Wpływ content marketingu na SEO

Wpływ content marketingu na SEO

Negative Space/pexels.com

Algorytmy wyszukiwarek zwracają coraz większą uwagę na jakość treści – z tego względu content marketing stał się w ostatnich latach kluczowym komponentem SEO. Przydatna, wartościowa zawartość to świetny sposób, by zarówno poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, jak i zwiększyć zaufanie odbiorców.

Czym jest content marketing?

Content marketing, czyli marketing treści, to strategia oparta na publikowaniu wartościowych treści, które mają pomóc w zbudowaniu i utrzymaniu stałej grupy odbiorców przy jednoczesnym – zazwyczaj dość subtelnym – promowaniu swojej oferty. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy, która skupia się niemal wyłącznie na przekazaniu informacji o produktach czy usługach, tutaj podstawą jest zbudowanie więzi z potencjalnymi klientami. Internet umożliwia skorzystanie z licznych kanałów content marketingu – jedną z najpopularniejszych metod jest przygotowywanie artykułów na różnego rodzaju strony, blogi czy fora. Nie są to jednak wyłącznie teksty; marketing treści obejmuje również m.in. infografiki czy podcasty.

SEO i pozycjonowanie – co to jest?

SEO to natomiast skrót, który rozwija się jako Search Engine Optimization – optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jest to ogół działań, które mają doprowadzić do poprawy pozycji witryny na liście wyników wyszukiwania po wprowadzeniu konkretnych fraz. Efektywne przeprowadzenie kampanii SEO bezpośrednio przekłada się na zwiększenie liczby wizyt na stronie. Podstawą jest tutaj dostosowanie zawartości witryny do słów kluczowych, jednak nie możemy zapomnieć także o jakości treści, zabezpieczeniach czy odpowiedniej strukturze strony.


Źródło: Negative Space/pexels.com

Pozycjonowanie jest terminem bardzo zbliżonym do SEO – często nawet stosuje się je zamiennie. Według niektórych definicji SEO dotyczy jedynie działań na stronie, z kolei pozycjonowanie obejmuje zarówno optymalizację witryny, jak i czynności wykonywane poza nią – na przykład pozyskiwanie linków zewnętrznych czy promocję w sieciach społecznościowych.

Content marketing i SEO – połączenie, dzięki któremu osiągniesz sukces

W przypadku promowania oferty firmy w sieci każdy element strony ma znaczenie. Musimy zadbać zarówno o ogólną sprawność witryny, jak i o jakość jej zawartości. Do tego dochodzi także UX, czyli ogół doświadczeń użytkownika. Choć nie jest to czynnik bezpośrednio oceniany przez algorytmy wyszukiwarek, może zadecydować o tym, czy nasi odbiorcy będą chcieli skorzystać z oferty firmy. Podstawą skutecznej strategii pozycjonowania zawsze jednak pozostaje treść. Publikując wartościowe, dobrze napisane teksty, które dostarczają użytkownikom odpowiednich informacji, możemy zwiększyć zaufanie do strony, co nie tylko pozwoli nam poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania, lecz także ułatwi zdobywanie linków z innych witryn.

Jakie treści warto publikować?

Samo nasycenie tekstu słowami kluczowymi nie jest już wystarczające, aby osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Obecnie liczy się również rodzaj treści – przygotowując kampanię content marketingu, warto zastanowić się przede wszystkim nad potrzebami naszych odbiorców. Jeśli prowadzimy sklep online, dobrym wyborem mogą okazać się na przykład recenzje dostępnych produktów, zwłaszcza napisane przez autorów, którzy cieszą się pewną renomą w danej branży. Treści eksperckie umożliwiają znaczne zwiększenie zaufania do strony, jednocześnie dając możliwość odniesienia się do oferty w tekście.

Wywiady i poradniki również można połączyć z promocją marki oraz oferowanych przez nas usług lub produktów. Do tego dochodzą także zwykłe teksty blogowe i opisy elementów oferty. Teksty publikowane w ramach strategii content marketingu to często artykuły sponsorowane – są to treści umieszczane na innych stronach (zazwyczaj związanych z daną branżą) za pewną opłatą.

Niezależnie od tego, na jaki rodzaj treści postawimy, musimy pamiętać przede wszystkim o poprawności i naturalnym stylu, jak również przejrzystości i atrakcyjnej prezentacji. Aby teksty były czytelne i łatwe w odbiorze, należy odpowiednio stosować nagłówki, listy i inne elementy wzbogacające treść. Kluczową kwestią jest także unikalność – powielanie zawartości z innych stron znacznie osłabi ocenę naszej witryny. W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: rockethome.pl, industrialy.pl, onluxury.pl, supertechnology.pl.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    B2B vs. B2C – który model sprzedaży wybrać?

    B2B vs. B2C – który model sprzedaży wybrać?

    B2B czy B2C – oto jest pytanie! Prowadzisz firmę i zastanawiasz się nad modelami sprzedaży? Dowiedz się, który wybrać, aby zaplanować strategię sprzedaży!
    Czym jest linkowanie wewnętrzne? Jak wpływa ono na pozycjonowanie danej strony internetowej?

    Czym jest linkowanie wewnętrzne? Jak wpływa ono na pozycjonowanie danej strony internetowej?

    Co to jest link, anchor i atrybut odnośnika? Jak zrobić linkowanie wewnętrzne, by cieszyć się najlepszymi efektami, a czego należy unikać?
    Czym jest konwersja? Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

    Czym jest konwersja? Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

    Efektywna sprzedaż ma kluczowe znaczenie dla sklepów internetowych. Jakie działania należy wdrożyć, aby móc uzyskać najlepsze możliwe wyniki konwersji?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.