DARMOWY AUDYT SEO

Wady i zalety platformy Sky-Shop

5 min czytania
Wady i zalety platformy Sky-Shop
Kategoria E-Commerce

Sky-Shop to jedna z najczęściej wybieranych platform do prowadzenia własnego sklepu internetowego. Do jego głównych zalet należy spora liczba funkcji i łatwa integracja z wieloma polskimi usługami płatności i dostawy. Co jeszcze oferuje Sky-Shop? Czy warto skorzystać z tego oprogramowania?

Spis treści:

Czym jest Sky-Shop?

Sky-Shop to kompleksowe oprogramowanie do sprzedaży, które opiera swoje działanie na modelu abonamentowym – SaaS, czyli „Software as a Service”. Jest to polski system, który wszedł na rynek już w 2009 roku i od tego czasu posłużył do utworzenia kilku tysięcy sklepów internetowych. Dostępna jest bezpłatna wersja demo z limitem czasowym oraz płatna wersja, za którą należy wnieść comiesięczną opłatę. W zamian otrzymujemy między innymi dostęp do gotowych integracji i rozbudowanej funkcjonalności sklepu – warto jednak zaznaczyć, że za niektóre funkcje wciąż trzeba dodatkowo zapłacić.

Platforma Sky-Shop.pl jest skierowana do sklepów dowolnego rozmiaru, a także do hurtowni. Jedną z zalet jest wbudowane wsparcie dla działań SEO – w tym inteligentne przekierowania zamiast błędów 404 oraz struktura witryny dostosowana pod kątem wyszukiwarek.

Optymalizacja Sky-Shop

Optymalizacja sklepu na platformie Sky-Shop ogranicza się głównie do możliwości oferowanych przez panel użytkownika. Jest to w pewnym stopniu zamknięte oprogramowanie – większe zmiany mogą być wprowadzone jedynie z udziałem wsparcia technicznego Sky-Shop. Mimo tego już standardowa funkcjonalność pozwoli na samodzielne przeprowadzenie wielu zmian z poziomu panelu zarządzania, które przełożą się na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Z jakich funkcji SEO mogą skorzystać użytkownicy Sky-Shop? Oto kilka przykładów zmian, które mogą zostać wdrożone w panelu zarządzania.

  • Ustawienie meta tytułów, a także opisów meta podstron – tego typu informacje są bezpośrednio wykorzystywane przez wyszukiwarkę w celu ustalenia wyglądu wpisu strony na liście wyników. Dodatkowo stanowią one ważną informację dla użytkowników, którzy dzięki nim będą mogli od razu zapoznać się z krótkim opisem zawartości. To idealne miejsce, by umieścić słowa kluczowe; zarówno tytuł, jak i tagi meta stanowią bardzo ważne elementy strategii SEO i mogą w sporym stopniu wpłynąć na liczbę odwiedzin.
  • Dostosowanie treści poszczególnych podstron sklepu – Sky-Shop umożliwia tworzenie i optymalizowanie treści, które znajdą się na stronach produktów czy kategorii, a także w pozostałych sekcjach witryny. Wartościowa, unikalna zawartość to podstawa pozycjonowania – z pewnością warto uwzględnić content marketing w tworzeniu sklepu na platformie Sky-Shop. Opisy można przygotować za pomocą edytora wizualnego lub poprzez kod HTML.
  • Utworzenie bloga i zarządzanie umieszczanymi wpisami – sekcja blogowa może znacząco wpłynąć na widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Taka część strony pozwala między innymi pozycjonować się na więcej słów kluczowych, by zwiększyć ruch na witrynie. Dodawanie contentu blogowego jest bardzo proste i intuicyjne – możemy to zrobić również z użyciem edytora wizualnego.
Sprawdź: Jak pozycjonować sklep internetowy na IdoSell?

Jak zarządzać sklepem internetowym na Sky-Shop?

Zarządzanie swoim sklepem internetowym opartym o system Sky-Shop nie należy do trudnych zadań – twórcy oprogramowania stawiają w centrum uwagi czytelność i przejrzystość. Interfejs powinien umożliwić bezproblemową obsługę nawet mniej doświadczonym użytkownikom, a wszystkie niezbędne funkcje są łatwo dostępne. Ponadto można liczyć na wiele udogodnień, takich jak specjalny panel, który umożliwia prowadzenie sprzedaży, a także innych przydatnych działań z jednego poziomu.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Zalety i wady Sky-Shop.pl – opinie klientów

Liczba użytkowników Sky-Shop stale rośnie – po upływie ponad dekady od opublikowania pierwszej wersji platforma nadal zdobywa popularność. Jakie wady i zalety są najczęściej wskazywane przez użytkowników Sky-Shop.pl?

Sky-Shop – czy warto? Zalety platformy

  • Rozsądna cena za najtańszy stopień abonamentu – Sky-Shop umożliwia swoim klientom wybrać spośród trzech opcji abonamentowych. Najtańszy z nich to cena zaledwie 39 złotych miesięcznie – jest to wydatek, który nie powinien stanowić problemu nawet dla nowego sklepu. Najdroższy wariant kosztuje z kolei 199 złotych.
  • Możliwość skorzystania z darmowego okresu próbnego – Sky-Shop oferuje dostęp do oprogramowania przez 14 dni bez opłat. Użytkownicy mogą wtedy skorzystać z funkcji pakietu StartUp, czyli najtańszej wersji abonamentu.
  • Elastyczność – brak zobowiązującej umowy pozwala zrezygnować ze współpracy ze Sky-Shop w dowolnym momencie, bez żadnych dodatkowych opłat i zbędnych formalności.
  • Dostęp do wielu szablonów – Sky-Shop dysponuje bogatą bazą gotowych szablonów, dzięki którym można z łatwością zadbać o wygląd sklepu.
  • Brak ukrytych kosztów – zasady każdego stopnia abonamentu są przejrzyste.

Wady Sky-Shop

  • Brak możliwości kompletnej personalizacji sklepu – choć panel administracyjny jest dość funkcjonalny, zakres zmian do wprowadzenia jest stosunkowo niewielki.
  • Opłaty za dodatkowe usługi – niektóre moduły wymagają płatności poza abonamentem.
  • Brak dostępu do kodu sklepu.
  • Brak drzewa linków – przygotowanie odpowiedniej struktury odnośników pod pozycjonowanie może być utrudnione.

Sky-Shop – opinie użytkowników

Większość osób korzystających z tej platformy dość pozytywnie ocenia system. Warto przyjrzeć się ocenom oprogramowania Sky-Shop.pl na różnych portalach – dla przykładu, na Facebooku system może pochwalić się oceną 4,6 w 5-punktowej skali. To oprogramowanie, które oferuje wiele funkcji i dość wygodną obsługę, jednak wśród wad wymienianych przez użytkowników najczęściej pojawiają się ograniczenia związane z opcjami modyfikacji i samą charakterystyką modelu SaaS.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: queenoze.com, smartiqer.com

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 4.9/5 | Liczba ocen: 12

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Sklep internetowy GOshop. Czy warto?
Sklep internetowy GOshop. Czy warto?
Chcesz założyć sklep WWW przy minimum zachodu z Twojej strony? Zależy Ci na unikatowym projekcie i zoptymalizowanej witrynie? Sprawdź GoShop!
Dlaczego warto rozwijać swój e-commerce pod kątem UX?
Dlaczego warto rozwijać swój e-commerce pod kątem UX?
Branża e-commerce cały czas się rozwija. Dowiedz się, dlaczego warto zainwestować w UX sklepu internetowego!
Jak radzić sobie z porzuconymi koszykami na WooCommerce?
Jak radzić sobie z porzuconymi koszykami na WooCommerce?
Klienci często odwiedzają Twój sklep, ale ostatecznie nie dokonują zakupów? Sprawdź, jak rozwiązać problemy z porzuconymi koszykami na WooCommerce.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie