WooCommerce czy Shopify – którą platformę sprzedażową wybrać?

WooCommerce czy Shopify – którą platformę sprzedażową wybrać?

Nataliya Vaitkevich/pexels.com

Shopify oraz WooCommerce należą do najpopularniejszych platform sprzedażowych dla sklepów internetowych. Zaliczyć je można do przyjaznych i prostych w obsłudze oprogramowań. Jednak która z nich jest lepsza i sprawdzi się podczas prowadzenia biznesu e-commerce?

W tym artykule postanowiliśmy porównać obie platformy i sprawdzić, która z nich jest lepsza.

Czym różni się platforma WooCommerce od Shopify?

Największą różnicę między Shopify a WooCommerce można zauważyć już podczas tworzenia sklepu internetowego. WooCommerce jest wtyczką WordPress, więc aby zacząć sprzedawać produkty z jej pomocą, musisz zainstalować narzędzie WordPress, wykupić hosting oraz własną domenę. Oznacza to, że WooCommerce nie jest samodzielną platformą sprzedażową. Jednak należy uznawać tego za wadę, ponieważ WordPress jest bardzo prosty w obsłudze i pozwala zarządzać technicznymi aspektami witryny.

Źródło: Vlada Karpovich/pexels.com

Warto również wspomnieć, że narzędzie WooCommerce jest oprogramowaniem typu open source, co oznacza, że ​​można je bezpłatnie zainstalować na dowolnej witrynie WordPress. Jednak aby dostosować inne elementy do sklepu internetowego, nadal będziesz musiał płacić za hosting czy inne niezbędne wtyczki pozwalające udoskonalić witrynę. Pamiętaj również, że do takich działań będziesz potrzebował dobrego programisty, który odpowiednio dobierze parametry i zaprojektuje wygląd strony zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.

Shopify natomiast jest samodzielną platformą sprzedażową. W tym przypadku nie trzeba płacić za hosting, ponieważ witryny Shopify są hostowane samodzielnie. Jest to niezawodna platforma, która oferuje szereg możliwości. Jedyną opłatą, którą możesz spotkać, jest zakup motywu witryny, ponieważ nie wszystkie opcje są bezpłatne.

Podobnie jak WooCommerce, platforma sprzedażowa Shopify jest łatwa w obsłudze, więc zarządzanie sklepem nie będzie wymagało żadnego wysiłku. Jedną z głównych różnic oprócz wymaganej pracy programistycznej z WooCommerce jest to, że Shopify zachęca do korzystania z płatności Shopify Payments. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z innej możliwości płatniczej, możesz spotkać się z dodatkowymi kosztami.

Wady i zalety WooCommerce

Zalety:

  • niska cena – platforma WooCommerce jest darmowa, więc można ją zainstalować na dowolnej witrynie WordPress, a większość opłat jest związana wyborem hostingu czy innych wtyczek,
  • łatwość w zarządzaniu – wtyczka WooCommerce znajduje się w kręgu działań WordPress’a, co świadczy o jej prostocie w użytkowaniu,
  • dostosowanie do potrzeb – dzięki tej platformie sprzedażowej typu open source możesz w prosty sposób dostosować sklep internetowy WooCommerce do swoich potrzeb.

Wady:

  • wymagane doświadczenie – niestety wtyczka WooCommerce wymaga dużych umiejętności i doświadczenia w projektowaniu sklepów internetowych, ponieważ tylko w taki sposób można stworzyć idealny i estetyczny sklep.

Wady i zalety Shopify

Zalety:

  • kompatybilność – Shopify jest kompatybilny z innymi kanałami sprzedaży, takimi jak Amazon i Facebook, dzięki czemu możesz mieć wszystko w jednym miejscu,
  • obsługa klienta dostosowana do potrzeb użytkowników – Shopify oferuje całodobową obsługę klienta,
  • platforma zawiera własny hosting – Shopify obsługuje wszystkie witryny zbudowane na swojej platformie.

Wady:

  • cena – niestety niektóre funkcje Shopify są drogie, przez co możesz nie wykorzystywać w pełni udogodnień tej platformy,
  • własny system płatności – Shopify korzysta z własnego systemu Shopify Payments, który jest darmowy, jednak wybór innej formy rozliczeniowej może wiązać się z licznymi opłatami.

WooCommerce czy Shopify – na której platformie można szybciej stworzyć stronę WWW?

Okazuje się, że Shopify jest dobrym wyborem, kiedy chcesz w szybki sposób stworzyć swoją pierwszą stronę e-commerce. Niestety zbudowanie witryny w WooCommerce będzie wymagało trochę więcej czasu i pracy doświadczonego programisty. Jednak pamiętaj, Shopify nie jest platformą, w której stworzysz coś raz i możesz już o tym zapomnieć. W związku z tym musisz stale być na bieżąco z nowościami i starać się aktualizować treści na stronie.

WooCommerce czy Shopify – którą platformę wybrać?

Decyzja, którą platformę sprzedażową wybierzesz, należy wyłącznie do Ciebie. Musisz dokładnie przemyśleć wszystkie za i przeciw. Jeśli jednak mielibyśmy wybrać, to Shopify jest wyraźnym zwycięzcą w tej bitwie.

Jeśli chcesz stworzyć najlepszy sklep internetowy, który zadba o wysoki poziom wrażeń użytkowników i taki, który będzie łatwy w obsłudze, to zdecydowany wybór pada na platformę Shopify. Dzięki niej wpłyniesz na wartość oraz doświadczenie użytkowników, co przełoży się na większą sprzedaż produktów, a to z pewnością jest Twój największy cel!

Podsumowanie

Pamiętaj, że zarówno wtyczka WooCommerce, jak i platforma Shopify są świetnym wyborem, kiedy planujesz stworzyć swoją pierwszą stronę e-commerce. Nie bez powodu są one najpopularniejszymi platformami tego typu. Jednak Shopify zdaje się być lepszym wyborem. Wszystko zależy od tego, co planujesz osiągnąć i jakie są Twoje wymagania. Dlatego postaraj się przemyśleć ten wybór i zdecyduj się na ten, który okaże się dla Ciebie odpowiedni!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Ile kosztuje sklep GOshop?

    Ile kosztuje sklep GOshop?

    GOshop – czy taki sklep jest dobrym pomysłem? Jakie korzyści daje e-sklep na GOshop i ile trzeba zapłacić za takie rozwiązanie?
    Zastrzyk energii dla SEO – Lista kontrolna SEO z Shopify

    Zastrzyk energii dla SEO – Lista kontrolna SEO z Shopify

    Twoje doświadczenie, czyni z Ciebie prawdziwego Webmastera? A może całkiem odwrotnie? Nieważne! Lista kontrolna SEO Shopify, to coś, z czym powinieneś się zapoznać!
    Sklep internetowy GOshop. Czy warto?

    Sklep internetowy GOshop. Czy warto?

    Chcesz założyć sklep WWW przy minimum zachodu z Twojej strony? Zależy Ci na unikatowym projekcie i zoptymalizowanej witrynie? Sprawdź GoShop!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.