W jaki sposób blog wpływa na SEO Twojej strony internetowej?

W jaki sposób blog wpływa na SEO Twojej strony internetowej?

Jess Bailey Designs/pexels.com

Pozycjonowanie jest najważniejszą częścią w świecie e-commerce. Wszystkie firmy, nieważne czy małe, czy duże chcą znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeżeli jeszcze nie zacząłeś swojej przygody z SEO, to może jest to dobry czas, aby spróbować?

Z pewnością zastanawiasz się, czy blog firmowy jest w ogóle potrzebny Twojej stronie internetowej. Może to być dla Ciebie dodatkowym zadaniem na głowie, na które i tak już nie masz czasu.

Jednak istnieje bardzo dużo sposobów na to, w jaki sposób przyciągnąć użytkowników do Twojej strony internetowej. Dlatego blog z pewnością pomoże Ci zbliżyć się do sukcesu, który chcesz osiągnąć.

Dlaczego prowadzenie bloga się opłaca?

Większość przedsiębiorców aktualnie inwestuje swój czas i pieniądze, aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wszyscy chcą zwiększać ruch w witrynie i zaangażować odbiorców. Blog jest stosunkowo tanią i łatwą strategią marketingu internetowego.

Najważniejszym powodem, aby zacząć prowadzić bloga firmowego jest to, że na stronie sklepu internetowego jest bardzo mała ilość treści, głównie są to obrazy, które przedstawiają konkretny produkt i bardzo mała ilość tekstu pod nim. Dlatego, dzięki dodaniu bloga rozszerzysz swoją wartość tekstową strony, stanie się ona bogatsza, a algorytmy Google zaczną ją zauważać.

Musisz wiedzieć, że im więcej masz treści na stronie internetowej, tym częściej Twoja witryna będzie indeksowana przez algorytmy Google’a, które będą pozycjonowały Cię wyżej i zaczniesz generować ruch na stronie www. W tym celu mogą pomóc Ci także słowa kluczowe, które musisz umieścić w swoich tekstach na blogu. Najlepiej postaraj się przeprowadzić dogłębną analizę tych terminów, aby wiedzieć, co będzie odpowiednie dla Twojego biznesu. Blog daje Ci możliwość wybrania konkretnych słów kluczowych, na które chcesz pozycjonować swoją witrynę w naturalny sposób.

Kolejnym powodem, dla którego warto prowadzić blog w witrynie sklepu internetowego, jest to, że w treści można umieszczać backlinki. Tylko musisz pamiętać, żeby nie były one puste i spamujące, ponieważ wtedy algorytmy wyszukiwarki nałożą na Twój sklep internetowy karę.

Stań się ekspertem w swojej branży!

Blog może posłużyć Ci, aby stać się ekspertem wśród konkurencji na rynku branżowym. W artykułach blogowych można umieszczać porady i wskazówki, których szukają użytkownicy, samouczki lub najnowsze wiadomości biznesowe.

Aby zmniejszyć współczynnik odrzuceń, możesz również prowadzić wideo blogi, które aktualnie są bardzo pożądane przez użytkowników, ponieważ są one szybkie i przyjemne w oglądaniu, a nie trzeba tracić czasu na czytanie treści. Wpływają one w taki sam sposób na SEO jak zwykłe artykuły blogowe.

Staraj się przekazywać pewną wartość swoim klientom. Nie pisz zwykłych tekstów sprzedażowych, tylko takie, które same się sprzedadzą. Angażuj potencjalnych klientów swoimi artykułami na blogu. Opowiadaj historie z życia, doświadczenia, problemy, z którymi Ty sam się kiedyś mierzyłeś. Ludzie uwielbiają takie opowieści.

Twój blog może być skarbnicą wiedzy. Dodawaj do niego różne nowości, które właśnie “wpadły” do Twojego sklepu internetowego, porady, odpowiadaj na problemy odbiorców, oferuj produkty, stosuj porównania.

Musisz wiedzieć, że dzięki blogowi budujesz świadomość swojej marki, jako eksperta w branży. Staniesz się autorytetem wiedzy i zaufania wśród odbiorców. Jest to tak samo ważne dla użytkowników Internetu, jak i dla samego Google’a, ponieważ on widząc to, że Twój sklep internetowy generuje ruch, zacznie wyżej go pozycjonować i wyświetlać innym potencjalnym klientom.

Twórz wspólnotę i generuj konwersję!

Blog na stronie internetowej poprawia konwersję! Sprawi on, że staniesz się bardziej zaufany i bliski, ponieważ uświadamiasz im, że jesteś z myślą o nich, a jak wiadomo, im klient bardziej Tobie zaufa, tym więcej postanowi kupić w sklepie internetowym.

Musisz pamiętać o tym, że ludzie chcą łączyć się z innymi, chcą przeżywać ich emocje razem. Na blogu e-commerce użytkownicy nie tylko chcą czytać, chcą przede wszystkim osiągnąć pewną więź z Tobą i marką. Osobowość w blogu to podstawa. Jeżeli jej nie dodasz, to możesz zapomnieć o swoich klientach. Nikt Ci nie zaufa, jeśli nie będziesz wydawał się prawdziwy. Dlatego tak ważne jest opowiadanie swoich historii.


Źródło: JESHOOTS.com/pexels.com

Pamiętaj, że dobre blogi sklepów internetowych zachęcają odbiorców do pozostawienia komentarza na stronie. Chcą poczuć się jak część pewnej społeczności online. Dlatego upewnij się, że aktywnie odpowiadasz na wszystkie komentarze i prywatne wiadomości, klienci zwracają na to ogromną uwagę!

Jeżeli nie otrzymujesz komentarzy pod swoimi artykułami, to znaczy, że coś robisz nie tak. Możesz to zmienić, na przykład angażując swoich odbiorców w sposób małej sugestii “A co wy o tym sądzicie?”. Warto również zapytać o to, co Twoi użytkownicy chcieliby przeczytać jako następne lub o to czego potrzebują.

Buduj lojalność wśród odbiorców

Lojalność odbiorcy wobec marki jest najważniejsza, dlatego musisz ją rozwijać i pielęgnować. Możesz sprzedawać najlepsze produkty na świecie, ale liczba stałych klientów może być bardzo niska. Musisz więc znaleźć sposób na stworzenie lojalności wobec firmy.

Blog odgrywa bardzo ważną rolę w budowaniu lojalności. Stanie się tak, jeżeli artykuły będą profesjonalne, wartościowe i przyjemne w czytaniu.

Jeżeli posiadasz profil w mediach społecznościowych, to warto tam budować swoją lojalność z użytkownikami, a równocześnie zachęcać ich do odwiedzenia Twojego sklepu internetowego, zamieszczając linki do strony www. Poszerzysz w ten sposób zasięg swojej firmy. Na stronie internetowej możesz również umieścić przycisk bezpośrednio kierujący do profilu w mediach społecznościowych. To z pewnością dodatkowo pomoże Ci przyciągnąć rzeszę fanów!

Pozwól swoim odbiorcom udostępniać swoje treści, czy to w mediach społecznościowych, czy na blogu. Takie działania wpływają pozytywnie na Twoją markę. Możliwość dzielenia się nimi z masą stwarza duży potencjał w Twojej firmie, aby zaistnieć na rynku konkurencyjnym, niezależnie od tego, czy tworzysz treści zabawne, z inspirującą historią, czy idealnymi zdjęciami.

Musisz pamiętać o regularności, jest to podstawa w świecie marketingu internetowego. Nawet jeśli od razu nie zdobywasz miliona wyświetleń. Z czasem z pewnością dotrzesz do znacznie większej grupy docelowej odbiorców.

Podsumowanie

Jeżeli w trakcie zarządzania e-commerce już prowadzisz swój blog, to świetnie! Jeśli jeszcze tego nie robisz, to najwyższy czas go stworzyć. Jest to bardzo skuteczny sposób taniego marketingu, niezależnie od tego, jaki masz budżet firmowy. Każdy artykuł dodany na blogu może generować ciągły ruch organiczny. Dlatego jest on tak potrzebny do osiągania sukcesów w firmie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak tworzyć skuteczne treści na strony internetowe?

    Jak tworzyć skuteczne treści na strony internetowe?

    Zastanawiasz się, czy jesteś w stanie tworzyć angażujące treści dla swoich odbiorców? Pokażemy Ci, jak to robić!
    Jak poradzić sobie z najtrudniejszymi działaniami SEO?

    Jak poradzić sobie z najtrudniejszymi działaniami SEO?

    SEO może przysporzyć o porządny ból głowy każdego, kto nie zna się na tych działaniach, jednak istnieje sposób, aby temu zaradzić. Sprawdź jaki!
    Treść – czy ilość znaków ma znaczenie?

    Treść – czy ilość znaków ma znaczenie?

    Czytając o SEO, z pewnością dowiedziałeś się, że kluczową rolę odgrywa treść komunikatów. Jaka powinna być ich optymalna długość? Jaką strategię treści wybrać?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.