TOP 9 wskazówek dotyczących optymalizacji treści pod kątem lokalnych wyszukiwań

TOP 9 wskazówek dotyczących optymalizacji treści pod kątem lokalnych wyszukiwań

Karolina Grabowska/pexels.com

Lokalne SEO powinno być Twoim najwyższym priorytetem jeśli posiadasz stacjonarny sklep. Zapewnia Ci to bowiem, że Twoja firma pojawia się, gdy klienci przeprowadzają wyszukiwania Twoich ofert w swojej lokalizacji. Powinieneś użyć tej strategii, gdy kierujesz reklamy do osób z określonych miejsc, dzięki czemu klienci skorzystają z Twoich stacjonarnych usług.

Jak to zrobić? Oto kilka przydatnych wskazówek:

Stwórz konto Google Moja Firma

Pierwszym krokiem w każdej lokalnej kampanii SEO powinno być stworzenie konta Google Moja Firma (GMF). Google Moja Firma szybko stała się jednym z najważniejszych czynników w wyszukiwaniu lokalnym, ponieważ pomaga zapewnić, że informacje o Twojej marce spełniają potrzeby Google i użytkowników. Weryfikacja GMF jest szybka i prosta, a dodatkowo pokazuje wyszukiwarce, że Twoja firma jest godna zaufania i warta promowania w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Oprócz skonfigurowania konta GMF, musisz też zachęcić swoich klientów do pozostawienia opinii na temat swoich usług. Pomoże to podkreślić Twoją wiarygodność w Google i wznieść Cię w rankingu wyszukiwarki. Istnieje wiele metod, które możesz wykorzystać, aby upewnić się, że Twoja strona jest w pełni zoptymalizowana pod kątem Google Moja firma. Na początek upewnij się, że uwzględniłeś tam informacje, takie jak godziny pracy, opis usług, numer telefonu, adres, kategorię i zachętę do pozostawienia opinii.

Sprawdź: Jak zoptymalizować stronę małej firmy pod kątem lokalnych wyszukiwań?

Wykorzystaj media społecznościowe

Media społecznościowe są doskonałym środkiem promowania swojej marki w internecie. Serwisy te mają ogromne zasięgi i mogą znacznie zwiększyć bazę klientów każdej firmy, jeśli prawidłowo z nich skorzystasz. Na początku musisz połączyć swoje konta społecznościowe z kontem Google Moja Firma. Umożliwi to udostępnianie postów i Twoich kont przez Google.

Kanały mediów społecznościowych, takie jak Facebook czy Instagram, to kolejne świetne miejsce do zachęcania klientów do recenzji swoich usług, będących ważnym elementem, który Google bierze pod uwagę podczas pozycjonowania Twojej strony.

Zadbaj o linki wewnętrzne

Wiele witryn biznesowych koncentruje swoją uwagę na budowaniu linków zewnętrznych, zaniedbując przy tym wewnętrzną strukturę łączy. Jest to ogromny błąd, który negatywnie wpływa na Twoją pozycję w SERP.

Źródło: Pavel Danilyuk/pexels.com

Posiadanie solidnej wewnętrznej struktury linków wartościuje Twoją stronę i pokazuje wyszukiwarce, że jesteś godzien zainteresowania. Tym sposobem pomagasz też użytkownikom łatwiej poruszać się po witrynie. Dzięki temu zwiększasz również liczbę wyświetleń strony i czas trwania sesji, co pozytywnie wpływa na Twoje rankingi.

Sprawdź: Lokalsi. Czym jest regionalne SEO oraz jak je wdrożyć na swojej stronie?

Zbuduj dobrą strategię linków zewnętrznych

Link building to strategia, która może mieć ogromny wpływ na lokalną strategię SEO. Musisz uzyskać linki z odpowiednich, wartościowych witryn, a sprawisz, że Google uzna Cię za godnego zaufania i zwiększy autorytet Twojej domeny. Istnieje wiele sposobów na uzyskanie od stron internetowych linków do własnych treści. Musisz być jednak bardzo ostrożny. Jeden zły link z podejrzanej strony może zrujnować wszystkie Twoje starania.

Jedną z metod budowania linków, którą uznaliśmy za korzystną, jest odpowiadanie na pytania HARO (Help A Reporter Out) związane z Twoją branżą. Jest to platforma internetowa, na której możesz dzielić się swoją wiedzą z różnymi serwisami informacyjnymi, blogami, portalami społecznościowymi itp. Użytkownicy, którzy skorzystają z Twojej oferty, podlinkują Twoją treść, dzięki czemu zyskasz nowych odbiorców. Jest to świetny organiczny sposób na pozyskanie linków zwrotnych i podzielenie się swoją wiedzą na większą skalę.

Innym dobrym sposobem na uzyskanie linków z lokalnych źródeł jest sponsorowanie wydarzeń najbliższej społeczności lub tej związanej z branżą. Takie działania mogą generować relacje medialne i skierować użytkowników do Twoich witryn.

Optymalizacja stron i bloga

Musisz mieć pewność, że tagi tytułowe, nagłówki, metadane i treści są dobrze zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych, dla których chcesz się pozycjonować. SEO witryny i jej treści to najlpeszy sposób na zwiększenie autorytetu swojej marki. Odwiedzający Twoją stronę chcą mieć możliwość szybkiego znalezienia tego, na czym im najbardziej zależy. Twoim zadaniem jest im to umożliwić.

Sprawdź: Optymalna promocja lokalnego biznesu, przy niewielkiej cenie i absencji online– tak, to możliwe, ale czy warto?

Zadbaj o strony każdej lokalizacji

Jeśli Twoja firma ma wiele lokalizacji warto utworzyć stronę internetową dla każdej z nich. Taka witryna powinna zawierać konkretne informacje dotyczące danego obszaru, takie jak adres, numer telefonu, godziny pracy i inne ważne dane. Jest to dobra okazja do optymalizacji strony poprzez dodanie Mapy Google.

Jeśli masz tylko jedną lokalizację swojego sklepu, nadal powinieneś optymalizować jego stronę pod kątem obszaru w jakim działa, aby klienci łatwiej mogli Cię znaleźć i skorzystać z oferowanych przez Ciebie usług.

Zoptymalizuj lokalne informacje

Bardzo ogólne treści może przyciągnąć więcej czytelników do postów na blogu. Jeśli jednak zależy Ci na zainteresowaniu lokalnej publiczności, powinieneś skupić się bardziej na treściach nawiązujących do pobliskiego obszaru. Spróbuj promować lokalne wydarzenia, a nawet okoliczne firmy, które nie są Twoimi bezpośrednimi rywalami.

Jeśli skupisz się na tworzeniu treści, które Twoi odbiorcy chcą przeczytać, Google z pewnością to zauważy i odpowiednio nagrodzi Ciebie i Twoją stronę. Zawartość witryny lokalnej firmy powinna być dostosowana do potrzeb i preferencji najbliższej publiczności. Koniecznie o to zadbaj!

Sprawdź: Wszystko, co musisz wiedzieć na temat lokalnego SEO

Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych

Poszukiwania lokalne prowadzone są przeważnie z poziomu telefonu. Jeśli Twoja witryna nie jest zaprojektowana tak, aby dostosowywać swój wygląd i funkcjonalność do urządzeń mobilnych, istnieje małe prawdopodobieństwo, że pojawi się w wynikach wyszukiwania. Może to bardzo niekorzystnie wpłynąć na Twoją strategię SEO, gdyż ponad 60% wyszukiwań w Google odbywa się za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Spraw więc, aby Twoja strona była responsywna, czyli dostosowywała się do wymiarów urządzenia, na którym jest wyświetlana.

Upewnij się, że dane kontaktowe są spójne

Jednakowe dane kontaktowe to coś, o co powinieneś szczególnie zadbać. Niespójność tak ważnych informacji nie tylko zdezorientuje użytkowników, ale też sprawi, że stracisz potencjalnych klientów, jeśli nie będą się mogli z Tobą skontaktować. Stale więc aktualizuj swoje dane na wszystkich platformach, z których korzystasz, aby uniknąć wszelkich nieścisłości i zadbać o to, jak postrzegają Cię Twoi odbiorcy. Informacje, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę to nazwa firmy, adres, numer telefonu i godziny otwarcia.

Sprawdź: Wszystko o pozycjonowaniu lokalnym

Podsumowanie

Lokalne SEO powinno być priorytetem każdej firmy działającej stacjonarnie. Dobra pozycja w wyszukiwarce pozwoli Ci zdobyć nowych klientów i dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Regularnie kontroluj więc swoje wyniki, aby wiedzieć, co przynosi pożądane efekty, a co nie działa zbyt dobrze, dzięki czemu będziesz mógł wprowadzać konieczne zmiany i nieustannie się rozwijać. Warte uwagi w tym przypadku są narzędzia, takie jak Google Analytics, które znacznie ułatwiają proces monitorowania osiąganych rezultatów. Wykorzystaj wyżej wymienione wskazówki, a staniesz się istotnym uczestnikiem rynku w swojej branży i pokonasz lokalnych rywali.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Bądź na bieżąco z najnowszymi metodami SEO!

    Bądź na bieżąco z najnowszymi metodami SEO!

    Strategie SEO ulegają szybkim zmianom, dlatego trzeba je stale analizować i wprowadzać świeże spojrzenie na tę dziedzinę.
    Czy lazy loading może pomóc witrynie w optymalizacji?

    Czy lazy loading może pomóc witrynie w optymalizacji?

    Często zbyt wolne ładowanie strony internetowej wpływa negatywnie na SEO, ale jej częściowe i powolne wczytywanie może pomóc Ci osiągnąć sukces!
    Podstawy SEO. Strategia budowania linków – o czym pamiętać?

    Podstawy SEO. Strategia budowania linków – o czym pamiętać?

    Strategie optymalizacji SEO w kontekście budowania linków. Jak zadbać o widoczność w sieci? Jakie są rodzaje linków oraz jak dbać o ich wysoki poziom?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę