W jaki sposób zwiększyć widoczność witryny w rankingu wyszukiwarek?

W jaki sposób zwiększyć widoczność witryny w rankingu wyszukiwarek?

Helena Lopes/pexels.com

Pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób możesz znaleźć się na wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarek. Jednak nic nie przychodzi samo. Potrzebne są odpowiednie i zdecydowane działania. Wyszukiwarki pracują dzięki skomplikowanym algorytmom, które często ulegają aktualizacji.

Postanowiliśmy stworzyć ten artykuł, żebyś mógł poznać podstawowe czynniki on-site oraz off-site SEO, które sprawią, że zwiększysz ruch organiczny na swojej stronie oraz zaistniejesz w sieci. Najważniejsze to mieć odpowiedni plan działania, a wszystko ułoży się idealnie!

Czynniki on-site SEO

On-site SEO dotyczy zmian, które możesz wprowadzić bezpośrednio na swojej stronie. Do takich czynników można zaliczyć np.:

  1. Stosowanie znaczników schematu
  2. Schemat to wspólny słownik znaczników, który dodajesz do kodu HTML, aby zwiększyć zrozumienie treści przez wyszukiwarkę. Istnieje wiele różnych typów schematów. Należy zwrócić uwagę na oznaczenia schematu nawigacji w witrynie, ponieważ pomaga to wyszukiwarkom zrozumieć strukturę i nawigację strony. Postaraj się również przejrzeć swoje znaczniki, ponieważ może się okazać, że nie stosujesz tych najbardziej potrzebnych w Twojej witrynie.

  3. Poprawa wrażenia użytkownika dzięki optymalizacji szybkości strony
  4. Okazuje się, że przez zbyt wolne ładowanie się witryny, użytkownicy szybko z niej rezygnują. Wysoki współczynnik odrzuceń strony może skutkować spadkiem pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, przez co nie będziesz już widoczny dla swoich odbiorców. Google, tworząc ranking SERP, bierze pod uwagę właśnie wrażenie użytkownika, więc ich zaniedbanie może skutkować utratą wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

  5. Optymalizacja metadanych
  6. Tagi tytułowe, meta opisy i nagłówki mają kluczowe znaczenie dla robotów indeksujących. To właśnie dzięki tym metadanym boty są w stanie zrozumieć Twoją stronę i dopasować ją do odpowiedniej kategorii zapytań użytkowników. Postaraj się umieścić odpowiednie słowa kluczowe w tagu tytułu i meta opisie, ponieważ im popularniejsza fraza się tam znajdzie, tym łatwiej osiągniesz wysoką pozycję w rankingu SERP dla tego konkretnego zapytania. Pisz w sposób angażujący i trafny, ponieważ najważniejsze jest to, aby zainteresować odbiorcę i zachęcić go do korzystania z witryny. Pamiętaj, że optymalizacja metadanych na stronie jest niezbędnym krokiem w kierunku wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

  7. Twórz wartościowe treści
  8. Musisz wiedzieć, że dobra treść to podstawa SEO. Postaraj się tworzyć wartościowe treści, które są kierowane na odpowiednie słowa kluczowe z długim ogonem. Oprócz tego upewnij się również, że tekst na stronie jest łatwy do przeczytania i interesujący dla użytkowników. Powinien odpowiadać na bezpośrednie zapytania odbiorców oraz nieść pewną wartość. Unikaj publikowania zduplikowanych treści, ponieważ zostaniesz przez nie posądzony o spam.

Sprawdź: Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?

Czynniki off-site SEO

Off-site SEO koncentruje się na działaniach pochodzących z zewnętrznych źródeł. Najczęściej te strategie opierają się na pozyskiwaniu linków zwrotnych, kierowanych bezpośrednio do Twojej witryny. Dzięki temu strona zyskuje na wartości i staje się autorytetem w oczach wyszukiwarek oraz użytkowników. Do podstawowych czynników off-site SEO można zaliczyć:

  1. Obecność w mediach społecznościowych
  2. Założenie profili firmy w mediach społecznościowych pozwolą zwiększyć jej obecność w sieci oraz ułatwią wejście w interakcję z odbiorcami. Użytkownicy będą mogli również udostępniać Twoje treści, dzięki czemu zyskasz jeszcze więcej bezpłatnych odnośników do witryny firmowej. Ponadto jest to łatwy sposób na poszerzenie grupy odbiorców. Osoby, które dotąd nie spotkały się z Twoją marką, będą mogły ją odnaleźć i poznać. Dodatkowo algorytmy, które odpowiadają za indeksowanie treści, zwracają również uwagę na posty w mediach społecznościowych. Zyskasz więc większą szansę na wysoką pozycję w rankingu SERP. Dlatego obecność w mediach społecznościowych naprawdę się opłaca.

  3. Budowanie cytatów (NAP)
  4. Tworzenie cytatów w sieci to świetna taktyka off-site SEO, która poprawia rankingi wyszukiwarek. Polega to na umieszczeniu dokładnych informacji o Twojej firmie w internecie. Chodzi o takie dane, jak: nazwa firmy, adres siedziby czy numer telefonu. Służą one do potwierdzenia autorytetu firmy oraz zwiększenia stopnia zaufania do niej. Zadbaj o to, aby informacje o firmie były aktualne i spójne.

  5. Link building
  6. Link building, czyli proces pozyskiwania linków z innych stron internetowych, jest jedną ze skuteczniejszych technik SEO. Algorytmy zwracają uwagę na linki podczas indeksowania witryny i ustalania rankingu SERP. Pochodzące z zaufanej witryny linki zwiększają autorytet witryny i wpływają na jej jakość.

Podsumowanie

Z pewnością osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania może być trudne, jednak dzięki omówionym czynnikom można ułatwić sobie to zadanie. Algorytmy ulegają jednak ciągłym zmianom, dlatego należy być stale na bieżąco z aktualizacjami. Stały rozwój witryny pod kątem SEO jest jedynym sposobem na wyprzedzenie konkurencji!

Źródło: Vojtech Okenka/pexels.com

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    TOP 7 wskazówek dotyczących blogowania pod kątem wyższej pozycji w SERP

    TOP 7 wskazówek dotyczących blogowania pod kątem wyższej pozycji w SERP

    Prowadzisz stronę internetową i chcesz pozyskać nowych odbiorców? Wznieś się w SERP dzięki blogowaniu! Wszystkiego dowiesz się w naszym artykule. Czytaj dalej!
    SEO dla zaawansowanych, czyli stań się ekspertem w swoich działaniach

    SEO dla zaawansowanych, czyli stań się ekspertem w swoich działaniach

    Znasz już podstawy SEO, ale chcesz poszerzyć swoją wiedzę w tym temacie? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!
    Strategie budowania linków zwrotnych, które warto wykorzystać w digital marketingu

    Strategie budowania linków zwrotnych, które warto wykorzystać w digital marketingu

    Chcesz zdobyć nowych odbiorców? Zależy Ci na zyskaniu popularności? Link building to coś dla Ciebie! Sprawdź, jakie techniki są najlepsze.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.