DARMOWY AUDYT SEO

TOP 7 wskazówek dotyczących blogowania pod kątem wyższej pozycji w SERP

6 min czytania
TOP 7 wskazówek dotyczących blogowania pod kątem wyższej pozycji w SERP
Kategoria Pozycjonowanie

W dzisiejszych czasach wszyscy chcą korzystać z nowości i innowacyjnych technik. Tyczy się to również twórców stron internetowych. Taktyki takie jak marketing w mediach społecznościowych, kampanie prowadzone przez influencerów, płatne reklamy czy treści wideo skutecznie działają w wielu branżach, niezależnie od ich specjalizacji.

Niestety, skupianie się na nowoczesnych rozwiązaniach przyćmiło tradycyjne, a co najważniejsze, niezwykle skuteczne metody, do których zaliczyć możemy między innymi optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek.

Biorąc pod uwagę znaczenie dla SEO, blogi służą jako środek do zwiększania ruchu w witrynie, edukowania konsumentów, budowania zaufania i autorytetu oraz promowania produktów i usług w celu zwiększenia przychodów z handlu elektronicznego.

Ważne, aby pamiętać, że w tej dziedzinie liczy się jakość, a nie ilość. Warto więc publikować wysokiej jakości wpisy, które przyciągną nowych odbiorców i korzystnie wpłyną na pozycję strony na liście wyników wyszukiwania.

Dzisiaj omówimy jednak znaczenie blogowania dla SEO i sposób, w jaki może poprawić ranking witryny, generując w ten sposób większy ruch i budując wizerunek marki. Oto kilka najważniejszych korzyści:

Spis treści:

1. Utrzymanie aktualności stron internetowych

Jeśli użytkownik trafi na witrynę, która zawiera niezaktualizowane treści, z pewnością szybko zrezygnuje z jej eksplorowania. Co więcej, Google również nie lubi tego typu problemów, więc takie strony nie pojawią się w wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego dbanie o świeżość treści jest jednym z najważniejszych elementów, który powinien być priorytetem każdego twórcy. Warto również zauważyć, że sama “świeżość” zależy w głównej mierze od panujących obecnie trendów, więc należy zwrócić uwagę na najpopularniejsze tematy i to właśnie o nich pisać swoje posty. Blogowanie jest więc świetnym rozwiązaniem, gdyż możesz mówić o czym tylko chcesz i stale zmieniać obiekty swoich zainteresowań.

Sprawdź: Dlaczego pozycja witryny w wyszukiwarce spada?

2. Generowanie ruchu w witrynie

Regularne i wartościowe wpisy nie tylko przyciągają uwagę wyszukiwarki, która nagradza za te wysiłki wysoką pozycją w SERP, ale też pomagają zwiększać ruch w witrynie. Jest to bardzo ważne, gdyż większy obrót zwykle skutkuje wzrostem liczby potencjalnych klientów, a więc i powiększoną sprzedażą. Im więcej odbiorców zgromadzi Twoja strona, tym bardziej prawdopodobne jest, że Google rozważy promowanie jej w SERP.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

3. Dłuższy czas pozostawania na stronie

Priorytetem Google jest dostarczenie użytkownikom jak najlepszych, wartościowych i wiarygodnych informacji, które sprawią, że nie zdecydują się oni na wybór innych wyszukiwarek. Jeśli odbiorca kliknie link i pozostanie w witrynie przez jakiś czas, Google zauważy, że jest ona wartościowa i warta pokazania szerszej publiczności. Czas między kliknięciem owego linku i powrotem na stronę wyników Google jest znany jako czas przebywania. Znaczenie blogowania dla SEO ponownie zatem rośnie, ponieważ blogi mogą służyć jako fantastyczne narzędzie do dłuższego utrzymywania konsumentów na stronie, wysyłając w ten sposób pozytywne sygnały do Google.

Sprawdź: Co decyduje o budowie rankingu wyszukiwarki?

4. Łatwość użycia słów kluczowych long tail

Kierowanie treści na słowa kluczowe long tail może być bardziej owocnym działaniem, gdyż Google coraz większy nacisk kładzie na rozumienie naturalnej mowy. Blogi stanowią więc idealną formę przedstawiania długich fraz. Co więcej, biorąc pod uwagę, że ponad 70 procent wyszukiwań odbywa się przy użyciu słów kluczowych long tail, daje to sprzedawcom możliwość przyciągnięcia zadowalającej liczby nowych klientów do swojej witryny i przedstawiania im interesujących treści. Ważne jest zatem, aby poświęcić trochę czasu na optymalizację zawartości stron internetowych, by nowo przybyli odbiorcy pozostali w witrynie jak najdłużej.

 

5. Budowanie sieci linków zwrotnych

Linki wewnętrzne mają duże znaczenie, ale najtrudniejszą częścią SEO jest zdobywanie wysokiej jakości linków zewnętrznych. Wpływa to bowiem na postrzeganie witryny przez Google. Jeśli strona zawiera wiele połączeń z wartościowymi witrynami, wyszukiwarka z pewnością to doceni i ustawi ją na najwyższych pozycjach listy wyników wyszukiwania. Warto również podkreślić, że nie jest niemożliwe zdobycie linków zwrotnych bez posiadania bloga. Zadbaj więc o wysokiej jakości treści, dzięki którym zachęcisz innych twórców do polecania swoich stron internetowych. Zdobędziesz dzięki temu nowych odbiorców i wzmocnisz swoją pozycję w SERP.

Sprawdź: Wpływ ruchu w witrynie na pozycję w rankingu SERP

6. Promowanie treści

Wykorzystując blogi do linkowania odpowiednich stron kategorii w sklepie, sprzedawcy mogą w łatwy sposób zoptymalizować swoje działania i poprawiać ranking witryny. Blogi to doskonały sposób na poruszanie różnego rodzaju tematów, dzięki którym łatwo promować treści z innych miejsc w sieci. Umieszczając w postach linki do swoich sklepów internetowych, możesz w prosty sposób pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Nie rezygnuj z tego!

7. Generowanie zaufania odbiorców

Najważniejszym aspektem funkcjonowania każdej firmy jest budowanie zaufania klientów. Można to osiągnąć dzięki wysokiej jakości wpisom na blogu. Wartościowe treści korzystnie wpływają bowiem na wrażenie użytkownika, przez co uważa on markę za wiarygodną, a prawdopodobieństwo dokonania zakupów zwiększa się.

Sprawdź: 5 czynników rankingowych Google, których nie powinieneś ignorować

Podsumowanie

Znaczenie blogowania w procesie optymalizacji jest nieocenione. Internet jest przepełniony różnego rodzaju treściami o różnej jakości. Musisz więc wyróżnić się spośród tego tłumu i pokazać, że to właśnie Twoja marka zasługuje na uznanie użytkowników i wyszukiwarek. Zadbaj więc o wartościowe treści na blogu, które przyciągną do Ciebie nowych odbiorców, zwiększą sprzedaż i korzystnie wpłyną na pozycję witryny w wyszukiwarce. Nie czekaj więc i zacznij działać już dziś – sukcesy nie pojawiają się znikąd!
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

TOP 6 narzędzi stosowanych w SEO
TOP 6 narzędzi stosowanych w SEO
Dowiedz się, jakich narzędzi używają pozycjonerzy w SEO. Przygotowaliśmy listę TOP 6 rozwiązań, dzięki którym optymalizacja witryny staje się o wiele łatwiejsza!
Co to są linki dofollow i czym kierować się przy ich wyborze?
Co to są linki dofollow i czym kierować się przy ich wyborze?
Właściciele stron WWW dążą do uzyskiwania wysokich pozycji na liście SERP. W tym celu udoskonalają wiele elementów, troszcząc się też o profil linkowania.
Przepis na udaną relację z klientem SEO
Przepis na udaną relację z klientem SEO
W tym artykule znajdziesz najważniejsze informacje dotyczące budowania kontaktu z klientami SEO. Sprawdźmy zatem, co wyróżnia agencje wśród konkurencji.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie