DARMOWY AUDYT SEO

WooCommerce czy Shopify – którą platformę sprzedażową wybrać?

5 min czytania
WooCommerce czy Shopify – którą platformę sprzedażową wybrać?
Kategoria E-Commerce

Shopify oraz WooCommerce należą do najpopularniejszych platform sprzedażowych dla sklepów internetowych. Zaliczyć je można do przyjaznych i prostych w obsłudze oprogramowań. Jednak która z nich jest lepsza i sprawdzi się podczas prowadzenia biznesu e-commerce?

W tym artykule postanowiliśmy porównać obie platformy i sprawdzić, która z nich jest lepsza.

Spis treści:

Czym różni się platforma WooCommerce od Shopify?

Największą różnicę między Shopify a WooCommerce można zauważyć już podczas tworzenia sklepu internetowego. WooCommerce jest wtyczką WordPress, więc aby zacząć sprzedawać produkty z jej pomocą, musisz zainstalować narzędzie WordPress, wykupić hosting oraz własną domenę. Oznacza to, że WooCommerce nie jest samodzielną platformą sprzedażową. Jednak należy uznawać tego za wadę, ponieważ WordPress jest bardzo prosty w obsłudze i pozwala zarządzać technicznymi aspektami witryny.

Warto również wspomnieć, że narzędzie WooCommerce jest oprogramowaniem typu open source, co oznacza, że ​​można je bezpłatnie zainstalować na dowolnej witrynie WordPress. Jednak aby dostosować inne elementy do sklepu internetowego, nadal będziesz musiał płacić za hosting czy inne niezbędne wtyczki pozwalające udoskonalić witrynę. Pamiętaj również, że do takich działań będziesz potrzebował dobrego programisty, który odpowiednio dobierze parametry i zaprojektuje wygląd strony zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.

Shopify natomiast jest samodzielną platformą sprzedażową. W tym przypadku nie trzeba płacić za hosting, ponieważ witryny Shopify są hostowane samodzielnie. Jest to niezawodna platforma, która oferuje szereg możliwości. Jedyną opłatą, którą możesz spotkać, jest zakup motywu witryny, ponieważ nie wszystkie opcje są bezpłatne.

Podobnie jak WooCommerce, platforma sprzedażowa Shopify jest łatwa w obsłudze, więc zarządzanie sklepem nie będzie wymagało żadnego wysiłku. Jedną z głównych różnic oprócz wymaganej pracy programistycznej z WooCommerce jest to, że Shopify zachęca do korzystania z płatności Shopify Payments. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z innej możliwości płatniczej, możesz spotkać się z dodatkowymi kosztami.

Sprawdź: Wady i zalety platformy Sky-Shop

Wady i zalety WooCommerce

Zalety:

  • niska cena – platforma WooCommerce jest darmowa, więc można ją zainstalować na dowolnej witrynie WordPress, a większość opłat jest związana wyborem hostingu czy innych wtyczek,
  • łatwość w zarządzaniu – wtyczka WooCommerce znajduje się w kręgu działań WordPress’a, co świadczy o jej prostocie w użytkowaniu,
  • dostosowanie do potrzeb – dzięki tej platformie sprzedażowej typu open source możesz w prosty sposób dostosować sklep internetowy WooCommerce do swoich potrzeb.

Wady:

  • wymagane doświadczenie – niestety wtyczka WooCommerce wymaga dużych umiejętności i doświadczenia w projektowaniu sklepów internetowych, ponieważ tylko w taki sposób można stworzyć idealny i estetyczny sklep.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Wady i zalety Shopify

Zalety:

  • kompatybilność – Shopify jest kompatybilny z innymi kanałami sprzedaży, takimi jak Amazon i Facebook, dzięki czemu możesz mieć wszystko w jednym miejscu,
  • obsługa klienta dostosowana do potrzeb użytkowników – Shopify oferuje całodobową obsługę klienta,
  • platforma zawiera własny hosting – Shopify obsługuje wszystkie witryny zbudowane na swojej platformie.

Wady:

  • cena – niestety niektóre funkcje Shopify są drogie, przez co możesz nie wykorzystywać w pełni udogodnień tej platformy,
  • własny system płatności – Shopify korzysta z własnego systemu Shopify Payments, który jest darmowy, jednak wybór innej formy rozliczeniowej może wiązać się z licznymi opłatami.
Sprawdź: Handel społecznościowy i jego wpływ na e-commerce

WooCommerce czy Shopify – na której platformie można szybciej stworzyć stronę WWW?

Okazuje się, że Shopify jest dobrym wyborem, kiedy chcesz w szybki sposób stworzyć swoją pierwszą stronę e-commerce. Niestety zbudowanie witryny w WooCommerce będzie wymagało trochę więcej czasu i pracy doświadczonego programisty. Jednak pamiętaj, Shopify nie jest platformą, w której stworzysz coś raz i możesz już o tym zapomnieć. W związku z tym musisz stale być na bieżąco z nowościami i starać się aktualizować treści na stronie.

WooCommerce czy Shopify – którą platformę wybrać?

Decyzja, którą platformę sprzedażową wybierzesz, należy wyłącznie do Ciebie. Musisz dokładnie przemyśleć wszystkie za i przeciw. Jeśli jednak mielibyśmy wybrać, to Shopify jest wyraźnym zwycięzcą w tej bitwie.

Jeśli chcesz stworzyć najlepszy sklep internetowy, który zadba o wysoki poziom wrażeń użytkowników i taki, który będzie łatwy w obsłudze, to zdecydowany wybór pada na platformę Shopify. Dzięki niej wpłyniesz na wartość oraz doświadczenie użytkowników, co przełoży się na większą sprzedaż produktów, a to z pewnością jest Twój największy cel!

Sprawdź: Shoper krok po kroku

Podsumowanie

Pamiętaj, że zarówno wtyczka WooCommerce, jak i platforma Shopify są świetnym wyborem, kiedy planujesz stworzyć swoją pierwszą stronę e-commerce. Nie bez powodu są one najpopularniejszymi platformami tego typu. Jednak Shopify zdaje się być lepszym wyborem. Wszystko zależy od tego, co planujesz osiągnąć i jakie są Twoje wymagania. Dlatego postaraj się przemyśleć ten wybór i zdecyduj się na ten, który okaże się dla Ciebie odpowiedni!

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak zbudować wiarygodność sklepu internetowego?
Jak zbudować wiarygodność sklepu internetowego?
Co wpływa na wiarygodność sklepu internetowego? Jak zwiększyć bezpieczeństwo witryny? Podpowiemy Ci, jak zbudować zaufanie potencjalnych klientów!
Jak pozycjonować sklep internetowy na PrestaShop?
Jak pozycjonować sklep internetowy na PrestaShop?
Masz sklep internetowy oparty na PrestaShop? Wybrałeś system, które daje duże możliwości pod względem optymalizacji pod SEO. Sprawdź, jak najlepiej to zrobić!
Dlaczego dostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych jest tak ważne?
Dlaczego dostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych jest tak ważne?
Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz polepszyć wyniki swojej strony? Dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych to strzał w 10!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę