Jeśli chcesz prawidłowo mierzyć sukces swojej strategii SEO, musisz zacząć śledzić różne wskaźniki. Wtedy będziesz miał dostęp do wszystkich postępów, dzięki czemu będziesz mógł określić, które aspekty Twojej kampanii działają, a które nie.
Aby odnieść sukces w branży, musisz znać kluczowe wskaźniki, którym powinieneś się dokładnie przyjrzeć i określić, które z nich odnoszą się do Twojej firmy, a następnie śledzić z nimi swoje postępy.
Jednak mogą one być czasami nieco mylące, dlatego w tym artykule opiszemy wszystkie wskaźniki SEO, które powinieneś znać!
Średnia długość sesji w witrynie jest średnim czasem, jaki użytkownik spędza na danej stronie internetowej.
Narzędzie Google Analytics pokazuje go jako łączny czas trwania wszystkich wizyt użytkowników w Twojej witrynie w sekundach podzielony przez całkowitą liczbę sesji.
Jeżeli całkowity czas trwania sesji wynosi 10 000 sekund z 200 pojedynczych sesji, to średni czas trwania sesji wynosi 50 sekund.
Śledzenie średniej długości sesji jest ważne, ponieważ czas przebywania użytkownika może być głównym czynnikiem rankingowym Google.
Okazuje się, że im dłużej odbiorcy pozostają w witrynie, tym wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek strona osiąga. W rezultacie wydłużenie pobytu odwiedzających na Twoich stronach może poprawić pozycję witryny w wyszukiwarce.
Współczynnik odrzuceń strony internetowej mierzy, jaka część użytkowników zrezygnowała z przeglądania witryny i wróciła do wyników wyszukiwania.
Jeśli współczynnik odrzuceń jest na niskim poziomie, oznacza to, że Twoja strona okazała się przydatna dla użytkowników i dała im to, czego akurat poszukiwali. Dzięki temu znajdzie się ona na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednak jeśli zauważysz wysoki współczynnik odrzuceń, to oznacza, że odbiorcy szybko opuszczają stronę, ponieważ nie spełniła ona ich potrzeb. Przyczyni się to do spadku w rankingu wyszukiwarek.
Jeżeli chcesz odnieść sukces w SEO, to musisz brać pod uwagę mierzenie organicznego współczynnika odrzuceń, ponieważ wskaźnik ten mówi wyszukiwarkom, jaką wartość niesie Twoja witryna.
Ruch organiczny stanowi liczbę użytkowników, którzy trafiają na stronę bezpośrednio z wyników wyszukiwania, z wyłączeniem osób z płatnych lokalizacji.
Śledzenie ruchu organicznego jest niezbędne podczas każdej strategii SEO, ponieważ ten wskaźnik pokazuje wszystkie organiczne wejścia na stronę, dzięki czemu możesz zobaczyć, czy Twoja kampania SEO działa.
Google Analytics oddziela ruch w witrynie od wyników wyszukiwania i innych kanałów przekierowań, a także informuje, skąd pochodzi obecny ruch organiczny. W ten sposób możesz zbudować obraz najskuteczniejszych kanałów i odkryć największe słabości witryny.
Wskaźniki śledzenia stron na urządzeniach mobilnych mogą również przynieść duże korzyści, ponieważ pokazują, jak radzą sobie mobilne wersje witryny w porównaniu z wersjami komputerowymi. Ten sygnał wyszukiwania Google wykorzystuje do poprawy jakości witryny.
Pamiętaj, że ocena jakości stron mobilnych jest bardzo ważna, jeśli chcesz znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Postaraj się poprawić komfort korzystania z wersji mobilnej strony, a użytkownicy będą wdzięczni.
Pamiętaj, że coraz więcej osób korzysta na co dzień z urządzeń mobilnych, więc tworzenie odpowiednich stron internetowych pod tym kątem musi stać się Twoim priorytetem.
Zawsze warto porównać współczynnik konwersji na urządzeniach mobilnych z innymi urządzeniami. Dzięki temu poznasz, jakie problemy zaistniały u Ciebie i będziesz mógł je szybko rozwiązać.
Szybkość ładowania każdej strony to bardzo ważna część strategii SEO. Pamiętaj, że im szybciej strona się ładuje, tym wyższą pozycję zdobywa ona w wynikach wyszukiwania.
Jednak ustawienie szybkości ładowania witryny jest trudniejsze, niż myślisz. Do tego zadania możesz użyć Google PageSpeeds Insights, aby dowiedzieć się, jak szybko strona się ładuje. To narzędzie zostało niedawno zaktualizowane, aby lepiej odzwierciedlać zaktualizowane kluczowe wskaźniki sieciowe. Podane tam dane są teraz zgodne z raportem Google Search Console Core Web Vitals.
CTR, czyli współczynnik klikalności strony WWW, polega na rejestrowaniu liczby użytkowników, którzy klikają bezpośrednio link do witryny po jej pojawieniu się w wynikach wyszukiwania.
Jeśli współczynnik CTR nie rośnie, może to sugerować, abyś:
Pamiętaj, że jakość współczynnika CTR zależy od tego, jak wypadasz w porównaniu z konkurencją.
Znajomość współczynnika klikalności określonej strony pomaga lepiej zrozumieć jakość treści, metatagów i opisów w porównaniu z innymi.
Ten wskaźnik rejestruje procent ruchu przychodzącego do witryny z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Skutkuje on sprzedażą lub jakąkolwiek inną czynnością, którą chcesz uzyskać od potencjalnych odbiorców.
Współczynnik konwersji jest miarą jakości ruchu na stronie. Mówi Ci, jak wartościowy jesteś dla odwiedzających.
Śledzenie współczynnika konwersji jest niezbędne w działaniach SEO, ponieważ jeżeli jego wyniki nie będą zadowalające, możesz poprawić go poprzez zmianę działań na stronie. Przykładowo, może się okazać, że kierujesz reklamy na niewłaściwe słowa kluczowe. Współczynnik konwersji, możesz więc pomóc Ci w ocenie skuteczności strategii słów kluczowych. Pamiętaj, że lepsze kierowanie na konkretne słowa kluczowe często prowadzi do wyższej konwersji.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zrozumieć wszystkie niezbędne wskaźniki SEO. Zapamiętaj je i stosuj w każdej kampanii marketingowej na stronie!
Działania SEO mogą być pracochłonne. Jednak śledzenie kluczowych wskaźników jest niezbędnym procesem, o który musisz zadbać!
Pozwól poprawić widoczność swojej witryny w wynikach wyszukiwania i zwiększ sprzedaż!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.