Wady i zalety platformy SOTE

Wady i zalety platformy SOTE

Bruno Kelzer/unsplash.com

Na prężnie rozwijającym się rynku e-commerce ciągle pojawiają się nowe platformy umożliwiające założenie i prowadzenie sklepu internetowego. Jednym z takich rozwiązań jest SOTESHOP od polskiej firmy SOTE. Opinie klientów zwracają uwagę między innymi na dość prostą obsługę, niskie koszty i łatwą integrację z różnymi systemami płatności i dostawy. Co jeszcze warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?

Czym jest SOTE? Sklepy internetowe oparte o polskie rozwiązania

Pierwsze wykonane z użyciem SOTE sklepy powstały już około 20 lat temu – to właśnie wtedy poznańska firma rozpoczęła swoją działalność. Oprogramowanie jest oferowane w modelu SaaS, czyli „Software as a Service” – „program jako usługa”. Oznacza to, że dostęp do platformy jest płatny i wymaga regularnego wnoszenia opłat za abonament; w zamian nie musimy przejmować się kwestiami takimi jak serwery czy przygotowanie własnej infrastruktury. Tego typu elementy znajdują się po stronie dostawcy – administrator otrzymuje dostęp do rozbudowanego panelu, który służy do uruchomienia, modyfikacji i prowadzenia sklepu. Ważną kwestią są tutaj niewielkie wymogi w kwestii rozpoczęcia handlu: tak naprawdę wystarczy wykupić hosting i domenę.

Co istotne, SOTE oferuje klientom darmowy okres próbny, podczas którego użytkownik ma dostęp do większości funkcji oprogramowania. Wersja testowa może być używana przez 14 dni – to wystarczająco dużo czasu, by sprawdzić przydatność i jakość tego systemu. SOTESHOP jest dostępny w trzech wariantach: Standard, PRO i VIP, które różnią się przede wszystkim liczbą produktów i obsługiwanych hurtowni. Warto przy tym zaznaczyć, że opcjonalne moduły mogą wymagać dodatkowych kosztów – w wersji PRO i VIP można je jednak pobrać za darmo. Twórcy SOTE oferują również wykupienie gotowego hostingu z automatyczną instalacją systemu.

SOTESHOP powstał głównie z myślą o małych i średnich sklepach internetowych. System wspiera sprzedaż zarówno lokalną, jak i międzynarodową.

Pozycjonowanie z SOTE

SOTESHOP oferuje pewne wsparcie dla działań SEO, dzięki czemu możemy wpłynąć na proces pozycjonowania bezpośrednio z poziomu sklepu. Aby witryna mogła znaleźć się na początku wyników wyszukiwania, należy jednak zadbać o szereg różnych czynności.

Wprowadzanie istotnych elementów dla wyszukiwarki Google

Jak zwiększyć widoczność strony sklepu w wynikach wyszukiwania? Jednym z działań, które można podjąć w tym celu, jest edycja metadanych – z SOTESHOP można łatwo ustawić opisy meta oraz tytuły zarówno strony głównej, jak i wszystkich podstron. Warto zadbać, aby w każdym z tych miejsc pojawiły się słowa kluczowe, oczywiście z odpowiednim zagęszczeniem. Dzięki temu możemy sprawić, że szansa na pojawienie się na szczycie listy wyników będzie znacznie większa, a klienci będą mogli od razu poznać najważniejsze elementy zawartości strony. W efekcie ruch na witrynie może znacznie wzrosnąć, co doprowadzi do zwiększenia zysków ze sprzedaży. Warto pamiętać, że zarówno tytuł meta, jak i opis powinny mieścić się w określonej liczbie znaków – maksymalna długość uznawana przez Google to odpowiednio ok. 60 i 160 znaków. W przeciwnym wypadku ich treść zostanie skrócona do tego limitu, ograniczając widoczność wartościowych informacji lub słów kluczowych.

Źródło: Austin Distel/unsplash.com

Tworzenie przyjaznych adresów URL w sklepie SOTE

W kontekście pozycjonowania istotną kwestią jest również tworzenie adresów URL, które będą zarówno przyjazne dla użytkownika, jak i dobrze oceniane przez algorytmy wyszukiwarki. Odpowiednie odnośniki wpływają bezpośrednio na zwiększenie widoczności witryny w wynikach Google – również w nich możemy umieścić frazy kluczowe powiązane ze sprzedażą. Warto unikać losowych znaków oraz liczb i zadbać o to, by wszystkie adresy w obrębie witryny bezpośrednio wiązały się z zawartością danej podstrony.

Tworzenie przekierowań z SOTESHOP

Platforma SOTESHOP oferuje swoim użytkownikom moduł, który umożliwia tworzenie przekierowań dla nieistniejących podstron sklepu. To bardzo przydatna funkcja, która pozwoli nam uniknąć błędów po wejściu w nieaktywny link. Zamiast błędów 404, które negatywnie wpływają na doświadczenia użytkowników i osłabiają pozycję strony w wynikach wyszukiwania, pojawi się na przykład kategoria powiązana z wyrazami obecnymi w adresie.

Ustawianie fraz kluczowych dla sklepu SOTE

Pozycjonowanie z użyciem SOTESHOP umożliwia również zawrzeć słowa kluczowe charakterystyczne dla sklepu internetowego. Działa to w taki sam sposób jak w przypadku zwykłych witryn internetowych – właściwy dobór fraz znacząco wpływa na pozycję sklepu SOTE w wynikach Google. Najlepszym wyborem będą hasła nawiązujące do oferty sklepu: należy umieszczać je zarówno na stronie głównej, jak i odpowiednich podstronach. Nie możemy przy tym zapominać o jakości treści – wszystkie frazy muszą być naturalnie wplecione w tekst, by mogły być pozytywnie odebrane przez algorytmy Google oraz użytkowników.

SOTESHOP – opinie użytkowników

Według strony twórców oprogramowania aktywnych jest obecnie aż 20 tysięcy licencji SOTE. Opinie większości klientów na temat tej platformy są dość przychylne – przyjrzyjmy się zaletom, które wskazują użytkownicy tego oprogramowania.

SOTE sklepy – opinie klientów, wady i zalety oprogramowania

Wśród zalet często pokazuje się opcja skorzystania z okresu próbnego, który oferuje dobre wprowadzenie w system bez konieczności ponoszenia opłat. Właściciele sklepów chwalą również panel administracyjny – mimo że jest dość rozbudowany, jest jednocześnie intuicyjny i prosty w obsłudze. SOTE wskazuje się jako jedną z najlepszych platform dla osób, które nigdy wcześniej nie prowadziły żadnej działalności e-commerce.

Jak wyglądają minusy SOTESHOP? Jako jedną z największych wad użytkownicy podkreślają ograniczenia w możliwości edycji gotowych szablonów sklepu. Na niekorzyść SOTE działa także fakt, że dodatkowe moduły są płatne w bazowej wersji. Brakuje także wsparcia dla automatyzacji zmian – wprowadzenie zmian w całej kategorii może wymagać modyfikacji każdego towaru z osobna. Mimo tego jest to platforma polecana dla małych i średnich sklepów, która ma dość duży potencjał.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: fashbes.com, goodarmen.com

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Od czego należy zacząć optymalizację SEO na PrestaShop?

    Od czego należy zacząć optymalizację SEO na PrestaShop?

    Wykorzystanie wszystkich zalet i przewag PrestaShop nie jest możliwe bez skutecznego pozycjonowania. Dowiedz się, od czego rozpocząć ten proces!
    Platforma e-commerce Shoper – wady i zalety

    Platforma e-commerce Shoper – wady i zalety

    Jesteś właścicielem sklepu internetowego lub właśnie startujesz w branży e-commerce? Sprawdź, czy gotowa platforma sprzedażowa to odpowiednie rozwiązanie dla Twojego biznesu.
    Jak uzyskać wyższą pozycję sklepu internetowego? Oto kilka przydatnych wskazówek!

    Jak uzyskać wyższą pozycję sklepu internetowego? Oto kilka przydatnych wskazówek!

    Jeśli prowadzisz sklep internetowy, z pewnością chcesz, aby dobrze pozycjonował się w wyszukiwarce. Dowiedź się, jak to osiągnąć!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.