Planujesz założenie własnej strony internetowej? Chcesz prowadzić bloga, stronę swojej firmy, a może sklep internetowy? Platformą, która pozwoli Ci na działalność na każdym z tych pól, jest właśnie WordPress. Podpowiemy, czym charakteryzuje się jeden z najpopularniejszych CMS-ów, jak powinna wyglądać strona internetowa oraz jak wspomóc swoje działania SEO za pomocą wtyczek.
Jest to system zarządzania treścią (CMS) umożliwiający stworzenie i prowadzenie strony internetowej. Dzięki modelowi open source pozwala na samodzielną edycję oraz aktualizację wszelkich materiałów udostępnianych w witrynie. Od 2003 roku jest to najpopularniejsza platforma, która zaopatruje 40% stron z całego świata.
Platforma ta jest dostępna dla każdej osoby na świecie, która w profesjonalny sposób chce zarządzać swoją witryną. Początkowo byli to głównie blogerzy, jednak środowisko rozrosło się również na inne dziedziny, np. e-commerce.
Twoja strona na WordPressie powinna być zbiorem logicznie uporządkowanych elementów. Celem jest zmaksymalizowanie doznań użytkowników, aby pozostali na niej jak najdłuższej, a w długoterminowej perspektywie – powrócili. SXO to innowacyjne połączenie technik SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience). Te dwa fundamenty wpływają na odbiór witryny, a co za tym idzie – jej pozycję rankingową w Google. Wykorzystuje się w tym celu zasoby analityki internetowej, UI, content marketingu i web development. Czy coś może być estetyczne i praktyczne jednocześnie? Oczywiście, ale wymaga to nieco wysiłku.
Wydajność, praktyczność i atrakcyjność. Mowa tutaj przede wszystkim o front-endzie i back-endzie. Zadbaj o HTML, CSS, JavaScript oraz TTFB.
Techniczne SEO to podstawa, o którą musisz zadbać, jeśli chcesz zyskać popularność. Meta tagi, nagłówki, przyjazny adres URL, mapa witryny, plik robots.txt etc. – o każdy z tych elementów musisz zadbać, aby roboty sieciowe oceniły witrynę jako wysokiej jakości. W tym celu pomoże Ci mnogość wtyczek, o których napisaliśmy kilka słów poniżej.
Kultowe hasło Billa Gatesa wciąż ma znaczenie – “Content is king!”. Tym, czego szukają Twoi odbiorcy, jest właśnie content. Musisz postarać się, aby był interesujący, oryginalny i autorski. Każda forma naśladownictwa, a co gorsza plagiatu, zostanie ukarana przez wyszukiwarkę.
Hasłem, które od razu powinno Ci się pojawić w głowie, jest responsywność. To dostosowanie rozdzielczości do różnych typów ekranu. W przypadku Google szczególnie ważne są urządzenia mobilne, z których korzysta 5 miliardów użytkowników. Z tego względu wprowadzono Mobile-First Index, czyli nadanie pierwszeństwa indeksowania stronom posiadającym właśnie adres mobilny.
Tutaj najważniejsze będą dla Ciebie podstawowe wskaźniki internetowe Core Web Vitals. Zajrzyj do panelu administratora w Google Search Console oraz Google Analytics, aby poznać swój wynik. Dzięki temu dowiesz się, które elementy spowalniają Twoją stronę i co należy zmienić.
Wtyczka, bądź inaczej plug-in, to nowy kod dodany do podstawowych plików, składających się na budowę platformy WordPress. Zostały napisane w tym samym języku – PHP – stworzonym przez programistów. Są one odpowiedzią na nowe potrzeby internautów, zupełnie tak, jak dodatki do gier komputerowych.
Zalecamy pobierać wtyczki z Repozytorium WordPress. Dlaczego? Z kilku powodów: są sprawdzone, bezpieczne i nie niszczą struktury strony. Wśród nich można znaleźć te, które pokochali specjaliści SEO.
WordPress jest wyjątkowo intuicyjną platformą, której może nauczyć się każdy. Nie zniechęcaj się oprogramowaniem open source, pozwala ono na opracowanie spersonalizowanej strategii widoczności w sieci. Wiesz już, od czego zacząć, zatem do dzieła!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.