Wpływ wyszukiwania głosowego na SEO

Wpływ wyszukiwania głosowego na SEO

Andrea Piacquadio/pexels.com

Programiści wciąż prześcigają się w stosowaniu najnowszych technologii w asystentach głosowych, takich jak Siri czy Asystent Google. Ponadto najnowszy raport mówi, że inteligentne głośniki są już w 25% amerykańskich domów, podczas gdy inne kraje również idą w tym kierunki. SEO ma więc poważne zadanie, jakim jest dostosowanie metod optymalizacyjnych do wyszukiwania głosowego. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, lecz osiągać jak najlepsze efekty, zadbaj o to, aby wyszukiwarki uznały Twoje treści za najtrafniejsze wyniki głosowych wyszukiwań. Musisz podążać za aktualnymi trendami, a takim jest obecnie bezdotykowe poszukiwanie odpowiedzi w internecie.

Czym jest wyszukiwanie głosowe?

Ogólnie rzecz biorąc, wyszukiwanie głosowe to możliwość rozmowy z urządzeniem i uzyskania odpowiedzi. Zapytaj Alexę, jaka jest pogoda, a ona poda Ci aktualną temperaturę i prognozę dla miejsca, w którym się znajdujesz. Poproś Google o wiadomości, a odczyta Ci najnowsze nagłówki. Poproś Siri, aby dała Ci przepis na pizzę, ona to zrobi. Niezwykłe, prawda?

Obecnie szacuje się, że aż 50% wyszukiwań odbywa się za pomocą głosu.

Ludzie mówią około cztery razy szybciej, niż są w stanie pisać. Tak więc, z jednej strony wyszukiwanie głosowe zaspokaja naszą potrzebę szybkiego uzyskania informacji, a z drugiej, znacznie ułatwia cały ten proces, gdyż jest bardzo naturalne. Jeśli o coś prosisz, praktycznie zawsze wypowiadasz to na głos, a nie gdzieś zapisujesz. Ponadto, ludzie coraz częściej okazują się być leniwi, a wyszukiwanie głosowe jest niezwykle kompatybilne z tą cechą.

Wyszukiwać głosem możesz w wielu sytuacjach:

  • w samochodzie, za pomocą wbudowanej funkcji lub za pośrednictwem systemu takiego jak Apple Carplay czy Android Auto.
  • w domu, za pomocą Amazon Echo, Google Home lub Apple HomePod. W Chinach korzystają z Ling Long Ding Dong (tak, ktoś naprawdę tak to nazwał)

Wyszukiwanie głosowe znacznie zmienia sposób dostarczania wyników użytkownikom. Zadajesz pytanie i natychmiast otrzymujesz odpowiedzi w tym jeden czytany przez asystenta wynik. Przeciwieństwem jest tradycyjny sposób pisemnego wyszukiwania, podczas którego Twoim oczom ukazuje się lista odpowiedzi i sam musisz wybrać tę, która według Ciebie będzie najtrafniej wyjaśnia Twój problem.

Musisz więc zadbać o jakość swoich treści, jeśli chcesz, aby Twoja strona była odpowiedzią na pytania użytkowników. Zdobycie zaufania to najlepsze co możesz zrobić. Wówczas, to właśnie Twoje wpisy będą czytane jako najtrafniejszy wynik. Nie myśl jednak, że po osiągnięciu tego celu, już zawsze będziesz na pierwszej pozycji rankingu. Wyszukiwarki nieustannie sprawdzają jakość i wiarygodność treści, aby znaleźć te, które rzeczywiście zaspokoją potrzeby użytkowników.

Sprawdź: Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwania głosowego

Nowy język optymalizacji

Konsumenci nieustannie uczą się, jak zadawać pytania, aby uzyskać konkretne odpowiedzi, co jest bardzo naturalnym rozszerzeniem ich obecnych zachowań. Dodatkowo wyjaśnia gwałtowny wzrost liczby wyszukiwań głosowych. Google i Amazon często wysyłają maile do swoich użytkowników z pomysłami dotyczącymi tego, co jeszcze mogą wypróbować.

Z pewnością zauważyłeś, że ludzie wpisują pytania w inny sposób, niż wypowiadają je na gos. Dzieje się tak za sprawą tego, że jesteśmy w stanie mówić szybciej, niż pisać, ale też dlatego, gdyż znacznie mniej kontrolujemy wypowiadane słowa, niż te zapisywane. Wyszukiwanie głosowe jest więc dużo bardziej naturalne.

SEO musi więc podążać za zachowaniami użytkowników i dokładnie określać, jakie pytania będą zadawane najczęściej. Chodzi o to, że słowa kluczowe nie są już najważniejsze. Podczas wpisywania polecenia w wyszukiwarce z pewnością użyjesz sformułowania “najlepsza pizza Olsztyn Starówka”. Jeśli natomiast będziesz korzystał z wyszukiwania głosowego, zapytasz “Jaka jest najlepsza pizza w Olsztynie na Starówce”.

Zauważasz różnicę? Wiesz już na pewno, jak ważna jest optymalizacja treści pod kątem wyszukiwania głosowego. To zupełnie inny rodzaj pytań, do których Twoje treści powinny być jak najbardziej dostosowane. Zadbaj więc bardziej o szczegółowe opisy niż pojedyncze słowa kluczowe, gdyż to właśnie dłuższe formy dominują w tym sposobie poszukiwania odpowiedzi. Myśl jak klient. Zwróć uwagę na to, jak sam wyszukujesz informacje w internecie i zadaj sobie pytanie: jakiej odpowiedzi oczekuję?

Podsumowanie

Wyszukiwanie głosowe to stale rozwijający się system. Każdy twórca musi więc zadbać o nieustanne aktualizowanie treści i uzupełnianie swojej wiedzy na temat najnowszych technologii. Z pewnością nie chcesz zostać w tyle, więc regularnie sprawdzaj wymienione wyżej kwestie.

Źródło: Gustavo Fring/pexels.com

Weź też pod uwagę, że ten rodzaj wyszukiwania związany jest wciąż z wieloma błędami, próbami i eksperymentami. Ważna jest również równowaga między tradycyjnymi a nowoczesnymi formami. Jeśli obawiasz się, że nie sprostasz tym wyzwaniom, najbezpieczniejszą opcją będzie tradycyjna optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek, która z pewnością nie zaszkodzi Twoje pozycji na liście wyników wyszukiwania głosowego. Próbuj więc różnych metod, monitoruj ich skuteczność i wybierz tę, która sprawdza się u Ciebie najlepiej.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Infografika wzmacniająca konwersję – jak ją przygotować i dlaczego wspomoże Twoje SEO?

    Infografika wzmacniająca konwersję – jak ją przygotować i dlaczego wspomoże Twoje SEO?

    Infografiki i im podobne elementy wizualne, potrafią działać niczym magnes, przyciągając do treści. Dlaczego by więc nie wykorzystać tego w SEO?
    Jakie cechy ma wysokiej jakości zawartość stron internetowych?

    Jakie cechy ma wysokiej jakości zawartość stron internetowych?

    Czy wiesz, czym jest wysokiej jakości treść? Potrafisz takie stworzyć? W naszym artykule poznasz odpowiedzi na te z pozoru trudne pytania!
    Pozycjonowanie firm sprzątających

    Pozycjonowanie firm sprzątających

    Pozycjonowanie firm sprzątających to nie lada wyzwanie. Warto więc wiedzieć, od czego zacząć i jakie metody wykorzystać, aby proces ten był skuteczny.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę