DARMOWY AUDYT SEO

Tworzenie pętli – czym jest i jak może pomóc Ci zyskać odbiorców?

7 min czytania
Tworzenie pętli – czym jest i jak może pomóc Ci zyskać odbiorców?
Kategoria Marketing

Treść jest najważniejszym elementem działania w Internecie. Żeby spełniała swoje zadanie, musi docierać do użytkowników. Content loops to strategia SEO polegająca na udostępnianiu i dystrybucji treści. Zanim więc przystąpisz do ich tworzenia, musisz poznać mechanizm “pętli”, aby dobrze wykorzystać jego działanie.

Content loop określić można jako zamknięty krąg, który obejmuje cykl zawartości Twoich stron. Przed przystąpieniem do pisania, upewnij się, że uwzględniasz niżej wymienione aspekty.

  • Zwróć uwagę na zawartość – musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swój przekaz;
  • Zainteresuj odbiorcę – tytuły i nagłówki muszą zachęcać docelowych adresatów do kliknięcia w artykuł;
  • Generuj zaangażowanie – na własnym przykładzie możesz zauważyć, że nie udostępniasz wszystkich przeczytanych treści. Musisz zatem pamiętać, aby Twój wpis zawierał elementy skłaniające czytelnika do działania, na którym Ci zależy, ale też zadbaj by informacje były na tyle wartościowe, aby odbiorca chciał się nimi podzielić z rodziną i przyjaciółmi;
  • Śledź drogę swojego artykułu – upewnij się, że użytkownicy udostępniają Twój wpis. Jeśli muszą w tym celu podjąć trzy-cztery kroki, najprawdopodobniej z tego zrezygnują. Zadbaj więc, aby rozpowszechnianie Twojego artykułu było łatwe i szybkie.

Już wiesz na co zwrócić uwagę przy tworzeniu treści. Przyjrzyjmy się zatem, w jaki sposób możesz tworzyć content loops i stosować strategie, które zwiększają Twoje szanse na sukces.

Spis treści:

Strategie tworzenia pętli treści

Jeśli zajmujesz się marketingiem internetowym, musisz znać sposoby rozpoczynania “pętli” Zanim więc napiszesz jakikolwiek wpis, musisz wiedzieć, jak Ty i Twój zespół będziecie go udostępniać i popularyzować w internecie.

Błędne jest założenie, że Twoje treści mogą być wszędzie. Czasami mniej znaczy więcej. Nie komplikuj więc swoich działań i wybierz jedną konkretną platformę. Następnie dowiedz się, na co wpływa content loop w tym właśnie miejscu i przejdź do analizy kolejnego. Zwróć uwagę na dwa obszary: SEO i Social Media oraz strategie obejmujące tworzenie pętli.

Sprawdź: Co to jest Link Velocity i jaki ma związek z SEO?

SEO a tworzenie pętli

Jeśli decydujesz się tworzenie content loop dla elementów swoich wpisów, musisz dobrać do tych działań odpowiednia strategię. Najlepszą drogą, jaką możesz obrać, jest rozpoczęcie bloga, dzięki któremu przyciągniesz wartościowe backlinki i stron internetowych, które cieszą się uznaniem odbiorców.

Jeśli twórca pewnej strony umieści w swojej treści link do Twojej witryny – zyskujesz link zwrotny.

Gdy konkretny wpis zdobywa dużo backlinków, Google uznaje go za wartościowy i umieszcza na wysokiej pozycji listy wyników wyszukiwania. Jest to jeden z najważniejszych elementów SEO. Treść staje się dzięki temu bardziej dostępna dla odbiorców, a szansa na stworzenie pętli wzrasta.

Jak zagwarantować sobie duży napływ linków zwrotnych z wartościowych stron internetowych?

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Technika drapacza chmur

Ten sposób może zwielokrotnić Twoje linki zwrotne. Na czym polega? Wybierz słowo kluczowe, dla którego chcesz <pozycjonować stronę i odszukaj witryny, które zajmują się tym tematem. Przeanalizuj twórczość konkurencji pod względem oprawy wizualnej, czytelności i wartościowości dla czytelnika. Następnie stwórz treść na wybrany temat, ale zadbaj, by była lepsza niż wpisy rywali. Na koniec dokładnie sprawdź profil linków zwrotnych swojej konkurencji i poproś menedżerów różnych stron internetowych współpracujących z nią o zamieszczanie linków do swoich treści, które z pewnością okażą się lepsze, niż artykuły przeciwników.

Sprawdź: Czy UX to idealne dopełnienie SEO?

Weź pod uwagę różne formy

Z badań wynika, że ponad 75% postów na blogu nie posiada żadnych linków zwrotnych. Szokujące, prawda? Istnieje jednak kilka form, dzięki którym Twoje treści mogą wygenerować wysokiej jakości backlinki. Należą do nich między innymi filmy, listy, infografiki, instrukcje i poradniki, quizy i webinaria. Warto zatem zainwestować w twórczość tego typu, aby poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce.

Postaw na długie treści!

Często zdarza się, że dłuższe wpisy osiągają znacznie lepsze rezultaty niż te w krótkiej formie. Jeśli stworzysz rozbudowaną, wnikliwie analizującą dane zagadnienie treść, znacznie zwiększysz swoje szanse na wygenerowanie backlinków.

Specjaliści twierdzą, że jeśli Twoje artykuły zawierają ponad 1900 słów, zwiększasz swoją szansę na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce

Budowanie bazy wysokiej jakości backlinków znacznie ułatwi Ci stworzenie pętli, dzięki czemu Twoje treści będą udostępniane i rozpowszechniane na skalę, która zaskoczy Ciebie i Twój zespół.

No dobrze, ale w jaki sposób tworzyć content loop dzięki mediom społecznościowym?

Sprawdź: Co to jest współczynnik zaangażowania (engagement rate)?

Pętle w mediach społecznościowych

Najistotniejszymi w tej kwestii są portale takie jak Facebook, LinkedIn, Pinterest, YouTube czy też Instagram. Tworzenie pętli w tych miejscach wymaga różnych strategii, gdyż to, co będzie efektowne na Facebooku, nie przyniesie żadnych korzyści na Instagramie. Najlepszym rozwiązaniem jest zatem stworzenie oddzielnych content loops dla konkretnych platform. Ich kluczowymi elementami są treść, dyskusja i decyzja. Jeśli uda Ci się je opanować, pętle w mediach społecznościowych nie będą dla Ciebie wyzwaniem!

Dobra treść powinna zachęcać do dyskusji, która pomoże odbiorcom podjąć właściwą decyzję. Trafne wybory stworzą nowe konwersacje, a ich analiza pozwoli Ci pisać wartościowe wpisy. Interakcja użytkowników jest tu kluczowa. Jak ją wytworzyć? Być może sam będziesz musiał ją zainicjować poprzez angażowanie kont, które mają wiedzę na konkretny temat.

Każde ogniwo łańcucha pętli mediów społecznościowych powoduje reakcję kolejnego. Żeby proces ten miał sens, musisz analizować swoją konwersję i przełożenie content loop na sprzedaż swoich produktów.

Tworzenie pętli w praktyce

Jak wygenerować pętlę, która angażuje użytkowników i dostarcza Ci nowych odbiorców?

  • wykorzystaj strategię SEO, aby Twoje strony były na szczycie wyników wyszukiwania;
  • wybierz najlepsze konta mediów społecznościowych, które także mają dobrą pozycję w sieci;
  • zadbaj o backlinki publikowane w treściach twórców tych kont;
  • z racji tego, że dobrze pozycjonują się w Google, więcej użytkowników trafi na linki zwrotne prowadzące do Twoich stron, a Ty zanotujesz wzrost liczby odbiorców, który niezwykle Cię usatysfakcjonuje!
Sprawdź: Jak wybrać agencję Google Ads?

Co może pomóc w tworzeniu content loop?

Sales Automation Tool

Jeśli chcesz wygenerować linki prowadzące do swojej strony, musisz dotrzeć do witryn liderów w swojej branży. Sales Automation Tool może znacznie usprawnić ten proces, gdyż dzięki niemu na bieżąco będziesz mógł śledzić swoje efekty i zmiany zaangażowania wśród odbiorców, a to wszystko w czasie rzeczywistym.

Social Media Scheduling Tools

Podczas tworzenia treści dla mediów społecznościowych możesz użyć grupowania. Na czym polega? Po napisaniu konkretnych wpisów i przyporządkowaniu ich danym platformom, możesz opublikować je jednym kliknięciem. Pomocne wówczas będzie wyżej wymienione narzędzie, gdyż pozwoli Ci na zamieszczanie treści we właściwym czasie bez Twojej ingerencji.

Niektóre tego typu mechanizmy są w stanie edytować obrazy, co dodatkowo może ułatwić Twoją pracę i zminimalizować wkład, jaki będziesz musiał włożyć w tworzenie pętli.

Podsumowanie

Dzięki zastosowaniu odpowiednich strategii i przydatnych narzędzi możesz znacznie usprawnić proces tworzenia pętli. Jak już wiesz, content loop to element marketingu, który, umiejętnie wprowadzony, może diametralnie zmienić wyniki osiągane przez Twoje treści, Warto więc skorzystać z tej możliwości i przystąpić do generowania pętli już dziś!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

11 najskuteczniejszych kanałów marketingowych – zalety i wady
11 najskuteczniejszych kanałów marketingowych – zalety i wady
Istnieje wiele kanałów marketingowych, dzięki którym możesz zwiększyć sprzedaż i zdobyć nowych klientów. Dowiedz się, które z nich są najlepsze!
Jaką domenę wybrać dla firmy?
Jaką domenę wybrać dla firmy?
Odpowiednio dobrana domena dla witryny internetowej pomaga stworzyć dobry e-wizerunek oraz przekłada się na późniejsze rezultaty SEO firmy.
Jakie wyróżniamy kanały sprzedaży internetowej?
Jakie wyróżniamy kanały sprzedaży internetowej?
Obecnie nie wystarczy skupić się na sprzedaży dobrej jakości produktów. Aby zbudować bazę klientów, należy wykorzystać potencjał Internetu. W jaki sposób?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę