DARMOWY AUDYT SEO

W jaki sposób blog wpływa na SEO Twojej strony internetowej?

11 min czytania
W jaki sposób blog wpływa na SEO Twojej strony internetowej?
Kategoria Pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest najważniejszą częścią w świecie e-commerce. Wszystkie firmy, nieważne czy małe, czy duże, chcą znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeżeli jeszcze nie zacząłeś swojej przygody z SEO, to może jest to dobry czas, aby spróbować?

Z pewnością zastanawiasz się, czy blog firmowy jest w ogóle potrzebny Twojej stronie internetowej. Może to być dla Ciebie dodatkowym zadaniem na głowie, na które i tak już nie masz czasu.

Istnieje jednak wiele sposobów na to, aby przyciągnąć użytkowników do Twojej strony internetowej. Blog z pewnością pomoże Ci zbliżyć się do sukcesu, który chcesz osiągnąć.

Spis treści:

Czym jest blog?

Pozwólmy sobie na krótką podróż w przeszłość. W 1994 roku Justin Hall, student Swarthmore College w Pensylwanii, założył pierwszego bloga na świecie – Links.net. Trzy lata później Jorn Barger stworzył termin „weblog” na określenie procesu logowania się podczas surfowania po sieci. Po jakimś czasie nazwa została skrócona przez programistę Petera Merholza do słowa „blog”, który uznał wcześniejszą za zbyt długą.

Blogosfera kształtowała się ponad dwadzieścia lat. Dziś, jak wiemy, jest jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacji z odbiorcami online. Blogi cieszą się niesłabnącą popularnością. Jest ich bowiem około 600 milionów, choć tak naprawdę dokładna liczba nie jest znana.

Blog może dotyczyć dosłownie wszystkiego. Jednak na przestrzeni lat wykształciło się ich kilka podstawowych rodzajów:

  • mikroblog,
  • photoblog,
  • wideoblog (vlog),
  • audioblog,
  • specjalistyczny,
  • osobisty,
  • zawodowy (brandowy),
  • relacyjny,
  • reklamowy.

Wartość blogosfery dla użytkowników. Dlaczego tak bardzo lubimy blogi?

Świat online to nie tylko informatyka czy programowanie, ale również marketing, promocja, a przede wszystkim psychologia. New York Times przeprowadził badania, na podstawie których dziennikarze próbowali odpowiedzieć na pytanie: “Dlaczego lubimy dzielić się treściami w sieci?”. Dzięki temu można było określić najważniejsze cele blogowania. Chodzi przede wszystkim o zbudowanie relacji pomiędzy osobą a stroną bądź marką. Niezwykle ważne jest określenie użyteczności bloga, długości publikowanych treści, ich charakteru oraz emocji, jakie budzą.

Internet stworzył nowe modele komunikacji, a postęp technologiczny pozwala w szybszy i łatwiejszy sposób zaspokoić niemal każdą potrzebę. Blogerzy wraz z czytelnikami współtworzą treści, a co bardziej wartościowe – razem określają ich ekspozycję oraz charakter. Blogujemy więc, aby umożliwić dostęp do wiarygodnych informacji i stać się opiniotwórczym medium w danym środowisku. Blog to nowa/ stara władza w sieci.

Sprawdź: Pozycjonowanie mechanika samochodowego

Dlaczego prowadzenie bloga się opłaca?

Większość przedsiębiorców aktualnie inwestuje swój czas i pieniądze, aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wszyscy chcą zwiększać ruch w witrynie i zaangażować odbiorców. Blog jest stosunkowo tanią i łatwą strategią marketingu internetowego.

Najważniejszym powodem, aby zacząć prowadzić bloga firmowego jest to, że na stronie sklepu internetowego jest bardzo mała ilość treści, głównie są to obrazy, które przedstawiają konkretny produkt i bardzo mała ilość tekstu pod nim. Dzięki dodaniu bloga rozszerzysz swoją wartość tekstową strony, stanie się ona bogatsza, a algorytmy Google zaczną ją zauważać.

Musisz wiedzieć, że im więcej masz treści na stronie internetowej, tym częściej Twoja witryna będzie indeksowana przez algorytmy Google, które będą pozycjonowały Cię wyżej i zaczniesz generować ruch na stronie. W tym celu mogą pomóc Ci także słowa kluczowe, które musisz umieścić w swoich tekstach na blogu. Postaraj się przeprowadzić dogłębną analizę tych terminów, aby wiedzieć, co będzie odpowiednie dla Twojego biznesu. Blog daje Ci możliwość wybrania konkretnych słów kluczowych, na które chcesz pozycjonować swoją witrynę w naturalny sposób.

Kolejnym powodem, dla którego warto prowadzić blog w witrynie sklepu internetowego, jest to, że w treści można umieszczać backlinki. Musisz pamiętać, żeby nie były one puste i spamujące, ponieważ wtedy algorytmy wyszukiwarki nałożą na Twój sklep internetowy karę.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Blog a pozycjonowanie

Zacznijmy od tego, że blogowanie potrafi wzbudzać naprawdę wielkie emocje. Jest to szczególnie ważne dla sklepów internetowych, które muszą mierzyć się z wysoką konkurencją. Dziś nie wystarczy ciekawy produkt w dobrej cenie. Strona musi dostarczyć użytkownikowi dodatkowych doznań, a blog jest ku temu odpowiednim narzędziem.

Regularne tworzenie wpisów na blogu poprawia ruch na stronie internetowej, a także poszerza możliwości pozycjonowania. Eksperci szacują, że blog może zwiększyć liczbę interakcji na stronie nawet o 50%. Jeśli tylko dodasz przyciski umożliwiające udostępnianie, wpłyniesz na ilość backlinków.

Stań się ekspertem w swojej branży

Blog może posłużyć Ci, aby stać się ekspertem wśród konkurencji na rynku branżowym. W artykułach blogowych można umieszczać porady i wskazówki, których szukają użytkownicy, samouczki lub najnowsze wiadomości biznesowe.

Aby zmniejszyć współczynnik odrzuceń, możesz również prowadzić wideo blogi, które aktualnie są bardzo pożądane przez użytkowników, ponieważ są one szybkie i przyjemne w oglądaniu, a nie trzeba tracić czasu na czytanie treści. Wpływają one w taki sam sposób na SEO jak zwykłe artykuły blogowe.

Staraj się przekazywać pewną wartość swoim klientom. Nie pisz zwykłych tekstów sprzedażowych, tylko takie, które same się sprzedadzą. Angażuj potencjalnych klientów swoimi artykułami na blogu. Opowiadaj historie z życia, doświadczenia, problemy, z którymi Ty sam się kiedyś mierzyłeś. Ludzie uwielbiają takie opowieści.

Twój blog może być skarbnicą wiedzy. Dodawaj do niego różne nowości, które właśnie “wpadły” do Twojego sklepu internetowego, porady, odpowiadaj na problemy odbiorców, oferuj produkty, stosuj porównania.

Musisz wiedzieć, że dzięki blogowi budujesz świadomość swojej marki jako eksperta w branży. Staniesz się autorytetem wiedzy i zaufania wśród odbiorców. Jest to tak samo ważne dla użytkowników Internetu, jak i dla samego Google, ponieważ, widząc to, że Twój sklep internetowy generuje ruch, zacznie wyżej go pozycjonować i wyświetlać innym potencjalnym klientom.

Jakie treści umieszczać na blogu?

Z punktu widzenia pozycjonowania blog jest świetnym miejscem do tworzenia wysokiej jakości treści, w której umieszczane będą słowa kluczowe. Przemyślany content marketing wpływa na przyciągnięcie, a co ważniejsze, zatrzymanie uwagi odbiorcy. Im lepsze dopasowanie do intencji wyszukiwania, tym wyższa pozycja w SERP-ach.

„Content is King!” – powiedział Bill Gates w swoim słynnym eseju z 1996 roku. Nie jest tajemnicą, że jakość bloga jest mierzona wraz z jakością treści, które się na nim znajdują. Tematyka zależy od niszy, którą się zajmujesz oraz od potrzeb czytelników, którzy będą korzystać z Twoich materiałów. Pamiętaj, że musisz być wyczerpujący, opisując wybrane zagadnienie.

Zadbaj o tytuł – im bardziej konkretny, tym lepiej. Podziel treść na mniejsze akapity, użyj w tym celu śródtytułów, które będą zawierać w sobie słowa kluczowe. Nie zapomnij również o materiałach wizualnych: obrazach, wideo, wykresach, infografikach, animacjach. Szczególnie przydatne okażą się CTA oraz wtyczki do mediów społecznościowych, aby łatwiej można było dzielić się wpisami.

Guest blogging jako wartościowa strategia link buildingowa

Guest posting dosłownie oznacza “publikowanie gościnne”. Możesz więc zaprosić ciekawą osobę do stworzenia treści na stronę bądź też opublikować własny artykuł na czyjejś witrynie. Jest to jedna ze strategii budowania linków SEO, polegająca na pozyskiwaniu wartościowych odnośników do własnego bloga, poprawiając tym samym jego popularność oraz umacniając wizerunek eksperta. Daje to możliwość dotarcia do nowego grona odbiorców. W jednym i drugim przypadku nadrzędna jest wysoka jakość treści. Nie dość, że zostaniesz doceniony przez społeczność, to jeszcze wypadniesz lepiej podczas oceny dokonywanej przez algorytmy i roboty wyszukiwarek.

Twórz wspólnotę i generuj konwersję

Blog to przede wszystkim strona poświęcona budowaniu relacji. Jest to sposób na zachęcenie potencjalnych klientów do powrotu na stronę, do miejsca, gdzie mogą zostawić swoją opinię, komentarz czy rozpocząć dyskusję. Wpłynie to również pozytywnie na Twój wizerunek jako eksperta.

Musisz pamiętać o tym, że ludzie chcą łączyć się z innymi, chcą przeżywać ich emocje razem. Na blogu e-commerce użytkownicy nie tylko chcą czytać, chcą przede wszystkim osiągnąć pewną więź z Tobą i marką. Osobowość w blogu to podstawa. Jeżeli jej nie dodasz, to możesz zapomnieć o swoich klientach. Nikt Ci nie zaufa, jeśli nie będziesz wydawał się prawdziwy. Dlatego tak ważne jest opowiadanie swoich historii.

Pamiętaj, że dobre blogi sklepów internetowych zachęcają odbiorców do pozostawienia komentarza na stronie. Chcą poczuć się jak część pewnej społeczności online. Dlatego upewnij się, że aktywnie odpowiadasz na wszystkie komentarze i prywatne wiadomości, klienci zwracają na to ogromną uwagę!

Jeżeli nie otrzymujesz komentarzy pod swoimi artykułami, to znaczy, że coś robisz nie tak. Możesz to zmienić, na przykład angażując swoich odbiorców w sposób małej sugestii “A co wy o tym sądzicie?”. Warto również zapytać o to, co Twoi użytkownicy chcieliby przeczytać jako następne lub o to, czego potrzebują.

SEO to również konwersja. Wciąż aktualizowany blog poprawia ruch na Twojej stronie, zwiększa liczbę subskrybentów, a co za tym idzie – przychody. Dobre call to action, chwytliwe nagłówki i atrakcyjna szata graficzna z pewnością Ci w tym pomogą.

Buduj lojalność wśród odbiorców

Oczywistą korzyścią blogowania jest rozwój platformy. Każda marka i firma stawia sobie za cel, aby użytkownicy spędzili na stronie jak najwięcej czasu. Blog z pewnością będzie świetnym miejscem do pozyskiwania danych o odbiorcach oraz ich zachowaniach.

Lojalność odbiorcy wobec marki jest najważniejsza, dlatego musisz ją rozwijać i pielęgnować. Możesz sprzedawać najlepsze produkty na świecie, ale liczba stałych klientów może być bardzo niska. Musisz więc znaleźć sposób na stworzenie lojalności wobec firmy.

Blog odgrywa bardzo ważną rolę w budowaniu lojalności. Stanie się tak, jeżeli artykuły będą profesjonalne, wartościowe i przyjemne w czytaniu.

Jeżeli posiadasz profil w mediach społecznościowych, to warto tam budować swoją lojalność z użytkownikami, a równocześnie zachęcać ich do odwiedzenia Twojego sklepu internetowego, zamieszczając linki do strony. Poszerzysz w ten sposób zasięg swojej firmy. Na stronie internetowej możesz również umieścić przycisk bezpośrednio kierujący do profilu w mediach społecznościowych. To z pewnością dodatkowo pomoże Ci przyciągnąć rzeszę fanów.

Pozwól swoim odbiorcom udostępniać treści w mediach społecznościowych lub na blogu. Takie działania wpływają pozytywnie na Twoją markę. Możliwość dzielenia się nimi z innymi stwarza duży potencjał w Twojej firmie, aby zaistnieć na rynku konkurencyjnym, niezależnie od tego, czy tworzysz treści zabawne, z inspirującą historią, czy idealnymi zdjęciami.

Musisz pamiętać o regularności, jest to podstawa w świecie marketingu internetowego, nawet jeśli od razu nie zdobywasz miliona wyświetleń. Z czasem z pewnością dotrzesz do znacznie większej grupy docelowej odbiorców.

Sprawdź: Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości! Strategia optymalizacyjna dla małego biznesu

Podsumowanie

Jeżeli w trakcie zarządzania e-commerce już prowadzisz swojego bloga, to świetnie! Jeśli jeszcze tego nie robisz, to najwyższy czas zacząć. Jest to bardzo skuteczny sposób taniego marketingu, niezależnie od tego, jaki masz budżet firmowy. Każdy artykuł dodany na blogu może generować ciągły ruch organiczny. Z tego względu jest on tak potrzebny do osiągania sukcesów w firmie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Czekamy na Ciebie!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Atrybut alt i Title – jak prawidłowo je wykorzystać? Poznaj dobre praktyki SEO
Atrybut alt i Title – jak prawidłowo je wykorzystać? Poznaj dobre praktyki SEO
Jeśli chcesz, by Twoja witryna wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce, musisz zadbać o optymalizację grafik. Dlaczego atrybut alt i title są tak ważne?
Wideo jako część strategii marketingowej
Wideo jako część strategii marketingowej
Prowadzisz stronę internetową? Chcesz zdobyć nowych odbiorców? Treści wideo mogą Ci w tym pomóc! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej.
Podobne wyszukiwania w Google – co to jest i co warto o nich wiedzieć?
Podobne wyszukiwania w Google – co to jest i co warto o nich wiedzieć?
Podobne wyszukiwania to element, który niesie za sobą wiele korzyści. Warto więc wiedzieć, czym jest i jak go skutecznie wykorzystać!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę