W jaki sposób social media wpływają na SEO?

W jaki sposób social media wpływają na SEO?

Windows/unsplash.com

Na pozycjonowanie składa się wiele elementów, a złożone, wielokrotnie zmieniające się algorytmy przyczyniają się do trudności w określeniu, co w zasadzie daje 100% gwarancję sukcesu.

Czy social media zaliczane są do grupy czynników przyczyniających się do wzrostu pozycji rankingowej optymalizowanej witryny internetowej? Jakie argumenty przemawiają za tym, że to wartościowe źródło ruchu na Twojej stronie? Dowiedz się już teraz!

Media społecznościowe w obliczu ognia pytań

Znane kanały społecznościowe, przykładowo Facebook czy Instagram, to doskonała przestrzeń do kształtowania świadomości marki wśród odbiorców. Dołączając do serwisów linki przekierowujące bezpośrednio do docelowych stron internetowych, wpływasz na wzrost klikalności i przybliżasz odbiorcę do contentu powstałego zgodnie z zasadami SEO.

We wszystkim trzeba znać umiar, również w publikowaniu postów na platformach społecznościowych. Koniec końców – samo założenie profilu w social media i tworzenie wpisów nie spowoduje nagłego wzrostu zainteresowania czy znacznej ekspozycji witryny wśród konkurencji. Zamieszczenie wzmianki na temat prowadzonej przez Ciebie strony w mediach społecznościowych nie jest zaliczane do grupy czynników rankingowych.

Dlaczego warto prowadzić social media?

Pewnie zadasz sobie pytanie, czy gra w ogóle jest warta świeczki, jeżeli platformy społecznościowe nie mają bezpośredniego znaczenia dla zajmowanej pozycji Twojej strony w rankingu Google? Z pewnością tak! Dlaczego? Za pośrednictwem social media możesz wzbudzać zainteresowanie, które bezpośrednio przełoży się na zwiększoną częstotliwość odwiedzin witryny internetowej. Jakich jeszcze korzyści należy się spodziewać?

Ekspozycja marki w wynikach wyszukiwania

Zarządzając kanałem społecznościowym własnej marki, możesz spodziewać się, że po wpisaniu przez internautę nazwy firmy, w rezultatach wyszukiwania ukaże się wspomniany profil. Tym samym wzrasta znaczenie brandu na rynku oraz współczynnik konwersji, a to przyczynia się do zdobycia oczekiwanej pozycji rankingowej.

Wiarygodność i spójność brandu na rynkach lokalnych

Jeżeli prowadzisz przedsiębiorstwo w otoczeniu lokalnym, pewnie zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważna jest spójność i autentyczność marki. Najlepiej, żeby Twoja wizytówka Google My Business pokrywała się z prawdziwymi danymi i odwzorowywała rzeczywisty stan rzeczy.

Podobnie jest w przypadku serwisów społecznościowych. Jeżeli użytkownik zetknie się z zarządzanym przez Ciebie profilem i zobaczy spójność pomiędzy informacjami zawartymi na Facebooku czy Instagramie, a tymi zamieszczonymi na stronie, znacznie lepiej będzie postrzegać firmę. Istnieje również duże prawdopodobieństwo, że ekspozycja marki w lokalnych wynikach SERP znacznie się poprawi.

Linki przychodzące a social media

Jakie odnośniki pozyskiwane są z poziomu mediów społecznościowych? Linki z atrybutem “nofollow”, które wbrew pozorom odgrywają istotną rolę we wzmacnianiu zaufania Google do danej witryny internetowej.

Za sprawą social mediów masz szansę pośredniczyć w kontaktach z użytkownikami i nawiązywać z nimi interakcje. Mowa tu o wszelkich reakcjach w postaci lajków czy komentarzy, które bezpośrednio budują więź pomiędzy marką a klientem. Co więcej, dokładając wszelkich starań w przygotowanie merytorycznego, ciekawego contentu w serwisach społecznościowych, możesz zostać doceniony przez internautów. W jaki sposób? Użytkownicy będą chętnie udostępniać wpisy w sieci, dzielić się z innymi, tym samym rozpowszechniając informacje o Twojej marce.

Źródło: Windows/unsplash.com

Jak skutecznie wykorzystać potencjał serwisów społecznościowych? Po pierwsze, załóż konta, a następnie uzupełnij profile, nie pomijając przy tym opisów czy linków prowadzących do strony WWW. Dobrym pomysłem może okazać się zweryfikowanie, w jakich miejscach pojawia się konkurencja, a także, czy regularnie zarządza profilem w ramach konkretnych mediów społecznościowych.

Sprawdź: W jaki sposób czynniki behawioralne wpływają na SEO?

Symbioza social media z SEO

Media społecznościowe mogą wspierać czynności wdrażane na stronie w ramach SEO. W tym celu warto przemyśleć strategię, aby działania podejmowane w serwisach społecznościowych oraz w witrynie były ze sobą koherentne. Jak to zrobić?

  • Zarówno dla social media, jak i platform internetowych ważne są frazy kluczowe. Dają jasny sygnał odnośnie do tego, czego oczekują i potrzebują internauci. Przeanalizowanie, a następnie sporządzenie listy słów, na które użytkownicy mogą kierować zapytania, pomoże Ci w uzupełnianiu serwisów hasztagami. W ten oto sposób zwiększysz szansę na dotarcie z przekazem do osób faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą.
  • Fragment stworzonego na stronie WWW tekstu może posłużyć Ci także w zarządzaniu medium społecznościowym. Zamieszczając intrygującą część artykułu, zachęcasz użytkownika do dalszej kontynuacji lektury. W rezultacie internauta klika link prowadzący do kompleksowo opracowanego contentu.
  • Zamieszczenie buttonu “CTA” na stronach internetowych pozwoli upowszechnić treść w kanałach społecznościowych. To doskonały sposób na zintensyfikowanie pożądanego ruchu w witrynie.

Podsumowanie

Integracja praktyk SEO z serwisami społecznościowymi na pewno nie zaszkodzi promowanej marce, a wręcz przeciwnie – może jej pomóc. Jeśli więc dążysz do wygenerowania zysków, postaw na realizację działań na wielu płaszczyznach. Nie pozwól, aby konkurencja zgarnęła pochwały i znalazła się w TOP 10 najczęściej wyszukiwanych firm. Bądź o krok dalej, zwiększ popularność na rynku branży, działając na różnych internetowych polach – nie tylko w obrębie strony WWW!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wybór agencji reklamowej do social media

    Wybór agencji reklamowej do social media

    Dostępność wielu agencji reklamowych powoduje, że trudno dokonać trafnego wyboru. Coraz więcej firm oferuje wachlarz możliwości. Jak wspomóc swój biznes?
    Zwiększ ruch na swojej stronie dzięki Reddit!

    Zwiększ ruch na swojej stronie dzięki Reddit!

    Prowadzisz stronę internetową lub bloga? Chcesz szybko wypromować swoje treści? Sprawdź, jak to zrobić dzięki Reddit!
    Jak reklamować się na Twitterze?

    Jak reklamować się na Twitterze?

    Twitter cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników sieci. Efektywnie wdrożona kampania reklamowa na wskazanej platformie daje duże pole do popisu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę