WordPress – jak skutecznie zoptymalizować stronę internetową?

WordPress – jak skutecznie zoptymalizować stronę internetową?

Justin Morgan/unsplash.com

WordPress to doskonałe narzędzie, które pomogło wielu osobom rozwinąć biznes w sieci. Samo stworzenie strony internetowej za jego pomocą nie zapewni jednak najwyższej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Niemniej jednak system ten jest bardzo łatwy w obsłudze i świetnie sprawdzi się dla początkujących twórców stron internetowych, którym zależy na zwiększeniu ruchu w witrynie.

WordPress oferuje wiele funkcji obejmujących optymalizację pod kątem wyszukiwarek, co bardzo ułatwia prowadzenie biznesu w sieci i pozwala skupić się na najistotniejszych elementach. Przyjrzyjmy się zatem kilku skutecznym wskazówkom, które powinien wdrożyć do swojej strategii każdy współczesny przedsiębiorca korzystający z tej platformy.

Badanie słów kluczowych

Jeśli nie przeprowadzisz dokładnego badania słów kluczowych, nie poznasz najczęściej wyszukiwanych przez grupę docelowych odbiorców haseł. Skuteczna optymalizacja witryny nie jest wówczas możliwa. Analiza najważniejszych fraz to pierwszy krok każdej strategii SEO umożliwiający stworzenie angażującej treści, która przyciągnie do witryny rzesze nowych użytkowników.

Sprawdź: Dla psa liczy się pozycja nie tylko w Google. Jakie emocje zdradza mowa ciała Twojego pupila?

Badanie treści w rankingu

Warto poświęcić trochę czasu na dokładną analizę stron znajdujących się na szczycie SERP. Skoro zajęły tak wysokie miejsca, z pewnością mają zawartość, która jest szczególnie atrakcyjna z punktu widzenia użytkowników. Zgromadzone obserwacje mogą wówczas posłużyć jako doskonała baza do stworzenia skutecznego planu optymalizacyjnego.

Źródło: WebFactory Ltd/unsplash.com

Przyjazne adresy URL

Adres URL tworzony jest przez domyślną platformę na podstawie tytułu strony. Z tego powodu są one zazwyczaj bardzo długie i niezrozumiałe. Warto więc skupić się na najistotniejszym słowie kluczowym i umieścić je w adresie URL. Czynnik ten nie tylko poprawi pozycjonowanie witryny, ale też zapewni lepsze wrażenia odbiorców, gdyż dzięki temu będą oni w stanie dokładniej określić tematykę strony.

Sprawdź: Czym jest cross-selling?

Optymalizacja nagłówków

Domyślny adres URL zawiera zwykle również nagłówek treści, czyli H1.

Element ten ma na celu nadanie kontekstu treści, co pomaga wyszukiwarkom i użytkownikom określić tematykę witryny. Warto również używać nagłówków H2–H6, gdyż zapewniają przyjazną strukturę zawartości i czynią ją o wiele bardziej czytelną.

Meta opisy i tagi tytułu

Tag tytułu informuje użytkowników i wyszukiwarki o zawartości strony. Stanowi ponadto ważny czynnik rankingowy, dlatego jego optymalizacja powinna być częścią każdej strategii SEO.

Yoast to przydatne narzędzie, które pozwala łatwo skonfigurować ten tag strony przy użyciu nagłówka. Warto jednak przeprowadzić ten proces samodzielnie i wykorzystać różne odmiany słów kluczowych, których poszukiwać może grupa docelowych odbiorców.

Innym istotnym elementem są meta opisy. Mimo że nie stanowią czynnika rankingowego, wpływają na współczynnik kliknięć. Warto więc zadbać o ich optymalizację i dostosować ich treść do oczekiwań użytkowników.

Sprawdź: Ruch bezpośredni – czym jest i dlaczego warto go zminimalizować?

Linkowanie wewnętrzne

Sieć linków wewnętrznych pomaga budować zależność między poszczególnymi stronami w witrynie. Łącza te przekazują ponadto PageRank i pomagają czytelnikom łatwiej poruszać się po serwisie, dlatego warto o nie szczególnie zadbać.

Dodawanie linków wewnętrznych w WordPressie nie powinno stanowić żadnego problemu nawet dla początkujących twórców. Wystarczy podświetlić wybrany fragment, kliknąć opcję dołączenia linku i wybrać stronę, z którą ma nastąpić połączenie.

Optymalizacja obrazów

Z badań wynika, że strona zawierająca w treści obraz ma znacznie większe szanse na wysoką pozycję w rankingu Google niż witryna bez plików multimedialnych.

Warto więc uwzględnić w zawartości grafiki o wysokiej jakości. Przed przesłaniem wybranego zdjęcia do biblioteki WordPressa należy jednak stworzyć przyjazną dla użytkownika nazwę pliku. Dokładny opis obrazu zamiast ciągu liczb i znaków z pewnością korzystnie wpłynie na wrażenia użytkowników i pozycjonowanie strony w SERP.

Sprawdź: Jak założyć i promować kanał na YouTube?

Alt tagi obrazów

Wykorzystując zdjęcia w witrynie, należy pamiętać, że każde z nich powinno być podpisane tekstem alternatywnym. Dodanie tego elementu do dowolnej grafiki w WordPressie możliwe jest w ustawieniach bloku obrazu. Pamiętaj jednak, że tekst alternatywny powinien dokładnie opisywać dane zdjęcie. Korzystnie wpłynie to bowiem nie tylko na wrażenia użytkowników, ale też pozwoli wyszukiwarkom lepiej zrozumieć temat pliku, dzięki czemu szansa na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania znacznie wzrośnie.

Podsumowanie

Trudno nie zgodzić się, że WordPress jest jednym z najlepszych systemów zarządzania treścią. Poza dostępem do wielu przydatnych funkcji i motywów umożliwia skuteczną optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek. Program ten jest przyjazny dla użytkownika, łatwy w użyciu i wdrażaniu wielu technik SEO przy użyciu minimalnej liczby specjalnych wtyczek.

Jeśli prowadzisz witrynę za pośrednictwem WordPressa, koniecznie wykorzystaj wyżej wymienione wskazówki. Pamiętaj, że stworzenie serwisu internetowego to nie wszystko. Bez kompleksowych działań optymalizacyjnych nie uzyska on bowiem widoczności w wyszukiwarce, nie zgromadzi satysfakcjonującego ruchu, a Ty nie zanotujesz pożądanych wyników. Przeprowadź więc dokładne badania i stwórz skuteczną strategię SEO, a osiągnięcie wysokiej pozycji w SERP i pokonanie branżowych rywali nie będzie już żadnym problemem!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak tworzyć nagłówki, które przyciągną odbiorców?
    Jak tworzyć nagłówki, które przyciągną odbiorców?
    Nagłówki są bardzo ważnym elementem każdego tekstu internetowego. Warto więc wiedzieć, jak stworzyć śródtytuły, które zachwycą docelowych odbiorców!
    Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach
    Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach
    Google jest nieugięte, przez co pozycjonowanie strony na topowych pozycjach w SERP, wiąże się z nieustanną elastycznością. Dlatego obecność na platformie Google Moja Firma, jest obowiązkowa!
    Jak weryfikować statystyki strony internetowej?
    Jak weryfikować statystyki strony internetowej?
    Weryfikacja i analiza statystyk strony internetowej może bezpośrednio wpłynąć na zwiększenie wpływów dla firmy. Z tego artykułu dowiesz się więcej na temat statystyk stron www oraz poznasz płatne i darmowe narzędzia, które pomogą z nich korzystać.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę