DARMOWY AUDYT SEO

WordPress – jak skutecznie zoptymalizować stronę internetową?

5 min czytania
WordPress – jak skutecznie zoptymalizować stronę internetową?
Kategoria Pozycjonowanie

WordPress to doskonałe narzędzie, które pomogło wielu osobom rozwinąć biznes w sieci. Samo stworzenie strony internetowej za jego pomocą nie zapewni jednak najwyższej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Niemniej jednak system ten jest bardzo łatwy w obsłudze i świetnie sprawdzi się dla początkujących twórców stron internetowych, którym zależy na zwiększeniu ruchu w witrynie.

WordPress oferuje wiele funkcji obejmujących optymalizację pod kątem wyszukiwarek, co bardzo ułatwia prowadzenie biznesu w sieci i pozwala skupić się na najistotniejszych elementach. Przyjrzyjmy się zatem kilku skutecznym wskazówkom, które powinien wdrożyć do swojej strategii każdy współczesny przedsiębiorca korzystający z tej platformy.

Spis treści:

Badanie słów kluczowych

Jeśli nie przeprowadzisz dokładnego badania słów kluczowych, nie poznasz najczęściej wyszukiwanych przez grupę docelowych odbiorców haseł. Skuteczna optymalizacja witryny nie jest wówczas możliwa. Analiza najważniejszych fraz to pierwszy krok każdej strategii SEO umożliwiający stworzenie angażującej treści, która przyciągnie do witryny rzesze nowych użytkowników.

Sprawdź: Jak skonfigurować i wdrożyć Google Analytics 4? Poradnik GA4

Badanie treści w rankingu

Warto poświęcić trochę czasu na dokładną analizę stron znajdujących się na szczycie SERP. Skoro zajęły tak wysokie miejsca, z pewnością mają zawartość, która jest szczególnie atrakcyjna z punktu widzenia użytkowników. Zgromadzone obserwacje mogą wówczas posłużyć jako doskonała baza do stworzenia skutecznego planu optymalizacyjnego.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Przyjazne adresy URL

Adres URL tworzony jest przez domyślną platformę na podstawie tytułu strony. Z tego powodu są one zazwyczaj bardzo długie i niezrozumiałe. Warto więc skupić się na najistotniejszym słowie kluczowym i umieścić je w adresie URL. Czynnik ten nie tylko poprawi pozycjonowanie witryny, ale też zapewni lepsze wrażenia odbiorców, gdyż dzięki temu będą oni w stanie dokładniej określić tematykę strony.

Sprawdź: Czym jest Agile Scrum?

Optymalizacja nagłówków

Domyślny adres URL zawiera zwykle również nagłówek treści, czyli H1.

Element ten ma na celu nadanie kontekstu treści, co pomaga wyszukiwarkom i użytkownikom określić tematykę witryny. Warto również używać nagłówków H2–H6, gdyż zapewniają przyjazną strukturę zawartości i czynią ją o wiele bardziej czytelną.

Meta opisy i tagi tytułu

Tag tytułu informuje użytkowników i wyszukiwarki o zawartości strony. Stanowi ponadto ważny czynnik rankingowy, dlatego jego optymalizacja powinna być częścią każdej strategii SEO.

Yoast to przydatne narzędzie, które pozwala łatwo skonfigurować ten tag strony przy użyciu nagłówka. Warto jednak przeprowadzić ten proces samodzielnie i wykorzystać różne odmiany słów kluczowych, których poszukiwać może grupa docelowych odbiorców.

Innym istotnym elementem są meta opisy. Mimo że nie stanowią czynnika rankingowego, wpływają na współczynnik kliknięć. Warto więc zadbać o ich optymalizację i dostosować ich treść do oczekiwań użytkowników.

Sprawdź: Optymalizacja SEO poprzez panel administracyjny SOTE

Linkowanie wewnętrzne

Sieć linków wewnętrznych pomaga budować zależność między poszczególnymi stronami w witrynie. Łącza te przekazują ponadto PageRank i pomagają czytelnikom łatwiej poruszać się po serwisie, dlatego warto o nie szczególnie zadbać.

Dodawanie linków wewnętrznych w WordPressie nie powinno stanowić żadnego problemu nawet dla początkujących twórców. Wystarczy podświetlić wybrany fragment, kliknąć opcję dołączenia linku i wybrać stronę, z którą ma nastąpić połączenie.

Optymalizacja obrazów

Z badań wynika, że strona zawierająca w treści obraz ma znacznie większe szanse na wysoką pozycję w rankingu Google niż witryna bez plików multimedialnych.

Warto więc uwzględnić w zawartości grafiki o wysokiej jakości. Przed przesłaniem wybranego zdjęcia do biblioteki WordPressa należy jednak stworzyć przyjazną dla użytkownika nazwę pliku. Dokładny opis obrazu zamiast ciągu liczb i znaków z pewnością korzystnie wpłynie na wrażenia użytkowników i pozycjonowanie strony w SERP.

Sprawdź: December 2022 link spam update – co warto wiedzieć o nowej aktualizacji algorytmu Google?

Alt tagi obrazów

Wykorzystując zdjęcia w witrynie, należy pamiętać, że każde z nich powinno być podpisane tekstem alternatywnym. Dodanie tego elementu do dowolnej grafiki w WordPressie możliwe jest w ustawieniach bloku obrazu. Pamiętaj jednak, że tekst alternatywny powinien dokładnie opisywać dane zdjęcie. Korzystnie wpłynie to bowiem nie tylko na wrażenia użytkowników, ale też pozwoli wyszukiwarkom lepiej zrozumieć temat pliku, dzięki czemu szansa na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania znacznie wzrośnie.

Podsumowanie

Trudno nie zgodzić się, że WordPress jest jednym z najlepszych systemów zarządzania treścią. Poza dostępem do wielu przydatnych funkcji i motywów umożliwia skuteczną optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek. Program ten jest przyjazny dla użytkownika, łatwy w użyciu i wdrażaniu wielu technik SEO przy użyciu minimalnej liczby specjalnych wtyczek.

Jeśli prowadzisz witrynę za pośrednictwem WordPressa, koniecznie wykorzystaj wyżej wymienione wskazówki. Pamiętaj, że stworzenie serwisu internetowego to nie wszystko. Bez kompleksowych działań optymalizacyjnych nie uzyska on bowiem widoczności w wyszukiwarce, nie zgromadzi satysfakcjonującego ruchu, a Ty nie zanotujesz pożądanych wyników. Przeprowadź więc dokładne badania i stwórz skuteczną strategię SEO, a osiągnięcie wysokiej pozycji w SERP i pokonanie branżowych rywali nie będzie już żadnym problemem!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak pozycjonować grafiki?
Jak pozycjonować grafiki?
W niektórych branżach pozycjonowanie grafiki przynosi wymierne korzyści dla właścicieli witryn, jednak nie zawsze jest ono skuteczne. W tym artykule przeczytasz, kiedy warto pozycjonować na obrazy oraz w jaki sposób można to robić.
Jak znaleźć kopię strony w Google?
Jak znaleźć kopię strony w Google?
Dzięki dostępowi do kopii strony w Google możesz poznać historię danej domeny oraz dowiedzieć się, jak jest ona widziana przez algorytmy wyszukiwarek. Dowiedz się, jak znaleźć kopię strony w Google oraz jak wykorzystać potencjał tego narzędzia.
Wykluczające słowa kluczowe. Co musisz wiedzieć?
Wykluczające słowa kluczowe. Co musisz wiedzieć?
Jak trafić z przekazem reklamowym do zainteresowanego grona odbiorców, jednocześnie wykluczając osoby zobojętniałe wobec promowanej oferty? Sprawdź teraz!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie