Wpływ artykułów sponsorowanych na pozycjonowanie stron internetowych

Wpływ artykułów sponsorowanych na pozycjonowanie stron internetowych

Jacqueline Kelly/pexels.com

Internet oferuje ogromne możliwości dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć z informacjami o produktach lub usługach do jak największej grupy odbiorców. Sporą popularnością cieszą się artykuły sponsorowane, które są świetnym sposobem na subtelną reklamę i jednoczesne budowanie zaufania do marki.

Wartościowa treść to podstawa

W świecie marketingu online zawartość strony ma kluczowe znaczenie. Ważną rolę odgrywają tutaj wyszukiwarki internetowe – to w końcu za ich pośrednictwem spora część użytkowników znajduje interesujące ich oferty. Należy zatem zadbać, by treść była przygotowana w taki sposób, by algorytmy mogły poprawnie indeksować stronę i zapewnić jej wysoką pozycję na liście wyników po wyszukaniu odpowiednich słów kluczowych.

Jednocześnie ogromne znaczenie ma wartość, jaką dana strona przekazuje użytkownikowi. W tym przypadku chodzi zarówno o łatwość odszukania przydatnych informacji, jak i ich rzetelność. Artykuły sponsorowane często mają charakter ekspercki – z tego względu są niezwykle skuteczne przy promocji marki i zwiększaniu zaufania do firmy. To również sposób na pozyskanie nowych wizyt na stronie, które mogą zakończyć się zakupieniem produktów czy zamówieniem usług – artykuły sponsorowane mogą być korzystne zarówno dla reklamodawców, jak i stron publikujących tego typu treści. W tekst można także w naturalny i efektywny sposób wpleść odnośniki do reklamowanej oferty.

Sprawdź: Czym jest marketing treści?

Gdzie warto publikować artykuły sponsorowane?

Miejsce publikacji artykułu sponsorowanego jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na jego skuteczność. Warto zadbać, by treść artykułu pokrywała się z tematyką strony, na której będzie umieszczony – to zwiększy szanse na dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Należy przede wszystkim zastanowić się, czy profil przykładowego klienta pokrywa się z profilem typowego czytelnika danej strony. Portale branżowe są bardzo dobrym wyborem – witryna traktująca o aranżacji wnętrz będzie idealnym miejscem na reklamę materacy, urządzeń AGD czy chociażby środków do czyszczenia drewna.

Teksty sponsorowane na portalach ogólnotematycznych

Kolejnym miejscem, które zapewni możliwość skutecznej reklamy, może być portal ogólnotematyczny. Serwisy tego typu skupiają ogromną ilość treści dostarczanej przez specjalistów z różnych dziedzin. Znaczącą przewagą portalu ogólnotematycznego nad branżowym jest jego uniwersalność – umieszczając artykuł sponsorowany na takiej stronie, możemy znacząco zwiększyć target i dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Źródło: Negative Space/pexels.com

Efekty takich działań będą w mniejszym stopniu skupione na konkretnej grupie, wobec czego są odpowiednim wyborem zwłaszcza dla firm oferujących różnorodne produkty lub usługi. To także atrakcyjna propozycja w przypadku reklamy towarów znajdujących stosunkowo szerokie zastosowanie w różnych scenariuszach. Wybierając odpowiedni portal ogólnotematyczny na artykuł sponsorowany, warto postawić na sprawdzone serwisy, które cieszą się zaufaniem użytkowników.

Sprawdź: Czy content marketing jest opłacalny?

Artykuły sponsorowane – skuteczny marketing online

Przekaz w sferze online ma ogromną moc, a możliwość publikacji na różnego rodzaju portalach pozwala dotrzeć do określonej grupy i zainteresować odbiorców swoją ofertą. Reklama w internecie jest dzięki temu jedną z najskuteczniejszych metod promowania marki i zdobywania nowych klientów – to aspekt, którego nie można pominąć w strategii marketingowej firmy. Artykuły sponsorowane pozwalają skutecznie zwiększyć świadomość na temat danego produktu lub usługi, a ich specyfika sprawia, że mają wiele zalet z perspektywy reklamodawców.

Profesjonalnie przygotowany artykuł sponsorowany powinien przypominać wpis blogowy napisany w ciekawy, atrakcyjny dla czytelników sposób. Ponadto niezbędne jest przekazanie sporej dawki merytorycznej wiedzy.

W kwestii pozycjonowania należy pamiętać przede wszystkim o odpowiednim linkowaniu. Artykuł sponsorowany to wartościowa treść, która stanowi idealną przestrzeń do umieszczania odnośników do innych obszarów strony. Odpowiednio przygotowana zawartość może być także chętnie linkowana przez inne portale – to czynnik, który będzie mieć spory wpływ na pozycję strony.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: domup.pl, tiptors.pl, adverther.pl, hobbyhood.pl.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Praca od podstaw: audyt SEO jako fundament Twojej strony internetowej

    Praca od podstaw: audyt SEO jako fundament Twojej strony internetowej

    Jak poprawnie wdrożyć strategię optymalizacji SEO na stronie? Odpowiedź stanowi audyt SEO – czym jest, jakie są jego rodzaje i jak go poprawnie wykonać?
    Jak znaleźć się na zerowej pozycji w Google?

    Jak znaleźć się na zerowej pozycji w Google?

    Zerowa pozycja wyszukiwania może okazać się sukcesem dla witryny. Warto podjąć kilka zadań, aby znaleźć się we fragmentach z odpowiedziami Google.
    Jak rozszerzone fragmenty w wyszukiwarce wpływają na SEO?

    Jak rozszerzone fragmenty w wyszukiwarce wpływają na SEO?

    Fragmenty rozszerzone Google są bardzo pożądanym czynnikiem, który wpływa na konwersję w witrynie. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak wpływają one na pozycjonowanie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę