DARMOWY AUDYT SEO

Tworzenie strony na WordPressie. Jak zaprojektować witrynę w duchu SXO?

5 min czytania
Tworzenie strony na WordPressie. Jak zaprojektować witrynę w duchu SXO?
Kategoria SXO

Planujesz założenie własnej strony internetowej? Chcesz prowadzić bloga, stronę swojej firmy, a może sklep internetowy? Platformą, która pozwoli Ci na działalność na każdym z tych pól, jest właśnie WordPress. Podpowiemy, czym charakteryzuje się jeden z najpopularniejszych CMS-ów, jak powinna wyglądać strona internetowa oraz jak wspomóc swoje działania SEO za pomocą wtyczek.

Spis treści:

Czym jest WordPress?

Jest to system zarządzania treścią (CMS) umożliwiający stworzenie i prowadzenie strony internetowej. Dzięki modelowi open source pozwala na samodzielną edycję oraz aktualizację wszelkich materiałów udostępnianych w witrynie. Od 2003 roku jest to najpopularniejsza platforma, która zaopatruje 40% stron z całego świata.

Dla kogo jest to odpowiednia platforma?

Platforma ta jest dostępna dla każdej osoby na świecie, która w profesjonalny sposób chce zarządzać swoją witryną. Początkowo byli to głównie blogerzy, jednak środowisko rozrosło się również na inne dziedziny, np. e-commerce.

Zalety i wady WordPressa

  1. Jest oparty na modelu open source, dzięki czemu pozwala na samodzielną edycję oraz aktualizację materiałów.
  2. Jest w pełni darmowy.
  3. Cechuje go prosty panel obsługi, dzięki czemu nie potrzebujesz profesjonalnej wiedzy programistycznej.
  4. Jest funkcjonalny oraz skalowalny.
  5. Posiada wachlarz ciekawych motywów wizualnych.
  6. Dzięki wtyczce WooCommerce pozwala z łatwością prowadzić witrynę e-commerce.
  7. Wymaga podstawowej wiedzy na temat kodowania HTML oraz CSS (jest to wynik modelu open source).
  8. Nie tworzy samodzielnie kopii zapasowych.
  9. Niektóre wtyczki mogą spowalniać stronę.
Sprawdź: SXO – jakie korzyści może przynieść?

SXO - na czym polega połączenie SEO i UX?

Twoja strona na WordPressie powinna być zbiorem logicznie uporządkowanych elementów. Celem jest zmaksymalizowanie doznań użytkowników, aby pozostali na niej jak najdłuższej, a w długoterminowej perspektywie – powrócili. SXO to innowacyjne połączenie technik SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience). Te dwa fundamenty wpływają na odbiór witryny, a co za tym idzie – jej pozycję rankingową w Google. Wykorzystuje się w tym celu zasoby analityki internetowej, UI, content marketingu i web development. Czy coś może być estetyczne i praktyczne jednocześnie? Oczywiście, ale wymaga to nieco wysiłku.

Jak wygląda perfekcyjnie zaprojektowana strona?

Po pierwsze: user friendliness

Wydajność, praktyczność i atrakcyjność. Mowa tutaj przede wszystkim o front-endzie i back-endzie. Zadbaj o HTML, CSS, JavaScript oraz TTFB.

Po drugie: optymalizacja on-site

Techniczne SEO to podstawa, o którą musisz zadbać, jeśli chcesz zyskać popularność. Meta tagi, nagłówki, przyjazny adres URL, mapa witryny, plik robots.txt etc. – o każdy z tych elementów musisz zadbać, aby roboty sieciowe oceniły witrynę jako wysokiej jakości. W tym celu pomoże Ci mnogość wtyczek, o których napisaliśmy kilka słów poniżej.

Po trzecie: treść

Kultowe hasło Billa Gatesa wciąż ma znaczenie – “Content is king!”. Tym, czego szukają Twoi odbiorcy, jest właśnie content. Musisz postarać się, aby był interesujący, oryginalny i autorski. Każda forma naśladownictwa, a co gorsza plagiatu, zostanie ukarana przez wyszukiwarkę.

Po czwarte: dostosowanie do urządzeń mobilnych

Hasłem, które od razu powinno Ci się pojawić w głowie, jest responsywność. To dostosowanie rozdzielczości do różnych typów ekranu. W przypadku Google szczególnie ważne są urządzenia mobilne, z których korzysta 5 miliardów użytkowników. Z tego względu wprowadzono Mobile-First Index, czyli nadanie pierwszeństwa indeksowania stronom posiadającym właśnie adres mobilny.

Po piąte: szybkie ładowanie

Tutaj najważniejsze będą dla Ciebie podstawowe wskaźniki internetowe Core Web Vitals. Zajrzyj do panelu administratora w Google Search Console oraz Google Analytics, aby poznać swój wynik. Dzięki temu dowiesz się, które elementy spowalniają Twoją stronę i co należy zmienić.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Wtyczki, które warto znać

Wtyczka, bądź inaczej plug-in, to nowy kod dodany do podstawowych plików, składających się na budowę platformy WordPress. Zostały napisane w tym samym języku – PHP – stworzonym przez programistów. Są one odpowiedzią na nowe potrzeby internautów, zupełnie tak, jak dodatki do gier komputerowych.

Zalecamy pobierać wtyczki z Repozytorium WordPress. Dlaczego? Z kilku powodów: są sprawdzone, bezpieczne i nie niszczą struktury strony. Wśród nich można znaleźć te, które pokochali specjaliści SEO.

  1. Yoast SEO – oceni jakość Twoich treści, znajdzie luki, pomoże stworzyć mapę witryny, a nawet menu okruszkowe.
  2. All in One SEO Pack – w sam raz dla początkujących, którzy potrzebują optymalizacji technicznej on-site.
  3. Schema – zadba o uatrakcyjnienie fragmentów strony i wesprze poprawę współczynnika klikalności.
  4. SEOPress – jest rozszerzeniem All in One SEO, które pozwoli Ci na poprawę przekierowań oraz synergię z mediami społecznościowymi.
  5. W3 Total Cache – pomoże zoptymalizować prędkość ładowania się Twojej strony.
  6. Redirection – zadba o przekierowania i wyśledzi błędne linki.
  7. Really Simple SSL – pomoże Ci przejść z protokołu HTTP na HTTPS.
Sprawdź: Czym jest Customer Experience?

Podsumowanie

WordPress jest wyjątkowo intuicyjną platformą, której może nauczyć się każdy. Nie zniechęcaj się oprogramowaniem open source, pozwala ono na opracowanie spersonalizowanej strategii widoczności w sieci. Wiesz już, od czego zacząć, zatem do dzieła!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Badania fokusowe w UX
Badania fokusowe w UX
Zastanawiasz się, jakie metody badawcze wybrać, by poznać swój projekt pod kątem UX? Rozważ skorzystanie z grupy fokusowej. Oto, co musisz wiedzieć.
Czy działania SXO powinny być dopasowane do wieku odbiorców?
Czy działania SXO powinny być dopasowane do wieku odbiorców?
Kiedy możesz powiedzieć, że opracowana przez Ciebie strategia SXO jest strzałem w dziesiątkę? Oczywiście wtedy, gdy spełnia oczekiwania odbiorcy!
Inkluzywny UX – co to jest i czy warto go wdrożyć?
Inkluzywny UX – co to jest i czy warto go wdrożyć?
User Experience odgrywa w e-commerce znaczącą rolę, odpowiadając na potrzeby i wymagania internautów. Co oznacza połączenie UX z pojęciem inkluzywności?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie