Rozważania na temat weryfikacji potencjalnej usługi budowania linków rozpoczniemy od zdefiniowania pojęcia określanego mianem White Hat SEO. To zestaw działań, których główną rolą jest optymalizacja i promocja witryny internetowej wraz z ujęciem wymogów rekomendowanych przez wyszukiwarkę Google.
To praktyka, która jest nieoceniona w funkcjonowaniu każdej kampanii SEO, dlatego ważne jest sprawdzenie tej usługi pod względem takich czynników jak: ruch organiczny kierowany do Twojej strony czy zwiększenie jej pozycji w rankingach wyszukiwania.
Klienci często nie mają dostatecznej wiedzy na temat budowania linków. Jeżeli Ty również należysz do tego grona, tym bardziej powinieneś mieć świadomość ich znaczenia w generowaniu ruchu w Twojej witrynie.
Linki sprzyjają dostrzeżeniu strony, przyczyniając się do zajmowania pierwszych miejsc w rankingu Google. Są one pozyskiwane z portali, w których zamieszczane są niepowtarzalne treści. Ich powiązanie tematyczne ze stroną staje się dodatkowym atutem.
Nie przejmuj się, jeżeli spotkasz na swojej drodze słabszej jakości odnośniki, przekierowujące użytkowników do Twojej witryny. Zdarzają się sytuacje, w których internauci zamieszczają linki do docelowej strony internetowej na blogach i serwisach, które niekoniecznie mają związek z jej charakterem.
Nieetyczne praktyki konkurencji i nieprawidłowe pozycjonowanie pod kątem SEO mogą doprowadzić do manipulacji profilu linków. Walkę z tą niechlubną praktyką wspiera kontakt z osobą odpowiedzialną za kierowanie stroną. Jej rolą jest przekierowanie Cię do wadliwego odnośnika i wysłanie prośby o jego usunięcie.
Jeżeli proces komunikacyjny jest zakłócony i nie jesteś w stanie dotrzeć do zarządzającego stroną, powinieneś zrzec się linków w inny sposób. Jak to zrobić? Zwróć się z tym „życzeniem” do Google. Pamiętaj, aby w prośbie uwzględnić odnośniki, na których usunięciu Ci najbardziej zależy.
Podstawą każdego rodzaju usługi budowania linków jest konieczność tworzenia ich na nowych, niepowtarzalnych domenach odsyłających. Dostawca powinien posiadać duży wybór domen do wyboru, aby jak najlepiej wykorzystać każdy zbudowany link.
Wszelkie niejasności najlepiej wyjaśnić za pomocą przykładów. Link dostawcy, który zajmuje się ich budowaniem znajduje się w stopce bądź na bocznym panelu strony. Jaki jest problem? Właściwie znajdują się one w każdej stopce oraz na każdym pasku bocznym witryny odsyłającej. Niekorzystnie wpływa to na moc jednorazowego linku.
Zakłada się, że wszyscy dostawcy budowanych linków przeprowadzają skrupulatną analizę linków zwrotnych. Ten proces polega na zebraniu wszystkich backlinków ze strony, celem przeanalizowania ich z perspektywy prawidłowego użycia klikalnej treści, stanowiącej część hiperłącza (anchor textów) oraz zweryfikowaniu, czy wszystkie backlinki witryny zostały odpowiednio rozmieszczone w witrynie. Co więcej, ta weryfikacja umożliwia również analizę anchor textów konkurencji.
Dlaczego kontrola nad anchor textem jest tak ważna? Głównym powodem jest wkład w budowanie najlepszego portfolio linków zwrotnych dla Twojej witryny. Dzieje się to za sprawą przypisywanej mocy przekazywanej przez te linki.
W sytuacji, gdy usługa budowania linków nie kontroluje wyboru pożądanego anchor textu, do Twojej strony będą dostarczane ogólne bądź firmowe kotwice. To niekorzystnie wpłynie na zachowanie równowagi w sposobie rozmieszczenia linków w Twojej witrynie.
To powinien być główny punkt naszych rozważań na temat efektywności wspomnianych usług. Linki powinny przede wszystkim pozytywnie wpływać na pozycjonowanie strony.
Jeżeli zastanawiasz się, czy zbudowane linki mają dobrą jakość, przeprowadź własny eksperyment, polegający na weryfikacji domeny, która odsyła adres URL wraz z jej uprawnieniami oraz analizą zawartości strony. Jest to możliwe dzięki bezpłatnemu linkowi.
Niska jakość domen odsyłających przekłada się na osiągnięcie porażki, zwłaszcza w kontekście finansowym dla Twojej firmy.
Aby tworzyć dobrej jakości linki, należy spełnić wymagania Google. Jednym z lepszych wyborów jest podjęcie współpracy z renomowaną agencją SEO, która pomoże Ci budować wartościowe linki dla Twojej strony.
Pierwszym powodem, dlaczego działania White Hat SEO są tak ważne jest fakt, że brak wkładu w ich wdrażanie przyczynia się do blokady Twojej strony w różnych wyszukiwarkach. Ma to duże znaczenie dla widoczności Twojej strony i jej popularności, zwłaszcza w wyszukiwarce Google.
Symbioza z Google to jedno z założeń, które są determinowane również poprzez działania White Hat SEO. Podążanie za tymi ściśle określonymi wytycznymi generuje korzyści dla Twojej firmy.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.