DARMOWY AUDYT SEO

Utrzymywanie klientów – w jakim celu? Dlaczego nie jest proste? Co muszę zrobić, aby tego dokonać?

Utrzymywanie klientów – w jakim celu? Dlaczego nie jest proste? Co muszę zrobić, aby tego dokonać?

Alena Darmel / pexels.com

Chociaż trudno w to uwierzyć, dochód w głównej mierze zawdzięczamy stałym klientom, którzy po poznaniu naszego sklepu, usług, decydują się na regularne z nich korzystanie. Dzięki lekturze tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób utrzymać przy sobie klientów, którzy już wcześniej zdecydowali się na wejście we współpracę.

Co robić? Nie dać się konkurencji

Ewolucja jakiej z roku na rok doświadcza materia e-commerce, sprawia, że chcemy przecierać oczy z wrażenia – z każdym rokiem dochodzi do jej wzrostu o blisko 13%. Tutaj również pojawia się jednak niezbyt optymistyczna analogia, bowiem oznacza to, że każdego roku doświadczamy 13-sto procentowego wzrostu konkurencji.

Zmusza to do zintensyfikowania działań każdego przedsiębiorcy, który, mówiąc wprost, zwyczajnie nie chce wypaść z obiegu. Poszukiwanie drogi dotarcia do klientów wydaje się być coraz trudniejsze, tym bardziej, że niekiedy o sukcesie decyduje moment i to my musimy postarać się, aby ta chwila należała do nas.

Sprawdź: Algorytmy Facebooka: czynniki, które powinieneś znać

Liczy się zaangażowanie

W jaki sposób klienci mają ugruntować swoje przekonanie do Twojego sklepu, skoro nic nie daje im poczucia potrzeby stałości? W takiej sytuacji prędzej czy później, myśl o poszukiwaniu nowości będzie wręcz nieunikniona. Możemy realizować programy lojalnościowe, retencyjne i wszystkie inne, jednak czy to jest to, czego oni oczekują?

Przede wszystkim oczekują powodów do zaangażowania, a małe zaangażowanie stoi za akcją promocyjną, za udział w której, musisz wykonać zakupy na określoną kwotę. Rozważ newsletter, niech oni wyrażą swoją chęć do wzięcia udziału i tyle wystarczy – loteria trwa, wygra jeden, lub określona liczba klientów. Model znany, tym samym rodzący zaangażowanie i przyciągający uwagę.

Musisz udowodnić swoją wartość

Konsument współczesny jest wymagający, przez co preferuje robić zakupy, a co więcej identyfikować się z marką, która idealnie rozumie jego decyzje i przekonania. Wsparcie inicjatyw charytatywnych poprzez zakup produktów, zero waste, przekazywanie przez markę procentu od sprzedaży na cel wyższy – to działania, które sprawiają, że klienci dumnie identyfikują się z Tobą. Zdarza się, że nie musisz się nawet reklamować, gdyż wiele osób sama przegląda media w poszukiwaniu marek, które uczestniczą w tym podobnych inicjatywach.

Klienci poprzednich pokoleń preferują jednak więź emocjonalną. Decydują się na zakupy produktów pokrewnych ich osobowości, w ten sposób emocjonalna potrzeba zostaje zaspokojona, a dla nich to jest najważniejsze.

Sprawdź: Jakich błędów unikać, pozyskując linki?

Trudności? Klienci bywają nieosiągalni

Ten moment nadszedł, bo musiał w końcu nadejść – efektywność reklamy cyfrowej stopniowo maleje. Wiedząc, że niemal całość marketingu realizowana jest za pośrednictwem mediów, są to fatalne wieści.

Trudno jednak winić klientów za taki stan rzeczy, z reklamą cyfrową żyjemy już tyle lat, że naturalną koleją rzeczy jest jej stopniowe przemijanie – pytanie co teraz? Nie lepiej sytuacja ma się w kanałach marketingowych w ogóle, gdyż klienci są trudniejsi do dotarcia – zdajemy się stopniowo na wszystko uodparniać.

Rozwiązania można by doszukiwać się w wykorzystywaniu stałych klientów, którzy byliby w stanie sprowadzić do nas nowych/potencjalnych, jednak nawet czytając o hipotetycznych możliwościach, w wielu przypadkach wydaje nam się to zbyt czasochłonne, zbyt trudne, lub prawie niemożliwe.

Po co? Dla rozwoju swojej firmy i ewolucji e-commerce

Handel nie może dłużej pozostawać beznamiętny – konsument jest ewidentnie zmęczony, byciem traktowanym jako element pewnej zbiorowości. Mowa oczywiście o stopniu personalizacji, z którego, jak wykazało jedno z przeprowadzonych w 2018 r. badań, zadowolona nie była nawet 1/4 przebadanych konsumentów.

To już dowiedzione, że konsumenci pragną doświadczenia spersonalizowanego, jednakże winy za jego niedobór nie możemy doszukiwać się wyłącznie u sprzedawców. Nijako warunki sprawiają, że personalizacja jest trudno osiągalna – przestrzeń wirtualna, nigdy nie zaoferuje doświadczenia bliźniaczego sprzedaży dokonywanej w rzeczywistości.

Sprawdź: Co zrobić ze źle wdrożonym certyfikatem SSL, gdy otrzymamy komunikat „To połączenie nie jest bezpieczne”?

Podsumowanie

Jak widzimy o klienta łatwo nie jest, jednak każdy z nas potrzebuje go, aby móc w ogóle funkcjonować. Zamiast snuć spektakularne plany pozyskiwania nowych klientów, podejdźcie z sercem i troską do tych osób, które wspierają Waszą działalność jak najdłużej. Mówimy “osób”, nie bez przyczyny, ponieważ do klienta trzeba coraz częściej podchodzić jak do drugiego człowieka – po ludzku. Jego wartość jest kluczowa dla naszego sukcesu, jednak nie możemy dać nikomu odczuć, że nasze działania skupiają się wyłącznie dla zarobku – w ten sposób nie buduje się silnej marki.

Jeżeli chciałbyś się dowiedzieć więcej o technikach utrzymywania klientów i realizacji strategii marketingowej przygotowanej pod potrzeby utrzymywania, napisz do naszej agencji SEO z Poznania! Gwarantujemy, że ze współpracy z nami, na pewno nie będziesz rozczarowany!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak analizować social media? Przydatne narzędzia
    Jak analizować social media? Przydatne narzędzia
    Social media mają duże znaczenie w kształtowaniu marki i intensyfikacji ruchu, stąd pojawia się potrzeba monitoringu wszelkich działań. W jaki sposób?
    Czym jest optymalizacja wartości klienta i jak o nią zadbać?
    Czym jest optymalizacja wartości klienta i jak o nią zadbać?
    Prowadzisz sklep internetowy? Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży? Dowiedz się, jak pomóc Ci w tym może optymalizacja wartości konsumenta.
    Wszystko co powinieneś wiedzieć o marketingu w mediach społecznościowych
    Wszystko co powinieneś wiedzieć o marketingu w mediach społecznościowych
    Prowadzisz stronę internetową i chcesz ją wypromować w sieci? Sprawdź, jak pomóc Ci w tym może marketing w mediach społecznościowych.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę