Wiemy, że YouTube, jest zależne od Google, ale porzućmy na chwilę tę myśli i przyjrzyjmy się obu witrynom. Widzisz to? Dokładnie, obie są wyszukiwarkami treści, z tym, że Google dostarcza nam listy witryn internetowych, a YouTube służy wyszukiwaniu treści audiowizualnych. Fakt wyszukiwarkowego charakteru obu witryn, pozwala nam wywnioskować, że sprawna strategia SEO, zadziała również w internetowym królestwie filmików wszelkiej maści.
Wyższa pozycja filmu w YouTube, jest osiągalna, pod warunkiem wykorzystania trafnych słów kluczowych zarówno w tytule, jak i opisie filmu, choć ich umieszczenie w transkrypcji, również będzie rentowne. Im lepiej posłużysz się słowami, tym lepszą pozycję uzyskasz, jednakże mimo podobieństwa do działań SEO, słowa kluczowe YouTube, są nieco inne, niż te wykorzystywane w Google. Do poszukiwania tych, które są efektywne w YouTube, wykorzystujemy narzędzia.
Pamiętaj, aby nie ograniczać się do jednego słowa kluczowego. Każdy element Twojej produkcji, powinien być zaopatrzony w przynajmniej dwa słowa kluczowe, ale przede wszystkim powinieneś skupić się na transkrypcji filmu. Zapytasz – dlaczego? Przecież mało kto jej używa. Dokładnie! Z tego względu, jest to sposób na osiągnięcie przewagi nad konkurencją.
Kolejnym istotnym elementem dla Twojego filmu są tagi ze słowami kluczowymi. Powinieneś stosować słowa kluczowe z długim ogonem, gdyż zwykłe pokroju “film”, lub “online”, są nieefektywne.
W przypadku pozycjonowania w YouTube, najlepiej zwrócić się o pomoc do specjalisty SEO, gdyż profesjonaliści posiadają dostęp do narzędzi, dzięki którym zidentyfikują dla Ciebie słowa kluczowe, które będą optymalne dla Twoich produkcji.
Przyjęło się patrzeć nieprzychylnie na zbyt długie tytuły, czy nagłówki, to samo tyczy się YouTube. Jeżeli tytuł nie będzie zbyt długi i mieścić się będzie w całości na ekranie smartfonu, dzięki zastosowaniu się do ograniczeń dotyczących ilości znaków, z pewnością film uzyska więcej wyświetleń.
Tutaj pojawia się pewna trudność, ponieważ mimo zwięzłości tytułu, musisz umieścić w nim słowa kluczowe. Osoba kompetentna w kwestii SEO, poszukiwać będzie krótkich słów kluczowych, które można będzie połączyć, celem uzyskania logicznie i naturalnie brzmiącego tytułu.
Z naszej strony mała podpowiedź: tworząc filmy, których tytuły będą mówiły np. o “sprawdzonych sposobach na x”, lub “porady dla początkujących, dotyczące x”, zdobędziesz zainteresowanie nie tylko amatorów, ale również profesjonalistów, którzy z zainteresowaniem sprawdzą, jaka jest twoja opinia i wiedza z danej dziedziny. Pamiętaj jednak, że film faktycznie powinien związany być z tytułem. Nieadekwatny tytuł do treści i niepowiązane słowa kluczowe, nie stanowią działania etycznego.
Dla SEO media społecznościowe stanowią żyzny grunt. Z ich pomocą jesteśmy w stanie uzyskać znacznie większą liczbę wyświetleń produkcji. Udostępnianie linków na platformach takich jak Meta, czy też Twitter wciąż ma i prawdopodobnie jeszcze w odległej przyszłości, będzie mieć pozytywny wpływ na nasz rozwój w serwisie YouTube.
Problematyczne jest jednak, promowanie przez inne kanały swoich własnych systemów wideo. Specjalista do spraw SEO, przygotuje miniaturę filmu połączoną z odsyłaczem do niego, która pozwoli usprawnić działanie kampanii SEO w mediach społecznościowych, za uniknięciem wszelkiego rodzaju konsekwencji.
Dobrym rozwiązaniem okazuję się również stosowanie odpłatnej kampanii promocyjnej w innych kanałach mediów społecznościowych, która targetowana będzie do wcześniej sprecyzowanej grupy docelowej odbiorców. Ważnym jest jednak określenie, kto takową grupę tworzy, aby uchronić się przed utratą środków przeznaczonych na kampanię reklamową, która docierać będzie do odbiorców niezainteresowanych Twoją działalnością.
Najważniejsze jest jednak, aktualizowanie promocji i zachowywanie regularności jej działania, bowiem pierwszy kontakt z reguły nie kończy się dotarciem odbiorcy do treści, jednak kolejna próba zazwyczaj jest już skuteczna. Remarketing jest działaniem niezwykle opłacalnym i efektywnym, warto się nad nim zastanowić.
Być może natrafiłeś na formę promocji, jaką jest oferta newslettera. Wykorzystywana jest ona bardzo powszechnie, ponieważ za pośrednictwem wiadomości dostarczanych na skrzynkę mailową, twórcy i firmy przypominają o swojej obecności i aktualnościach związanych z ich działalnością.
E-mail wzbogacony o materiał wideo, klikalny jest niemal 20% częściej, niż zwykła wiadomość tekstowa, dzięki czemu gwarantuje znaczny wzrost współczynnika klikalności. Właśnie dlatego zachęcamy do rozpowszechniania wiadomości za pomocą poczty mailowej, aby zaznaczać obecność i przypominać o aktywności swojej marki.
Jeżeli korzystasz ze wsparcia, w postaci eksperta SEO, może on osadzać Twoje produkcje wewnątrz innych witryn, z których odbiorcy będą mogli bezpośrednio dotrzeć na Twój kanał. Obecność na stronach docelowych, z pewnością nie pozwoli umrzeć Twoim filmom, bowiem odbiorca zainteresowany daną tematyką, o której traktuje również Twój film, na pewno zdecyduje się na zapoznanie z nim.
Serwis YouTube, to miejsce, w którym można zrobić wspaniałą karierę, daje wiele możliwości, jednocześnie wymagając zaangażowania i często wielogodzinnej pracy. Jeżeli decydujesz się na obcowanie w jego przestrzeni, nie pozwól aby poszła ona na marne. Skorzystaj z zaproponowanych przez nas porad i zobacz jak niewiele potrzeba, aby zostać zauważonym, nie czekaj, broadcast yourself!
Jeżeli zainteresowała Cię wizja wsparcia ze strony eksperta SEO, który wspomoże Twoje działania i nakreśli plan działania kampanii SEO dla YouTube, skontaktuj się z nami. Z Twoją kreatywnością i naszym doświadczeniem, czerwone dywany czekają aby się przed Tobą rozwinąć.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.