Trzy sposoby uatrakcyjnienia SEO – narzędzia weryfikacji słów kluczowych

Trzy sposoby uatrakcyjnienia SEO – narzędzia weryfikacji słów kluczowych

Pixabay/pexels.com

Wujek Ben mawiał — Za wielką mocą kroczy wielka odpowiedzialność i z tymi słowami można identyfikować współczesną branżę SEO, gdyż w tym świecie słowo staje się kluczem otwierającym wszystkie drzwi. Search engine optimization (SEO) to narzędzie, które postrzegane jest jako dominujący element każdej strategii, zakładającej najefektywniejsze pozycjonowanie treści. Jednak nie moglibyśmy mówić o konkurencyjności, gdyby każdy bazował swoje działania na jednolitym gruncie. Do naszego użytku dostępnych jest wiele narzędzi: SpyFu, Ahrefs, Google Analytics i wiele więcej, jednak w ich przypadku pochylamy się nad niezwykle istotną kwestią, którą stanowi — słowo kluczowe. Kto najsprawniej wykorzystuje słowa kluczowe, bez cienia wątpliwości ma szansę dotarcia na szczyt, gdyż płynne posługiwanie się przytoczonymi rozwiązaniami potrafi przenieść SEO na zupełnie inny, wyższy poziom.

SEO na właściwych torach – czego potrzeba?

Poszukując słów kluczowych, przede wszystkim pochylamy się na stopniem ich trafności. W tym procesie w założeniu mają nas wyręczać opisywane narzędzia, których całościowy wkład w naszą pracę, opierać się ma doborze oferującym optymalne rezultaty dla SEO. Jeżeli ciągle masz wątpliwości, posłużę się przykładem – z chwilą, w której stwierdzasz, że wykorzystywanie zewnętrznych wspomagaczy to marnowanie budżetu i postanawiasz samodzielnie wykonać część pracy, do której narzędzie jest wykorzystywane, efekty twoich starań staną się nieaktualne, zanim jeszcze będziesz w stanie je zaobserwować. Udogodnienia te:

  • Poza cennymi słowami kluczowymi, dostarczają równie cennych fraz długich (longtail),
  • Nie tylko obierają za cel słowa o wysokiej częstotliwości wyszukiwania, ale również analizują zachowania i trendy wśród użytkowników,
  • Dane są tak aktualne, jak to tylko możliwe (mówimy tu wynikach analizy nieosiągalnej dla człowieka).
Sprawdź: Podstawy optymalizacji SEO. Słowa kluczowe: rodzaje, badanie, wskazówki wykorzystania

Kontrola w twoich rękach

Analiza trendów wśród słów kluczowych pozwala na planowanie strategii marketingu internetowego. Z chwilą, gdy odnajdziesz pewną regularność rządzącą sektorem, w którym prowadzisz działalność, poczujesz, że panujesz nad sytuacją na tyle, aby móc planować przyszłe działania. Niemal wszystkie oferowane narzędzia stanowią swoiste centrum operacyjne, zwalniając Cię z konieczności nieustannego komponowania notatek z własnoręcznej analizy rynku. Pamiętaj, prowadzenie konkurencji nigdy nie jest wynikiem przypadku.

Nie zostaniesz w tyle

Wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań, pozwala pozostać konkurencyjnym – wejście do świata rynkowych batalii nigdy wcześniej nie było takie proste. Nie od dziś wiadomo, że najlepszym sposobem na uzyskanie przewagi jest poznanie swojego przeciwnika, jednocześnie jest to kolejny powód, dla którego powinieneś sięgnąć po jedno z dostępnych narzędzi analizy słów kluczowych. Wykazując się szybkością i sprytem nie dość, że możesz uzyskać wymarzone prowadzenie, to z całą pewnością nie pozostaniesz w tyle.

Źródło: mohamed_hassan/pexels.com

Słowo jest tylko słowem, jeżeli nie ma wartości

Determinantem jakości SEO jest treść, z chwilą, gdy nieużyteczna dla odbiorcy, strona nie może liczyć na oszałamiające wyświetlenia. Bliźniaczo podobna jest i kwestia ilości zawartej treści – zadowalająca konwersja nie jest wynikiem potrzeby czytania przez użytkowników treści liczonej w stronach. Jeżeli witryna uzyskuje duży ruch, będąc jednocześnie bogatą w ilość treści, oznacza to, że jest ona wysoce użyteczna i pożądana. Skoro wyjaśniliśmy nadrzędną kwestię, wróćmy do omawianych narzędzi. Będą one nieocenioną pomocą w momencie rozważania właściwej drogi, ze względu na intensywność poszukiwania wartościowych dla twoich treści słów kluczowych. Istotne są również frazy z długim ogonem ze względu na oferowaną dokładność dla wyników wyszukiwania. Witryny, na których sprawnie wykorzystywane są słowa kluczowe long tail, mają szansę przede wszystkim na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, a co się z tym łączy – wyższe dochody.

Sprawdź: Słowa kluczowe – jak je dobrze wybrać? Narzędzia i sposoby na dobór fraz do pozycjonowania

Badanie słów kluczowych – najlepsze narzędzia

Należy mieć szczególnie na uwadze, że coś, co jest w stanie ułatwić naszą pracę, nie może nas z niej zwolnić. Poniższe oprogramowanie to drogowskaz, pomocna dłoń, która odwdzięczy się za wkład z naszej strony pod postacią zrozumienia rządzących nim zasad. Narzędzia analizy słów kluczowych są doskonałym wspomagaczem w rękach doświadczonego zespołu ds. analizy rynku, jednak wykorzystywane przez osoby niemające pojęcia o jego specyfice, nie dostarczy sposobu na zbudowanie trwałej i dobrze prosperującej działalności. Dostępnych opcji jest wiele i zasadniczo możemy mówić o doborze narzędzia ze względu na preferencje i komfort użytkowania, jednak spośród niezawodnych narzędzi znanych SEO proponujemy:

  • Ahrefs
  • SEMRush
  • Senuto
  • Surfer SEO
  • Ubersuggest
  • Sitechecker

Jeżeli mimo to proces operacjonalizacji strategii, czy wykorzystanie proponowanego oprogramowania wydają Ci się zbyt skomplikowane, skontaktuj się z nami. Może dopiero stawiasz pierwsze kroki? Masz koncept, którego nie jesteś w stanie rozkręcić? Masz przed sobą zespół ekspertów, któremu zaufali najsilniejsi na rynku. Jesteśmy tu dla Ciebie!

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 16
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Dlaczego nie warto rezygnować z SEO?

    Dlaczego nie warto rezygnować z SEO?

    Miesiące konsekwentnych działań, nieustanne doskonalenie swoich umiejętności i stosowanie zaawansowanych technik. Pojawia się więc pytanie: czy warto?
    Praktyki SEO w zakresie budowania linków wewnętrznych

    Praktyki SEO w zakresie budowania linków wewnętrznych

    Jednym z podstawowych działań on-site SEO jest linkowanie wewnętrzne. Dowiedz się, co oznacza to pojęcie i jaki wpływ ma na pozycjonowanie strony.
    Wykluczające słowa kluczowe. Co musisz wiedzieć?

    Wykluczające słowa kluczowe. Co musisz wiedzieć?

    Jak trafić z przekazem reklamowym do zainteresowanego grona odbiorców, jednocześnie wykluczając osoby zobojętniałe wobec promowanej oferty? Sprawdź teraz!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę