Wielu z nas rezygnuje z tradycyjnej formy zakupów i przenosi się do świata online. Firmy obserwujące wzrastające zjawisko sprzedaży w sieci podejmują decyzję o stworzeniu własnego sklepu internetowego. To z kolei wiąże się ze wzrastającą liczbą dostępnych narzędzi, w tym platform e-commerce.
Platforma e-commerce usprawnia kierowanie sklepem online. To system, który koncentruje się na zarządzaniu produktami, procesie sprzedażowym, utrzymywaniu relacji z klientem, marketingu, gromadzeniu w bezpieczny sposób danych oraz możliwości zintegrowania z innymi narzędziami.
Mowa tu o trzech “rekinach e-commerce”, czyli Shopify, WooCommerce i BigCommerce. Ich wspólnym mianownikiem jest efektywność w użytkowaniu, prostota w obsłudze, dopasowanie do spersonalizowanych potrzeb, dodatkowe opcje oraz przystępna cena.
Mini-przewodnik po platformach umożliwi Ci najlepszy wybór, dostosowany do Twoich potrzeb i oczekiwań.
Budowanie stron e-sklepu nigdy nie było tak proste, jak z Shopify. W tym przypadku popularność zdecydowanie idzie w parze z jakością. Jesteś nowicjuszem w obszarze e-commerce? Shopify jest dla Ciebie. Intuicyjny, prosty w obsłudze interfejs to niejedyna zaleta systemu. Znajdziesz w nim również mnóstwo dostępnych narzędzi, które umożliwią Ci budowanie sklepu w sieci.
Co jeszcze odróżnia Shopify od jej rywali?
Ten rodzaj platformy e-commerce dostarczy wiele bezpłatnych zasobów, takich jak 10 darmowych szablonów graficznych przeznaczonych dla Twojej witryny. Pamiętaj, że każda zmiana wiąże się z ponowną próbą dostosowania motywu do oprawy strony internetowej.
Wśród podstawowych funkcji znajdziesz te, które umożliwiają dostosowanie cen. Co to oznacza? W praktyce wiąże się to z oferowaniem kuponów rabatowych czy wystawieniem przedmiotów na sprzedaż.
Wśród podstawowych pakietów zaproponowanych przez Shopify znajdziesz: Basic Shopify (ok. 113 zł miesięcznie), Shopify (310 zł miesięcznie) oraz Advanced Shopify (1175 zł miesięcznie). Wybór jednego z pakietu związany jest z poziomem zaawansowania i liczbą dostępnych opcji.
W artykule podaliśmy ceny w przeliczeniu na polski złoty, warto mieć na względzie, że platforma Shopify to produkt zagraniczny, dlatego wszelkie koszty będą regulowane w dolarach.
Zaczniemy od niezbyt pochlebnych słów skierowanych w stronę WooComerce. Dlaczego? Jego działanie jest mocno uzależnione od WordPressa, właściwie będzie działać tylko w tej witrynie. Nie jest rozwiązaniem “all-in-one”, dlatego będziesz potrzebować zestawu innych wtyczek, tworząc komplementarną witrynę e-commerce.
Z nieco optymistycznej strony – WooCommerce to mistrz personalizacji. Dostosowanie systemu do prowadzonej witryny to duża szansa dla tych, którzy nie boją się kodować, a raczej – dobrze się na tym znają. Jeżeli nie masz pojęcia o kodowaniu, a Twój budżet pozwala Ci na wiele innych możliwości – zdecyduj się zatrudnić programistę. Miej na uwadze jednak długofalowość współpracy ze względu na możliwe awarie komponentu witryny czy pojawiające się aktualizacje. Współpraca ze specjalistą z IT nie będzie dla Ciebie tymczasowym rozwiązaniem.
Skomplikowane w domyśle: w użytkowaniu. Bez znajomości WordPressa i opanowania samej wtyczki WooCommerce nie ruszysz naprzód. Co więcej, musisz być świadomy tego, w jaki sposób zintegrować ją z kolejnymi, dodatkowymi wariantami.
Dla miłośników WordPressa, dążących do znalezienia łatwego dodatku e-commerce, status “skomplikowany” nie ma znaczenia.
O jakich optymistycznych rozwiązaniach mówimy? WooCommerce jest gwarantem kilku ciekawych komponentów, jakimi są zwroty za pośrednictwem wykonania jednego “klik” myszką czy automatyczne podatki.
W porównaniu do Shopify w tym zakresie WooCommerce nie jest kwestionowanym liderem. Brakuje w nim wielu opcji określanych mianem podstawowych.
Nie ma nic za darmo. Sama wtyczka WooCommerce faktycznie nie kosztuje Cię nic, ale…będziesz musiał zainwestować w hosting i certyfikat SSL.
O negatywach można wspomnieć w kontekście ataków hakerskich. Strony WordPress są podatne na tego rodzaju działania, a dofinansowanie celem wzmocnienia bezpieczeństwa może okazać się tymczasową ochroną przed wirusami.
Oba rozwiązania są konkurencyjne ze względu na duże podobieństwo między sobą. Aspektem odróżniającym BigCommerce od Shopify jest zapewnienie bardziej przyjaznego interfejsu użytkownikowi.
Intuicyjność to jedna z głównych zalet w użytkowaniu BigCommerce. Nawigacja po pulpicie to bułka z masłem, dlatego dla nowicjusza ten wybór może być niezwykle trafiony.
O kłopotliwym przełączeniu motywów w Shopify wspomnieliśmy wyżej. W tym przypadku BigCommerce wychodzi obronną ręką. W jaki sposób? Wszelkie zmiany, których dokonasz w witrynie, bezbłędnie przełożą się na nowy motyw.
Jeżeli mowa o motywach, BigCommerce nie dokonuje imponujących modyfikacji w tym zakresie. Skupia się na funkcjonalności, nie ma tutaj mowy o nowatorskich projektach.
Największym plusem po stronie BigCommerce jest fakt, że nie pobiera opłat za korzystanie z rozwiązań płatniczych innych firm. Dla Ciebie, jako użytkującego ten system, to dodatkowe pole do popisu podczas wyboru spośród blisko 100 metod płatności, bez ponoszenia dodatkowych opłat.
Nie ma większych różnic między Shopify a BigCommerce pod względem ceny. To, co może być atrybutem BigCommerce to większe prawdopodobieństwo, że zainwestujesz mniej pieniędzy na dodatkowe wtyczki.
WordPress to Twój żywioł? WooCommerce już na Ciebie czeka. Liczy się dla Ciebie wygoda obsługi? Postaw na Shopify bądź BigCommerce.
Ten krótki przegląd platform, mamy nadzieję, ułatwi Ci zadanie dotyczące wyboru “tej jedynej”. Aby uskutecznić proceder dotyczący podjęcia decyzji odpowiedniego dla Ciebie systemu e-sklepu, przeanalizuj swoje potrzeby i zestaw z zaletami oraz wadami przedstawionych platform.
Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie, wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.