Pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób możesz znaleźć się na wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarek. Jednak nic nie przychodzi samo. Potrzebne są odpowiednie i zdecydowane działania. Wyszukiwarki pracują dzięki skomplikowanym algorytmom, które często ulegają aktualizacji.
Postanowiliśmy stworzyć ten artykuł, żebyś mógł poznać podstawowe czynniki on-site oraz off-site SEO, które sprawią, że zwiększysz ruch organiczny na swojej stronie oraz zaistniejesz w sieci. Najważniejsze to mieć odpowiedni plan działania, a wszystko ułoży się idealnie!
On-site SEO dotyczy zmian, które możesz wprowadzić bezpośrednio na swojej stronie. Do takich czynników można zaliczyć np.:
Schemat to wspólny słownik znaczników, który dodajesz do kodu HTML, aby zwiększyć zrozumienie treści przez wyszukiwarkę. Istnieje wiele różnych typów schematów. Należy zwrócić uwagę na oznaczenia schematu nawigacji w witrynie, ponieważ pomaga to wyszukiwarkom zrozumieć strukturę i nawigację strony. Postaraj się również przejrzeć swoje znaczniki, ponieważ może się okazać, że nie stosujesz tych najbardziej potrzebnych w Twojej witrynie.
Okazuje się, że przez zbyt wolne ładowanie się witryny, użytkownicy szybko z niej rezygnują. Wysoki współczynnik odrzuceń strony może skutkować spadkiem pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, przez co nie będziesz już widoczny dla swoich odbiorców. Google, tworząc ranking SERP, bierze pod uwagę właśnie wrażenie użytkownika, więc ich zaniedbanie może skutkować utratą wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Tagi tytułowe, meta opisy i nagłówki mają kluczowe znaczenie dla robotów indeksujących. To właśnie dzięki tym metadanym boty są w stanie zrozumieć Twoją stronę i dopasować ją do odpowiedniej kategorii zapytań użytkowników. Postaraj się umieścić odpowiednie słowa kluczowe w tagu tytułu i meta opisie, ponieważ im popularniejsza fraza się tam znajdzie, tym łatwiej osiągniesz wysoką pozycję w rankingu SERP dla tego konkretnego zapytania. Pisz w sposób angażujący i trafny, ponieważ najważniejsze jest to, aby zainteresować odbiorcę i zachęcić go do korzystania z witryny. Pamiętaj, że optymalizacja metadanych na stronie jest niezbędnym krokiem w kierunku wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Musisz wiedzieć, że dobra treść to podstawa SEO. Postaraj się tworzyć wartościowe treści, które są kierowane na odpowiednie słowa kluczowe z długim ogonem. Oprócz tego upewnij się również, że tekst na stronie jest łatwy do przeczytania i interesujący dla użytkowników. Powinien odpowiadać na bezpośrednie zapytania odbiorców oraz nieść pewną wartość. Unikaj publikowania zduplikowanych treści, ponieważ zostaniesz przez nie posądzony o spam.
Off-site SEO koncentruje się na działaniach pochodzących z zewnętrznych źródeł. Najczęściej te strategie opierają się na pozyskiwaniu linków zwrotnych, kierowanych bezpośrednio do Twojej witryny. Dzięki temu strona zyskuje na wartości i staje się autorytetem w oczach wyszukiwarek oraz użytkowników. Do podstawowych czynników off-site SEO można zaliczyć:
Założenie profili firmy w mediach społecznościowych pozwolą zwiększyć jej obecność w sieci oraz ułatwią wejście w interakcję z odbiorcami. Użytkownicy będą mogli również udostępniać Twoje treści, dzięki czemu zyskasz jeszcze więcej bezpłatnych odnośników do witryny firmowej. Ponadto jest to łatwy sposób na poszerzenie grupy odbiorców. Osoby, które dotąd nie spotkały się z Twoją marką, będą mogły ją odnaleźć i poznać. Dodatkowo algorytmy, które odpowiadają za indeksowanie treści, zwracają również uwagę na posty w mediach społecznościowych. Zyskasz więc większą szansę na wysoką pozycję w rankingu SERP. Dlatego obecność w mediach społecznościowych naprawdę się opłaca.
Tworzenie cytatów w sieci to świetna taktyka off-site SEO, która poprawia rankingi wyszukiwarek. Polega to na umieszczeniu dokładnych informacji o Twojej firmie w internecie. Chodzi o takie dane, jak: nazwa firmy, adres siedziby czy numer telefonu. Służą one do potwierdzenia autorytetu firmy oraz zwiększenia stopnia zaufania do niej. Zadbaj o to, aby informacje o firmie były aktualne i spójne.
Link building, czyli proces pozyskiwania linków z innych stron internetowych, jest jedną ze skuteczniejszych technik SEO. Algorytmy zwracają uwagę na linki podczas indeksowania witryny i ustalania rankingu SERP. Pochodzące z zaufanej witryny linki zwiększają autorytet witryny i wpływają na jej jakość.
Z pewnością osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania może być trudne, jednak dzięki omówionym czynnikom można ułatwić sobie to zadanie. Algorytmy ulegają jednak ciągłym zmianom, dlatego należy być stale na bieżąco z aktualizacjami. Stały rozwój witryny pod kątem SEO jest jedynym sposobem na wyprzedzenie konkurencji!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.