DARMOWY AUDYT SEO

Tworzenie zaplecza SEO – na czym to polega?

Tworzenie zaplecza SEO – na czym to polega?

Yan Krukov/pexels.com

Planując strategię optymalizacji i pozycjonowania, należy zadbać o silne fundamenty swojej strony. Podstawą strategii będą przede wszystkim linki zwrotne. Tak wkraczamy w temat tworzenia zaplecza SEO. Czym ono jest, jakie korzyści można z niego czerpać, a co najważniejsze – jak je zbudować? Czas dowiedzieć się tego wszystkiego!

Czym jest zaplecze SEO?

Zaplecze, zgodnie z definicją słownikową, to zespół środków umożliwiających funkcjonowanie czegoś. W przypadku zaplecza strony internetowej mowa o zbiorze witryn (nazywanych satelitami) linkujących do pozycjonowanej strony. Tworzy się je w celu poprawy autorytetu głównej domeny oraz zwiększenia widoczności w wynikach wyszukiwania. Zaplecze może składać się z jednego serwisu, a nawet kilku tysięcy zróżnicowanych portali generujących backlinki.

Co należy mieć na uwadze? Algorytm Pingwin

Nie można pominąć w tym kontekście znaczenia Algorytmu Pingwin. Jego zadaniem jest analizowanie jakości linków przychodzących. Jeśli algorytm uzna, że posługujesz się nieetycznym technikami (Black Hat SEO), może ukarać stronę filtrem lub banem.

W kontekście własnego zaplecza SEO odgrywa on rolę strażnika, pilnującego, aby serwis nie został przygotowany wyłącznie do manipulowania profilem linkowym. Kilka lat temu “satelity” tworzyły presell pages, czyli niskiej jakości witryny. Dziś zaplecze musi składać się z oryginalnego oraz merytorycznego contentu.

W całym link buildingu chodzi więc o stworzenie naturalnego profilu backlinków, który będzie w pełni zgodny z zasadami i wytycznymi Google. Oznacza to, że każda strona musi być stworzona najpierw z myślą o użytkownikach, a dopiero później pod pozycjonowanie w sieci. Im lepszy User Experience, tym wyższa pozycja w rankingu.

Korzyści z posiadania “satelit”

  • Generowanie ruchu;
  • poprawa UX;
  • wzmocnienie profilu linkowego;
  • wzmocnienie autorytetu strony.

Dodatkowo można również wspomnieć, że strony zapleczowe mogą przyczynić się do wzrostu zysków. Do najpopularniejszych form zarabiania na “satelitach” zalicza się udostępnianie przestrzeni reklamowej, która zostanie wykorzystana przez Google AdSense do wyświetlania materiałów sponsorowanych.

Rodzaje zaplecza SEO

Tworząc zaplecze SEO, można obrać kilka strategii.

  1. Struktura gwiazdy – wszystkie strony linkują bezpośrednio do pozycjonowanej witryny.
  2. Struktura koła – domena główna pozyskuje linki od stron zapleczowych, które również mają własne zaplecze dopasowane tematycznie.
  3. Struktura piramidy – czubkiem piramidy jest pozycjonowana witryna, a jej podstawa jest uzupełniana o kolejne poziomy połączonych ze sobą stron z backlinkami.

Błędy, na które należy uważać

Jeśli zależy Ci na osiągnięciu wyżej opisanych korzyści, musisz unikać kilku potencjalnych zagrożeń:

  • kopiowanie treści;
  • duplikaty stron;
  • niskiej jakości content;
  • upychanie słów kluczowych;
  • kanibalizacja fraz;
  • zbyt intensywne linkowanie;
  • wykorzystywanie stron bez zaplecza.
Sprawdź: Migracja strony internetowej – jak zrobić to dobrze?

W jaki sposób przygotować własne zaplecze SEO?

Domena

Można powiedzieć, że wszystko zaczyna się od zarejestrowania domeny. Na początek musisz ustalić, czy chcesz nową, czy też taką, która ma już swoją historię. W przypadku budowania własnego zaplecza warto wykorzystać domeny już istniejące, jednak należy zwrócić uwagę na ich profil linkowy, co może ułatwić pozycjonowanie zaplecza oraz strony głównej. Sprawdź więc wiek domeny i jej historię, możesz w tym celu wykorzystać szereg dostępnych narzędzi: bazę WHOIS, Domain Age Checker, Senuto czy Ahrefs.

Hosting

Hosting stanowi podstawę funkcjonowania strony internetowej, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z jej zasobów o każdej porze dnia i nocy. To nic innego, jak serwer, na którym zainstalowana jest dana witryna, aby była zawsze dostępna i funkcjonalna. Wybierając hosting, zwróć uwagę na:

  • uptime (gwarancja stałego działania i dostępu do wybranego hostingu);
  • szybkość łącza (im większy ruch generuje dana strona internetowa, tym większego transferu będzie wymagać);
  • aspekty techniczne (aktualność wersji interpretera z PHP oraz bazy danych MySQL, co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo przechowywanych plików, a także umożliwia uzyskanie wsparcia technicznego);
  • pojemność (nie warto wybierać serwerów oferujących mniej niż 5-10 GB miejsca na hostingu).

Platforma

Kolejny krok w tworzeniu zaplecza SEO to wybór odpowiedniego CMS-u. System do zarządzania treścią ma bezpośredni wpływ na proces pozycjonowania, a także komfort Twojej pracy. Bezkonkurencyjnie pierwsze miejsce zajmuje w tym kontekście WordPress, który jest SEO- i user friendly. Specjaliści oraz osoby nieco bardziej zaawansowane wybierają również oprogramowanie Drupal lub Joomla.

Optymalizacja

Głównym zadaniem SEO jest budowa widoczności witryny na liście wyników wyszukiwania oraz zdobycie jak najwyższej pozycji rankingowej w SERP-ach. W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych technik, które umiejętnie wykorzystane mogą okazać się kluczem do sukcesu każdej marki. Oto kilka najistotniejszych metod:

  • optymalizacja treści,
  • budowanie linków,
  • poprawa szybkości witryny,
  • optymalizacja nawigacji,
  • zbudowanie mobilnej wersji witryny,
  • dbałość o metadane,
  • poprawa wrażeń użytkownika,
  • tworzenie skutecznych wezwań do działania,
  • optymalizacja obrazów,
  • przygotowanie przyjaznej struktury treści.

Treść i słowa kluczowe

Content to fundament działania strony internetowej. Nie jest tajemnicą, że jakość witryny jest mierzona wraz z jakością zamieszczanych na niej treści. To jeden z najważniejszych czynników wpływających nie tylko na pozycjonowanie, ale również na liczbę odbiorców. Wszystko to rozwija się w przestrzeni marketingu internetowego jako alternatywa dla tradycyjnych reklam.

Treść jest powiązana ze słowami kluczowymi, czyli odpowiednimi frazami wpisywanymi do wyszukiwarek przez użytkowników. Pozwalają one na odnalezienie informacji, zawężając wyniki wyszukiwania. Hasła kluczowe są podstawowym elementem pozycjonowania SEO, ponieważ można odnaleźć je w wielu innych elementach na stronie, przede wszystkim: w adresie URL i slug, tekście zakotwiczonym, meta tagach, nagłówkach, multimediach, linkach wewnętrznych i zewnętrznych.

Wnioski

Jak widzisz, budowanie zaplecza SEO jest ściśle powiązane z link buildingiem oraz content marketingiem. Jest to więc jedna z najbardziej opłacalnych strategii, z jakich powinni skorzystać właściciele wysoce konkurencyjnych stron. Im silniejsze fundamenty będzie mieć Twoja witryna, tym większym zainteresowaniem odbiorców oraz robotów sieciowych będzie się cieszyć.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy warto inwestować w linki z social mediów?
    Czy warto inwestować w linki z social mediów?
    Social media w świecie SEO wciąż wywołują wiele kontrowersji. Czy są ważnym elementem strategii link buildingowej? Czy warto poświęcić na nie swój czas?
    Czym jest Cloudflare i jaki ma wpływ na SEO?
    Czym jest Cloudflare i jaki ma wpływ na SEO?
    Na wydajność stron internetowych wpływa wiele czynników. Warto więc wiedzieć, czym jest i jaką rolę w pozycjonowaniu odgrywa usługa Cloudflare.
    B2B vs. B2C – który model sprzedaży wybrać?
    B2B vs. B2C – który model sprzedaży wybrać?
    B2B czy B2C – oto jest pytanie! Prowadzisz firmę i zastanawiasz się nad modelami sprzedaży? Dowiedz się, który wybrać, aby zaplanować strategię sprzedaży!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę