Na prężnie rozwijającym się rynku e-commerce ciągle pojawiają się nowe platformy umożliwiające założenie i prowadzenie sklepu internetowego. Jednym z takich rozwiązań jest SOTESHOP od polskiej firmy SOTE. Opinie klientów zwracają uwagę między innymi na dość prostą obsługę, niskie koszty i łatwą integrację z różnymi systemami płatności i dostawy. Co jeszcze warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?
Pierwsze wykonane z użyciem SOTE sklepy powstały już około 20 lat temu – to właśnie wtedy poznańska firma rozpoczęła swoją działalność. Oprogramowanie jest oferowane w modelu SaaS, czyli „Software as a Service” – „program jako usługa”. Oznacza to, że dostęp do platformy jest płatny i wymaga regularnego wnoszenia opłat za abonament; w zamian nie musimy przejmować się kwestiami takimi jak serwery czy przygotowanie własnej infrastruktury. Tego typu elementy znajdują się po stronie dostawcy – administrator otrzymuje dostęp do rozbudowanego panelu, który służy do uruchomienia, modyfikacji i prowadzenia sklepu. Ważną kwestią są tutaj niewielkie wymogi w kwestii rozpoczęcia handlu: tak naprawdę wystarczy wykupić hosting i domenę.
Co istotne, SOTE oferuje klientom darmowy okres próbny, podczas którego użytkownik ma dostęp do większości funkcji oprogramowania. Wersja testowa może być używana przez 14 dni – to wystarczająco dużo czasu, by sprawdzić przydatność i jakość tego systemu. SOTESHOP jest dostępny w trzech wariantach: Standard, PRO i VIP, które różnią się przede wszystkim liczbą produktów i obsługiwanych hurtowni. Warto przy tym zaznaczyć, że opcjonalne moduły mogą wymagać dodatkowych kosztów – w wersji PRO i VIP można je jednak pobrać za darmo. Twórcy SOTE oferują również wykupienie gotowego hostingu z automatyczną instalacją systemu.
SOTESHOP powstał głównie z myślą o małych i średnich sklepach internetowych. System wspiera sprzedaż zarówno lokalną, jak i międzynarodową.
SOTESHOP oferuje pewne wsparcie dla działań SEO, dzięki czemu możemy wpłynąć na proces pozycjonowania bezpośrednio z poziomu sklepu. Aby witryna mogła znaleźć się na początku wyników wyszukiwania, należy jednak zadbać o szereg różnych czynności.
Jak zwiększyć widoczność strony sklepu w wynikach wyszukiwania? Jednym z działań, które można podjąć w tym celu, jest edycja metadanych – z SOTESHOP można łatwo ustawić opisy meta oraz tytuły zarówno strony głównej, jak i wszystkich podstron. Warto zadbać, aby w każdym z tych miejsc pojawiły się słowa kluczowe, oczywiście z odpowiednim zagęszczeniem. Dzięki temu możemy sprawić, że szansa na pojawienie się na szczycie listy wyników będzie znacznie większa, a klienci będą mogli od razu poznać najważniejsze elementy zawartości strony. W efekcie ruch na witrynie może znacznie wzrosnąć, co doprowadzi do zwiększenia zysków ze sprzedaży. Warto pamiętać, że zarówno tytuł meta, jak i opis powinny mieścić się w określonej liczbie znaków – maksymalna długość uznawana przez Google to odpowiednio ok. 60 i 160 znaków. W przeciwnym wypadku ich treść zostanie skrócona do tego limitu, ograniczając widoczność wartościowych informacji lub słów kluczowych.
W kontekście pozycjonowania istotną kwestią jest również tworzenie adresów URL, które będą zarówno przyjazne dla użytkownika, jak i dobrze oceniane przez algorytmy wyszukiwarki. Odpowiednie odnośniki wpływają bezpośrednio na zwiększenie widoczności witryny w wynikach Google – również w nich możemy umieścić frazy kluczowe powiązane ze sprzedażą. Warto unikać losowych znaków oraz liczb i zadbać o to, by wszystkie adresy w obrębie witryny bezpośrednio wiązały się z zawartością danej podstrony.
Platforma SOTESHOP oferuje swoim użytkownikom moduł, który umożliwia tworzenie przekierowań dla nieistniejących podstron sklepu. To bardzo przydatna funkcja, która pozwoli nam uniknąć błędów po wejściu w nieaktywny link. Zamiast błędów 404, które negatywnie wpływają na doświadczenia użytkowników i osłabiają pozycję strony w wynikach wyszukiwania, pojawi się na przykład kategoria powiązana z wyrazami obecnymi w adresie.
Pozycjonowanie z użyciem SOTESHOP umożliwia również zawrzeć słowa kluczowe charakterystyczne dla sklepu internetowego. Działa to w taki sam sposób jak w przypadku zwykłych witryn internetowych – właściwy dobór fraz znacząco wpływa na pozycję sklepu SOTE w wynikach Google. Najlepszym wyborem będą hasła nawiązujące do oferty sklepu: należy umieszczać je zarówno na stronie głównej, jak i odpowiednich podstronach. Nie możemy przy tym zapominać o jakości treści – wszystkie frazy muszą być naturalnie wplecione w tekst, by mogły być pozytywnie odebrane przez algorytmy Google oraz użytkowników.
Według strony twórców oprogramowania aktywnych jest obecnie aż 20 tysięcy licencji SOTE. Opinie większości klientów na temat tej platformy są dość przychylne – przyjrzyjmy się zaletom, które wskazują użytkownicy tego oprogramowania.
Wśród zalet często pokazuje się opcja skorzystania z okresu próbnego, który oferuje dobre wprowadzenie w system bez konieczności ponoszenia opłat. Właściciele sklepów chwalą również panel administracyjny – mimo że jest dość rozbudowany, jest jednocześnie intuicyjny i prosty w obsłudze. SOTE wskazuje się jako jedną z najlepszych platform dla osób, które nigdy wcześniej nie prowadziły żadnej działalności e-commerce.
Jak wyglądają minusy SOTESHOP? Jako jedną z największych wad użytkownicy podkreślają ograniczenia w możliwości edycji gotowych szablonów sklepu. Na niekorzyść SOTE działa także fakt, że dodatkowe moduły są płatne w bazowej wersji. Brakuje także wsparcia dla automatyzacji zmian – wprowadzenie zmian w całej kategorii może wymagać modyfikacji każdego towaru z osobna. Mimo tego jest to platforma polecana dla małych i średnich sklepów, która ma dość duży potencjał.
Artykuł powstał we współpracy ze stronami: fashbes.com, goodarmen.com
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.