Wartość blogosfery

Wartość blogosfery

Picography / pexels.com

Społeczność blogów wytworzyła własną kulturę użytkowników, którzy są połączeni ze sobą. Tworzą content, zostawiają komentarze, tagują spersonalizowane treści. Na świecie jest ponad 100 milionów blogów, których liczba rośnie z dnia na dzień.

Blog może okazać się ważnym narzędziem w obserwacji zachowań naszych klientów, są strumieniem informacji. Pozwalają również na zachowanie spójnego brandingu, a także są platformą poszerzającą możliwości działania w innych sektorach usług. Pokaż za ich pomocą co robisz i dlaczego, bądź wiarygodny.

Jeśli jednak nadal zastanawiasz się czy warto sięgnąć do tej strategii, oto kilka najważniejszych argumentów:

1. Blogowanie jest jak sportowe emocje

Jest to taktyka szczególnie przydatna dla marek działających w podobnych sektorach marketingowych, które nieustannie ze sobą konkurują. Za ich pomocą możesz pokazać, co wyróżnia właśnie Ciebie. Połącz w ten sposób strategie handlowe z wartościami dodanymi, nie marketingowymi do budowania stałej grupy odbiorców.

2. Więcej kliknięć

Regularne tworzenie wpisów na bloga poprawia ruch na stronie internetowej, a także poszerza możliwości pozycjonowania. Szacuje się, że kliknięcia mogą zwiększyć ruch nawet o 55%. Za pomocą budowania strony możesz tworzyć bardziej sprofilowane sekcje tematyczne, które będą bardziej przyjazne w użytkowaniu. Dodatkowo jest to metoda na podwyższenie kosztów przychodów dla marki.

3. Poprawa pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

Optymalizacja pod kątem SEO jest coraz popularniejszą praktyką, do której sięgają świadome swoich potrzeb marki i firmy. Każdy życzyłby sobie, aby strona, jaką prowadzi była na jak najwyższej pozycji w Google. Im jest się dalej, tym mniejsza szansa na kliknięcia. Blog może okazać się innowacyjnym sposobem na zaznaczenie swojego miejsca w sieci. Postaw na przemyślany content marketing, ciekawe słowa klucze oraz reklamy przykuwające uwagę.

4. Przyjazny kontakt z użytkownikiem

Jak wiadomo, blogi służą przede wszystkim do komunikacji z użytkownikami. Mogą oni zostawiać swoje komentarze oraz budować metody dialogu. Jest to sposób na zachęcenie potencjalnych klientów do powrotu na stronę, do miejsca, gdzie mogą zostawić swoją opinię.

Zaufanie jest słowem kluczem. Za pomocą bloga możesz pokazać, że zależy Ci na użytkowniku. Klienci doceniają kontakt osobisty, dzięki temu są bardziej chętni do nabywania produktów i usług, jakie są oferowane.

5. Wzrost autorytetu

Przemyślany i wartościowy content na wpisach blogowych sprawia, iż budujesz zaufanie względem swojej marki. Wzrasta tym samym jej autorytet poza sferą wirtualną. Zapewnienie sprawdzonych informacji przyczynia się do poprawy ruchu na stronie. Pamiętaj, że dziś konsumenci są bardziej świadomi i mniej ulegają reklamom – chcą być ekspertami. Co należy zrobić, aby się nim stać?

– opracuj długofalowy plan,

– dbaj o specjalistyczną wiedzą w tworzeniu wpisów,

– sprofiluj i zbuduj społeczność,

– zadbaj o kanały komunikacji,

– zwróć uwagę na analizy i badania.

Źródło: SHVETS production / pexels.com

6. Lepsza konwersja

Współczynnik konwersji (CR) to parametr pokazujący jaka liczba użytkowników podjęła działania, które są pożądane przez markę. Wciąż aktualizowany blog poprawia ruch na Twojej stronie, powiększa liczbę subskrybentów, a co za tym idzie zwiększa przychody i buduje autorytet dla nowych klientów. Blog w zdecydowany sposób może to ułatwić. Co należy zrobić?

– dodaj filtry i kategorie wyszukiwania,

– zadbaj o jakość treści,

– skorzystaj z czatu online,

– zadbaj o optymalizację pod kątem urządzeń mobilnych,

– wezwij do działania.

7. Pomoc w postaci mediów społecznościowych

Aby podtrzymywać zainteresowanie swoim blogiem postaraj się o dodatkowe kanały społecznościowe jak Facebook, Instagram czy Twitter. Za ich pomocą możesz update’ować najnowsze wpisy, aby zwiększyć ruch na stronie i poszukiwać nowych użytkowników. Im więcej akcji, tym bardziej rośnie Twoja widoczność.

8. Rozwój platformy

Każda marka i firma stawia sobie za cel, aby użytkownicy spędzili na stronie jak największą ilość czasu. Jednym ze sposobów jest stosowanie linków przychodzących lub prowadzących do innych stron w obrębie witryny. Ułatwiają one poruszanie się po stronie, a ponadto poprawiają Twoją pozycję w rankingach SEO. Należy jednak pamiętać, aby zachować złoty środek.

Sprawdź: Mieszarki tekstów pod SEO – czy korzystanie z nich ma jeszcze sens?

Blogosfera w przedsiębiorczości

Jak widać, prowadzenie bloga stwarza wiele możliwości, które można kształtować względem własnych potrzeb. Najpierw należy jednak określić brand purpose oraz docelową publiczność. Co napędza Twoją markę? Blog pozwoli Ci na ukształtowanie indywidualności, a także wytwarza przestrzeń współdzieloną z użytkownikami. To właśnie jest wartość dla klientów, a blog daje poczucie bycia częścią czegoś wyjątkowego.

Nie zapominaj również o przydatnych narzędziach analitycznych, np. Google Analytics. Za ich pomocą możesz sprawdzić, ile czasu poświęcają użytkownicy Twojej stronie, które linki generują największe zainteresowanie. Blog może być kolejnym krokiem w strategii marketingowej – zaznaczy Twoją pozycję.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    10 najczęściej popełnianych błędów, przez które social media nie sprzedają

    10 najczęściej popełnianych błędów, przez które social media nie sprzedają

    Media społecznościowe to potężne narzędzie marketingowe, które daje szansę na rozwój oraz zdobycie popularności. Na co uważać, aby nie popełnić błędów?
    Influencer marketing od A do Z

    Influencer marketing od A do Z

    Influencer marketing daje wiele możliwości pod względem zasięgu i zaangażowania odbiorców. Dowiedz się, jakie czynniki mają wpływ na powodzenie kampanii.
    Jaką rolę w marketingu odgrywają infografiki?

    Jaką rolę w marketingu odgrywają infografiki?

    W obecnych czasach światem rządzi obraz. Jak za pomocą grafik zaangażować odbiorcę? Czy mogą one wpłynąć na promocję marki? Warto wiedzieć.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę