Jeśli korzystasz z Shopify do zarządzania swoim sklepem internetowym, to powinieneś wiedzieć, w jaki sposób poprawnie go zoptymalizować, aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dobra optymalizacja strony WWW zapewnia dostosowanie podstron do rankingów wyszukiwarek. Dlatego w tym artykule postanowiliśmy opisać najważniejsze praktyki SEO dla sklepu internetowego stworzonego w Shopify.
Słów kluczowych używają użytkownicy, wpisując je w pasek wyszukiwania po to, aby znaleźć dla siebie najbardziej odpowiedni produkt lub usługę. Jednak niektóre z nich mogą być bardzo konkurencyjne i trudno będzie Ci się na nich wybić. Krótkie słowa kluczowe zwykle nie są konkretne i nie poprawiają konwersji w witrynie. Bardziej przydatne będą więc frazy z długim ogonem. Są one bowiem bardziej szczegółowe i najczęściej stosowane przez strony e-commerce.
Jeśli chcesz zwiększyć zasięg swojej witryny, musisz uwzględnić w swoich treściach słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują aktualnie do wyszukiwarki. Jednocześnie należy uważać, aby nie stosować bardzo popularnych fraz, ponieważ pozycjonowanie w tym przypadku jest znacznie trudniejsze. Najpopularniejszym sposobem na sprawdzenie sugestii wyszukiwań użytkowników w Google jest skorzystanie z paska wyszukiwania. Jeśli wpiszesz jakieś słowa w pasku wyszukiwania Google, to automatycznie zasugeruje on dodatkowe słowa najczęściej wpisywane przez użytkowników. W taki sam sposób działa również znajdująca się na samym dole wyników wyszukiwania sekcja „podobne wyszukiwania”, tam również możesz zobaczyć, o co ludzie najczęściej pytają. Możesz także zastosować różnego rodzaju narzędzia, które są przeznaczone do tego typu zadań, np. Google Analytics.
Jeśli chcesz uzyskać wysoką pozycję w rankingu SERP, to Twój sklep internetowy powinien zawierać charakteryzujące się wysoką jakością treści, które będą dodawały firmie wartości.
Najlepiej będzie zwyczajnie dodać na stronę sklepu Shopify sekcję z blogiem, na którym będziesz regularnie publikował swoje wpisy. Pamiętaj, aby nie były to przypadkowe treści, tylko wpisy skupiające się na odpowiednio dobranych i pasujących do Twoich produktów czy usług tematach. Dzięki temu możesz dodawać wcześniej wybrane słowa kluczowe, na które zaczniesz się pozycjonować. Może to znacznie poprawić widoczność Twojej firmy w sieci.
Pamiętaj również, aby treść na blogu nie była zbyt krótka, ponieważ wtedy czas przebywania użytkowników w Twojej witrynie znacznie się skraca, co może niekorzystnie wpłynąć na wizerunek Twojej firmy w oczach Google. Staraj się pisać w sposób angażujący i wartościowy, tak aby każdy użytkownik mógł znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.
Jeśli chcesz znaleźć się w wynikach wyszukiwania przed swoją konkurencją, musisz na bieżąco ją śledzić. Google klasyfikuje strony, którymi użytkownicy są zainteresowani. Treść może więc mieć charakter promocyjny, informacyjny, a nawet funkcjonować jako połączenie obu tych zestawień. Odpowiednio dobrane treści zwiększą Twoje szanse na znalezienie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Daje ci to kolejną możliwość umieszczania w treściach odpowiednich słów kluczowych, na które możesz się wysoko pozycjonować. Jeśli planujesz wstawić słowa kluczowe do tagów tytułu produktów, upewnij się, że używasz spójnego formatu. Z pewnością ułatwi to algorytmom wyszukiwarki identyfikację słów kluczowych. To z kolei pomoże zwiększyć liczbę użytkowników, którzy łatwo będą mogli dotrzeć do Twojej witryny. Musisz przekonać użytkowników do zakupu produktów i podać wystarczająco dużo istotnych informacji na temat danego produktu. Postaraj się dodać unikalne opisy, gdzie krótko opiszesz, w jaki sposób użytkownicy mogą korzystać z oferowanego produktu.
W przypadku niektórych obrazów możesz dodać odpowiedni tekst wraz ze słowami kluczowymi tak, aby wyszukiwarki mogły je łatwo odczytać. Roboty wyszukiwarki nie mogą czytać obrazów, dopóki nie dołączysz do nich odpowiedniego tagu alt. Znacznik alt to krótki fragment tekstu, który dokładnie opisuje obraz. Dzięki niemu możesz dodać słowa kluczowe również do obrazów.
Pamiętaj jednak, że frazy powinny być rozmieszczone proporcjonalnie, aby zdanie brzmiało jak najbardziej naturalnie.
Szybkość ładowania strony jest obecnie najważniejszym czynnikiem rankingowym Google. Nikt nie chce czekać zbyt długo na załadowanie witryny, dlatego jeśli Twoja strona e-commerce ładuje się zbyt wolno, to z pewnością użytkownicy stracą cierpliwość i przejdą do konkurencji. Jeśli chcesz tego uniknąć, musisz zadbać o optymalizację strony sklepu internetowego Shopify pod kątem szybkość ładowania.
Obecnie największa część wyszukiwań pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Jeśli nie posiadasz responsywnej strony WWW, która będzie wyświetlała się w odpowiedni sposób na telefonach komórkowych, to niestety nie zdobędziesz wysokiej pozycji w rankingu SERP. Upewnij się, że strona Twojego sklepu Shopify jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Z pewnością poprawisz w ten sposób wrażenia użytkownika.
Strategie SEO to skuteczna metoda marketingu. Jednak musisz odpowiednio ją opracować, ponieważ tylko wtedy możesz osiągnąć sukces w swojej firmie. Jeśli masz sklep internetowy w Shopify, możesz poprawić jego widoczność za pomocą kilku powyższych zmian. Poznaj swoją grupę docelową, zoptymalizuj stronę i zacznij tworzyć odpowiednie treści dla swoich odbiorców.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.