Jeśli jesteś właścicielem biznesu online i analizujesz efektywność swoich kampanii marketingowych, z pewnością wiesz, jak ważną rolę w tym obszarze odgrywają doświadczenia użytkowników. Zastosowanie przydatnych funkcji i rozwiązań ma kluczowe znaczenie w zwiększaniu konwersji i budowaniu relacji z potencjalnymi klientami. Czy wiesz jednak, jak UX wpływa na zachowania użytkowników? Sprawdź, jakie techniki zastosować, aby poprawić swoje wyniki!
UX (User Experience) to wszelkie doświadczenia użytkowników, jakie towarzyszą im podczas przeglądania Twojej strony internetowej, aplikacji mobilnej czy sklepu online. Mają kluczowe znaczenie dla wyników Twojego biznesu, gdyż zadowoleni odbiorcy znacznie częściej zdecydują się na konwersję i ponowne odwiedziny sklepu.
Jeszcze kilka lat temu doświadczenia użytkowników odgrywały drugorzędną rolę w procesie projektowania stron internetowych. Najważniejsze było bowiem dostosowanie produktów do wytycznych wyszukiwarek, tak aby wysoko pozycjonowały się w wynikach wyszukiwania. Dziś sprawa wygląda nieco inaczej. Z pewnością zauważyłeś, że większość kampanii koncentruje się na przekazaniu konsumentom dodatkowych wartości. O ile dobra widoczność w Google wciąż jest ważna, o tyle szczególny nacisk powinieneś położyć na optymalizację pod kątem UX. Dzięki temu zwiększysz zaufanie do swojej marki, skłonisz klientów do nawiązania z nią długotrwałej relacji oraz zachęcisz ich do ponownego skorzystania z oferowanych usług.
Jak już wspomniałam, znaczenie UX w zakresie marketingu internetowego nieustannie wzrasta. Klientocentryzm na stałe zagościł we współczesnych strategiach marketingowych. Jeśli chcesz dorównać najpopularniejszym sklepom internetowym na świecie, już dziś zacznij przygodę z optymalizacją pod kątem UX. Dlaczego jest to tak ważne? Czy samo SEO nie wystarczy, aby wybić się na rynku i zdobyć nowych klientów?
Prawda jest taka, że jeśli nie skoncentrujesz się na potrzebach docelowych odbiorców, możesz zapomnieć o spektakularnych wynikach. Wyszukiwarki coraz większą wagę przykładają do użyteczności stron internetowych. Co więcej, konkurencyjność rynku nieustannie wzrasta, a klienci oczekują od produktów więcej, niż kiedykolwiek wcześniej. Aby nie zostać w tyle, musisz sprostać tym wymaganiom, tworząc użyteczny projekt swojej witryny.
Tym, co zdecydowanie najbardziej zachęci Cię do działań związanych z optymalizacją strony pod kątem UX, są korzyści, jakie możesz uzyskać. Oto kilka najważniejszych zalet, które poprawią wydajność Twojego e-commerce:
User Experience dotyczy bardzo szeroko rozumianego obszaru e-commerce. O doświadczenia użytkowników musisz zadbać od momentu nawiązania z nimi kontaktu, przez korzystanie ze strony internetowej, aż po finalizację transakcji. Można wyróżnić kilka najważniejszych elementów składających się na UX Twojego serwisu.
Podczas gdy klient w sklepie stacjonarnym może dotknąć dany produkt, obejrzeć go z każdej strony, a nawet wypróbować, odbiorca w e-commerce ma do dyspozycji wyłącznie jego zdjęcie i opis. Aby maksymalnie zaangażować użytkownika i wyróżnić się na tle konkurencji, musisz zrobić dobre pierwsze wrażenie i wydłużyć czas sesji. Oto kilka kluczowych wskazówek, dzięki którym bez problemów poradzisz sobie z tym zadaniem.
hm.com – przykład menu
Jeśli od jakiegoś czasu działasz w Internecie, wiesz, jak ważna jest jakość prezentowanych użytkownikom treści. Jeżeli Twój content będzie wiarygodny, angażujący, ciekawy i oryginalny, osiągniesz sukces. Jeśli nie, droga na szczyt będzie nieco trudniejsza. Tworząc wysokiej jakości treści, wyróżnisz się na tle konkurencyjnych marek oraz skłonisz odbiorców do konwersji. Przygotowałam dla Ciebie kilka przydatnych wskazówek, dzięki którym proces ten będzie znacznie łatwiejszy.
Pamiętaj, że celem optymalizacji treści jest nie tylko zdobycie widoczności w wynikach wyszukiwania Google, ale też skłonienie odbiorców do konwersji i zachęcenie ich do nawiązania długotrwałej relacji z Twoją marką.
resibo.pl – przykład grafiki na stronie
Jeśli prowadzisz e-commerce, optymalizacja ścieżki zakupowej powinna być Twoim priorytetem. Aby poprawić UX i zwiększyć sprzedaż, musisz zadbać o komfort klienta od jego wejścia na stronę, aż po finalizację zamówienia. Doskonałą praktyką jest maksymalne skrócenie listy zadań, jakie musi wykonać użytkownik, aby kupić interesujący go produkt. Jeśli chcesz zadbać o doświadczenia odbiorców, skorzystaj z poniższych wskazówek i stwórz optymalną ścieżkę zakupową.
mediaexpert.pl – przykład cross sellingu
Jeżeli masz już doświadczenie w zakresie marketingu internetowego, pewnie wiesz, że wdrożenie rozwiązań w kontekście optymalizacji UX nie wystarczy, aby kompleksowo zadbać o wydajność biznesu online. Aby w pełni poprawić komfort użytkowania witryny, musisz na bieżąco śledzić efektywność podejmowanych działań, likwidować wszelkie błędy i wdrażać praktyki, które zaspokoją aktualne potrzeby docelowych odbiorców.
W swojej strategii koniecznie umieść regularny audyt UX. Poprawnie przeprowadzona analiza użyteczności pozwoli Ci ocenić, czy realizowana strategia spełnia oczekiwania konsumentów i jak wpływa na ich zachowania. Na podstawie wyciągniętych wniosków będziesz w stanie usprawnić projekt sklepu, wyeliminować ewentualne błędy oraz zoptymalizować ścieżkę zakupową. W ten sposób zdobędziesz zaufanie docelowych odbiorców, a wydajność Twojego biznesu znacznie wzrośnie.
Zaprojektowanie użytecznej strony internetowej to nie lada wyzwanie. Jeśli chcesz poprawić swoje wyniki, musisz na bieżąco śledzić preferencje i oczekiwania docelowych odbiorców oraz optymalizować pod ich kątem strukturę swojego serwisu. W ten sposób zadbasz o lojalność konsumentów oraz zbudujesz z nimi długotrwałe relacje, które zaprocentują w przyszłości. Optymalizacja UX korzystnie wpływa ponadto na pozycjonowanie Twojej strony w Google. Zadbaj więc o doświadczenia klientów i popraw User Experience swojej witryny, a Twój autorytet w branży z pewnością wzrośnie.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.