DARMOWY AUDYT SEO

Tu zabrać, a tam dodać. Czym jest content pruning i jakie ma znaczenie dla ruchu na stronie?

5 min czytania
Tu zabrać, a tam dodać. Czym jest content pruning i jakie ma znaczenie dla ruchu na stronie?
Kategoria Content

Pielęgnując własną stronę internetową, skupiamy się przede wszystkim na nowych treściach oraz przyszłych publikacjach. Mamy ustalony content plan oraz kalendarium działań, a tym samym zapominamy o tym, co do tej pory zrobiliśmy. Dochodzi wówczas do sytuacji, w których to nasza witryna nie cieszy się wielką sympatią robotów wyszukiwarek, a co za tym idzie – spadają nam ruch, klikalność oraz konwersje. Dowiedz się w takim razie, czym jest metoda przycinania treści. Zadbaj o swój wirtualny ogródek po sezonie zimowym!

Spis treści:

Czym jest content pruning?

To metoda polegająca na aktualizowaniu lub usuwaniu treści na stronie, którą cechuje niski współczynnik jakości, niewielki ruch bądź brak interakcji ze strony użytkowników. Mówiąc o usuwaniu treści, nie do końca chodzi o całkowite pozbycie się jej, a jedynie ukrycie dla wyszukiwarek, aby nie pojawiały się w rankingu.

Skąd wynika potrzeba usuwania bądź aktualizowania treści?

Chociaż zgodnie z definicją brzmi to dosyć banalnie, to niestety musimy wyprowadzić Cię z błędu. Stwierdzenie czy dany materiał jest nieaktualny bądź niewartościowy, nie należy do łatwych zadań. Przycinanie lub edytowanie treści wymaga w większości przypadków specjalistycznej wiedzy czy też umiejętności copywritera. Potrzeba ta wynika przede wszystkim z istnienia zdezaktualizowanych informacji. Nie chodzi więc o czyszczenie, ale regularną aktualizację materiałów, których nie możemy zaliczyć do evergreen contentu.

“Wiecznie zielona treść”

Są to treści, których nie dotyka znak czasu. Mowa tutaj o artykułach poradnikowych, FAQ, przewodnikach, przepisach kulinarnych, instrukcjach, recenzjach, rankingach, słownikach, case study czy storytellingu. Ich stworzenie wymaga znacznie więcej czasu niż bieżących materiałów odpowiadających obecnym trendom.

Jak często powinno się aktualizować treści?

Podobnie jak w przypadku SEO – mowa o procesie, a nie jednorazowych sytuacjach. Jest to więc czynność, która będzie wpisana w istnienie Twojej witryny, jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji – zwłaszcza jeśli Twoje treści nie są w pełni uniwersalne.

Proces ten przebiega w większości przypadków w trzech etapach:

  • pierwszym krokiem jest przegląd spisów treści,
  • drugim – wykonanie audytu pod kątem contentu,
  • ostatnim – proces decyzyjny: usunąć bądź zaktualizować.
Sprawdź: Jak skutecznie tworzyć eksperckie treści?

Treść a algorytmy - o czym należy pamiętać, tworząc treści?

Z pewnością wiesz już, jak ważne są algorytmy w kontekście optymalizacji i pozycjonowania SEO. To właśnie ich zrozumienie pozwala na dopasowanie słów kluczowych, określenie grup odbiorców bądź tworzenie treści zgodnych z intencjami użytkowników. W kontekście content marketingu nie możesz o nich zapominać. Jeśli więc któraś z Twoich stron bądź podstron ma niestabilną sytuację, warto przypomnieć sobie, nad czym pracować, aby dbać o komunikację na tych polach.

Algorytm Panda

Technika modyfikowania bądź ukrywania treści wiąże się z Algorytmem Panda wprowadzonym przez Google w 2011 roku. Jego głównym zadaniem jest zwiększenie widoczności stron cechujących się wysoką jakością lub zupełnie odwrotnie – obniżania jej w przypadku stron, na których pojawia się zduplikowana treść, materiały niskiej jakości bądź spam. Z tego powodu właściciele stron zostali zmuszeni do modyfikacji pewnych treści, które niosły za sobą ryzyko niskich wyników w kontekście czynników rankingowych.

Algorytm Pirat

Kolejnym z algorytmem, o którym nie można zapomnieć, jest Pirat. Chroni on treści objęte prawem autorskim. Jego zadaniem jest wyszukiwanie skradzionych materiałów z innych stron. W takich sytuacjach materiały na stronie są bezwzględnie usuwane z indeksu, a na właściciela może zostać nałożona kara Google.

Algorytm Koliber

W tym przypadku największą rolę odgrywają słowa kluczowe umieszczane w strukturze treści. Zadaniem tego algorytmu jest jak najlepsze dopasowanie wyników wyszukiwania względem intencji użytkowników. Jeśli więc Twoje teksty bądź inne materiały są średniej jakości, posiadają upchnięte słowa kluczowe bądź niedopasowane likowanie, algorytm obniży Twoją pozycję.

Payday Loan

Last but not least – algorytm ten powstał z powodu szerzących się technik Black Hat SEO. Jeśli Twoje treści nadużywają słów kluczowych, szybko stracisz swoją pozycję. Jest to algorytm przeciwdziałający wyszukiwaniom spamerskim, np. pożyczki, kasyna, substancje psychoaktywne bądź pornografia.

Algorytm Świeżości

Jest to narzędzie oceniające treści związane z aktualnymi wydarzeniami z kraju i ze świata. Newsy polityczne, ekonomiczne, kulturalne, muzyczne, sportowe bądź kulturalne. Są one szczególnie przydatne użytkownikom, co pokazał ostatni czas pandemii. Szybko się jednak starzeją, a później ich klikalność spada.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Podsumowanie

Dbałość o jakość treści to podstawa sukcesu. Hasło “Content is King” Billa Gatesa funkcjonuje po dziś dzień w świecie optymalizacji i pozycjonowania SEO. Jeśli tworzysz treści będące odpowiedzią na bieżące wydarzenia czy trendy, pamiętaj, aby je stale uzupełniać, by zapewnić stały ruch swojej stronie. Każda aktualizacja treści jest wpisana do mapy witryny, a tym samym wysyła sygnał robotom wyszukiwarek, że jest to miejsce naprawdę warte odwiedzenia.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 14

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest thin content?
Czym jest thin content?
Treść na stronie internetowej to jeden z ważniejszych determinantów rankingowych. W końcu nie bez znaczenia pozostaje powiedzenie “Content is The King”.
Korekta i edycja treści na stronie – czy naprawdę jest taka trudna?
Korekta i edycja treści na stronie – czy naprawdę jest taka trudna?
Czy błędy gramatyczne i inne problemy w treści naprawdę mają wpływ na odbiór przekazu przez użytkowników. Sprawdźmy to!
Problemy wynikające z posiadania niskiej jakości treści
Problemy wynikające z posiadania niskiej jakości treści
Posiadanie niskiej jakości treści może być przyczyną wielu problemów. Na szczęście istnieje kilka wskazówek, które pozwolą Ci ich uniknąć! Czytaj dalej.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę