Alena Darmel / pexels.com
Chociaż trudno w to uwierzyć, dochód w głównej mierze zawdzięczamy stałym klientom, którzy po poznaniu naszego sklepu, usług, decydują się na regularne z nich korzystanie. Dzięki lekturze tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób utrzymać przy sobie klientów, którzy już wcześniej zdecydowali się na wejście we współpracę.
Ewolucja jakiej z roku na rok doświadcza materia e-commerce, sprawia, że chcemy przecierać oczy z wrażenia – z każdym rokiem dochodzi do jej wzrostu o blisko 13%. Tutaj również pojawia się jednak niezbyt optymistyczna analogia, bowiem oznacza to, że każdego roku doświadczamy 13-sto procentowego wzrostu konkurencji.
Zmusza to do zintensyfikowania działań każdego przedsiębiorcy, który, mówiąc wprost, zwyczajnie nie chce wypaść z obiegu. Poszukiwanie drogi dotarcia do klientów wydaje się być coraz trudniejsze, tym bardziej, że niekiedy o sukcesie decyduje moment i to my musimy postarać się, aby ta chwila należała do nas.
W jaki sposób klienci mają ugruntować swoje przekonanie do Twojego sklepu, skoro nic nie daje im poczucia potrzeby stałości? W takiej sytuacji prędzej czy później, myśl o poszukiwaniu nowości będzie wręcz nieunikniona. Możemy realizować programy lojalnościowe, retencyjne i wszystkie inne, jednak czy to jest to, czego oni oczekują?
Przede wszystkim oczekują powodów do zaangażowania, a małe zaangażowanie stoi za akcją promocyjną, za udział w której, musisz wykonać zakupy na określoną kwotę. Rozważ newsletter, niech oni wyrażą swoją chęć do wzięcia udziału i tyle wystarczy – loteria trwa, wygra jeden, lub określona liczba klientów. Model znany, tym samym rodzący zaangażowanie i przyciągający uwagę.
Konsument współczesny jest wymagający, przez co preferuje robić zakupy, a co więcej identyfikować się z marką, która idealnie rozumie jego decyzje i przekonania. Wsparcie inicjatyw charytatywnych poprzez zakup produktów, zero waste, przekazywanie przez markę procentu od sprzedaży na cel wyższy – to działania, które sprawiają, że klienci dumnie identyfikują się z Tobą. Zdarza się, że nie musisz się nawet reklamować, gdyż wiele osób sama przegląda media w poszukiwaniu marek, które uczestniczą w tym podobnych inicjatywach.
Klienci poprzednich pokoleń preferują jednak więź emocjonalną. Decydują się na zakupy produktów pokrewnych ich osobowości, w ten sposób emocjonalna potrzeba zostaje zaspokojona, a dla nich to jest najważniejsze.
Ten moment nadszedł, bo musiał w końcu nadejść – efektywność reklamy cyfrowej stopniowo maleje. Wiedząc, że niemal całość marketingu realizowana jest za pośrednictwem mediów, są to fatalne wieści.
Trudno jednak winić klientów za taki stan rzeczy, z reklamą cyfrową żyjemy już tyle lat, że naturalną koleją rzeczy jest jej stopniowe przemijanie – pytanie co teraz? Nie lepiej sytuacja ma się w kanałach marketingowych w ogóle, gdyż klienci są trudniejsi do dotarcia – zdajemy się stopniowo na wszystko uodparniać.
Rozwiązania można by doszukiwać się w wykorzystywaniu stałych klientów, którzy byliby w stanie sprowadzić do nas nowych/potencjalnych, jednak nawet czytając o hipotetycznych możliwościach, w wielu przypadkach wydaje nam się to zbyt czasochłonne, zbyt trudne, lub prawie niemożliwe.
Handel nie może dłużej pozostawać beznamiętny – konsument jest ewidentnie zmęczony, byciem traktowanym jako element pewnej zbiorowości. Mowa oczywiście o stopniu personalizacji, z którego, jak wykazało jedno z przeprowadzonych w 2018 r. badań, zadowolona nie była nawet 1/4 przebadanych konsumentów.
To już dowiedzione, że konsumenci pragną doświadczenia spersonalizowanego, jednakże winy za jego niedobór nie możemy doszukiwać się wyłącznie u sprzedawców. Nijako warunki sprawiają, że personalizacja jest trudno osiągalna – przestrzeń wirtualna, nigdy nie zaoferuje doświadczenia bliźniaczego sprzedaży dokonywanej w rzeczywistości.
Jak widzimy o klienta łatwo nie jest, jednak każdy z nas potrzebuje go, aby móc w ogóle funkcjonować. Zamiast snuć spektakularne plany pozyskiwania nowych klientów, podejdźcie z sercem i troską do tych osób, które wspierają Waszą działalność jak najdłużej. Mówimy “osób”, nie bez przyczyny, ponieważ do klienta trzeba coraz częściej podchodzić jak do drugiego człowieka – po ludzku. Jego wartość jest kluczowa dla naszego sukcesu, jednak nie możemy dać nikomu odczuć, że nasze działania skupiają się wyłącznie dla zarobku – w ten sposób nie buduje się silnej marki.
Jeżeli chciałbyś się dowiedzieć więcej o technikach utrzymywania klientów i realizacji strategii marketingowej przygotowanej pod potrzeby utrzymywania, napisz do naszej agencji SEO z Poznania! Gwarantujemy, że ze współpracy z nami, na pewno nie będziesz rozczarowany!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.