Shopify oraz WooCommerce należą do najpopularniejszych platform sprzedażowych dla sklepów internetowych. Zaliczyć je można do przyjaznych i prostych w obsłudze oprogramowań. Jednak która z nich jest lepsza i sprawdzi się podczas prowadzenia biznesu e-commerce?
W tym artykule postanowiliśmy porównać obie platformy i sprawdzić, która z nich jest lepsza.
Największą różnicę między Shopify a WooCommerce można zauważyć już podczas tworzenia sklepu internetowego. WooCommerce jest wtyczką WordPress, więc aby zacząć sprzedawać produkty z jej pomocą, musisz zainstalować narzędzie WordPress, wykupić hosting oraz własną domenę. Oznacza to, że WooCommerce nie jest samodzielną platformą sprzedażową. Jednak należy uznawać tego za wadę, ponieważ WordPress jest bardzo prosty w obsłudze i pozwala zarządzać technicznymi aspektami witryny.
Warto również wspomnieć, że narzędzie WooCommerce jest oprogramowaniem typu open source, co oznacza, że można je bezpłatnie zainstalować na dowolnej witrynie WordPress. Jednak aby dostosować inne elementy do sklepu internetowego, nadal będziesz musiał płacić za hosting czy inne niezbędne wtyczki pozwalające udoskonalić witrynę. Pamiętaj również, że do takich działań będziesz potrzebował dobrego programisty, który odpowiednio dobierze parametry i zaprojektuje wygląd strony zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.
Shopify natomiast jest samodzielną platformą sprzedażową. W tym przypadku nie trzeba płacić za hosting, ponieważ witryny Shopify są hostowane samodzielnie. Jest to niezawodna platforma, która oferuje szereg możliwości. Jedyną opłatą, którą możesz spotkać, jest zakup motywu witryny, ponieważ nie wszystkie opcje są bezpłatne.
Podobnie jak WooCommerce, platforma sprzedażowa Shopify jest łatwa w obsłudze, więc zarządzanie sklepem nie będzie wymagało żadnego wysiłku. Jedną z głównych różnic oprócz wymaganej pracy programistycznej z WooCommerce jest to, że Shopify zachęca do korzystania z płatności Shopify Payments. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z innej możliwości płatniczej, możesz spotkać się z dodatkowymi kosztami.
Zalety:
Wady:
Zalety:
Wady:
Okazuje się, że Shopify jest dobrym wyborem, kiedy chcesz w szybki sposób stworzyć swoją pierwszą stronę e-commerce. Niestety zbudowanie witryny w WooCommerce będzie wymagało trochę więcej czasu i pracy doświadczonego programisty. Jednak pamiętaj, Shopify nie jest platformą, w której stworzysz coś raz i możesz już o tym zapomnieć. W związku z tym musisz stale być na bieżąco z nowościami i starać się aktualizować treści na stronie.
Decyzja, którą platformę sprzedażową wybierzesz, należy wyłącznie do Ciebie. Musisz dokładnie przemyśleć wszystkie za i przeciw. Jeśli jednak mielibyśmy wybrać, to Shopify jest wyraźnym zwycięzcą w tej bitwie.
Jeśli chcesz stworzyć najlepszy sklep internetowy, który zadba o wysoki poziom wrażeń użytkowników i taki, który będzie łatwy w obsłudze, to zdecydowany wybór pada na platformę Shopify. Dzięki niej wpłyniesz na wartość oraz doświadczenie użytkowników, co przełoży się na większą sprzedaż produktów, a to z pewnością jest Twój największy cel!
Pamiętaj, że zarówno wtyczka WooCommerce, jak i platforma Shopify są świetnym wyborem, kiedy planujesz stworzyć swoją pierwszą stronę e-commerce. Nie bez powodu są one najpopularniejszymi platformami tego typu. Jednak Shopify zdaje się być lepszym wyborem. Wszystko zależy od tego, co planujesz osiągnąć i jakie są Twoje wymagania. Dlatego postaraj się przemyśleć ten wybór i zdecyduj się na ten, który okaże się dla Ciebie odpowiedni!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.