DARMOWY AUDYT SEO

Wady i zalety platformy SOTE

Wady i zalety platformy SOTE

Bruno Kelzer/unsplash.com

Na prężnie rozwijającym się rynku e-commerce ciągle pojawiają się nowe platformy umożliwiające założenie i prowadzenie sklepu internetowego. Jednym z takich rozwiązań jest SOTESHOP od polskiej firmy SOTE. Opinie klientów zwracają uwagę między innymi na dość prostą obsługę, niskie koszty i łatwą integrację z różnymi systemami płatności i dostawy. Co jeszcze warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?

Czym jest SOTE? Sklepy internetowe oparte o polskie rozwiązania

Pierwsze wykonane z użyciem SOTE sklepy powstały już około 20 lat temu – to właśnie wtedy poznańska firma rozpoczęła swoją działalność. Oprogramowanie jest oferowane w modelu SaaS, czyli „Software as a Service” – „program jako usługa”. Oznacza to, że dostęp do platformy jest płatny i wymaga regularnego wnoszenia opłat za abonament; w zamian nie musimy przejmować się kwestiami takimi jak serwery czy przygotowanie własnej infrastruktury. Tego typu elementy znajdują się po stronie dostawcy – administrator otrzymuje dostęp do rozbudowanego panelu, który służy do uruchomienia, modyfikacji i prowadzenia sklepu. Ważną kwestią są tutaj niewielkie wymogi w kwestii rozpoczęcia handlu: tak naprawdę wystarczy wykupić hosting i domenę.

Co istotne, SOTE oferuje klientom darmowy okres próbny, podczas którego użytkownik ma dostęp do większości funkcji oprogramowania. Wersja testowa może być używana przez 14 dni – to wystarczająco dużo czasu, by sprawdzić przydatność i jakość tego systemu. SOTESHOP jest dostępny w trzech wariantach: Standard, PRO i VIP, które różnią się przede wszystkim liczbą produktów i obsługiwanych hurtowni. Warto przy tym zaznaczyć, że opcjonalne moduły mogą wymagać dodatkowych kosztów – w wersji PRO i VIP można je jednak pobrać za darmo. Twórcy SOTE oferują również wykupienie gotowego hostingu z automatyczną instalacją systemu.

SOTESHOP powstał głównie z myślą o małych i średnich sklepach internetowych. System wspiera sprzedaż zarówno lokalną, jak i międzynarodową.

Sprawdź: Jak działa WooCommerce? Kiedy warto go wybrać?

Pozycjonowanie z SOTE

SOTESHOP oferuje pewne wsparcie dla działań SEO, dzięki czemu możemy wpłynąć na proces pozycjonowania bezpośrednio z poziomu sklepu. Aby witryna mogła znaleźć się na początku wyników wyszukiwania, należy jednak zadbać o szereg różnych czynności.

Wprowadzanie istotnych elementów dla wyszukiwarki Google

Jak zwiększyć widoczność strony sklepu w wynikach wyszukiwania? Jednym z działań, które można podjąć w tym celu, jest edycja metadanych – z SOTESHOP można łatwo ustawić opisy meta oraz tytuły zarówno strony głównej, jak i wszystkich podstron. Warto zadbać, aby w każdym z tych miejsc pojawiły się słowa kluczowe, oczywiście z odpowiednim zagęszczeniem. Dzięki temu możemy sprawić, że szansa na pojawienie się na szczycie listy wyników będzie znacznie większa, a klienci będą mogli od razu poznać najważniejsze elementy zawartości strony. W efekcie ruch na witrynie może znacznie wzrosnąć, co doprowadzi do zwiększenia zysków ze sprzedaży. Warto pamiętać, że zarówno tytuł meta, jak i opis powinny mieścić się w określonej liczbie znaków – maksymalna długość uznawana przez Google to odpowiednio ok. 60 i 160 znaków. W przeciwnym wypadku ich treść zostanie skrócona do tego limitu, ograniczając widoczność wartościowych informacji lub słów kluczowych.

Źródło: Austin Distel/unsplash.com

Tworzenie przyjaznych adresów URL w sklepie SOTE

W kontekście pozycjonowania istotną kwestią jest również tworzenie adresów URL, które będą zarówno przyjazne dla użytkownika, jak i dobrze oceniane przez algorytmy wyszukiwarki. Odpowiednie odnośniki wpływają bezpośrednio na zwiększenie widoczności witryny w wynikach Google – również w nich możemy umieścić frazy kluczowe powiązane ze sprzedażą. Warto unikać losowych znaków oraz liczb i zadbać o to, by wszystkie adresy w obrębie witryny bezpośrednio wiązały się z zawartością danej podstrony.

Tworzenie przekierowań z SOTESHOP

Platforma SOTESHOP oferuje swoim użytkownikom moduł, który umożliwia tworzenie przekierowań dla nieistniejących podstron sklepu. To bardzo przydatna funkcja, która pozwoli nam uniknąć błędów po wejściu w nieaktywny link. Zamiast błędów 404, które negatywnie wpływają na doświadczenia użytkowników i osłabiają pozycję strony w wynikach wyszukiwania, pojawi się na przykład kategoria powiązana z wyrazami obecnymi w adresie.

Ustawianie fraz kluczowych dla sklepu SOTE

Pozycjonowanie z użyciem SOTESHOP umożliwia również zawrzeć słowa kluczowe charakterystyczne dla sklepu internetowego. Działa to w taki sam sposób jak w przypadku zwykłych witryn internetowych – właściwy dobór fraz znacząco wpływa na pozycję sklepu SOTE w wynikach Google. Najlepszym wyborem będą hasła nawiązujące do oferty sklepu: należy umieszczać je zarówno na stronie głównej, jak i odpowiednich podstronach. Nie możemy przy tym zapominać o jakości treści – wszystkie frazy muszą być naturalnie wplecione w tekst, by mogły być pozytywnie odebrane przez algorytmy Google oraz użytkowników.

SOTESHOP – opinie użytkowników

Według strony twórców oprogramowania aktywnych jest obecnie aż 20 tysięcy licencji SOTE. Opinie większości klientów na temat tej platformy są dość przychylne – przyjrzyjmy się zaletom, które wskazują użytkownicy tego oprogramowania.

SOTE sklepy – opinie klientów, wady i zalety oprogramowania

Wśród zalet często pokazuje się opcja skorzystania z okresu próbnego, który oferuje dobre wprowadzenie w system bez konieczności ponoszenia opłat. Właściciele sklepów chwalą również panel administracyjny – mimo że jest dość rozbudowany, jest jednocześnie intuicyjny i prosty w obsłudze. SOTE wskazuje się jako jedną z najlepszych platform dla osób, które nigdy wcześniej nie prowadziły żadnej działalności e-commerce.

Jak wyglądają minusy SOTESHOP? Jako jedną z największych wad użytkownicy podkreślają ograniczenia w możliwości edycji gotowych szablonów sklepu. Na niekorzyść SOTE działa także fakt, że dodatkowe moduły są płatne w bazowej wersji. Brakuje także wsparcia dla automatyzacji zmian – wprowadzenie zmian w całej kategorii może wymagać modyfikacji każdego towaru z osobna. Mimo tego jest to platforma polecana dla małych i średnich sklepów, która ma dość duży potencjał.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: fashbes.com, goodarmen.com

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
    Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
    Wzrost zainteresowania konsumentów zakupami online sprawił, że rynek e-commerce rozrasta się w szybkim tempie. Obecnie wielu początkujących przedsiębiorców próbuje swoich […]
    Jak umieścić mapę Google na swojej stronie?
    Jak umieścić mapę Google na swojej stronie?
    Dobrze prosperująca strona biznesowa zawiera informacje o lokalizacji siedziby firmy. Ten element usprawnia nawiązywanie kontaktu z potencjalnym klientem.
    Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu na Magento?
    Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu na Magento?
    Optymalizacja e-sklepu na platformie Magento przyczynia się do wzrostu wartościowego ruchu organicznego. Generuje to zadowalające wyniki sprzedażowe.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę