postępów oraz z badaniem jej ścieżki. Zbiór informacji, które generuje to narzędzie, obejmuje: sposób pozyskiwania przychodów przez kolejno wdrażane działania marketingowe, oddziaływanie rezultatów kampanii na prowadzony e-biznes, zaangażowanie w relacjach z przyszłymi klientami oraz ścieżkę konwersji.

Research fraz za pośrednictwem Google Search Console

Zaszczytne TOP 7 kończy kolejne narzędzie od Google. GSM umożliwia weryfikację konkretnych słów kluczowych, po wpisaniu których pojawia się Twoja witryna internetowa. To również dobry instrument w obrębie prac nad technicznym stanem domeny.

Sprawdź: Agencja marketingowa – czy jest Ci potrzebna?

Narzędzia to jedno, a sposoby pomiaru to drugie

Dobrze opracowana strategia marketingowa nie istnieje bez wcześniej zdefiniowanych celów oraz sposobów ich wdrożenia. Do podstawowych wskaźników pomiaru efektywności czynności marketingowych należą: ROI, tj. zwrot z inwestycji oraz KPI, którego rozwinięcie oznacza kluczowe wskaźniki efektywności.

Rozwój technologiczny sprzyja pojawiającym się nowym cyfrowym sposobom na zbadanie konkretnych obszarów biznesowych. Jednak oprócz dostępnych instrumentów marketingowych duże znaczenie mają własny wkład w pracę oraz poświęcony czas. Chcesz zbudować biznesowe imperium w Internecie? Uzbrój się w cierpliwość i wyposaż w przedstawione przez nas narzędzia!

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszą agencją Grupa iCEA.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Network marketing – na czym polega?
Network marketing – na czym polega?
Network marketing dla wielu osób wydaje się już historią. Czy wiesz jednak, na czym polega i jakie ma zalety? W tym artykule poznasz szczegóły!
Czy reklamowanie na YouTube się opłaca?
Czy reklamowanie na YouTube się opłaca?
Ile trzeba zainwestować w reklamę na platformie YouTube? Czy taka forma promocji się opłaca? Omawiamy korzyści, a także koszty reklamy na YouTube.
Yelp — czy można usunąć negatywne recenzje użytkowników?
Yelp — czy można usunąć negatywne recenzje użytkowników?
Zastanawiałeś się kiedyś, czy usuwać negatywne recenzje, czy je zostawić? Jak reagować na negatywne komentarze użytkowników? Jesteśmy tu, żeby Ci pomóc!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę