Wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania to nierzadko klucz do sukcesu witryny i marzenie wszystkich właścicieli stron, ponieważ strony znajdująca się na szczycie SERP zbierają ponad 60% wszystkich kliknięć w wyszukiwarce, co ma bardzo pozytywny wpływ na osiągane przez nie wyniki. Jednak dlaczego ruch generowany na stronie internetowej wpływa na jej pozycję w rankingu SERP? Wszystkiego dowiesz się poniżej.
Miliony stron internetowych codziennie walczą ze sobą, aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli aktualne dane o ruchu na Twojej stronie są zaniżone, możesz się zastanawiać, czy nie zmniejsza to Twoich szans na awans w rankingu. Musisz zatem wiedzieć, że ruch jest jednym z czynników, które wpływają na to, na jakiej pozycji Twoja strona pojawi się w wynikach wyszukiwania. Im bardziej popularna jest witryna, tym wyższa będzie jej pozycja w Google. Nie będziesz jednak w stanie wygenerować żadnego potencjalnego ruchu dla swojej firmy, jeżeli nie staniesz się widoczny dla użytkowników w wyszukiwarce.
Google świadomie umieszcza na wysokich pozycjach popularne witryny, ponieważ chce oferować swoim odbiorcom jak najlepsze wyniki wyszukiwania. Dlatego, jeśli Twoja witryna generuje duży ruch, to znak, że prawdopodobnie utrzyma się ona na wysokiej pozycji w rankingu SERP. Aby jednak zwiększyć ruch na swoich stronach, należy podjąć odpowiednie kroki, a przede wszystkim wiedzieć, co wpływa na to zjawisko.
Kiedy tworzysz treści na swoją stronę, musisz pamiętać o czytelności przekazu. W przypadku gdy o to nie zadbasz, odbiorcy Cię nie zrozumieją. Jeśli chcesz, aby użytkownicy odwiedzali Twoją witrynę i spędzali na niej czas, powinieneś tworzyć jasne i klarowne komunikaty. Nie próbuj brzmieć jak lekarz czy prawnik. Bądź sobą! Twoje treści powinny być napisane w taki sposób, aby większość odbiorców mogło łatwo zrozumieć, o czym mówisz i co chcesz im przekazać.
Obrazy to świetne urozmaicenie przekazu, jednak musisz upewnić się, że są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO. Chodzi o takie czynniki, jak format pliku i rozmiar, ponieważ duże obrazy mogą wydłużyć czas ładowania strony, a to zaszkodzi Twojej pozycji w rankingu SERP. Warto również strategicznie umieścić słowa kluczowe w tytule obrazu oraz jego opisie, dzięki czemu algorytm wyszukiwarki będzie w stanie poprawnie je zaindeksować.
Aby zwiększyć ruch na stronie i jej popularność w wyszukiwarce, musisz dać odwiedzającym powód, dla którego będą chcieli do niej wrócić. Treść w Twojej witrynie musi być aktualna, przydatna i trafna. Chodzi o zaangażowanie czytelników poprzez wartościowe wpisy. Możesz tworzyć różnego rodzaju poradniki czy sposoby użytkowania konkretnych produktów. To wszystko pozwoli zaangażować odbiorców i wpłynie pozytywnie na ruch w Twojej witrynie oraz czas przebywania użytkowników na stronie, który jest równie ważny dla rankingu SERP. Jeśli treść w Twojej witrynie zawiera ważne informacje, a przy tym jest angażująca, to z pewnością pozwoli zatrzymać odwiedzających na dłużej.
Zbyt wolno ładująca się strona internetowa negatywnie wpływa na wrażenia użytkowników, przez co Twoja pozycja rankingowa spada. Jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, to użytkownik od razu ją opuszcza i przechodzi do konkurencji. Ostatecznie zabija to ruch w Twojej witrynie.
Jeśli strona ładuje się szybko, to odbiorcy będą do niej wracać. Algorytm Google zwróci uwagę na popularność witryny i znajdzie dla niej odpowiednią pozycję w rankingu wyszukiwarki. Dlatego bardzo ważne jest zoptymalizowanie zarówno czasu odpowiedzi serwera, jak i szybkości strony.
Infografiki mogą mieć pozytywny wpływ na SEO witryny. Przyciągają one uwagę użytkowników i sprawiają, że chcą oni dłużej pozostać na stronie. Dlatego warto skupić się na świetnym designie i zawartości obrazu. Większość ludzi podczas tworzenia infografik ma tendencję do pomijania treści, w wyniku czego nie cieszą się one zainteresowaniem odbiorców. Postaraj się, aby nie tylko były one kolorowe i eleganckie, ale także przekazywały wszystkie niezbędne informacje.
Słowa kluczowe odgrywają najważniejszą rolę w pozycjonowaniu. To dzięki nim użytkownicy mogą znaleźć Twoją stronę w wynikach wyszukiwania. Stosowane frazy powinny naturalnie pasować do zdań. Warto umieszczać je w tagach nagłówka, a nawet w podpisach obrazów. Powinieneś zastosować również długie słowa kluczowe, które są bardziej precyzyjne niż krótsze.
Pamiętaj, że poprawa Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania nie nastąpi natychmiast. Potrzeba wielu miesięcy pracy i poświęconego czasu, aby osiągnąć sukces. Aby stać się widocznym w wyszukiwarce, musisz stworzyć odpowiednią strategię, która pozwoli Ci znaleźć się na szczycie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.