Wady i zalety platformy Sky-Shop

Wady i zalety platformy Sky-Shop

freestocks/unsplash.com

Sky-Shop to jedna z najczęściej wybieranych platform do prowadzenia własnego sklepu internetowego. Do jego głównych zalet należy spora liczba funkcji i łatwa integracja z wieloma polskimi usługami płatności i dostawy. Co jeszcze oferuje Sky-Shop? Czy warto skorzystać z tego oprogramowania?

Czym jest Sky-Shop?

Sky-Shop to kompleksowe oprogramowanie do sprzedaży, które opiera swoje działanie na modelu abonamentowym – SaaS, czyli „Software as a Service”. Jest to polski system, który wszedł na rynek już w 2009 roku i od tego czasu posłużył do utworzenia kilku tysięcy sklepów internetowych. Dostępna jest bezpłatna wersja demo z limitem czasowym oraz płatna wersja, za którą należy wnieść comiesięczną opłatę. W zamian otrzymujemy między innymi dostęp do gotowych integracji i rozbudowanej funkcjonalności sklepu – warto jednak zaznaczyć, że za niektóre funkcje wciąż trzeba dodatkowo zapłacić.

Źródło: Studio Republic/unsplash.com

Platforma Sky-Shop.pl jest skierowana do sklepów dowolnego rozmiaru, a także do hurtowni. Jedną z zalet jest wbudowane wsparcie dla działań SEO – w tym inteligentne przekierowania zamiast błędów 404 oraz struktura witryny dostosowana pod kątem wyszukiwarek.

Optymalizacja Sky-Shop

Optymalizacja sklepu na platformie Sky-Shop ogranicza się głównie do możliwości oferowanych przez panel użytkownika. Jest to w pewnym stopniu zamknięte oprogramowanie – większe zmiany mogą być wprowadzone jedynie z udziałem wsparcia technicznego Sky-Shop. Mimo tego już standardowa funkcjonalność pozwoli na samodzielne przeprowadzenie wielu zmian z poziomu panelu zarządzania, które przełożą się na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Z jakich funkcji SEO mogą skorzystać użytkownicy Sky-Shop? Oto kilka przykładów zmian, które mogą zostać wdrożone w panelu zarządzania.

  • Ustawienie meta tytułów, a także opisów meta podstron – tego typu informacje są bezpośrednio wykorzystywane przez wyszukiwarkę w celu ustalenia wyglądu wpisu strony na liście wyników. Dodatkowo stanowią one ważną informację dla użytkowników, którzy dzięki nim będą mogli od razu zapoznać się z krótkim opisem zawartości. To idealne miejsce, by umieścić słowa kluczowe; zarówno tytuł, jak i tagi meta stanowią bardzo ważne elementy strategii SEO i mogą w sporym stopniu wpłynąć na liczbę odwiedzin.
  • Dostosowanie treści poszczególnych podstron sklepu – Sky-Shop umożliwia tworzenie i optymalizowanie treści, które znajdą się na stronach produktów czy kategorii, a także w pozostałych sekcjach witryny. Wartościowa, unikalna zawartość to podstawa pozycjonowania – z pewnością warto uwzględnić content marketing w tworzeniu sklepu na platformie Sky-Shop. Opisy można przygotować za pomocą edytora wizualnego lub poprzez kod HTML.
  • Utworzenie bloga i zarządzanie umieszczanymi wpisami – sekcja blogowa może znacząco wpłynąć na widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Taka część strony pozwala między innymi pozycjonować się na więcej słów kluczowych, by zwiększyć ruch na witrynie. Dodawanie contentu blogowego jest bardzo proste i intuicyjne – możemy to zrobić również z użyciem edytora wizualnego.

Jak zarządzać sklepem internetowym na Sky-Shop?

Zarządzanie swoim sklepem internetowym opartym o system Sky-Shop nie należy do trudnych zadań – twórcy oprogramowania stawiają w centrum uwagi czytelność i przejrzystość. Interfejs powinien umożliwić bezproblemową obsługę nawet mniej doświadczonym użytkownikom, a wszystkie niezbędne funkcje są łatwo dostępne. Ponadto można liczyć na wiele udogodnień, takich jak specjalny panel, który umożliwia prowadzenie sprzedaży, a także innych przydatnych działań z jednego poziomu.

Zalety i wady Sky-Shop.pl – opinie klientów

Liczba użytkowników Sky-Shop stale rośnie – po upływie ponad dekady od opublikowania pierwszej wersji platforma nadal zdobywa popularność. Jakie wady i zalety są najczęściej wskazywane przez użytkowników Sky-Shop.pl?

Sky-Shop – czy warto? Zalety platformy

  • Rozsądna cena za najtańszy stopień abonamentu – Sky-Shop umożliwia swoim klientom wybrać spośród trzech opcji abonamentowych. Najtańszy z nich to cena zaledwie 39 złotych miesięcznie – jest to wydatek, który nie powinien stanowić problemu nawet dla nowego sklepu. Najdroższy wariant kosztuje z kolei 199 złotych.
  • Możliwość skorzystania z darmowego okresu próbnego – Sky-Shop oferuje dostęp do oprogramowania przez 14 dni bez opłat. Użytkownicy mogą wtedy skorzystać z funkcji pakietu StartUp, czyli najtańszej wersji abonamentu.
  • Elastyczność – brak zobowiązującej umowy pozwala zrezygnować ze współpracy ze Sky-Shop w dowolnym momencie, bez żadnych dodatkowych opłat i zbędnych formalności.
  • Dostęp do wielu szablonów – Sky-Shop dysponuje bogatą bazą gotowych szablonów, dzięki którym można z łatwością zadbać o wygląd sklepu.
  • Brak ukrytych kosztów – zasady każdego stopnia abonamentu są przejrzyste.

Wady Sky-Shop

  • Brak możliwości kompletnej personalizacji sklepu – choć panel administracyjny jest dość funkcjonalny, zakres zmian do wprowadzenia jest stosunkowo niewielki.
  • Opłaty za dodatkowe usługi – niektóre moduły wymagają płatności poza abonamentem.
  • Brak dostępu do kodu sklepu.
  • Brak drzewa linków – przygotowanie odpowiedniej struktury odnośników pod pozycjonowanie może być utrudnione.

Sky-Shop – opinie użytkowników

Większość osób korzystających z tej platformy dość pozytywnie ocenia system. Warto przyjrzeć się ocenom oprogramowania Sky-Shop.pl na różnych portalach – dla przykładu, na Facebooku system może pochwalić się oceną 4,6 w 5-punktowej skali. To oprogramowanie, które oferuje wiele funkcji i dość wygodną obsługę, jednak wśród wad wymienianych przez użytkowników najczęściej pojawiają się ograniczenia związane z opcjami modyfikacji i samą charakterystyką modelu SaaS.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: queenoze.com, smartiqer.com

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest IdoSell? Czy warto?

    Czym jest IdoSell? Czy warto?

    IdoSell to system, dzięki któremu możesz stać się właścicielem funkcjonalnego sklepu. Będziesz łatwo nim zarządzać, wprowadzać produkty i nie tylko. Dowiedz się, dlaczego warto postawić na to rozwiązanie.
    Jak pozycjonować sklep internetowy na PrestaShop

    Jak pozycjonować sklep internetowy na PrestaShop

    Masz sklep internetowy oparty na PrestaShop? Wybrałeś system, które daje duże możliwości pod względem optymalizacji pod SEO. Sprawdź, jak najlepiej to zrobić!
    Jak zacząć z PrestaShop? Pierwsze kroki

    Jak zacząć z PrestaShop? Pierwsze kroki

    Początek przygody z PrestaShop może być łatwy. Sprawdź, jak krok po kroku przygotować sklep do rozpoczęcia sprzedaży!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.