DARMOWY AUDYT SEO

W jaki sposób poprawić funkcjonowanie strony internetowej? Zacznij od audytu SEO!

10 min czytania
W jaki sposób poprawić funkcjonowanie strony internetowej? Zacznij od audytu SEO!
Kategoria Pozycjonowanie

Prowadzenie biznesu w świecie wirtualnym jest nie lada wyzwaniem. Konkurencja jest ogromna, a algorytmy wyszukiwarek szybko się aktualizują. Niezależnie od tego, czy prowadzisz już stronę internetową, czy masz to dopiero w planie, przyda Ci się w tym zakresie pomoc. Warto więc przeprowadzić audyt SEO. W przypadku funkcjonującej już witryny ocenisz jej wady i zalety oraz dowiesz się, które z elementów wymagają naprawy. Jeśli zaś dopiero rozpoczynasz swoją drogę, ocenisz swoje szanse na tle konkurencji i unikniesz potencjalnych błędów na stronie. Bądź więc o krok do przodu w swoim planowaniu.

Spis treści:

Czym w zasadzie jest audyt?

Określenie to oznacza proces niezależnej, eksperckiej oceny danej organizacji, systemu, procesu, produktu bądź projektu zgodnie z określonymi standardami oraz wytycznymi, w obrębie wewnętrznych przepisów organizacji. Jego zadaniem jest wskazanie na wczesnym etapie wszelkich nieprawidłowości, które należy poprawić, aby usprawnić funkcjonowanie.

Sprawdź: Co możemy zoptymalizować poprzez panel administracyjny Shoper?

Na czym polega audyt strony internetowej pod kątem SEO?

Pewnie już wiesz, że SEO (Search Engine Optimization) to proces polegający na zoptymalizowaniu strony internetowej w celu zdobywania ruchu pochodzącego z wyszukiwarek internetowych. SEO to zatem przygotowanie witryny od strony technicznej.

Audyt SEO polega więc na ocenie danej strony internetowej pod kątem właśnie potencjalnych ulepszeń, aby była bardziej widoczna na liście wyszukiwania. Ma on wykryć wszelkie błędy oraz nieprawidłowości istniejące na stronie. Dodatkowo, za jego pomocą określa się działania, które powinny zostać wdrożone w sposób kompleksowy.

Czy audyt jest potrzebny?

Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja strona była widoczna w sieci dla użytkowników, odpowiedź brzmi: tak. W końcu to, co publikujesz, jest skierowane do konkretnej grupy. Dobrze zoptymalizowana strona z jednej strony jest ukłonem w stronę odbiorcy, z drugiej zaś jest przyjazna dla robotów indeksujących. Audyt nie rozwiąże problemów, ale stworzy listę potrzebnych zadań, które pozwolą na usystematyzowanie pracy oraz zaoszczędzenie czasu. Dowiesz się, jakie są Twoje mocne i słabe strony.

W przypadku tworzenia strony od podstaw wykonanie audytu pozwoli na uniknięcie wszelkich błędów już na etapie jej pisania, a które mogą okazać się w przyszłości trudne do poprawy. Dzięki temu wzbogacisz witrynę już w formie makiety. Skupia się on przede wszystkim na aspektach technicznych oraz na pierwszych czynnościach wykonanych w sieci w celu promocji witryny.

Zaleca się przeprowadzenie audytu w momencie wprowadzania kluczowych zmian na stronie internetowej, w celu eliminacji kar wynikających z błędnych decyzji oraz po przejęciu strony od innego właściciela. Niemniej powinien wykonać go każdy przynajmniej raz w roku.

Rodzaje pełnych audytów SEO

  • audyt manualny – wszelkie działania wykonywane przez ekspertów są wykonywane ręcznie, co jest niezwykle czasochłonne, ale jednocześnie najbardziej szczegółowe,
  • audyt automatyczny – narzędzie, które samodzielnie sprawdza parametry techniczne strony, ale jest on mniej wartościowy niż wykonywany przez człowieka,
  • audyt manualno-automatyczny – połączenie obu metod, wyniki są wówczas najpełniejsze.

Rodzaje audytów ze względu na obszar zapotrzebowania

  • audyt on-site (skupia się na samej stronie, jej architekturze i dostępności),
  • audyt off-site (określa, jak wygląda autorytet strony w sieci),
  • audyt techniczny (zajmuje się budową strony),
  • audyt Core Web Vitals (sprawdza podstawowe wskaźniki internetowe związane z prędkością pod kątem wytycznych Google),
  • audyt słów kluczowych,
  • audyt konkurencji,
  • audyt contentu,
  • audyt renderowania JavaScript.

Dlaczego audyt jest tak ważny?

Audyt SEO pozwala na usystematyzowanie pracy i jej automatyzację. Twoja witryna musi spełniać wiele funkcji, od odpowiedniej komunikacji z robotami wyszukiwarek, po wysoki poziom doświadczeń użytkowników. Audyt wprawdzie nie rozwiązuje problemów, ale je zaznacza.

Jest on zalecany każdemu przynajmniej raz do roku, z uwagi na aktualizacje algorytmów wyszukiwarek. Przede wszystkim powinni po niego sięgnąć administratorzy zakładający nową stronę, aby uniknąć na etapie jej pisania błędów, które w perspektywie czasu mogą okazać się trudne do naprawienia. Ponadto warto go wykorzystać:

  • jeśli planujesz wdrożenie większych zmian w strukturze strony,
  • przed wdrożeniem nowych systemów UI i UX,
  • po bardziej znaczących aktualizacjach algorytmów,
  • w celu zdjęcia kar nałożonych przez wyszukiwarkę,
  • po przejęciu strony od innego właściciela.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Co osiągniesz dzięki audytowi SEO?

Za pośrednictwem pytań i udzielonych odpowiedzi przedstawimy Ci kilka profitów, które przemawiają za przeprowadzeniem audytu SEO. Jesteś gotowy? Zaczynajmy.

Jakie są wady prowadzonej przeze mnie kampanii SEO?

Odpowiedź na to pytanie uzyskasz dzięki raportowi z audytu SEO. Umożliwi Ci on przegląd problemów, które negatywnie wpływają na jakość realizowanej kampanii. O jakich problemach mowa? Przykładowe to powielane treści, neutralne, nic niewnoszące opisy meta oraz frazy kluczowe.

Co więcej, poznasz wskazówki odnośnie do strategii, które kompletnie nie działają i uzyskasz informację, dlaczego Twoja witryna nie działa tak, jak powinna. Uzyskany feedback usprawni proces wdrażania zmian i niezbędnych modyfikacji w prowadzonej przez Ciebie kampanii.

Jakie są atuty mojej konkurencji?

Poznanie metod, które są stosowane przez Twoich konkurentów, jest możliwe dzięki przeprowadzonemu audytowi SEO. Dzięki niemu dowiesz się, jakie techniki stosują, aby otrzymywać linki z odpowiednich witryn. Nic tak nie stymuluje do zmiany i poprawy własnej efektywności, jak zrozumienie działań konkurencji.

Jak wzmocnić strategię SEO?

Oczywiście, dzięki niezawodnemu audytowi. Ten kompan potowarzyszy Ci również we wdrażaniu odpowiednich modyfikacji w celu wzmocnienia kampanii SEO. Do aktywności, których możesz się podjąć, aby zwiększyć widoczność strony internetowej, należą: niwelowanie powielanych treści, usprawnienie działania witryny czy umieszczenie przycisków przekierowujących do mediów społecznościowych.

Czy audyt rzeczywiście ma wpływ na pozycję mojej strony w rankingu?

Po dokonaniu skrupulatnej analizy obszarów, którym musisz poświęcić więcej uwagi, uzyskany raport będzie stanowił dla Ciebie niezawodne narzędzie w uatrakcyjnianiu Twojej witryny pod kątem wyszukiwania. Z pewnością to nie jest jedyny, wystarczający instrument w budowaniu pozycji rankingowego lidera, ale jest dużą pomocą w procesie budowania statusu eksperta.

Jakie błędy najczęściej wykrywa audyt?

Do najczęstszych błędów popełnianych przez właścicieli stron zalicza się niepoprawną optymalizację meta tagów, zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych, niewykorzystanie znaczników HTML, zduplikowanie bądź niską jakość treści, niedziałające linki, niską prędkość ładowania.

Sprawdź: Linkowanie z zapleczy a wpływ na rozwój strony

Ile trwa audyt i jaki jest jego koszt?

Czas wykonania audytu zależy w głównej mierze od wielkości danej strony internetowej oraz jej złożoności. Małe bądź średnie firmy mogą w tym przypadku liczyć na kilka dni lub kilka tygodni. Większe przedsiębiorstwa muszą liczyć się z dłuższym czasem przeprowadzenia audytu – jest to przynajmniej miesiąc.

Jak wspomniano, audyt różni się ze względu na badane elementy. Inaczej wygląda ten proces w przypadku niewielkiej, lokalnej firmy w stosunku do wielkiego przedsiębiorstwa. Ekspercki audyt rozpoczyna się od kilku tysięcy wzwyż. W sieci można również odnaleźć możliwość odbycia darmowego audytu. Można z nich skorzystać, jednak liczba ich narzędzi jest silnie zredukowana. Cechuje je pewna szablonowość oraz ograniczona ilość danych, tak więc nic nie jest tak miarodajne jak indywidualna ocena.

Audyt strony – krok po kroku

Raport audytu to ocena strony on-site oraz off-site. O czym należy więc pamiętać?

Ocena struktury strony:

  • tytuły,
  • opis meta,
  • nagłówki (H1-H6),
  • adresy URL,
  • słowa kluczowe,
  • multimedia,
  • mapa witryny,
  • plik robots.txt,
  • treść,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • prędkość strony,
  • układ strony (podział jej elementów, menu, kategorie, dane).

Ocena widoczności strony:

  • ocena fraz, które wyszukiwarka łączy ze stroną,
  • aktualna pozycja strony w rankingu,
  • linkowanie zewnętrzne,
  • media społecznościowe/blog,
  • wizytówka GSC oraz NAP,
  • cache.

Elementy te można sprawdzić za pomocą: Arkusza Google, Google Search Console, PageSpeed Insights, Ahrefs, Senuto, Semstorm, YSlow, WebPageTest, Screaming Frog. Są one również później przydatne w codziennym analizowaniu zmian, postępów.

Warto również pamiętać o najczęstszych błędach, które są wykrywane podczas audytu:

  • zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych,
  • błędy w adresie URL (nie jest on przyjazny),
  • błędnie wykorzystane znaczniki HTML,
  • nieprawidłowe meta tagi,
  • błędne anchory (teksty zakotwiczone),
  • zduplikowana treść,
  • niedziałające linki (błędy 404, niewłaściwe przekierowania 301),
  • niska jakość prędkości.

Audyt pozwoli Ci na wyeliminowanie problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem strony, poprawę User Experience, zwiększenie widoczności w SERP-ach, dotarcie do większej grupy odbiorców (klientów), poprawę sprzedaży produktów w przypadku branży e-commerce

Sprawdź: Dlaczego reklama na Facebooku nie przynosi efektów?

Zmiany wdrażane na podstawie audytu SEO

Już wiesz, jakie elementy są badane podczas audytu SEO oraz jakie są jego zalety. Teraz przyjrzymy się strategii oraz metodom, które możesz wprowadzić dzięki raportowi, który otrzymasz z przeprowadzonego audytu.

Akcja – zmiana planu

Dysponując raportem z audytu SEO, możesz rozpocząć zmianę koncepcji. Wprowadzenie zmian zajmie Ci kilka godzin, ale efekty będą świetne.

Prawidłowe indeksowanie

Masz problem z wyszukiwaniem Twojej strony? Upewnij się, że zrobiłeś wszystko, co w Twojej mocy, aby usprawnić botom odnalezienie witryny. Możesz jeszcze przeanalizować, czy kody zostały prawidłowo zainstalowane, a zawartość nie jest zhakowana.

Porównaj się z konkurencją

Krokiem w przód jest analiza profilu linków zwrotnych strony. Duży wpływ na rezultaty wyszukiwania, w kontekście odnalezienia Twojej witryny, ma ich liczba oraz jakość. Przegląd praktyk konkurencji umożliwia weryfikację efektywności umieszczanych przez Ciebie linków.

Utknąć w martwym punkcie, czyli o uszkodzonych linkach

Na optymalizację Twojej strony pod kątem SEO wpływają między innymi uszkodzone linki i martwe strony. Istnieje wiele narzędzi, które pomogą Ci je sprawdzić. Przykładem są wtyczki WordPress, które wysyłają do Ciebie powiadomienie o ich wadliwości.

Sprawność działania witryny

Pewnie już to słyszałeś, ale powtórzymy to jeszcze raz: szybkość ładowania strony internetowej ma duże znaczenie i przekłada się na zaangażowanie użytkowników. Internauci XXI wieku nie lubią czekać, są niecierpliwi, dlatego jeżeli będą musieli spędzić więcej czasu na pojawienie się całej zawartości strony, prawdopodobnie z tego zrezygnują. Weź pod uwagę ten czynnik, ponieważ odgrywa ważną rolę w funkcjonowaniu Twojej strony i jej pozytywnym odbiorze.

Czy warto zlecić audyt agencji SEO?

Współpraca z agencją pozwala dostosować strategię optymalizacji i pozycjonowania do własnych potrzeb. Nie każdy element będzie wymagać naprawy, wszystko zależy od specyfiki strony. Największym atutem współpracy z niezależnym ekspertem jest jego obiektywność, wysokie kompetencje oraz szerszy wachlarz narzędzi do analizy. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i otrzymasz miarodajne wyniki.

Sprawdź: TOP 7 narzędzi marketingowych, które musisz znać

Podsumowanie

Wiesz już, czym jest audyt i na jakie elementy podczas jego przeprowadzania musisz zwrócić uwagę. Jest to niebywale przydatny proces, który pozwoli Ci na wdrożenie odpowiednich kroków w celu poprawy miejsca na liście rankingowej w sieci. Każdemu świadomemu administratorowi strony zależy w końcu na poprawnym jej działaniu, niezależnie od tego czy jest to blog, czy witryna e-commerce. Pamiętaj jednak, że na efekty trzeba poczekać. Wykonanie audytu to pierwszy krok, następnie należy uzbroić się w cierpliwość.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

White Hat SEO – budowanie linków
White Hat SEO – budowanie linków
Agencje marketingowe deklarują posiadanie technik budowania linków zgodnych z praktyką White Hat SEO. Z naszego artykułu dowiesz się, jak to robić.
Rodzaje spamowania linkami, które musisz znać!
Rodzaje spamowania linkami, które musisz znać!
Spamowanie linkami może prowadzić do wielu poważnych konsekwencji. Podpowiemy Ci więc, jakich metod budowania sieci łączy warto unikać!
Dostęp do serwera FTP – kiedy jest potrzebny?
Dostęp do serwera FTP – kiedy jest potrzebny?
Aby poradzić sobie z wdrażaniem efektywnych procesów optymalizacyjnych w witrynie internetowej, eksperci sięgają po niezbędne narzędzia analityczne.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie