JESHOOTS.com/unsplash.com
Metatagi na stronie są dobrym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą udostępniać wyszukiwarkom dodatkowe informacje znajdujące się na stronie. Okazuje się, że odgrywają one główną rolę w procesie optymalizacji pod kątem SEO. To właśnie dzięki temu roboty wyszukiwarek mogą stale indeksować grafiki, filmy czy treść w witrynie i sprawnie kierować treści do konkretnych użytkowników.
W tym artykule dowiesz się, czym są opisy meta i jak wpływają one na pozycję Twojej witryny w rankingu SERP.
Tagi są zestawem znaków, które dają polecenie wyszukiwarkom. W projektowaniu i tworzeniu stron internetowych znaczniki te służą do informowania przeglądarki, jak powinny być ustrukturyzowane niektóre elementy w danej witrynie.
Znacznik meta opisu zawiera szczegółowe informacje o konkretnej stronie internetowej oraz jej krótkie podsumowanie. Informuje użytkowników, co mogą spotkać w witrynie, zanim zdecydują się na nią wejść. Opisy meta pomagają robotom indeksującym zrozumieć, o czym jest strona. Odgrywają ogromną rolę w pozycjonowaniu strony w wynikach wyszukiwania. To dzięki nim użytkownicy otrzymują najbardziej powiązane z ich zapytaniem treści.
Optymalna długość opisu meta w Google powinna wynosić od 155 do 160 znaków. Powinien on być dokładny i dawać czytelnikom wystarczające pojęcie o tym, czego mogą się spodziewać pod konkretnym linkiem. Twoim głównym celem podczas tworzenia meta opisu powinno być generowanie kliknięć i skupianie się na wartościowych dla czytelnika elementach.
Metatagi są najlepszą okazją do zareklamowania swojej treści. Należy jednak odpowiednio je przygotować. Meta opis powinien zawierać właściwe słowa kluczowe, ponieważ to na ich podstawie wyszukiwarka będzie pozycjonowała Twoją stronę w rankingu SERP. Pamiętaj także, że musi być on unikalny dla każdej podstrony w Twojej witrynie.
Tagi opisu meta nie wpływają bezpośrednio na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania, ale nadal mają znaczący wpływ na SEO. Google opiera się na tych opisach, aby określić trafność strony w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Jednak najważniejszym zadaniem metatagów opisu jest zachęcanie użytkowników do kliknięcia w dany link strony WWW. W jaki sposób zatem generować meta opisy witryny?
Meta opisy dają możliwość zachęcenia użytkowników do kliknięcia linku i odwiedzenia Twojej strony. Powinieneś uwzględnić w nich wyrażenia, które zachęcą użytkowników do działania, takie jak „kliknij tutaj”, czy „dowiedz się więcej”. Postaraj się określić cel, który użytkownicy osiągną po wejściu na Twoją stronę.
Używanie odpowiednich fraz kluczowych w opisach meta przede wszystkim pozwala dotrzeć do odbiorców zainteresowanych Twoimi treściami. Słowa kluczowe w opisie zostaną pogrubione, co będzie wyraźnym komunikatem dla użytkownika, że treść zawiera wszystkie niezbędne informacje, których szukają. Dzięki temu potencjalni odbiorcy będą bardziej skłonni kliknąć w podany link.
Dobrze napisany i angażujący meta opis poinformuje, o czym jest dana strona i co można na niej znaleźć. Prawidłowo stworzony meta opis powinien być dokładny i zawierać wszystkie niezbędne informacje na określony temat. Nie umieszczaj w nim nieprawdziwych informacji i nie okłamuj odbiorców. Nie daje Ci to żadnej przewagi, ponieważ użytkownicy nie tylko natychmiast opuszczą Twoją stronę, ale też nigdy więcej Ci nie zaufają.
Ponadto jeśli Google uzna, że Twój metatag opisu nie odzwierciedla dokładnie treści lub nie ma związku z zapytaniem, zastąpi stworzony przez Ciebie opis jakimś fragmentem Twojego tekstu. Dlatego musisz zadbać o przygotowywanie dokładnych opisów, które zachęcą użytkownika do odwiedzenia Twojej strony.
Jeśli masz w swojej witrynie kilka stron docelowych, które generują duży ruch organiczny, powinieneś pomyśleć o przetestowaniu różnych odmian opisów meta, aby dowiedzieć się, które z nich działają najlepiej. Spróbuj użyć różnych długości opisów, zmienić główną frazę i pozostałe słowa kluczowe, aby sprawdzić, czy takie rozwiązanie zapewnia lepsze wyniki.
Konieczne jest, aby każdy stworzony przez Ciebie opis meta był unikalny. Zastosowanie tych samych opisów do każdej podstrony wpłynie negatywnie na jej klikalność oraz może obniżyć jej pozycję w wyszukiwarce.
Źródło: Christin Hume/unsplash.com
Google pomija wszystkie cudzysłowy, które pojawiają się w kodzie HTML meta opisu, i nie wyświetla odbiorcom. Aby zapobiec takiemu działaniu, najlepiej jest usunąć wszystkie tego typu znaki ze swoich opisów.
Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, czym są metatagi w Twojej witrynie i dlaczego warto je tworzyć.
Opisy meta mają pośredni wpływ na SEO ze względu na współczynnik klikalności. To od nich zależy zaangażowanie użytkownika i chęć odwiedzenia strony. Są bowiem elementem, z którym odbiorca spotyka się bezpośrednio przed kliknięciem w link. Dlatego warto zadbać o to, by tworzone przez nas opisy charakteryzowały się wysoką jakością.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.