Społeczność blogów wytworzyła własną kulturę użytkowników, którzy są połączeni ze sobą. Tworzą content, zostawiają komentarze, tagują spersonalizowane treści. Na świecie jest ponad 100 milionów blogów, których liczba rośnie z dnia na dzień.
Blog może okazać się ważnym narzędziem w obserwacji zachowań naszych klientów, są strumieniem informacji. Pozwalają również na zachowanie spójnego brandingu, a także są platformą poszerzającą możliwości działania w innych sektorach usług. Pokaż za ich pomocą co robisz i dlaczego, bądź wiarygodny.
Jest to taktyka szczególnie przydatna dla marek działających w podobnych sektorach marketingowych, które nieustannie ze sobą konkurują. Za ich pomocą możesz pokazać, co wyróżnia właśnie Ciebie. Połącz w ten sposób strategie handlowe z wartościami dodanymi, nie marketingowymi do budowania stałej grupy odbiorców.
Regularne tworzenie wpisów na bloga poprawia ruch na stronie internetowej, a także poszerza możliwości pozycjonowania. Szacuje się, że kliknięcia mogą zwiększyć ruch nawet o 55%. Za pomocą budowania strony możesz tworzyć bardziej sprofilowane sekcje tematyczne, które będą bardziej przyjazne w użytkowaniu. Dodatkowo jest to metoda na podwyższenie kosztów przychodów dla marki.
Optymalizacja pod kątem SEO jest coraz popularniejszą praktyką, do której sięgają świadome swoich potrzeb marki i firmy. Każdy życzyłby sobie, aby strona, jaką prowadzi była na jak najwyższej pozycji w Google. Im jest się dalej, tym mniejsza szansa na kliknięcia. Blog może okazać się innowacyjnym sposobem na zaznaczenie swojego miejsca w sieci. Postaw na przemyślany content marketing, ciekawe słowa klucze oraz reklamy przykuwające uwagę.
Jak wiadomo, blogi służą przede wszystkim do komunikacji z użytkownikami. Mogą oni zostawiać swoje komentarze oraz budować metody dialogu. Jest to sposób na zachęcenie potencjalnych klientów do powrotu na stronę, do miejsca, gdzie mogą zostawić swoją opinię.
Zaufanie jest słowem kluczem. Za pomocą bloga możesz pokazać, że zależy Ci na użytkowniku. Klienci doceniają kontakt osobisty, dzięki temu są bardziej chętni do nabywania produktów i usług, jakie są oferowane.
Przemyślany i wartościowy content na wpisach blogowych sprawia, iż budujesz zaufanie względem swojej marki. Wzrasta tym samym jej autorytet poza sferą wirtualną. Zapewnienie sprawdzonych informacji przyczynia się do poprawy ruchu na stronie. Pamiętaj, że dziś konsumenci są bardziej świadomi i mniej ulegają reklamom – chcą być ekspertami. Co należy zrobić, aby się nim stać?
– opracuj długofalowy plan,
– dbaj o specjalistyczną wiedzą w tworzeniu wpisów,
– sprofiluj i zbuduj społeczność,
– zadbaj o kanały komunikacji,
– zwróć uwagę na analizy i badania.
Współczynnik konwersji (CR) to parametr pokazujący jaka liczba użytkowników podjęła działania, które są pożądane przez markę. Wciąż aktualizowany blog poprawia ruch na Twojej stronie, powiększa liczbę subskrybentów, a co za tym idzie zwiększa przychody i buduje autorytet dla nowych klientów. Blog w zdecydowany sposób może to ułatwić. Co należy zrobić?
– dodaj filtry i kategorie wyszukiwania,
– zadbaj o jakość treści,
– skorzystaj z czatu online,
– zadbaj o optymalizację pod kątem urządzeń mobilnych,
– wezwij do działania.
Aby podtrzymywać zainteresowanie swoim blogiem postaraj się o dodatkowe kanały społecznościowe jak Facebook, Instagram czy Twitter. Za ich pomocą możesz update’ować najnowsze wpisy, aby zwiększyć ruch na stronie i poszukiwać nowych użytkowników. Im więcej akcji, tym bardziej rośnie Twoja widoczność.
Każda marka i firma stawia sobie za cel, aby użytkownicy spędzili na stronie jak największą ilość czasu. Jednym ze sposobów jest stosowanie linków przychodzących lub prowadzących do innych stron w obrębie witryny. Ułatwiają one poruszanie się po stronie, a ponadto poprawiają Twoją pozycję w rankingach SEO. Należy jednak pamiętać, aby zachować złoty środek.
Jak widać, prowadzenie bloga stwarza wiele możliwości, które można kształtować względem własnych potrzeb. Najpierw należy jednak określić brand purpose oraz docelową publiczność. Co napędza Twoją markę? Blog pozwoli Ci na ukształtowanie indywidualności, a także wytwarza przestrzeń współdzieloną z użytkownikami. To właśnie jest wartość dla klientów, a blog daje poczucie bycia częścią czegoś wyjątkowego.
Nie zapominaj również o przydatnych narzędziach analitycznych, np. Google Analytics. Za ich pomocą możesz sprawdzić, ile czasu poświęcają użytkownicy Twojej stronie, które linki generują największe zainteresowanie. Blog może być kolejnym krokiem w strategii marketingowej – zaznaczy Twoją pozycję.
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.