Tranmautritam/pexels.com
Niewiele osób posiadających własną stronę WWW ma świadomość, jak ważne jest indeksowanie witryny, aby znaleźć się na widocznej pozycji w wynikach wyszukiwania. Obecnie firmy potrzebują przewagi nad konkurencją. Dlatego na łamach tego artykułu pomożemy Ci zrozumieć, czym jest indeksowanie, dlaczego jest tak ważne dla SEO i jak często Google indeksuje Twoje strony internetowe.
Z pewnością wiesz, że najważniejszym celem wyszukiwarek jest zapewnienie użytkownikom jak najlepszych wyników wyszukiwania dla konkretnych zapytań. W tym celu indeksują one strony w Twojej witrynie i oceniają jej zawartość. Roboty przeszukują je wszystkie i indeksują, aby pokazać je w wynikach SERP.
Według analiz Google nie wszystkie witryny są prawidłowo indeksowane, ponieważ nadal w sieci jest wiele stron, które nie są widoczne w rankingu wyszukiwarek. Google udostępnia właścicielom stron internetowych listę kontrolną, aby mogli się upewnić, czy ich witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania i jest poprawnie indeksowana.
Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja witryna jest zaindeksowana, przejdź do adresu URL swojej strony, wpisz: site: example.com i naciśnij Enter. Jeśli nie wyskoczy Ci tam nic podejrzanego, to znaczy, że wszystko jest w porządku i nie musisz podejmować żadnych działań naprawczych. Alternatywnie możesz zastosować narzędzie do sprawdzania adresów URL, takich jak Google Search Console.
Ostatecznym celem indeksowania jest rozpowszechnienie ważnych stron i osiągnięcie pożądanych wyników.
Należy również pamiętać, że jeśli wprowadzisz zmiany na swojej stronie internetowej, to wyszukiwarki ich nie wyświetlą, dopóki witryna nie zostanie ponownie zindeksowana. Do tego czasu wyszukiwarki zachowują poprzednio zindeksowaną witrynę.
Możesz mieć najlepszą treść na swojej stronie internetowej, spełniającą wszystkie wymagania wyszukiwarki, ale jeśli nie zostanie ona zindeksowana, nikt jej nie zobaczy. Najczęściej zbyt duży budżet na indeksowanie witryn mają ogromne firmy, przez co nie wszystkie ich strony są indeksowane. Jednym ze sposobów, aby odbiorcy mogli zobaczyć te strony, jest odwiedzenie Twojej witryny i dotarcie do niej w sposób organiczny.
Źródło: picjumbo.com/pexels.com
Istnieje wiele czynników wpływających na indeksowanie strony WWW. Przykładowo, witryna z dużą ilością zduplikowanych czy niskiej jakości treści negatywnie wpłynie na pozycję w rankingu wyszukiwarek.
Nie martw się, jeśli Google jeszcze nie zaindeksował Twojej strony internetowej. Z pewnością zrobi to w swoim czasie.
Aby wyszukiwarka mogła zaindeksować Twoją witrynę i zapewnić innym użytkownikom jak najlepsze wyniki wyszukiwania, musi wiedzieć, które strony znajdują się w sieci. Niestety nie ma jednej listy wszystkich witryn w Internecie, dlatego Google musi stale sam wyszukiwać strony i dodawać je do swojego indeksu.
Roboty indeksujące mają kilka metod wyszukiwania nowych stron. Mogą je spotkać podczas indeksowania innych stron w Twojej witrynie lub klikając bezpośrednio łącze ze znanej witryny do nieznanej strony. Przedsiębiorcy mogą przyspieszyć ten proces poprzez przesłanie mapy witryny do procesu indeksowania Google.
Gdy algorytmy wyszukiwarki znajdą stronę, kopiują ją i analizują treść, obrazy, filmy, po to, aby zrozumieć jej zawartość, a następnie określić wartość.
Kiedy Twoja witryna zacznie już być poprawnie indeksowana, wtedy musisz zająć się odpowiednim dopasowaniem treści pod kątem słów kluczowych. Pamiętaj, że kiedy użytkownik Internetu wpisuje konkretne zapytanie, Google używa jego, pełnego indeksu, aby znaleźć najlepsze dopasowanie do jego zapytania przy użyciu złożonego algorytmu.
Jeśli tworzysz swoją nową stronę internetową, przejdź najpierw do narzędzia Google Search Console i poproś Google o jej zaindeksowanie. Jeżeli chcesz zwiększyć szanse na ten proces, popraw ogólną szybkość witryny.
Jeśli Twoja strona WWW będzie szybsza, może obsłużyć więcej żądań robotów indeksujących w celu zaindeksowania większej liczby stron. Możesz także pomóc wyszukiwarce w procesie indeksowania Twojej witryny poprzez ulepszenie jej projektu.
Błędy indeksowania występują, gdy roboty indeksują Twoją witrynę i ulegają awarii. Google Search Console dostarcza informacji o błędach indeksowania oraz umożliwia ich naprawę.
Pamiętaj jednak, że jeśli Twoje strony są uważane za bezwartościowe lub o niskiej jakości, to zmniejsza się prawdopodobieństwo, że algorytmy Google zaindeksują je i pokażą innym użytkownikom. Strony o niskiej wartości obejmują te ze zduplikowaną treścią, drobnymi błędami, zhakowanymi stronami i spamem.
Wystarczy, że zwiększysz popularność swoich stron w Internecie, tworząc świetne, łatwe w nawigacji treści.
Z pewnością optymalizacja strony WWW pod kątem wyszukiwarek jest skomplikowana, a Google wcale nie ułatwia tego procesu, ponieważ stale zmienia swoje zasady. Mimo że słowa kluczowe i treść są ważne w każdej witrynie, to nie zapomnij jej zaindeksować! Twoja witryna jest pełna ważnych informacji i świetnych produktów, ale okaże się bezwartościowa, jeśli ludzie jej nie zobaczą!
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz wszystko na temat indeksowania Twojej strony internetowej i zainteresujesz się tym procesem w swojej firmie. Jeśli będziesz potrzebował wsparcia, bez wahania poproś o pomoc doświadczonego eksperta w tej dziedzinie. Proces indeksowania witryny jest bowiem najważniejszy! Bez tego nie będziesz istniał w sieci.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.