DARMOWY AUDYT SEO

Wpływ ruchu w witrynie na pozycję w rankingu SERP

Wpływ ruchu w witrynie na pozycję w rankingu SERP

Kari Shea/unsplash.com

Wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania to nierzadko klucz do sukcesu witryny i marzenie wszystkich właścicieli stron, ponieważ strony znajdująca się na szczycie SERP zbierają ponad 60% wszystkich kliknięć w wyszukiwarce, co ma bardzo pozytywny wpływ na osiągane przez nie wyniki. Jednak dlaczego ruch generowany na stronie internetowej wpływa na jej pozycję w rankingu SERP? Wszystkiego dowiesz się poniżej.

Jak ruch wpływa na SEO strony?

Miliony stron internetowych codziennie walczą ze sobą, aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli aktualne dane o ruchu na Twojej stronie są zaniżone, możesz się zastanawiać, czy nie zmniejsza to Twoich szans na awans w rankingu. Musisz zatem wiedzieć, że ruch jest jednym z czynników, które wpływają na to, na jakiej pozycji Twoja strona pojawi się w wynikach wyszukiwania. Im bardziej popularna jest witryna, tym wyższa będzie jej pozycja w Google. Nie będziesz jednak w stanie wygenerować żadnego potencjalnego ruchu dla swojej firmy, jeżeli nie staniesz się widoczny dla użytkowników w wyszukiwarce.

Google świadomie umieszcza na wysokich pozycjach popularne witryny, ponieważ chce oferować swoim odbiorcom jak najlepsze wyniki wyszukiwania. Dlatego, jeśli Twoja witryna generuje duży ruch, to znak, że prawdopodobnie utrzyma się ona na wysokiej pozycji w rankingu SERP. Aby jednak zwiększyć ruch na swoich stronach, należy podjąć odpowiednie kroki, a przede wszystkim wiedzieć, co wpływa na to zjawisko.

Sprawdź: Jak pozycje w wynikach wyszukiwania wpływają na ilość kliknięć?

Kilka sposobów na zwiększenie ruchu na stronie internetowej

  1. Upewnij się, że Twoja strona jest czytelna
  2. Kiedy tworzysz treści na swoją stronę, musisz pamiętać o czytelności przekazu. W przypadku gdy o to nie zadbasz, odbiorcy Cię nie zrozumieją. Jeśli chcesz, aby użytkownicy odwiedzali Twoją witrynę i spędzali na niej czas, powinieneś tworzyć jasne i klarowne komunikaty. Nie próbuj brzmieć jak lekarz czy prawnik. Bądź sobą! Twoje treści powinny być napisane w taki sposób, aby większość odbiorców mogło łatwo zrozumieć, o czym mówisz i co chcesz im przekazać.

  3. Zoptymalizuj obrazy w witrynie
  4. Obrazy to świetne urozmaicenie przekazu, jednak musisz upewnić się, że są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO. Chodzi o takie czynniki, jak format pliku i rozmiar, ponieważ duże obrazy mogą wydłużyć czas ładowania strony, a to zaszkodzi Twojej pozycji w rankingu SERP. Warto również strategicznie umieścić słowa kluczowe w tytule obrazu oraz jego opisie, dzięki czemu algorytm wyszukiwarki będzie w stanie poprawnie je zaindeksować.

  5. Twórz treści charakteryzujące się wysoką jakością
  6. Aby zwiększyć ruch na stronie i jej popularność w wyszukiwarce, musisz dać odwiedzającym powód, dla którego będą chcieli do niej wrócić. Treść w Twojej witrynie musi być aktualna, przydatna i trafna. Chodzi o zaangażowanie czytelników poprzez wartościowe wpisy. Możesz tworzyć różnego rodzaju poradniki czy sposoby użytkowania konkretnych produktów. To wszystko pozwoli zaangażować odbiorców i wpłynie pozytywnie na ruch w Twojej witrynie oraz czas przebywania użytkowników na stronie, który jest równie ważny dla rankingu SERP. Jeśli treść w Twojej witrynie zawiera ważne informacje, a przy tym jest angażująca, to z pewnością pozwoli zatrzymać odwiedzających na dłużej.

  7. Popraw szybkość ładowania witryny
  8. Zbyt wolno ładująca się strona internetowa negatywnie wpływa na wrażenia użytkowników, przez co Twoja pozycja rankingowa spada. Jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, to użytkownik od razu ją opuszcza i przechodzi do konkurencji. Ostatecznie zabija to ruch w Twojej witrynie.

    Jeśli strona ładuje się szybko, to odbiorcy będą do niej wracać. Algorytm Google zwróci uwagę na popularność witryny i znajdzie dla niej odpowiednią pozycję w rankingu wyszukiwarki. Dlatego bardzo ważne jest zoptymalizowanie zarówno czasu odpowiedzi serwera, jak i szybkości strony.

  9. Wykorzystaj infografiki
  10. Infografiki mogą mieć pozytywny wpływ na SEO witryny. Przyciągają one uwagę użytkowników i sprawiają, że chcą oni dłużej pozostać na stronie. Dlatego warto skupić się na świetnym designie i zawartości obrazu. Większość ludzi podczas tworzenia infografik ma tendencję do pomijania treści, w wyniku czego nie cieszą się one zainteresowaniem odbiorców. Postaraj się, aby nie tylko były one kolorowe i eleganckie, ale także przekazywały wszystkie niezbędne informacje.

    Źródło: GabrielBeaudry/unsplash.com

  11. Stosuj odpowiednie słowa kluczowe
  12. Słowa kluczowe odgrywają najważniejszą rolę w pozycjonowaniu. To dzięki nim użytkownicy mogą znaleźć Twoją stronę w wynikach wyszukiwania. Stosowane frazy powinny naturalnie pasować do zdań. Warto umieszczać je w tagach nagłówka, a nawet w podpisach obrazów. Powinieneś zastosować również długie słowa kluczowe, które są bardziej precyzyjne niż krótsze.

Podsumowanie

Pamiętaj, że poprawa Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania nie nastąpi natychmiast. Potrzeba wielu miesięcy pracy i poświęconego czasu, aby osiągnąć sukces. Aby stać się widocznym w wyszukiwarce, musisz stworzyć odpowiednią strategię, która pozwoli Ci znaleźć się na szczycie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Optymalizacja lokalnej strony docelowej – 10 skutecznych porad
    Optymalizacja lokalnej strony docelowej – 10 skutecznych porad
    Twoja lokalna strona docelowa nie generuje satysfakcjonujących wyników? Ruch w witrynie stale spada? Podpowiemy Ci, jak to naprawić! Czytaj dalej.
    Jak nagłówek wpływa na wyszukiwanie? Tag H1 jako narzędzie w pozycjonowaniu
    Jak nagłówek wpływa na wyszukiwanie? Tag H1 jako narzędzie w pozycjonowaniu
    Prowadzisz firmową stronę internetową i zadbałeś o wszystko, a mimo to nie dostrzegasz zwiększonego ruchu? Odkryj rolę tagu H1 i moc nagłówków, aby pomóc wyszukiwarce.
    Intencja wyszukiwania – dlaczego jest tak ważna?
    Intencja wyszukiwania – dlaczego jest tak ważna?
    Czy wiesz, czym jest intencja wyszukiwania? A może chcesz wiedzieć, jak wziąć ją pod uwagę podczas optymalizacji strony? Koniecznie przeczytaj!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę