DARMOWY AUDYT SEO

Wiedza w pigułce – platformy e-commerce

Wiedza w pigułce – platformy e-commerce

Blake Wisz/unspalsh.com

Wielu z nas rezygnuje z tradycyjnej formy zakupów i przenosi się do świata online. Firmy obserwujące wzrastające zjawisko sprzedaży w sieci podejmują decyzję o stworzeniu własnego sklepu internetowego. To z kolei wiąże się ze wzrastającą liczbą dostępnych narzędzi, w tym platform e-commerce.

Platforma e-commerce usprawnia kierowanie sklepem online. To system, który koncentruje się na zarządzaniu produktami, procesie sprzedażowym, utrzymywaniu relacji z klientem, marketingu, gromadzeniu w bezpieczny sposób danych oraz możliwości zintegrowania z innymi narzędziami.

E-commercowi liderzy

Mowa tu o trzech “rekinach e-commerce”, czyli Shopify, WooCommerce i BigCommerce. Ich wspólnym mianownikiem jest efektywność w użytkowaniu, prostota w obsłudze, dopasowanie do spersonalizowanych potrzeb, dodatkowe opcje oraz przystępna cena.

Mini-przewodnik po platformach umożliwi Ci najlepszy wybór, dostosowany do Twoich potrzeb i oczekiwań.

Sprawdź: SEO a witryny e-commerce. Co warto wiedzieć o optymalizacji sklepu internetowego?

Łatwo i przyjemnie z Shopify

Budowanie stron e-sklepu nigdy nie było tak proste, jak z Shopify. W tym przypadku popularność zdecydowanie idzie w parze z jakością. Jesteś nowicjuszem w obszarze e-commerce? Shopify jest dla Ciebie. Intuicyjny, prosty w obsłudze interfejs to niejedyna zaleta systemu. Znajdziesz w nim również mnóstwo dostępnych narzędzi, które umożliwią Ci budowanie sklepu w sieci.

Co jeszcze odróżnia Shopify od jej rywali?

  • Odejście od standardowego desktopowego schematu, czyli mobile first design;
  • szybki czas reakcji (TTM);
  • możliwość integracji z wieloma narzędziami;
  • dostosowanie stron WWW do wyświetlania na urządzeniach mobilnych;
  • przystępność w czasie związanym z ładowaniem strony;
  • sprawne przenoszenie się sklepu innego systemu na Shopify.

O kolejnych superlatywach Shopify

Ten rodzaj platformy e-commerce dostarczy wiele bezpłatnych zasobów, takich jak 10 darmowych szablonów graficznych przeznaczonych dla Twojej witryny. Pamiętaj, że każda zmiana wiąże się z ponowną próbą dostosowania motywu do oprawy strony internetowej.

Wśród podstawowych funkcji znajdziesz te, które umożliwiają dostosowanie cen. Co to oznacza? W praktyce wiąże się to z oferowaniem kuponów rabatowych czy wystawieniem przedmiotów na sprzedaż.

Źródło: rupixen.com/unsplash.com

Pakiet cenowy

Wśród podstawowych pakietów zaproponowanych przez Shopify znajdziesz: Basic Shopify (ok. 113 zł miesięcznie), Shopify (310 zł miesięcznie) oraz Advanced Shopify (1175 zł miesięcznie). Wybór jednego z pakietu związany jest z poziomem zaawansowania i liczbą dostępnych opcji.

W artykule podaliśmy ceny w przeliczeniu na polski złoty, warto mieć na względzie, że platforma Shopify to produkt zagraniczny, dlatego wszelkie koszty będą regulowane w dolarach.

Personalizacja mocną stroną WooCommerce

Zaczniemy od niezbyt pochlebnych słów skierowanych w stronę WooComerce. Dlaczego? Jego działanie jest mocno uzależnione od WordPressa, właściwie będzie działać tylko w tej witrynie. Nie jest rozwiązaniem “all-in-one”, dlatego będziesz potrzebować zestawu innych wtyczek, tworząc komplementarną witrynę e-commerce.

Z nieco optymistycznej strony – WooCommerce to mistrz personalizacji. Dostosowanie systemu do prowadzonej witryny to duża szansa dla tych, którzy nie boją się kodować, a raczej – dobrze się na tym znają. Jeżeli nie masz pojęcia o kodowaniu, a Twój budżet pozwala Ci na wiele innych możliwości – zdecyduj się zatrudnić programistę. Miej na uwadze jednak długofalowość współpracy ze względu na możliwe awarie komponentu witryny czy pojawiające się aktualizacje. Współpraca ze specjalistą z IT nie będzie dla Ciebie tymczasowym rozwiązaniem.

Status? To skomplikowane

Skomplikowane w domyśle: w użytkowaniu. Bez znajomości WordPressa i opanowania samej wtyczki WooCommerce nie ruszysz naprzód. Co więcej, musisz być świadomy tego, w jaki sposób zintegrować ją z kolejnymi, dodatkowymi wariantami.

Dla miłośników WordPressa, dążących do znalezienia łatwego dodatku e-commerce, status “skomplikowany” nie ma znaczenia.

Bardziej optymistycznie w sprzedaży elektronicznej

O jakich optymistycznych rozwiązaniach mówimy? WooCommerce jest gwarantem kilku ciekawych komponentów, jakimi są zwroty za pośrednictwem wykonania jednego “klik” myszką czy automatyczne podatki.

W porównaniu do Shopify w tym zakresie WooCommerce nie jest kwestionowanym liderem. Brakuje w nim wielu opcji określanych mianem podstawowych.

Ciemna strona WooCommerce

Nie ma nic za darmo. Sama wtyczka WooCommerce faktycznie nie kosztuje Cię nic, ale…będziesz musiał zainwestować w hosting i certyfikat SSL.

O negatywach można wspomnieć w kontekście ataków hakerskich. Strony WordPress są podatne na tego rodzaju działania, a dofinansowanie celem wzmocnienia bezpieczeństwa może okazać się tymczasową ochroną przed wirusami.

Sprawdź: Jak założyć sklep internetowy na WordPress? Co należy wiedzieć?

O rywalu Shopify, czyli BigCommerce

Oba rozwiązania są konkurencyjne ze względu na duże podobieństwo między sobą. Aspektem odróżniającym BigCommerce od Shopify jest zapewnienie bardziej przyjaznego interfejsu użytkownikowi.

Intuicyjność to jedna z głównych zalet w użytkowaniu BigCommerce. Nawigacja po pulpicie to bułka z masłem, dlatego dla nowicjusza ten wybór może być niezwykle trafiony.

BigCommerce 1:0 Shopify

O kłopotliwym przełączeniu motywów w Shopify wspomnieliśmy wyżej. W tym przypadku BigCommerce wychodzi obronną ręką. W jaki sposób? Wszelkie zmiany, których dokonasz w witrynie, bezbłędnie przełożą się na nowy motyw.

Jeżeli mowa o motywach, BigCommerce nie dokonuje imponujących modyfikacji w tym zakresie. Skupia się na funkcjonalności, nie ma tutaj mowy o nowatorskich projektach.

Elastyczna płatność i zarządzanie zasobami

Największym plusem po stronie BigCommerce jest fakt, że nie pobiera opłat za korzystanie z rozwiązań płatniczych innych firm. Dla Ciebie, jako użytkującego ten system, to dodatkowe pole do popisu podczas wyboru spośród blisko 100 metod płatności, bez ponoszenia dodatkowych opłat.

Kompan cenowy Shopify

Nie ma większych różnic między Shopify a BigCommerce pod względem ceny. To, co może być atrybutem BigCommerce to większe prawdopodobieństwo, że zainwestujesz mniej pieniędzy na dodatkowe wtyczki.

Ostateczny wynik

WordPress to Twój żywioł? WooCommerce już na Ciebie czeka. Liczy się dla Ciebie wygoda obsługi? Postaw na Shopify bądź BigCommerce.

Ten krótki przegląd platform, mamy nadzieję, ułatwi Ci zadanie dotyczące wyboru “tej jedynej”. Aby uskutecznić proceder dotyczący podjęcia decyzji odpowiedniego dla Ciebie systemu e-sklepu, przeanalizuj swoje potrzeby i zestaw z zaletami oraz wadami przedstawionych platform.

Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie, wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak założyć sklep na Sky-Shop?
    Jak założyć sklep na Sky-Shop?
    Rozpoczynasz swoją biznesową przygodę i nie masz pojęcia, jak poradzić sobie ze stworzeniem strony internetowej? Branża e-commerce oferuje kilka opcji.
    SEO dla e-commerce – czyli spraw, aby Twój sklep był popularny
    SEO dla e-commerce – czyli spraw, aby Twój sklep był popularny
    Z pewnością, jeśli prowadzisz swoją działalność internetową, to zastanawiasz się, jak dotrzeć do swoich odbiorców i stać się popularnym w wynikach wyszukiwania.
    Jak wykorzystywać user generated content w e-commerce?
    Jak wykorzystywać user generated content w e-commerce?
    User generated content to treści, które tworzą użytkownicy. Dzięki temu zaangażowanie potencjalnych klientów i widoczność marki znacznie wzrastają. Czytaj dalej.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę