W jaki sposób działa SEO?

W jaki sposób działa SEO?

Pixabay/pexels.com

Dobra strategia SEO ma na celu pomóc witrynom osiągnąć wysoką pozycję w rankingu wyników wyszukiwania. Dla zwykłych osób termin SEO może być nieznany i wydawać się skomplikowanym działaniem.

SEO, czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, jest jednak dość prostym procesem, dzięki któremu możesz zdobyć organiczny ruch prosto z wyszukiwarki.

Poznaj podstawy SEO, dzięki którym zrozumiesz cały ten proces. W tym artykule wyjaśnimy Ci, czym właściwie jest SEO oraz co powinieneś zrobić, aby Twoja witryna znalazła się na wysokiej pozycji w rankingu SERP.

Czym właściwie jest SEO?

SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli strategii, która pomaga witrynom znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania dla odpowiednich słów kluczowych. Jego zadaniem jest optymalizacja witryny w celu uzyskania ruchu z wyszukiwarki w przypadku zapytań związanych z daną firmą lub po prostu główną tematyką strony.

Źródło: Andrea Piacquadio/pexels.com

Jeśli Twoja witryna pojawi się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych, których używają Twoi potencjalni odbiorcy, to możesz uzyskać stały ruch organiczny. Jest to zatem najbardziej opłacalny sposób na promocję strony internetowej oraz marki, jednak wymaga on dużego zaangażowania.

Sprawdź: Myślisz, że nie potrzebujesz SEO? To błąd!

Jak działa SEO?

  1. On-site SEO
  2. On-site SEO to praktyka polegająca na optymalizacji strony internetowej w taki sposób, aby znalazła się ona na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Najczęściej są to zmiany w obrębie treści w witrynie, ale także ogólnego wyglądu strony czy jej kwestii technicznych.

    • Architektura
    • Musisz wiedzieć, że im łatwiej Google zaindeksuje strony Twojej witryny, tym szybciej znajdziesz się na wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarek.

      Aby zadbać o SEO witryny, spróbuj sprawdzić wydajność jej indeksowania. Chodzi o to, żeby roboty Google wykorzystywały jak najmniejszą ilości energii i przepustowości do zrozumienia Twojej witryny. Im łatwiejszy dla robota jest proces indeksowania, tym większą wartość zyskuje w jego oczach Twoja strona. Sprawność witryny pod kątem urządzeń mobilnych również ma znaczenie. Responsywność jest obecnie jednym z najważniejszych czynników SERP. Staraj się unikać stron, które zawierają tę samą treść, ponieważ może to wprowadzić w błąd użytkownika oraz wyszukiwarki. Sprawi to, że wartość Twojej witryny znacznie spadnie. Nie zapomnij również o szybkości strony. Czas ładowania witryny jest niezbędny podczas oceny jej sprawności.

    • Zawartość
    • Musisz wiedzieć, że roboty indeksujące wyszukiwarki stale analizują zawartość każdej strony internetowej. Robią to, ponieważ szukają odpowiedniej treści, która odpowiada na bezpośrednie zapytania użytkowników.

      Roboty indeksujące Google analizują kilka czynników, które pomagają im określić, czy treści są wystarczająco trafne, aby pojawiały się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania, między innymi: jakość, długość, aktualność tematu czy data publikacji. Niestety im starsza jest treść na Twojej stronie, tym mniejsze szanse na pojawienie się na samej górze wyników wyszukiwania.

    • Techniczny
    • Równie ważny jest techniczny aspekt SEO. W tym przypadku należy zwrócić szczególną uwagę na kod HTML. Chodzi tutaj o optymalizację witryny pod kątem tagów tytułowych, gęstości słów kluczowych, opisów meta oraz struktury i organizacji. Niestety niewłaściwie ustrukturyzowanie witryny wpłynie negatywnie na wydajność jej indeksowania. Pamiętaj także, aby unikać dodawania zbyt dużej liczby słów kluczowych, ponieważ w ten sposób witryna traci na wartości.

  3. Off-site SEO
  4. Działania off-site SEO polegają na praktykach podejmowanych poza witryną. Natomiast nadal mają one wpływ na ranking wyników wyszukiwania. W głównej mierze chodzi tutaj o popularność witryny wśród użytkowników, jej trafność, wiarygodność i autorytet.

    • Jakość łącza
    • Istnieje wiele czynników wpływających na jakość linku zwrotnego. Najważniejsze jednak, aby skupić się na właściwie dopasowanym temacie, ponieważ nikt nie chciałby trafić do strony, która mówi zupełnie o czymś innym, niż sugerował link. Niezbędnym procesem jest również zadbanie o świeżość linku, ponieważ zbyt stary odnośnik nie będzie dużym atutem dla Google podczas ustalania pozycji rankingowych. Zadbaj również o tekst kotwicy, aby pasował on do całokształtu witryny.

    • Autorytet
    • Autorytet najczęściej określa, jak wiarygodna jest dana witryna. Ważne jest, aby czerpać linki zwrotne bezpośrednio od zaufanych stron, ponieważ tylko w taki sposób Twoja witryna może zyskać na wartości. Dokonując wyboru odpowiedniego serwisu internetowego, który będzie miał umieszczać linki prowadzące do Twojej strony, sprawdź jego popularność oraz wiek. Niestety starsze treści w witrynie mogą okazać się nieaktualne, co sprawi, że tylko stracisz na wartości, zamiast na niej zyskać.

Podsumowanie

Jak mogłeś zauważyć, działania on-site SEO oraz off-site są bardzo intuicyjne i łatwe samodzielnego do wdrożenia na stronie. Najważniejsze to nie poddawać się i szukać dalej, a z pewnością prędzej czy później pozwoli to osiągnąć wymarzony sukces.

Dzięki znajomości SEO możesz ​​stać się lepszym, bardziej świadomym specjalistą. Dlatego nie czekaj i zacznij działać już teraz!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co to jest CMS?

    Co to jest CMS?

    Aby stworzyć profesjonalną stronę internetową i zarządzać nią w dowolny sposób, nie musisz znać języków programowania – wystarczy odpowiedni CMS. Sprawdź, co to takiego!
    Profesjonalny link building – optymalizacja i pozycjonowanie SEO bez tajemnic

    Profesjonalny link building – optymalizacja i pozycjonowanie SEO bez tajemnic

    Jakimi metodami poprawić widoczność strony w sieci? Link building to podstawa pozycjonowania. Czym jest ta strategia oraz gdzie zdobywać linki zwrotne?
    Przekierowanie 301 – co oznacza i jak je wdrożyć?

    Przekierowanie 301 – co oznacza i jak je wdrożyć?

    Zmieniając adres witryny internetowej bardzo ważne jest, aby pomóc jej użytkownikom dotrzeć bez problemu na nową stronę. Wśród pozwalających na to metod wyróżnić można przekierowanie 301. Czytaj dalej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.