DARMOWY AUDYT SEO

Wpływ artykułów sponsorowanych na pozycjonowanie stron internetowych

4 min czytania
Wpływ artykułów sponsorowanych na pozycjonowanie stron internetowych
Kategoria Pozycjonowanie

Internet oferuje ogromne możliwości dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć z informacjami o produktach lub usługach do jak największej grupy odbiorców. Sporą popularnością cieszą się artykuły sponsorowane, które są świetnym sposobem na subtelną reklamę i jednoczesne budowanie zaufania do marki.

Spis treści:

Wartościowa treść to podstawa

W świecie marketingu online zawartość strony ma kluczowe znaczenie. Ważną rolę odgrywają tutaj wyszukiwarki internetowe – to w końcu za ich pośrednictwem spora część użytkowników znajduje interesujące ich oferty. Należy zatem zadbać, by treść była przygotowana w taki sposób, by algorytmy mogły poprawnie indeksować stronę i zapewnić jej wysoką pozycję na liście wyników po wyszukaniu odpowiednich słów kluczowych.

Jednocześnie ogromne znaczenie ma wartość, jaką dana strona przekazuje użytkownikowi. W tym przypadku chodzi zarówno o łatwość odszukania przydatnych informacji, jak i ich rzetelność. Artykuły sponsorowane często mają charakter ekspercki – z tego względu są niezwykle skuteczne przy promocji marki i zwiększaniu zaufania do firmy. To również sposób na pozyskanie nowych wizyt na stronie, które mogą zakończyć się zakupieniem produktów czy zamówieniem usług – artykuły sponsorowane mogą być korzystne zarówno dla reklamodawców, jak i stron publikujących tego typu treści. W tekst można także w naturalny i efektywny sposób wpleść odnośniki do reklamowanej oferty.

Sprawdź: Co to jest content marketing?

Gdzie warto publikować artykuły sponsorowane?

Miejsce publikacji artykułu sponsorowanego jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na jego skuteczność. Warto zadbać, by treść artykułu pokrywała się z tematyką strony, na której będzie umieszczony – to zwiększy szanse na dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Należy przede wszystkim zastanowić się, czy profil przykładowego klienta pokrywa się z profilem typowego czytelnika danej strony. Portale branżowe są bardzo dobrym wyborem – witryna traktująca o aranżacji wnętrz będzie idealnym miejscem na reklamę materacy, urządzeń AGD czy chociażby środków do czyszczenia drewna.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Teksty sponsorowane na portalach ogólnotematycznych

Kolejnym miejscem, które zapewni możliwość skutecznej reklamy, może być portal ogólnotematyczny. Serwisy tego typu skupiają ogromną ilość treści dostarczanej przez specjalistów z różnych dziedzin. Znaczącą przewagą portalu ogólnotematycznego nad branżowym jest jego uniwersalność – umieszczając artykuł sponsorowany na takiej stronie, możemy znacząco zwiększyć target i dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Efekty takich działań będą w mniejszym stopniu skupione na konkretnej grupie, wobec czego są odpowiednim wyborem zwłaszcza dla firm oferujących różnorodne produkty lub usługi. To także atrakcyjna propozycja w przypadku reklamy towarów znajdujących stosunkowo szerokie zastosowanie w różnych scenariuszach. Wybierając odpowiedni portal ogólnotematyczny na artykuł sponsorowany, warto postawić na sprawdzone serwisy, które cieszą się zaufaniem użytkowników.

Sprawdź: Dobry tekst marketingowy, czyli jaki?

Artykuły sponsorowane – skuteczny marketing online

Przekaz w sferze online ma ogromną moc, a możliwość publikacji na różnego rodzaju portalach pozwala dotrzeć do określonej grupy i zainteresować odbiorców swoją ofertą. Reklama w internecie jest dzięki temu jedną z najskuteczniejszych metod promowania marki i zdobywania nowych klientów – to aspekt, którego nie można pominąć w strategii marketingowej firmy. Artykuły sponsorowane pozwalają skutecznie zwiększyć świadomość na temat danego produktu lub usługi, a ich specyfika sprawia, że mają wiele zalet z perspektywy reklamodawców.

Profesjonalnie przygotowany artykuł sponsorowany powinien przypominać wpis blogowy napisany w ciekawy, atrakcyjny dla czytelników sposób. Ponadto niezbędne jest przekazanie sporej dawki merytorycznej wiedzy.

W kwestii pozycjonowania należy pamiętać przede wszystkim o odpowiednim linkowaniu. Artykuł sponsorowany to wartościowa treść, która stanowi idealną przestrzeń do umieszczania odnośników do innych obszarów strony. Odpowiednio przygotowana zawartość może być także chętnie linkowana przez inne portale – to czynnik, który będzie mieć spory wpływ na pozycję strony.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: domup.pl, tiptors.pl, adverther.pl, hobbyhood.pl.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Patrycja dodany 9 czerwca 2022 o godz. 12:43

    Chciałam zapytać o to, jak się ma publikacja wpisów sponsorowanych na portalu branżowym do samego pozycjonowania tego portalu. Posiadam portal o tematyce okołozdrowotnej – publikuję tam głownie materiały prasowe albo po prostu płatne wpisy sponsorowane. Portal ten nie ma jednak dużego ruchu. Chciałabym poprawić jego widoczność w sieci, na przykład publikując unikalne treści (1 obszerny artykuł w tygodniu) oraz poprzez linkowanie zewnętrzne portalu (katalogi, szeptanki itp). Poza tym chciałabym zachować tę opcję publikacji płatnych. Zastanawiam się, czy przyniesie to rezultat, czy Google jednak nie będzie postrzegał mojego portalu jako spam, bo będzie miał linki wychodzące do innych stron, i mimo podjętych działań będzie obniżał jego widoczność. Czy mogą Państwo coś na ten temat powiedzieć?

    • Grupa iCEA dodany 10 czerwca 2022 o godz. 13:28

      Dziękujemy za komentarz! Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz lub czat. Nasi analitycy SEO odpowiedzą na wszelkie pytania 🙂

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Kluczowe wskaźniki internetowe – wszystko, co warto o nich wiedzieć
Kluczowe wskaźniki internetowe – wszystko, co warto o nich wiedzieć
Kluczowe wskaźniki internetowe odgrywają istotną rolę podczas pozycjonowania witryny. W tym artykule znajdziesz najlepsze sposoby na ich optymalizację!
Jak pozbyć się niechcianych linków ze strony?
Jak pozbyć się niechcianych linków ze strony?
Niechciane linki zwrotne na stronie internetowej mogą być przyczyną wielu problemów z jej pozycjonowaniem. Warto więc wiedzieć, jak się ich pozbyć!
Jak zmieniło się pozycjonowanie stron na przestrzeni lat?
Jak zmieniło się pozycjonowanie stron na przestrzeni lat?
SEO wciąż ewoluuje. Jak bardzo zmieniło się na przestrzeni lat? Przedstawiamy największe różnice i jednocześnie wyzwania stojące przed specjalistami!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę