Wejd┼║ na nowe rynki zanim zrobi to konkurencja! ­čîÄ

Obejrzenie odcinka zajmie Ci: 32 min
Odcinek 07
Sezon 2
Wejd┼║ na nowe rynki zanim zrobi to konkurencja! ­čîÄ

Zobacz odcinek:

Odsłuchaj odcinek

Cze┼Ť─ç wszystkim. W dzisiejszym odcinku moim i Waszym go┼Ťciem b─Ödzie Kacper Wo┼║nica, kt├│ry jest prezesem zagranicznych sp├│┼éek iCEA Group. Z Kacprem porozmawiamy o tym, dlaczego nie warto ba─ç si─Ö my┼Ťle─ç o ekspansji swojego biznesu e-commerce na zagranic─Ö, nie tylko w uj─Öciu europejskim, ale r├│wnie┼╝ w uj─Öciu innych kontynent├│w. Zapraszam. Cze┼Ť─ç Kacper.

Cze┼Ť─ç Wojtek.

Bardzo mi┼éo mi Ciebie go┼Ťci─ç w naszym studiu. W┼éa┼Ťciwie dopiero co wr├│ci┼ée┼Ť z wizytacji naszego oddzia┼éu na trzech kontynentach. Powiedz mi, jak tam sytuacja w og├│le wygl─ůda?

Sytuacja wygl─ůda bardzo dobrze, pomimo sytuacji panuj─ůcej na ┼Ťwiecie naprawd─Ö mo┼╝emy by─ç zadowoleni.

Bardzo si─Ö ciesz─Ö. D─ů┼╝─Ö do tego pytania od samego pocz─ůtku. My bardzo mocno komunikujemy t─Ö nasz─ů ekspansj─Ö, ale po co w og├│le do niej dosz┼éo?

Tak naprawd─Ö chcieli┼Ťmy pom├│c naszym klientom urosn─ů─ç i to urosn─ů─ç znacznie. Wyj┼Ťcie poza terytorium Polski ze swoim biznesem oznacza morze nowych mo┼╝liwo┼Ťci tak naprawd─Ö.

My zaczynamy badanie rynk├│w operuj─ůc z Polski i sprawdzi┼éo si─Ö to naprawd─Ö dobrze, ale kolejnym elementem optymalizacyjnym tego procesu by┼éo zatrudnienie specjalist├│w z konkretnych rynk├│w, bo to daje najwi─Öksz─ů gwarancj─Ö jako┼Ťci us┼éugi, jak─ů jest SEO.

Tak, to prawda. Maj─ůc specjalist├│w na trzech r├│┼╝nych kontynentach te┼╝ tak naprawd─Ö troch─Ö rzeczy mo┼╝emy przenie┼Ť─ç sobie do Polski, dla naszych polskich klient├│w. Techniki stosowane w r├│┼╝nych krajach b─Öd─ů si─Ö r├│┼╝ni┼éy si─Ö od siebie, natomiast algorytmy Google wsz─Ödzie b─Öd─ů takie same. Wi─Öc wiedz─ůc wi─Öcej, mo┼╝emy wi─Öcej wsz─Ödzie.

Jaki jest najcz─Östszy scenariusz, z kt├│rym si─Ö spotykasz? My rozpocz─Öli┼Ťmy t─Ö nasz─ů ekspansj─Ö, ┼╝eby pom├│c w ekspansji naszych klient├│w z Polski za granic─Ö, ale teraz to nabra┼éo te┼╝ znacznie wi─Ökszego rozp─Ödu, bo operuj─ůc na tylu rynkach klienci bardzo cz─Östo pytaj─ů, ┼╝e skoro teraz jestem w Stanach, chcia┼ébym spr├│bowa─ç w Europie, jak mo┼╝ecie mi w tym pom├│c i tak dalej. My┼Ťlisz, ┼╝e kt├│re scenariusze zaczynaj─ů przewa┼╝a─ç? Czy nadal to zainteresowanie wyj┼Ťciem z Polski na zagranic─Ö jest tak samo du┼╝e jak przyj┼Ťciem do Europy z innych kontynent├│w?

My┼Ťl─Ö, ┼╝e tak. B─Ödzie stosunek, by┼éby podobny. Wiadomo, ┼╝e je┼╝eli bierzemy jako przyk┼éad Stany Zjednoczone to tam ca┼éa masa jest zdecydowanie wi─Öksza. Wi─Öc nie por├│wnywa┼ébym tego 1:1, ale by┼éoby to zbli┼╝one. Wiadomo, ┼╝e my, jako ┼╝e wywodzimy si─Ö z Polski, wi─Öcej do czynienia mamy z klientami naszymi, kt├│rym pomo┼╝emy gdzie┼Ť wypchn─ů─ç si─Ö za granic─Ö, ale najlepszym dowodem na to, ┼╝e jeste┼Ťmy w tym dobrzy jest to, ┼╝e w tym momencie dzia┼éamy, pozyskujemy klient├│w natywnie, w tych innych krajach. I ci klienci ufaj─ů nam, nasze dzia┼éania sprawdzaj─ů si─Ö tam ┼Ťwietnie. Wi─Öc my┼Ťl─Ö, ┼╝e to jest taki najlepszy proof na to, jak dobrze to dzia┼éa.

Praktycznie to te┼╝ chyba pokazuje, ┼╝e decyzja o zatrudnieniu specjalist├│w z tych rynk├│w faktycznie by┼éa strza┼éem w 10-tk─Ö, bo oni znaj─ů lepiej realia. Naj┼éatwiej jest nawi─ůza─ç kontakty biznesowe, pozyskanie link├│w, znalezienie dobrych copywriter├│w, faktycznie komu┼Ť, kto operuje na tym rynku, pracuje tam i tam budowa┼é swoj─ů karier─Ö jako specjalista, na pewno ┼éatwiej mu dotrze─ç do r├│┼╝nych fajnych zasob├│w, kt├│re pomog─ů naszym klientom we wzro┼Ťcie. Przejd┼║my mo┼╝e teraz od strony klienta docelowego, czyli w┼éa┼Ťciciela e-commercu. Po co on w og├│le my┼Ťle─ç o ekspansji?

Z biznesowego punktu widzenia, wychodz─ůc z Polski otwiera nam si─Ö morze nowych mo┼╝liwo┼Ťci, morze nowych klient├│w, czysty zarobek.

Czy mo┼╝emy m├│wi─ç o jakich┼Ť konkretnych kwotach? Czy to zale┼╝y od bran┼╝y? Zale┼╝y pewnie te┼╝ od kraju.

Zale┼╝y od bran┼╝y i zale┼╝y od kraju. Mo┼╝emy spojrze─ç na to z dw├│ch perspektyw. Pierwsza perspektywa b─Ödzie taka, ┼╝e b─Ödzie bardzo du┼╝a ilo┼Ť─ç kraj├│w, w kt├│rych b─Ödziemy mogli pozwoli─ç sobie na zdecydowanie wi─Öksz─ů mar┼╝owo┼Ť─ç ni┼╝ w Polsce, bo tak to naturalnie b─Ödzie wygl─ůda┼éo. I nie musimy patrze─ç daleko, Niemcy, Skandynawia, chocia┼╝by to nasze podw├│rko europejskie. Drugim powodem, dla kt├│rego mo┼╝emy chcie─ç tam si─Ö pojawi─ç b─Ödzie to, ┼╝e mamy zdecydowanie wi─Öksz─ů baz─Ö klient├│w. Zdecydowanie wi─Öksze rynki, zdecydowanie wi─Öksza liczba ludno┼Ťci. Natomiast to te┼╝ nie zawsze b─Ödzie, nie tylko to b─Ödzie plusem, bo ┼Ťwietnym przyk┼éadem na to b─Ödzie chocia┼╝by Dania, licz─ůca sobie niewiele powy┼╝ej 6 milion├│w mieszka┼äc├│w. Natomiast, je┼╝eli por├│wnamy sobie ilo┼Ť─ç zakup├│w online przeprowadzona w tym kraju, b─Ödzie ona prawie, ┼╝e identyczna do Polski, gdzie tych ludzi mamy prawie 40 milion├│w. Wi─Öc opcji jest bardzo du┼╝o.

Tak, to prawda, bo polski konsument edukuje si─Ö w tym, ┼╝eby faktycznie kupowa─ç online. My┼Ťl─Ö, ┼╝e w wielu krajach ta edukacja ju┼╝ jest dawno zako┼äczona i si─Ö do tego przyzwyczaili, przywykli do tego. U nas bardzo mocno pandemia pewnie pomog┼éa, pobudzi┼éa ten rynek. Tam jeszcze przed pandemi─ů ju┼╝ by┼éo du┼╝e bardzo zapotrzebowanie na tego typu us┼éug─Ö.

Tak, ale pandemia wsz─Ödzie spowodowa┼éa przyrost tego ruchu w e-commerce. Szczeg├│lnie w Stanach Zjednoczonych bardzo dok┼éadnie to wida─ç, poniewa┼╝ bardzo du┼╝o klient├│w, m├│wi─ůc tutaj ju┼╝ o klientach natywnych, zg┼éasza si─Ö do nas, m├│wi─ů, ┼╝e po tym jak odpalili sobie po prostu stron─Ö internetow─ů podczas pandemii, doszli do bardzo prostych wniosk├│w, ┼╝e im si─Ö nie op┼éaca w og├│le trzyma─ç tych sklep├│w i przechodz─ů online w 100%-ach. I takich telefon├│w jest dziesi─ůtki tygodniowo, takie informacje otrzymujemy. Wi─Öc tak, ma to na pewno bardzo du┼╝y wp┼éyw. Dodatkowo styl ┼╝ycia b─ůd┼║ stopa ┼╝ycia w niekt├│rych krajach b─Ödzie zdecydowanie wy┼╝sza. Wi─Öc wydawanie pieni─Ödzy na przyjemno┼Ťci, czyli na niekt├│re grupy produkt├│w, szczeg├│lnie produkt├│w premium, ilo┼Ť─ç tych klient├│w b─Ödzie zdecydowanie wi─Öksza, b─Ödzie ┼éatwiej nam ten produkt sprzeda─ç w du┼╝ej ilo┼Ťci.

Za┼é├│┼╝my, ┼╝e ja jestem w┼éa┼Ťcicielem e-commercu, prowadz─Ö sobie biznes w Polsce. Na co ja si─Ö powinienem przygotowa─ç? Czego powinienem si─Ö obawia─ç? Co mi si─Ö wydaje, ┼╝e powinienem si─Ö obawia─ç a tak naprawd─Ö w og├│le to zmartwienie nie wyst─Öpuje, je┼Ťli chc─Ö sobie wyekspandowa─ç? My┼Ťla┼éem o takim scenariuszu, gdzie na przyk┼éad chcia┼ébym p├│j┼Ť─ç na Stany, du┼╝y rynek, mn├│stwo sklep├│w e-commersowych, w Polsce my┼Ťl─Ö oko┼éo 30-40 tysi─Öcy, w Stanach, je┼╝eli pomno┼╝ymy statystyk─Ö to wychodz─ů setki tysi─Öcy.

Jest powy┼╝ej 2 milion├│w.

OK, to zera mi tutaj zabrak┼éo. I teraz m├│wi─Ö, kurcz─Ö, chcia┼éabym kawa┼éek tego tortu sobie zje┼Ť─ç, ale najpierw pomy┼Ťla┼ébym, ┼╝e jak ja mam wys┼éa─ç do Stan├│w, jak ja w og├│le mam zorganizowa─ç ten biznes, ale przecie┼╝ dropshipping chocia┼╝by. Przecie┼╝ w Stanach te┼╝ s─ů hurtownie shippingowe. To, ┼╝e ja mam centrum biznesu w Polsce sprawia w dobie internetu, ┼╝e ja w og├│le w Stanach nawet nie musz─Ö si─Ö pojawi─ç, ┼╝eby prowadzi─ç tam biznes.

Dok┼éadnie. Ja my┼Ťl─Ö, ┼╝e to czego ludzie si─Ö boj─ů na samym pocz─ůtku to formalno┼Ťci r├│┼╝nego rodzaju, regulacji podatkowej i tak dalej. Szczeg├│lnie w przypadku Stan├│w Zjednoczonych, ale te┼╝ na terenie UE jest to banalnie proste tak naprawd─Ö. I nie przekraczaj─ůc jakiego┼Ť przychodu konkretnego, zale┼╝nie oczywi┼Ťcie od kraju, tak naprawd─Ö nie musimy robi─ç prawie nic. Dopiero po przekroczeniu jakiej┼Ť stopy, musimy tym tematem bardziej si─Ö zaj─ů─ç.

Ale wtedy wiemy, ┼╝e jest op┼éacalno┼Ť─ç.

Dokładnie.

Je┼╝eli dochodzimy do tej stopy to wiemy, ┼╝e faktycznie warto zainwestowa─ç i zaj─ů─ç si─Ö bardziej szczeg├│┼éowo tematem, zatrudni─ç mo┼╝e konsultanta konkretnego od danego rynku i tak dalej. Je┼Ťli chodzi o konsultacje na rynku, bo w zwi─ůzku z tym, ┼╝e my pracujemy na wielu kontynentach to te┼╝ na pewno jeste┼Ťmy w stanie tych klient├│w wesprze─ç w samym procesie, mo┼╝e nie jest on czysto formalny, je┼Ťli o zak┼éadanie biznesu, ale prowadzeniu go w oparciu o te dobre praktyki z danego rynku.

Tak. Jeste┼Ťmy w stanie pom├│c, podpowiedzie─ç. Dodatkowo sie─ç partnerska, kt├│r─ů mamy rozbudowan─ů bardzo mocno w Polsce, dzia┼éa r├│wnie┼╝ za granic─ů. Mamy partner├│w, kt├│rzy s─ů w stanie pom├│c w tego typu sprawach. Wi─Öc na pewno b─Ödziemy w stanie skierowa─ç do dobrych os├│b i wskaza─ç wszystkie problemy, kt├│re mog─ů wyst─ůpi─ç podczas takiej ekspansji.

Czy klienci, kt├│rzy si─Ö pojawiaj─ů to oni przychodz─ů i m├│wi─ů, dobra, panie Kacprze, ja bym chcia┼é i ten, i ten rynek i s─ů ju┼╝ zdecydowani na konkretne rynki czy raczej s─ů to sytuacje, w kt├│rych chcia┼ébym, ale nie wiem, gdzie, czy w og├│le warto?

Zdarzaj─ů si─Ö i tacy, i tacy. S─ů klienci, kt├│rzy s─ů ju┼╝ zdecydowani, kt├│rzy maj─ů zrobion─ů analiz─Ö rynku i tak dalej. Natomiast przychodz─ů do nas te┼╝ klienci, kt├│rzy po prostu s─ů na etapie my┼Ťlenia, czy to im si─Ö op┼éaci. Cz─Östym przyk┼éadem jest na przyk┼éad, par─Ö produkt├│w sprzeda┼éo mi si─Ö w Czechach, bo cz─Östo ten ruch z Czech trafia na polskie e-commercy, nawet fajnie to wysz┼éo, a mo┼╝e bym spr├│bowa┼é za┼éo┼╝y─ç czesk─ů wersj─Ö strony internetowej i tak dalej, co bym musia┼é zrobi─ç, jak by mog┼éo to wygl─ůda─ç, czy jeste┼Ťcie w stanie mi poda─ç jakie┼Ť liczby ÔÇô jeste┼Ťmy. Przeprowadzamy z takim klientem tak─ů sam─ů konsultacj─Ö, jak przeprowadziliby┼Ťmy z klientem polskim, gdzie b─Ödziemy w stanie pokaza─ç liczby wyszuka┼ä, jak ludzie reaguj─ů na r├│┼╝ne s┼éowa kluczowe i tak dalej, kwestie techniczne b─Öd─ů w 99% takie same b─ůd┼║ bardzo podobne.

Tak, bo faktycznie warto skupi─ç si─Ö na s┼éowach kluczowych. Wa┼╝ne jest chyba te┼╝ to, ┼╝e czasami trzeba zastopowa─ç klienta, gdzie faktycznie my ju┼╝ na poziomie analizy wst─Öpnej, w og├│le rynku i jego asortymentu mo┼╝emy stwierdzi─ç, kurcz─Ö, to si─Ö mo┼╝e nie op┼éaci─ç, bo jest du┼╝o takich bran┼╝, gdzie na przyk┼éad marki, zw┼éaszcza odzie┼╝owe, marki, kt├│re s─ů bardzo popularne w Polsce i w Europie Wschodniej sprzedaj─ů si─Ö bardzo s┼éabo na zachodzie na przyk┼éad. Tak jest chocia┼╝by z butami, gdzie u nas jednak nadal kr├│luje, mam wra┼╝enie, Nike, Adidas, takie globalne marki sportowe i casualowe, na przyk┼éad w Niemczech one nie s─ů ju┼╝ tak bardzo popularne, bo ten rynek, konsument, kt├│ry jest bardziej do┼Ťwiadczony, ma wi─Ökszy portfel, si─Öga po bardziej ekskluzywny towar, mniej dost─Öpny, nie taki globalny. I wtedy te┼╝ faktycznie trzeba powiedzie─ç klientowi, w Polsce inwestowa┼ée┼Ť w to, ale je┼Ťli chcesz wyj┼Ť─ç na ten rynek to trzeba troszeczk─Ö zmieni─ç to podej┼Ťcie biznesowe i w Polsce utrzyma─ç sobie tych producent├│w, ale jednak otworzy─ç ten asortyment bardziej, szerzej na klienta z tego innego rynku.

Dok┼éadnie. Wszystko odnosi si─Ö tak naprawd─Ö do przygotowania odpowiedniej strategii, kt├│r─ů jak i w jednym, jak i w drugim przypadku bierzemy na siebie, dok┼éadna analiza trend├│w wyszukiwania na danych rynkach i jeste┼Ťmy w domu.

Rozbijmy sobie usługę SEO teraz na kawałki. Ja na przykład mam ten e-commerce w Polsce, piszę sobie teksty na ten e-commerce, ale jak mam napisać tekst po czesku, angielsku, hinduski, w dialekcie amerykańskim na konkretny rynek?

Zgadza si─Ö. Cz─Östo klienci my┼Ťl─ů, ┼╝e wystarczy przet┼éumaczenie tre┼Ťci, kt├│re ju┼╝ maja po polsku na stronie wykonane. Nie zawsze si─Ö to sprawdza. W sensie jest to lepsze ni┼╝ nie zrobienie tego, je┼╝eli klient chce dzia┼éa─ç na w┼éasn─ů r─Ök─Ö. Natomiast musimy pami─Öta─ç o tym, ┼╝e chocia┼╝by w przypadku tekstu, jak i reszty spraw, bardzo wa┼╝ne b─Ödzie to co dzieje si─Ö na danym rynku, trend i analiza konkurent├│w konkretnych. W przypadku tre┼Ťci, powiedzmy, mamy jedno s┼éowo kluczowe, przeanalizujemy sobie wyniki w polskich wynikach wyszukiwania i wyjdzie nam, ┼╝e potrzebujemy oko┼éo 3 tysi─Öcy znak├│w tekstu. Natomiast ta sama analiza w Niemczech ju┼╝ poka┼╝e nam, ┼╝e potrzebujemy 1500 znak├│w tego tekstu. Zupe┼énie b─Öd─ů si─Ö po prostu te linki r├│┼╝ni┼éy. Je┼╝eli przet┼éumaczyliby┼Ťmy sobie zbyt d┼éugie tre┼Ťci, na przyk┼éad na rynek niemiecki, mog┼éoby si─Ö okaza─ç, ┼╝e zostaniemy uznani przez algorytm jako spamer, ┼╝e spamujemy tre┼Ťci─ů, poniewa┼╝ mamy 5 razy wi─Öcej ni┼╝ inni.

Tak, a nie jest to w og├│le potrzebne.

Dokładnie. I to generuje dodatkowe koszty.

Koszty i te┼╝ nie daje potem oczekiwanego efektu finalnie. M├│wimy tutaj o tre┼Ťciach, ale mo┼╝emy te┼╝ odnie┼Ť─ç og├│lnie do trend├│w na danym rynku, bo problematyczny by┼éby na pocz─ůtku na pewno moment, kiedy wchodzimy na inny rynek. I my teraz wiemy, ┼╝e w Polsce na Walentynki, Walentynki s─ů globalne, ale mamy Dzie┼ä Matki, mamy konkretne ┼Ťwi─Öta i tak dalej, chocia┼╝by pod tym k─ůtem wiemy, ┼╝e trzeba si─Ö przygotowa─ç z g├│ry. Za granic─ů jest inaczej, bo je┼Ťli m├│wimy chocia┼╝by o jakich┼Ť rynkach du┼╝ych typowo ameryka┼äskich to tam s─ů nie tylko ┼Ťwi─Öta takie klasyczne, ┼Ťwi─Öta ko┼Ťcielne, ale tam te┼╝ s─ů kultury z ca┼éego ┼Ťwiata i wiadomo, tam tych ┼Ťwi─ůt jest znacznie wi─Öcej, trzeba te trendy zna─ç. I dla kogo┼Ť, kto nie operuje na tym rynku, na natywnych klientach, mo┼╝e by─ç olbrzymi problem, ┼╝eby od razu pozna─ç te wszystkie elementy, trzeba si─Ö nauczy─ç tego przez ile┼Ť lat, a nasi natywni klienci nas du┼╝o nauczyli w tym procesie.

Tak. Tutaj przyk┼éad akurat Ameryki jest chyba najciekawszym przyk┼éadem, bo liczba takich ┼Ťwi─ůt i skala zakup├│w na ┼Ťwi─Öta r├│┼╝nego rodzaju jest zdecydowanie wi─Öksza ni┼╝ w Polsce, Walentynki, Bo┼╝e Narodzenie, tego typu rzeczy, ale zapami─Ötajmy Black Friday na przyk┼éad, kt├│re jest obowi─ůzkiem. Je┼╝eli jeste┼Ť e-commercem w Stanach b─ůd┼║ cokolwiek robisz w Stanach, Black Friday jest obowi─ůzkiem.

U nas te┼╝ si─Ö to pojawia, ale u nas jest to w znacznie mniejszej skali.

Tak.

Oni maj─ů jeszcze ┼Üwi─Öto Dzi─Ökczynienia, gdzie te┼╝ s─ů jakie┼Ť prezentowania.

One akurat si─Ö ┼é─ůcz─ů z Black Friday jakby, bo Black Friday wyst─Öpuje zawsze po ┼Üwi─Öcie Dzi─Ökczynienia, ale tak.

Chocia┼╝by same terminy wr─Öczania prezent├│w na Bo┼╝e Narodzenie. Tam odpakowuje si─Ö rano, wi─Öc te┼╝ termin zakupu jest przesuni─Öty o par─Ö dni. Wi─Öc promocja te┼╝ musi trwa─ç troszeczk─Ö inaczej. To s─ů w┼éa┼Ťnie te rzeczy, gdzie my nauczyli┼Ťmy si─Ö tego od naszych klient├│w natywnych, w jaki spos├│b operowa─ç na tych rynkach i dzi─Öki temu jeste┼Ťmy w stanie przenie┼Ť─ç to faktycznie na naszych klient├│w, kt├│rzy tam ekspanduj─ů.

Dokładnie.

Jakie jeszcze elementy m├│g┼éby┼Ť wskaza─ç jako te elementy, kt├│re mog─ů da─ç e-commercowi fajn─ů przewag─Ö, a kt├│rych mo┼╝e w┼éa┼Ťciciele e-commerce boj─ů si─Ö ekspanduj─ůc, a nie powinni? Powiedzieli┼Ťmy sobie chocia┼╝by o kwestiach formalnych, gdzie pewnie ja sam bym si─Ö obawia┼é, jak rozliczy─ç ksi─Ögowo┼Ť─ç, gdzie si─Ö zg┼éosi─ç do urz─Ödu, jak to w og├│le uruchomi─ç ÔÇô to jest jedna rzecz, o kt├│rej ju┼╝ wspomnia┼ée┼Ť. Czy s─ů jeszcze inne takie rzeczy, kt├│re faktycznie mog─ů sprawia─ç, ┼╝e jest to niepewne i zbyt czasoch┼éonne, pracoch┼éonne, a tak naprawd─Ö jest ┼éatwe do za┼éatwienia?

Najwa┼╝niejsze b─Ödzie to co czym wspomnieli┼Ťmy wcze┼Ťniej. B─Ödzie sporo takich ma┼éych szczeg├│┼é├│w, ale one nie b─Öd─ů chyba nigdy przewa┼╝a┼éy a┼╝ tak mocno. S─ů pewne r├│┼╝nice w odbierze stron na r├│┼╝nych rynkach, czyli rzeczy, kt├│re b─Öd─ů modne na przyk┼éad w Polsce, ju┼╝ w Chinach nie przejd─ů. Wiadomo, ten klient, spos├│b odbioru strony przez klienta b─Ödzie troch─Ö inny na ka┼╝dym rynku. Ciekawostk─ů jest na przyk┼éad, ┼╝e wi─Ökszo┼Ť─ç ludzi my┼Ťli, ┼╝e strony w Stanach musz─ů by─ç super, ┼Ťwietne, utrzymywa─ç si─Ö w najnowszych trendach, co w og├│le nie jest prawd─ů. 80% stron na rynku ameryka┼äskim, szczeg├│lnie e-commerc├│w s─ů strasznie archaiczne, bym powiedzia┼é. Czyli to s─ů gdzie┼Ť mo┼╝e takie b┼é─Ödy rzeczywi┼Ťcie, my┼Ťlenie, ┼╝e b─Öd─Ö musia┼é strasznie doinwestowa─ç PR-owo do tej strony, zmie┼äcie wygl─ůd i tak dalej ÔÇô niekoniecznie. Tam jest to na zdecydowanie ni┼╝szym poziomie ni┼╝ mogliby┼Ťmy sobie za┼éo┼╝y─ç.

Czyli w tym wielgachnym torcie jest dużo miejsc, gdzie możemy się wstrzelić w niedużymi nakładami.

Dok┼éadnie. Nawet w przypadku takich fraz bardzo niszowych, bardzo nietypowych, gdzie w Polsce liczyliby┼Ťmy na liczb─Ö, powiedzmy w okolicach maksymalnie 100 wizyt miesi─Öcznie, w Stanach Zjednoczonych tego typu frazy mog─ů generowa─ç oko┼éo nawet 20 tysi─Öcy wej┼Ť─ç miesi─Öcznie. Rynek jest inny. Tam jeste┼Ťmy w stanie sprzeda─ç wszystko.

No w┼éa┼Ťnie ÔÇô sprzeda─ç wszystko. To jest ciekawe, bo tam te trendy si─Ö bardzo dynamicznie zmieniaj─ů, zainteresowanie produktem si─Ö zmienia dynamicznie. Ja pami─Ötam, ┼╝e jak przygl─ůda┼éem si─Ö pierwszym umowom, kt├│re podpisywali┼Ťmy ze sklepami ze Stan├│w Zjednoczonych natywnymi, m├│wi─Ö, kurcz─Ö, co oni sprzedaj─ů, ┼╝e u nas to nie do pomy┼Ťlenia. Nikt by tego, nie wiem, czy nikt by nie kupi┼é, bo ja ch─Ötnie bym kupi┼é te rzeczy, Ci powiem szczerze, tylko nikt nawet nie wpad┼é na pomys┼é, ┼╝e to mo┼╝na sprzedawa─ç, a tam jednak dzieje si─Ö to znacznie szybciej. Chocia┼╝by m├│j taki faworyt, kt├│ry gdzie┼Ť tam znalaz┼éem, to s─ů kapcie do domu w kszta┼écie markowych sneakers├│w. Keyword research w Polsce by┼é pod to ci─Ö┼╝ki. Tam by┼éo to bardzo proste, bo jest po prostu okre┼Ťlenie w kulturze, kt├│re to okre┼Ťla. I faktycznie mo┼╝na sprzeda─ç tam bardzo du┼╝o rzeczy i mo┼╝na czerpa─ç bardzo inspiracji, ┼╝eby szybko reagowa─ç.

Dokładnie. I jeszcze przypomnę Ci, że cena jednej pary kapci była była około 70 dolarów. Wyobraź sobie, że Polsce sprzedasz to za ponad 200 złotych.

Tak. dok┼éadnie. To normalna para but├│w, kt├│ra u nas kosztuje, a tam jest to po prostu tak zwany bambosz, w zale┼╝no┼Ťci od regionu Polski, ale u mnie w domu si─Ö bambosze na to m├│wi┼éo. Tak ┼╝e ja bym to ch─Ötnie m├│wi┼é i gdyby nie ta cena to faktycznie bym si─Ö mocno zastanowi┼é. Jeszcze to trzeba do Polski sprowadzi─ç, wi─Öc to dodatkowe koszty, a tam my┼Ťlimy o kliencie lokalnym, kt├│remu sprzedajemy zdecydowanie lokalnie. M├│wimy o ekspansji tych klient├│w. Na pewno polecam rynek Stan├│w Zjednoczonych, bo on tak naprawd─Ö nie jest taki trudny i skomplikowany, mo┼╝na w niego wej┼Ť─ç nawet b─Öd─ůc w Polsce, mamy ca┼é─ů Europ─Ö. Tutaj wydaje si─Ö to zdecydowanie prostsze, UE daje du┼╝o mo┼╝liwo┼Ťci, ale co z kierunkami wschodnimi i dalekowschodnimi, bliskowschodnimi, ca┼éy wsch├│d?

Bardzo ciekawym rynkiem, o czym pewnie wszyscy wiemy, s─ů teraz Emiraty Arabskie. Dodatkow─ů ciekawostk─ů w przypadku Emirat├│w Arabskich jest to, ┼╝e Dubaj jakby otworzy┼é si─Ö dla biznesu ca┼ékowicie od 1 czerwca.

Co to oznacza, że otworzył się dla biznesu?

To znaczy wcze┼Ťniej, ┼╝eby otworzy─ç biznes w Dubaju potrzebowa┼ée┼Ť natywnego udzia┼éowca, kt├│ry musia┼é posiada─ç minimum 51% udzia┼é├│w w tej firmie. Czyli sam nie nie mia┼ée┼Ť zrobi─ç niczego. Od 1 czerwca mo┼╝e mie─ç 100% udzia┼é├│w. Kwestia formalno┼Ťci, za┼éatwienia wszystkich spraw jest banalnie prosta. I jest to te┼╝ swojego rodzaju raj podatkowy. Wi─Öc koszty zwi─ůzane z prowadzeniem tej dzia┼éalno┼Ťci, podatki i tak dalej s─ů naprawd─Ö niskie.

To prawda. Poza tym z tego co wiem to Emiraty, je┼Ťli chodzi o us┼éugi IT to bardzo mocno outsourcuj─ů na Indie?

Tak.

W┼éa┼Ťciwie nie chcia┼ébym tu rzuca─ç procentami, ale podejrzewam, ┼╝e jest to pewnie w granicach 90 paru procent outsourcingu. I faktycznie specjali┼Ťci w Indiach, z kt├│rymi my te┼╝ wsp├│┼épracujemy, bo mamy te┼╝ tam przecie┼╝ sw├│j oddzia┼é, pod New Dehli, w Gurgaon, przecie┼╝ technologiczna, mo┼╝na powiedzie─ç, taka mo┼╝e nie stolica, ale taka Dolina Krzemowa troszeczk─Ö indyjska, gdzie my te┼╝ jeste┼Ťmy obecni. I faktycznie ci ludzie doskonale znaj─ů ju┼╝ ten rynek Emirat├│w Arabskich, bo ca┼éy czas pracuj─ů na rzecz tych przedsi─Öbiorc├│w.

Dok┼éadnie. Og├│lnie Indie czy pracownicy z Indii, specjali┼Ťci technicznie z Indii nie tylko na tym rynku s─ů kojarzeni. W Stanach SEO r├│wnie┼╝ kojarzy si─Ö ze specjalist─ů, kt├│ry b─Ödzie pochodzi┼é z Indii. Australia, je┼Ťli chodzi o us┼éugi SEO, 90% to jest outsourcing do Indii, w sensie ta kultura BPO, kt├│ra tam si─Ö rz─ůdzi, jest widoczna wsz─Ödzie na ca┼éym ┼Ťwiecie, nie tak mocno w Polsce mo┼╝e, ale je┼Ťli chodzi o ca┼éy angloj─Özyczny to tak.

Tak. Mi si─Ö te┼╝ wydaje, ┼╝e w Polsce specjalista z Indii nie kojarzy si─Ö najlepiej dlatego, ┼╝e polskie firmy szukaj─ůc tych specjalist├│w, nie szukaj─ů specjalist├│w naprawd─Ö, tylko szukaj─ů redukcji koszt├│w.

Tak.

Ale nie ma si─Ö co oszukiwa─ç, je┼Ťli mamy dobrego specjalist─Ö IT w Polsce, a postaramy si─Ö ograniczy─ç koszty i zatrudni─ç za ┬╝ jego wynagrodzenia to nie trafimy na dobrego specjalisty, tylko b─Ödzie to specjalista z gorszej klasy. I wiele os├│b, mam wra┼╝enie, na tej podstawie buduje ten wizerunek tego specjalisty, a przecie┼╝ specjali┼Ťci z Indii zasiadaj─ů w najwi─Ökszych firmach na ┼Ťwiecie, chocia┼╝by Google, w kt├│rym pracujemy. Teraz g┼é├│wnym dowodz─ůcym tam jest przecie┼╝ te┼╝ Hindus. Tak ┼╝e do┼Ťwiadczenie jest bardzo du┼╝e, z ca┼éego w┼éa┼Ťciwie angloj─Özycznego ┼Ťwiata, tak jak powiedzia┼ée┼Ť. I warto z tej wiedzy czerpa─ç.

Dok┼éadnie, tak jak m├│wisz. W sensie ten stereotyp indyjski, te┼╝ nie mo┼╝emy powiedzie─ç, ┼╝e on nie jest prawdziwy, bo on jest prawdziwy, ale je┼Ťli chodzi o same Indie jako rynek, musisz mie─ç dwa podej┼Ťcia, albo chcesz mie─ç szybko i tanio, czyli robisz typowy outsourcing swoich us┼éug najtaniej jak si─Ö da, to musisz si─Ö liczy─ç z tym, ┼╝e trafiasz do firm, w kt├│rych pracuj─ů tysi─ůce os├│b, rotacja jest ogromna. Koszt takiego pracownika jednego etatu, bo tam wynajmujemy sobie etat, to b─Ödzie tysi─ůc dolar├│w miesi─Öcznie. To musi si─Ö liczy─ç z tym, ┼╝e ten pracownik dostanie z tego dolar├│w 400, 600 trafi do sp├│┼éki i tak dalej, rotacja. To nie b─Ödzie najlepsza us┼éuga na ┼Ťwiecie, jak─ů mo┼╝esz sobie za┼éatwi─ç, szczeg├│lnie, je┼Ťli jeste┼Ť ma┼é─ů firm─ů. Je┼╝eli jeste┼Ť gigantem, typu chocia┼╝by Google, Pepsi, kt├│ra ma swoje biurowce niedaleko nas, Microsoft czy inne wielkie formy to tak, wtedy mo┼╝esz sobie na to pozwoli─ç. Natomiast nasze podej┼Ťcie, to co zrobili┼Ťmy my tam, czyli co┼Ť zupe┼énie inne i by┼éo strza┼éem w 10-tk─Ö, poniewa┼╝ my pojechali┼Ťmy tam, my za┼éo┼╝yli┼Ťmy swoj─ů firm─Ö, pod naszym brandem iCEA i my zatrudniamy tam ludzi najlepszych i naprawd─Ö specjali┼Ťci, jak my tam trafiamy, s─ů to specjali┼Ťci najwy┼╝szego sortu. S─ů to pracownicy, s─ů to ludzie bardzo pracowici, ludzie, kt├│rym mo┼╝na zaufa─ç. I to by┼é strza┼é w 10-tk─Ö.

Tak. Tym bardziej, ┼╝e wydaje mi si─Ö, ┼╝e t─ů przewag─ů w og├│le na takim rynku, je┼Ťli nie outsourcujesz tylko otwierasz tam t─Ö sp├│┼ék─Ö, du┼╝─ů przewag─ů w pozyskaniu tych pracownik├│w jest to, ┼╝e oni tak jak my kojarzymy Indie z outsourcingiem, tak oni kojarz─ů Europ─Ö z jako┼Ťci─ů i oni chc─ů pracowa─ç w firmie europejskiej, bo dla nich jest to presti┼╝ pewnego rodzaju przecie┼╝.

Dokładnie tak.

Tak ┼╝e to jest ten moment, gdzie mo┼╝na naprawd─Ö dobrych specjalist├│w tam z┼éapa─ç, kt├│rzy potem pracuj─ů na rzecz naszych klient├│w. I faktycznie do┼Ťwiadczeniami z rynk├│w ameryka┼äskich, australijskich, z kanadyjskich, swoich lokalnych przecie┼╝ te┼╝, s─ů w stanie si─Ö dzieli─ç i faktycznie efektywno┼Ť─ç us┼éug jest znacznie wy┼╝sza.

W Indiach wie┼Ť─ç si─Ö niesie bardzo szybko, je┼Ťli chodzi o tego typu sprawy. Buduj─ůc gdzie┼Ť tam podstaw─Ö naszego zespo┼éu i pokazuj─ůc im, ┼╝e rzeczywi┼Ťcie to co m├│wimy i spos├│b, w jaki b─Ödziemy pracowali, jest prawdziwy, za chwil─Ö byli┼Ťmy zasypani pytaniami o prac─Ö. My nie mamy problemu w tym momencie, ┼╝eby ┼Ťci─ůgn─ů─ç najlepszych specjalist├│w z BPO typu Personif, Teles czy innych najwi─Ökszych, kt├│rzy s─ů na tym obszarze, to ci ludzie pytaj─ů si─Ö nas. My mamy ludzi, kt├│rzy tam pracowali. Oni m├│wi─ů, ┼╝e u nas wygl─ůda to zupe┼énie inaczej i ci ludzie zasypuj─ů nas naprawd─Ö pytaniami. W tym tygodniu dostali┼Ťmy 219 CV tylko na LikedIn-ie.

Nawet nie szukaj─ůc pracownik├│w, to jest pracownik├│w, to jest bardzo ciekawe. Dla mnie te┼╝ jako osoby, kt├│ra zajmuje si─Ö tym procesem SEO, ┼╝eby wszystko dobrze, ┼╝eby obs┼éuga by┼éa odpowiednia, jako┼Ť─ç tej obs┼éugi by┼éa odpowiednia, nam te┼╝ jest bardzo wa┼╝ne, bo ja wiem, jaki du┼╝y problem maj─ů firmy na polskim rynku z pozyskaniem pracownika. Firm SEO w Polsce jest bardzo du┼╝o, specjalist├│w nie ma a┼╝ tak wielu. To znaczy ich by┼éo wielu, ale w ko┼äcu si─Ö wyczerpali. Zw┼éaszcza teraz, kiedy pojawi┼éa si─Ö ta pandemia, du┼╝o ludzi otworzy┼éo e-commerce. Mn├│stwo agencji zwi─Ökszy┼éo liczb─Ö, kt├│r─ů obs┼éuguje, ale co┼Ť jest nie tak w momencie, kiedy agencja zwi─Öksza um├│w o 50%, a zwi─Öksza liczb─Ö personelu o 5% albo 10%. Kto┼Ť musi t─Ö jako┼Ť─ç utrzyma─ç. My jeste┼Ťmy w stanie automatyzowa─ç procesy, ale nie oszukujmy si─Ö, to jest marketing. Tutaj jest wymagana kreatywno┼Ť─ç, jest ten element dotyku cz┼éowieka bardzo potrzebny i istotny. I mi to nie dawa┼éo spa─ç po nocy, m├│wi─Ö, kurcz─Ö, co my zrobimy, tych um├│w przyp┼éywa, ja nie jestem ju┼╝ w stanie rekrutowa─ç ludzi, ale za chwil─Ö ci specjali┼Ťci si─Ö sko┼äcz─ů i faktycznie otwarcie si─Ö na te rynki zagraniczne da┼éo ten oddech, bo ja wiem, ┼╝e w momencie, ┼╝e r├│wno z klientami, kt├│rzy do nas przychodz─ů, ja mog─Ö zapewni─ç bardzo wysokiej jako┼Ťci specjalist├│w, kt├│rzy s─ů w stanie na bie┼╝─ůco to obs┼éugiwa─ç i nie ma tutaj ┼╝adnego problemu, zgrzytu z t─ů jako┼Ťci─ů, ┼╝e trzeba co┼Ť troszeczk─Ö uci─ů─ç, zamarkowa─ç, ┼╝eby co┼Ť dla klienta dowie┼Ť─ç, bo markuj─ůc mo┼╝emy dowie┼Ť─ç gdzie┼Ť tam tabelki i tak dalej, ale efektu finalnego, czyli zwrotu z inwestycji, czyli zarobku w sklepie e-commercowym, przychodu nie da si─Ö w ten spos├│b markowa─ç. Za ilo┼Ťci─ů klient├│w musi i┼Ť─ç ilo┼Ť─ç specjalist├│w i faktycznie otwarcie na te rynki daje ten spokojn─ů g┼éow─Ö, ┼╝e jeste┼Ťmy w stanie ca┼éy czas ten poziom jako┼Ťci dobrze utrzyma─ç.

Dok┼éadnie. I dodatkowo mamy ludzi z do┼Ťwiadczeniem na ┼Ťwietnych rynkach i nie tylko specjalist├│w SEO i wszystkich wok├│┼é naszego podw├│rka, ale te┼╝ na tych rynkach byli┼Ťmy w stanie zatrudni─ç i pozna─ç specjalist├│w, je┼╝eli chodzi o biznes globalny ludzi prowadz─ůcych naprawd─Ö ogromne sp├│┼éki. Chocia┼╝by nasz country manager w┼éa┼Ťnie w Indiach, czyli cz┼éowiek, kt├│ry trzyma piecz─Ö nad ca┼é─ů sp├│┼ék─ů tam, jest cz┼éowiekiem, kt├│ry mia┼é do┼Ťwiadczenie w swojej pracy wcze┼Ťniejszej, zaczyna┼é od jednego oddzia┼éu, sko┼äczy┼é na 400 oddzia┼éach na ca┼éym ┼Ťwiecie, tak by┼é w stanie rozprowadzi─ç, ┼╝e tak powiem, ca┼é─ů firm─Ö. Wi─Öc te do┼Ťwiadczenia mo┼╝emy zbiera─ç sobie na ka┼╝dej p┼éaszczy┼║nie. Mamy dost─Öp do najlepszych specjalist├│w i je┼╝eli stwierdzimy, ┼╝e chcemy zatrudni─ç kogo┼Ť, kto pracowa┼é w Microsoftcie na takim i takim stanowisku, dzi─Öki temu jeste┼Ťmy w stanie tak─ů osob─Ö znale┼║─ç i zatrudni─ç.

Tak. To prawda. M├│wisz o kwestii takiej operacyjnej, je┼Ťli chodzi o te biura, a je┼Ťli chodzi o kwestie czysto specjalistyczne w aspekcie SEO. W momencie, kiedy ja jestem w stanie wsp├│┼épracowa─ç, pozyska─ç tam cz┼éowieka, specjalist─Ö, kt├│ry chocia┼╝by prowadzi┼é kampanie SEO-we na ca┼éym ┼Ťwiecie najwi─Ökszej marki alkoholowej w┼éa┼Ťciwie, to to o czym┼Ť m├│wi. Jego poziom wiedzy biznesowej i SEO-ej jest na zupe┼énie innym poziomie ni┼╝ specjalist├│w, kt├│rzy obs┼éuguj─ů e-commerce, kt├│ry odwiedza miesi─Öcznie 10 tysi─Öcy u┼╝ytkownik├│w i generuje gdzie┼Ť tam kilkadziesi─ůt czy kilkaset tysi─Öcy z┼éotych przychod├│w, a tamte generuj─ů kilkadziesi─ůt miliard├│w z┼éotych przychodu. Tak ┼╝e poziom tej wiedzy biznesowej i odpowiedzialno┼Ťci przede wszystkim za taki du┼╝y biznes te┼╝ jest zupe┼énie inny i te┼╝ mo┼╝emy bardzo du┼╝o czerpa─ç i si─Ö uczy─ç w┼éa┼Ťnie z do┼Ťwiadcze┼ä tych ludzi.

Dokładnie.

OK Kacper, ┼╝eby┼Ťmy podsumowali nasz─ů rozmow─Ö, przede wszystkim dla jakich e-commerc├│w, czy jest jaka┼Ť bran┼╝a, kt├│ra w og├│le nie powinna my┼Ťle─ç o ekspansji zagranicznej?

Nie s─ůdz─Ö. Nawet mamy jednego klienta, kt├│ry produkuje wielkie, betonowe donice wa┼╝─ůce po 3-5 ton i jest w stanie, co prawda nie wysy┼éa ich do Stan├│w, ale na rynku niemieckim sprzedaj─ů si─Ö ┼Ťwietnie.

M├│wimy z jednej strony o du┼╝ych betonowych donicach, a z drugiej strony mo┼╝emy te┼╝ m├│wi─ç o handicraftcie, gdzie kto┼Ť wysy┼éa korniki. Mar┼╝a na takim produkcie, albo mo┼╝emy do Stan├│w wys┼éa─ç, jest olbrzymia, bo tam nikt si─Ö tym nie zajmuje, nie ma takiej mo┼╝liwo┼Ťci, a to jest handmade, jeszcze gdzie┼Ť faktycznie Europa ┼Ürodowo-Wschodnia, kt├│ra si─Ö kojarzy z folklorem, to bardzo mocno tam faktycznie mar┼╝owo┼Ť─ç mo┼╝e narzuca─ç.

Tak.

Tak ┼╝e tak jak Kacper m├│wi, faktycznie ekspansja e-commerce jest dla ka┼╝dego. Chcia┼ébym zapyta─ç, dlaczego ka┼╝dy powinien my┼Ťle─ç o tej ekspansji, ale to jest chyba do┼Ť─ç oczywiste, chodzi o ci─ůg┼éy rozw├│j. Ja my┼Ťl─Ö, ┼╝e mo┼╝emy powiedzie─ç sobie o tym, co mo┼╝na straci─ç nie my┼Ťl─ůc o ekspansji, bo je┼Ťli nie zrobi─Ö tego ja, to zrobi za chwil─Ö m├│j konkurent.

Dokładnie.

I faktycznie lepiej by─ç prekursorem i budowa─ç t─Ö swoj─ů pozycj─Ö ni┼╝ potem znowu stara─ç si─Ö goni─ç tych konkurent├│w, kt├│rzy ju┼╝ dawno tam weszli i znowu s─ů hegemonami i faktycznie znowu walczymy o pozycj─Ö drug─ů, trzeci─ů, bo pierwsza jest zaj─Öta przez Allegro.

Dok┼éadnie. Ja my┼Ťl─Ö, ┼╝e wi─Ökszo┼Ť─ç z ludzi prowadz─ůcych tego typu biznesu chocia┼╝ raz przesz┼éa my┼Ťl, czy nie wyj┼Ť─ç za granic─Ö. To jest jakby naturalna kolej rzeczy, my┼Ťl─Ö.

Tak. My┼Ťl─Ö, ┼╝e warto spr├│bowa─ç, bo faktycznie, je┼Ťli ju┼╝ macie, jest ju┼╝ e-commerce, kt├│ry stoi to pr├│ba po prostu wej┼Ťcia na rynek zagraniczny wi─ů┼╝e si─Ö z naprawd─Ö niewielkimi kosztami. Wiadomo, mo┼╝emy to zrobi─ç od razu na pe┼énej optymalizacji ze wszystkim i tak dalej, ale wtedy musimy by─ç pewni, ┼╝e chcemy w ten rynek inwestowa─ç, ale zawsze mo┼╝emy dokona─ç prost─ů pr├│b─Ö i zobaczy─ç, czy w og├│le jest jakiekolwiek zainteresowanie, czy faktycznie, je┼Ťli wy┼Ťlemy ten produkt, jak wygl─ůda relacja z tym klientem i tak dalej. Zach─Öcamy wszystkich bardzo mocno, ┼╝eby pr├│bowa─ç, bo nie po to szli┼Ťmy do globalnego internetu, ┼╝eby dzia┼éa─ç lokalnie.

Tak jest.

Dok┼éadnie tak. Tak ┼╝e z tym przes┼éaniem pr├│by i odwagi, bo tak naprawd─Ö ryzyko jest minimalne, a potencjalne zyski mog─ů by─ç bardzo, bardzo, bardzo du┼╝e. Tak ┼╝e my┼Ťl─Ö, ┼╝e z t─ů my┼Ťl─ů mo┼╝emy zostawi─ç wszystkich w┼éa┼Ťcicieli e-commerc├│w, ale my┼Ťl─Ö, ┼╝e te┼╝ specjalist├│w SEO. B─ůd┼║cie otwarci na rynki zagraniczne, bo naprawd─Ö mo┼╝ecie bra─ç olbrzymi─ů ilo┼Ť─ç wiedzy z tych rynk├│w. Zw┼éaszcza, ┼╝e my te┼╝ na tych rynkach, pozna┼éem to pracuj─ůc z tymi specjalistami, ┼╝e jednak gdzie┼Ť ten kompleks, kt├│ry, mamy taki chyba og├│lnokrajowy, mamy wra┼╝enie, ┼╝e zawsze jeste┼Ťmy gorsi, s┼éabsi w czym┼Ť, wolniejsi i tak dalej, zw┼éaszcza w bran┼╝y e-commerce i w bran┼╝y IT, jest bardzo mocno zak┼éamane w tym aspekcie, bo jeste┼Ťmy naprawd─Ö ┼Ťwietnymi specjalistami i wielu ludzi otwiera szeroko oczy, o kurcz─Ö, tak w og├│le mo┼╝na. A my robimy to od dawna i ┼Ťwietnie nam to wychodzi. To ┼é─ůcz─ůc z wiedz─ů w┼éa┼Ťnie ludzi zza granicy, mo┼╝emy uzyska─ç naprawd─Ö niesamowite efekty.

Dokładnie.

Dzi─Öki wszystkim za wys┼éuchanie odcinka. Gdyby┼Ťcie mieli wi─Öcej pyta┼ä do Kacpra dotycz─ůcych ekspansji, chcieliby┼Ťcie pozna─ç bardziej konkretne liczby, zagadnienia prawne, zagwozdki i problemy, ich rozwi─ůzania, to dawajcie zna─ç w komentarzach. My┼Ťl─Ö, ┼╝e jeszcze Kacpra na pewno da si─Ö z┼éapa─ç kiedy┼Ť. Wtedy na pewno na wszystkie tematy ciekawe odpowie. Poza tym zapraszam te┼╝ na konsultacj─Ö, bo my┼Ťl─Ö, ┼╝e te┼╝ gdzie┼Ť pewnie dla cz─Ö┼Ťci e-commerc├│w b─Ödziesz dost─Öpny, ┼╝eby porozmawia─ç ewentualnie o procesie handlowym.

Tak, pewnie. Nie ma problemu. Nawet je┼Ťli nie ja osobi┼Ťcie, mamy na miejscu specjalist├│w, kt├│rzy b─Öd─ů w stanie przeanalizowa─ç te wszystkie najwa┼╝niejsze aspekty i rozwia─ç troch─Ö te w─ůtpliwo┼Ťci klient├│w.

Jeszcze raz dzi─Öki wszystkim za po┼Ťwi─Öcony czas. Trzymajcie si─Ö. Do zobaczenia. Cze┼Ť─ç.

Cze┼Ť─ç.

Kim jest gospodarz cyklu?

Wojtek zna si─Ö na rzeczy – skutecznie ┼é─ůczy teori─Ö z mocnymi kompetencjami praktycznymi, co pozwala mu efektywnie zarz─ůdza─ç procesami pozycjonowania dla klient├│w Grupy iCEA. Wieloletnie do┼Ťwiadczenie sprawia, ┼╝e niejedno ju┼╝ widzia┼é, ale nie twierdzi, ┼╝e nic go nie zaskoczy. Uwa┼╝a, ┼╝e pozycjonowanie to bran┼╝a pe┼éna wyzwa┼ä, gdzie mo┼╝na rozwin─ů─ç skrzyd┼éa – trzeba jednak by─ç na bie┼╝─ůco.

Kim jest gospodarz cyklu?
DARMOWY AUDYT SEO

    Rozpocznij

    od bezpłatnej
    konsultacji SEO

    Zainwestuj w szczeg├│┼éow─ů konsultacj─Ö SEO i dowiedz si─Ö wi─Öcej na temat wydajno┼Ťci Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksow─ů analiz─Ö, dzi─Öki kt├│rej uzyskasz jasny obraz tego, co nale┼╝y poprawi─ç.

    • I Nasz ekspert SEO skontaktuje si─Ö z Tob─ů telefonicznie.
    • II Um├│wimy si─Ö na bezp┼éatn─ů konsultacj─Ö w dogodnym dla Ciebie terminie.
    • ´╗┐´╗┐III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzi─Öki kt├│rym poprawisz wydajno┼Ť─ç swojego sklepu internetowego.
    • IV Otrzymasz szczeg├│┼éowy raport SEO bior─ůcy pod uwag─Ö szereg wa┼╝nych czynnik├│w rankingowych Google.

    Dzi─Ökujemy za kontakt.

    Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozw├│l, ┼╝e zrobimy to za Ciebie!

    Wr├│cimy z odpowiedzi─ů w ci─ůgu 72 godzin. Sprawd┼║ swoj─ů skrzynk─Ö e-mailow─ů, aby uzyska─ç wi─Öcej informacji.

      Chcesz pozna─ç
      ofert─Ö?
      Skontaktujemy si─Ö z Tob─ů
      w ci─ůgu kilku minut!
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dost─Öpny. Skontaktujemy si─Ö z Tob─ů w godzinach otwarcia biura.
      Wyra┼╝am zgod─Ö na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Wi─Öcej w Polityce prywatno┼Ťci.