TOP 7 wskazówek dotyczących blogowania pod kątem wyższej pozycji w SERP

TOP 7 wskazówek dotyczących blogowania pod kątem wyższej pozycji w SERP

Alexandr Podvalny / pexels.com

W dzisiejszych czasach wszyscy chcą korzystać z nowości i innowacyjnych technik. Tyczy się to również twórców stron internetowych. Taktyki takie jak marketing w mediach społecznościowych, kampanie prowadzone przez influencerów, płatne reklamy czy treści wideo skutecznie działają w wielu branżach, niezależnie od ich specjalizacji.

Niestety, skupianie się na nowoczesnych rozwiązaniach przyćmiło tradycyjne, a co najważniejsze, niezwykle skuteczne metody, do których zaliczyć możemy między innymi optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek.

Biorąc pod uwagę znaczenie dla SEO, blogi służą jako środek do zwiększania ruchu w witrynie, edukowania konsumentów, budowania zaufania i autorytetu oraz promowania produktów i usług w celu zwiększenia przychodów z handlu elektronicznego.

Ważne, aby pamiętać, że w tej dziedzinie liczy się jakość, a nie ilość. Warto więc publikować wysokiej jakości wpisy, które przyciągną nowych odbiorców i korzystnie wpłyną na pozycję strony na liście wyników wyszukiwania.

Dzisiaj omówimy jednak znaczenie blogowania dla SEO i sposób, w jaki może poprawić ranking witryny, generując w ten sposób większy ruch i budując wizerunek marki. Oto kilka najważniejszych korzyści:

1. Utrzymanie aktualności stron internetowych

Jeśli użytkownik trafi na witrynę, która zawiera niezaktualizowane treści, z pewnością szybko zrezygnuje z jej eksplorowania. Co więcej, Google również nie lubi tego typu problemów, więc takie strony nie pojawią się w wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego dbanie o świeżość treści jest jednym z najważniejszych elementów, który powinien być priorytetem każdego twórcy. Warto również zauważyć, że sama “świeżość” zależy w głównej mierze od panujących obecnie trendów, więc należy zwrócić uwagę na najpopularniejsze tematy i to właśnie o nich pisać swoje posty. Blogowanie jest więc świetnym rozwiązaniem, gdyż możesz mówić o czym tylko chcesz i stale zmieniać obiekty swoich zainteresowań.

Sprawdź: Jak pozycje w wynikach wyszukiwania wpływają na ilość kliknięć?

2. Generowanie ruchu w witrynie

Regularne i wartościowe wpisy nie tylko przyciągają uwagę wyszukiwarki, która nagradza za te wysiłki wysoką pozycją w SERP, ale też pomagają zwiększać ruch w witrynie. Jest to bardzo ważne, gdyż większy obrót zwykle skutkuje wzrostem liczby potencjalnych klientów, a więc i powiększoną sprzedażą. Im więcej odbiorców zgromadzi Twoja strona, tym bardziej prawdopodobne jest, że Google rozważy promowanie jej w SERP.

3. Dłuższy czas pozostawania na stronie

Priorytetem Google jest dostarczenie użytkownikom jak najlepszych, wartościowych i wiarygodnych informacji, które sprawią, że nie zdecydują się oni na wybór innych wyszukiwarek. Jeśli odbiorca kliknie link i pozostanie w witrynie przez jakiś czas, Google zauważy, że jest ona wartościowa i warta pokazania szerszej publiczności. Czas między kliknięciem owego linku i powrotem na stronę wyników Google jest znany jako czas przebywania. Znaczenie blogowania dla SEO ponownie zatem rośnie, ponieważ blogi mogą służyć jako fantastyczne narzędzie do dłuższego utrzymywania konsumentów na stronie, wysyłając w ten sposób pozytywne sygnały do Google.

Sprawdź: Dlaczego pozycja witryny w wyszukiwarce spada?

4. Łatwość użycia słów kluczowych long tail

Kierowanie treści na słowa kluczowe long tail może być bardziej owocnym działaniem, gdyż Google coraz większy nacisk kładzie na rozumienie naturalnej mowy. Blogi stanowią więc idealną formę przedstawiania długich fraz. Co więcej, biorąc pod uwagę, że ponad 70 procent wyszukiwań odbywa się przy użyciu słów kluczowych long tail, daje to sprzedawcom możliwość przyciągnięcia zadowalającej liczby nowych klientów do swojej witryny i przedstawiania im interesujących treści. Ważne jest zatem, aby poświęcić trochę czasu na optymalizację zawartości stron internetowych, by nowo przybyli odbiorcy pozostali w witrynie jak najdłużej.

Źródło: Pixabay / pexels.com

5. Budowanie sieci linków zwrotnych

Linki wewnętrzne mają duże znaczenie, ale najtrudniejszą częścią SEO jest zdobywanie wysokiej jakości linków zewnętrznych. Wpływa to bowiem na postrzeganie witryny przez Google. Jeśli strona zawiera wiele połączeń z wartościowymi witrynami, wyszukiwarka z pewnością to doceni i ustawi ją na najwyższych pozycjach listy wyników wyszukiwania. Warto również podkreślić, że nie jest niemożliwe zdobycie linków zwrotnych bez posiadania bloga. Zadbaj więc o wysokiej jakości treści, dzięki którym zachęcisz innych twórców do polecania swoich stron internetowych. Zdobędziesz dzięki temu nowych odbiorców i wzmocnisz swoją pozycję w SERP.

Sprawdź: Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?

6. Promowanie treści

Wykorzystując blogi do linkowania odpowiednich stron kategorii w sklepie, sprzedawcy mogą w łatwy sposób zoptymalizować swoje działania i poprawiać ranking witryny. Blogi to doskonały sposób na poruszanie różnego rodzaju tematów, dzięki którym łatwo promować treści z innych miejsc w sieci. Umieszczając w postach linki do swoich sklepów internetowych, możesz w prosty sposób pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Nie rezygnuj z tego!

7. Generowanie zaufania odbiorców

Najważniejszym aspektem funkcjonowania każdej firmy jest budowanie zaufania klientów. Można to osiągnąć dzięki wysokiej jakości wpisom na blogu. Wartościowe treści korzystnie wpływają bowiem na wrażenie użytkownika, przez co uważa on markę za wiarygodną, a prawdopodobieństwo dokonania zakupów zwiększa się.

Sprawdź: Jakie zapytania wpisuje w pasek wyszukiwania Twój potencjalny klient?

Podsumowanie

Znaczenie blogowania w procesie optymalizacji jest nieocenione. Internet jest przepełniony różnego rodzaju treściami o różnej jakości. Musisz więc wyróżnić się spośród tego tłumu i pokazać, że to właśnie Twoja marka zasługuje na uznanie użytkowników i wyszukiwarek. Zadbaj więc o wartościowe treści na blogu, które przyciągną do Ciebie nowych odbiorców, zwiększą sprzedaż i korzystnie wpłyną na pozycję witryny w wyszukiwarce. Nie czekaj więc i zacznij działać już dziś – sukcesy nie pojawiają się znikąd!
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Zatrudnienie specjalisty SEO? 7 ważnych pytań, które musisz zadać

    Zatrudnienie specjalisty SEO? 7 ważnych pytań, które musisz zadać

    Jakie pytania zadać specjaliście SEO na rozmowie kwalifikacyjnej? Nasz ekspert podpowiada, na jakich aspektach się skupić, by podjąć najlepszą decyzję.
    Jak semantyczne wyszukiwanie wpływa na SEO?

    Jak semantyczne wyszukiwanie wpływa na SEO?

    Wyszukiwanie semantyczne jest przyszłością SEO, dlatego warto wiedzieć, na czym ono polega i jak prawidłowo generować treści w witrynie.
    Backlinki – czym są i dlaczego są tak ważne?

    Backlinki – czym są i dlaczego są tak ważne?

    Backlinki są jednym z niezbędnych czynników decydujących o pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Dlatego najwyższa pora dowiedzieć się o nich więcej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę