Yan Krukov/pexels.com
Planując strategię optymalizacji i pozycjonowania, należy zadbać o silne fundamenty swojej strony. Podstawą strategii będą przede wszystkim linki zwrotne. Tak wkraczamy w temat tworzenia zaplecza SEO. Czym ono jest, jakie korzyści można z niego czerpać, a co najważniejsze – jak je zbudować? Czas dowiedzieć się tego wszystkiego!
Zaplecze, zgodnie z definicją słownikową, to zespół środków umożliwiających funkcjonowanie czegoś. W przypadku zaplecza strony internetowej mowa o zbiorze witryn (nazywanych satelitami) linkujących do pozycjonowanej strony. Tworzy się je w celu poprawy autorytetu głównej domeny oraz zwiększenia widoczności w wynikach wyszukiwania. Zaplecze może składać się z jednego serwisu, a nawet kilku tysięcy zróżnicowanych portali generujących backlinki.
Nie można pominąć w tym kontekście znaczenia Algorytmu Pingwin. Jego zadaniem jest analizowanie jakości linków przychodzących. Jeśli algorytm uzna, że posługujesz się nieetycznym technikami (Black Hat SEO), może ukarać stronę filtrem lub banem.
W kontekście własnego zaplecza SEO odgrywa on rolę strażnika, pilnującego, aby serwis nie został przygotowany wyłącznie do manipulowania profilem linkowym. Kilka lat temu “satelity” tworzyły presell pages, czyli niskiej jakości witryny. Dziś zaplecze musi składać się z oryginalnego oraz merytorycznego contentu.
W całym link buildingu chodzi więc o stworzenie naturalnego profilu backlinków, który będzie w pełni zgodny z zasadami i wytycznymi Google. Oznacza to, że każda strona musi być stworzona najpierw z myślą o użytkownikach, a dopiero później pod pozycjonowanie w sieci. Im lepszy User Experience, tym wyższa pozycja w rankingu.
Dodatkowo można również wspomnieć, że strony zapleczowe mogą przyczynić się do wzrostu zysków. Do najpopularniejszych form zarabiania na “satelitach” zalicza się udostępnianie przestrzeni reklamowej, która zostanie wykorzystana przez Google AdSense do wyświetlania materiałów sponsorowanych.
Tworząc zaplecze SEO, można obrać kilka strategii.
Jeśli zależy Ci na osiągnięciu wyżej opisanych korzyści, musisz unikać kilku potencjalnych zagrożeń:
Można powiedzieć, że wszystko zaczyna się od zarejestrowania domeny. Na początek musisz ustalić, czy chcesz nową, czy też taką, która ma już swoją historię. W przypadku budowania własnego zaplecza warto wykorzystać domeny już istniejące, jednak należy zwrócić uwagę na ich profil linkowy, co może ułatwić pozycjonowanie zaplecza oraz strony głównej. Sprawdź więc wiek domeny i jej historię, możesz w tym celu wykorzystać szereg dostępnych narzędzi: bazę WHOIS, Domain Age Checker, Senuto czy Ahrefs.
Hosting stanowi podstawę funkcjonowania strony internetowej, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z jej zasobów o każdej porze dnia i nocy. To nic innego, jak serwer, na którym zainstalowana jest dana witryna, aby była zawsze dostępna i funkcjonalna. Wybierając hosting, zwróć uwagę na:
Kolejny krok w tworzeniu zaplecza SEO to wybór odpowiedniego CMS-u. System do zarządzania treścią ma bezpośredni wpływ na proces pozycjonowania, a także komfort Twojej pracy. Bezkonkurencyjnie pierwsze miejsce zajmuje w tym kontekście WordPress, który jest SEO- i user friendly. Specjaliści oraz osoby nieco bardziej zaawansowane wybierają również oprogramowanie Drupal lub Joomla.
Głównym zadaniem SEO jest budowa widoczności witryny na liście wyników wyszukiwania oraz zdobycie jak najwyższej pozycji rankingowej w SERP-ach. W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych technik, które umiejętnie wykorzystane mogą okazać się kluczem do sukcesu każdej marki. Oto kilka najistotniejszych metod:
Content to fundament działania strony internetowej. Nie jest tajemnicą, że jakość witryny jest mierzona wraz z jakością zamieszczanych na niej treści. To jeden z najważniejszych czynników wpływających nie tylko na pozycjonowanie, ale również na liczbę odbiorców. Wszystko to rozwija się w przestrzeni marketingu internetowego jako alternatywa dla tradycyjnych reklam.
Treść jest powiązana ze słowami kluczowymi, czyli odpowiednimi frazami wpisywanymi do wyszukiwarek przez użytkowników. Pozwalają one na odnalezienie informacji, zawężając wyniki wyszukiwania. Hasła kluczowe są podstawowym elementem pozycjonowania SEO, ponieważ można odnaleźć je w wielu innych elementach na stronie, przede wszystkim: w adresie URL i slug, tekście zakotwiczonym, meta tagach, nagłówkach, multimediach, linkach wewnętrznych i zewnętrznych.
Jak widzisz, budowanie zaplecza SEO jest ściśle powiązane z link buildingiem oraz content marketingiem. Jest to więc jedna z najbardziej opłacalnych strategii, z jakich powinni skorzystać właściciele wysoce konkurencyjnych stron. Im silniejsze fundamenty będzie mieć Twoja witryna, tym większym zainteresowaniem odbiorców oraz robotów sieciowych będzie się cieszyć.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.