Wskaźniki efektywności marketingu – jak mierzyć?

Wskaźniki efektywności marketingu – jak mierzyć?

Thirdman/pexels.com

Prawidłowo wyznaczone wskaźniki efektywności marketingu mają bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedażowe przedsiębiorstwa. Ciągłym przeobrażeniom podlegają różne sektory e-marketingu, a konkurencja rośnie w siłę. Aby sprostać wymogom klientów, nie można poprzestać na pobieżnej, jednorazowej ocenie powziętych kroków. W artykule krótko wyjaśniamy znaczenie KPI w sprzedaży oraz metody ich pomiaru. Przeczytaj, jak trafnie zweryfikować skuteczność opracowywanych strategii reklamowych i spraw, aby klient chętnie wracał na Twoją stronę WWW.

Co oznacza skrót KPI?

Czym właściwie jest KPI? Ten anglojęzyczny akronim, stanowiący rozwinięcie Key Performance Indicators, to nic innego, jak kluczowe wskaźniki efektywności. Można je zdefiniować jako mierniki działań powziętych przez daną firmę. Za ich sprawą jesteś w stanie uzyskać informacje dotyczące właściwie wdrażanych praktyk. Co więcej, możesz znaleźć problemy pojawiające się podczas realizowanych kampanii, aby następnie je poprawić. Ponadto, wskaźniki sprzedażowe w sklepach to wartościowy feedback dla zespołu pracowników co do skuteczności realizowanych przez nich obowiązków.

Jak uniknąć nadmiaru informacji i znaleźć rozwiązanie problemu?

W e-marketingu możesz dokonać pomiaru niemal każdego obszaru sprzedaży. Decydując się na zmierzenie określonego segmentu, powinieneś sięgnąć po dopasowane do odpowiednich celów narzędzia analityczne. Pojawia się pewne zagrożenie w postaci chaosu informacyjnego. Powszechne przekonanie: “wszystko, czyli nic” ma swoje przełożenie na gruncie wykorzystywanego KPI w marketingu. Mierząc niemal każdy segment, tracimy cenny czas na podejmowanie zbędnych działań. Dlatego też bardzo ważne jest, aby rozpocząć od sprecyzowania celów oraz tego, co chcemy zmierzyć.

Czym są KPI dla specjalistów w branży e-marketingu?

Istnieje kilka kluczowych wskaźników pomiaru efektywności, które warto rozważyć podczas analizy stron internetowych. Przedstawimy, jakie opcje istnieją w kontekście weryfikacji kluczowych obszarów e-marketingu i co za ich pomocą możesz osiągnąć.

Ruch w witrynie

Użytkownicy pojawiający się na stronie internetowej stanowią bazę potencjalnych klientów. Uzyskanie informacji dotyczących tego, kim są oraz poznanie powodów, dla których odwiedzili Twoją platformę, pomoże ustalić i uporządkować fundamentalne kwestie. Przede wszystkim uzupełnisz wiedzę w zakresie potrzeb i preferencji konsumentów, dzięki czemu będziesz w stanie dotrzeć do swojego targetu. Niezbędne dane są dostępne za pośrednictwem narzędzia, jakim jest Google Analytics.

Fundament KPI, czyli współczynnik konwersji

Zarządzana przez Ciebie witryna internetowa powinna generować nie tylko zintensyfikowany ruch, ale też doprowadzić do finalizacji transakcji zakupowych. Zdarzają się sytuacje, kiedy klienci pojawiają się na stronie, jednak rezygnują z dalszych poczynań. Poprawa konwersji oddziałuje na powiększenie bazy konsumenckiej, co w konsekwencji przekłada się na satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. Należy więc dołożyć wszelkich starań celem zweryfikowania źródła ruchu na stronach docelowych i w głównej domenie. Przydatne okazują się frazy kluczowe oraz efektywność pozycjonowania platformy.

Zwrot z inwestycji (ROI)

Aby określić rentowność realizowanych strategii marketingowych, warto sięgnąć po wykorzystanie wskaźnika ROI (tj. zwrotu z inwestycji). Za jego sprawą otrzymujemy szerszy pogląd na formy i rodzaj przekazu reklamowego, z którego będziemy czerpać najwięcej korzyści.

Jak obliczyć wskaźnik ROI? W zasięgu ręki mamy następujący wzór:

[(Przychód ze sprzedaży – koszt całkowity) podzielony przez inwestycję x 100%].

Skorzystanie z matematycznego wariantu wiąże się z celowością konwersji, jaką jest wzrost sprzedaży. Nie musisz obawiać się strat czy nieprzemyślanych finansowo decyzji. Dzięki obliczeniu ROI jesteś w stanie ocenić, czy wprowadzane zmiany są rzeczywiście opłacalne.

Sprawdź: Rola cen w Google Shopping Ads

Marketing Automation – lepsza alternatywa dla Google Analytics?

Narzędzia Marketing Automation to sprawdzone sposoby w sektorze pozyskiwania szybkich rezultatów wraz z monitoringiem ich efektywności. Dzięki nim możesz dowiedzieć się nieco więcej na temat Twojego targetu i zdobyć informacje dotyczące bazy kontaktów. Co więcej, uzyskujesz wgląd w liczbę sfinalizowanych transakcji oraz masz możliwość segmentacji leadów, co bezpośrednio wpływa na dopasowanie tworzonych treści pod kątem upodobań każdego z nich.

Źródło: cottonbro/pexels.com

CLV i jego rola dla pomiaru KPI

CLV (czyli wskaźnik życiowej wartości klienta) to suma przychodów wygenerowanych przez konsumenta dla przedsiębiorstwa przez cały czas trwania określonej relacji. W największym skrócie to informacja, jakie dochody można uzyskać na zbudowanej więzi z konsumentem. Można doszukać się wielu zastosowań wskaźnika CLV, jednak jednym z kluczowych jest pozyskanie informacji odnośnie do wielkości budżetu przeznaczonego do realizacji konkretnych działań (często w obszarze zintensyfikowania odpowiedniego ruchu czy poprawy wsparcia posprzedażowego).

Jeżeli wciąż zastanawiasz się, KPI co to dla Twojej firmy, to pamiętaj, że bez nich możesz trafić na prawdziwe pole minowe i spotkać szereg problemów dotyczących rentowności realizowanych działań kampanii. Jesteś w stanie zmierzyć aktywność w obszarze e-marketingu, dlatego nie pozwól, aby umknął Ci najmniejszy detal w prowadzeniu strony WWW.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy reklama na Facebooku przynosi zyski?
    Czy reklama na Facebooku przynosi zyski?
    Chcesz dowiedzieć się, co ukrywa przed nami Facebook? Czy wyświetla nam wszystkie potrzebne dane do weryfikacji skuteczności kampanii reklamowej? Sprawdź!
    Co to jest newsletter?
    Co to jest newsletter?
    Masz do dyspozycji bardzo skuteczne narzędzie do zwiększania zysków ze sprzedaży, ale z niego nie korzystasz. Zobacz, jak wygląda skuteczny newsletter.
    Jak ocenić skuteczność kampanii na Facebooku?
    Jak ocenić skuteczność kampanii na Facebooku?
    Facebook ma dużą moc, dlatego prowadząc na nim kampanie reklamowe, warto wiedzieć, jak ocenić ich skuteczność. Przeczytaj nasz artykuł!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę