Wskaźniki SEO – wszystko, co musisz wiedzieć!

Wskaźniki SEO – wszystko, co musisz wiedzieć!

Product School/pexels.com

Jeśli chcesz prawidłowo mierzyć sukces swojej strategii SEO, musisz zacząć śledzić różne wskaźniki. Wtedy będziesz miał dostęp do wszystkich postępów, dzięki czemu będziesz mógł określić, które aspekty Twojej kampanii działają, a które nie.

Aby odnieść sukces w branży, musisz znać kluczowe wskaźniki, którym powinieneś się dokładnie przyjrzeć i określić, które z nich odnoszą się do Twojej firmy, a następnie śledzić z nimi swoje postępy.

Jednak mogą one być czasami nieco mylące, dlatego w tym artykule opiszemy wszystkie wskaźniki SEO, które powinieneś znać!

Wskaźniki zaangażowania

  1. Średni czas trwania sesji na stronie
  2. Średnia długość sesji w witrynie jest średnim czasem, jaki użytkownik spędza na danej stronie internetowej.

    Narzędzie Google Analytics pokazuje go jako łączny czas trwania wszystkich wizyt użytkowników w Twojej witrynie w sekundach podzielony przez całkowitą liczbę sesji.

    Jeżeli całkowity czas trwania sesji wynosi 10 000 sekund z 200 pojedynczych sesji, to średni czas trwania sesji wynosi 50 sekund.

    Śledzenie średniej długości sesji jest ważne, ponieważ czas przebywania użytkownika może być głównym czynnikiem rankingowym Google.

    Okazuje się, że im dłużej odbiorcy pozostają w witrynie, tym wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek strona osiąga. W rezultacie wydłużenie pobytu odwiedzających na Twoich stronach może poprawić pozycję witryny w wyszukiwarce.

  3. Współczynnik odrzuceń witryny
  4. Współczynnik odrzuceń strony internetowej mierzy, jaka część użytkowników zrezygnowała z przeglądania witryny i wróciła do wyników wyszukiwania.

    Jeśli współczynnik odrzuceń jest na niskim poziomie, oznacza to, że Twoja strona okazała się przydatna dla użytkowników i dała im to, czego akurat poszukiwali. Dzięki temu znajdzie się ona na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednak jeśli zauważysz wysoki współczynnik odrzuceń, to oznacza, że odbiorcy szybko opuszczają stronę, ponieważ nie spełniła ona ich potrzeb. Przyczyni się to do spadku w rankingu wyszukiwarek.

    Jeżeli chcesz odnieść sukces w SEO, to musisz brać pod uwagę mierzenie organicznego współczynnika odrzuceń, ponieważ wskaźnik ten mówi wyszukiwarkom, jaką wartość niesie Twoja witryna.

  5. Ruch organiczny
  6. Ruch organiczny stanowi liczbę użytkowników, którzy trafiają na stronę bezpośrednio z wyników wyszukiwania, z wyłączeniem osób z płatnych lokalizacji.

    Śledzenie ruchu organicznego jest niezbędne podczas każdej strategii SEO, ponieważ ten wskaźnik pokazuje wszystkie organiczne wejścia na stronę, dzięki czemu możesz zobaczyć, czy Twoja kampania SEO działa.

    Google Analytics oddziela ruch w witrynie od wyników wyszukiwania i innych kanałów przekierowań, a także informuje, skąd pochodzi obecny ruch organiczny. W ten sposób możesz zbudować obraz najskuteczniejszych kanałów i odkryć największe słabości witryny.

Sprawdź: Jak zwiększyć ruch na stronie?

Techniczne wskaźniki SEO

  1. Dane z urządzeń mobilnych
  2. Wskaźniki śledzenia stron na urządzeniach mobilnych mogą również przynieść duże korzyści, ponieważ pokazują, jak radzą sobie mobilne wersje witryny w porównaniu z wersjami komputerowymi. Ten sygnał wyszukiwania Google wykorzystuje do poprawy jakości witryny.

    Pamiętaj, że ocena jakości stron mobilnych jest bardzo ważna, jeśli chcesz znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Postaraj się poprawić komfort korzystania z wersji mobilnej strony, a użytkownicy będą wdzięczni.

    Pamiętaj, że coraz więcej osób korzysta na co dzień z urządzeń mobilnych, więc tworzenie odpowiednich stron internetowych pod tym kątem musi stać się Twoim priorytetem.

    Zawsze warto porównać współczynnik konwersji na urządzeniach mobilnych z innymi urządzeniami. Dzięki temu poznasz, jakie problemy zaistniały u Ciebie i będziesz mógł je szybko rozwiązać.

  3. Szybkość ładowania witryny
  4. Szybkość ładowania każdej strony to bardzo ważna część strategii SEO. Pamiętaj, że im szybciej strona się ładuje, tym wyższą pozycję zdobywa ona w wynikach wyszukiwania.

    Źródło: karsten madsen/pexels.com

    Jednak ustawienie szybkości ładowania witryny jest trudniejsze, niż myślisz. Do tego zadania możesz użyć Google PageSpeeds Insights, aby dowiedzieć się, jak szybko strona się ładuje. To narzędzie zostało niedawno zaktualizowane, aby lepiej odzwierciedlać zaktualizowane kluczowe wskaźniki sieciowe. Podane tam dane są teraz zgodne z raportem Google Search Console Core Web Vitals.

Wskaźniki konwersji

  1. Współczynnik klikalności witryny
  2. CTR, czyli współczynnik klikalności strony WWW, polega na rejestrowaniu liczby użytkowników, którzy klikają bezpośrednio link do witryny po jej pojawieniu się w wynikach wyszukiwania.

    Jeśli współczynnik CTR nie rośnie, może to sugerować, abyś:

    • kierował swoją treść na bardziej trafne słowa kluczowe,
    • napisał bardziej przekonujące tytuły i opisy.

    Pamiętaj, że jakość współczynnika CTR zależy od tego, jak wypadasz w porównaniu z konkurencją.

    Znajomość współczynnika klikalności określonej strony pomaga lepiej zrozumieć jakość treści, metatagów i opisów w porównaniu z innymi.

  3. Współczynnik konwersji
  4. Ten wskaźnik rejestruje procent ruchu przychodzącego do witryny z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Skutkuje on sprzedażą lub jakąkolwiek inną czynnością, którą chcesz uzyskać od potencjalnych odbiorców.

    Współczynnik konwersji jest miarą jakości ruchu na stronie. Mówi Ci, jak wartościowy jesteś dla odwiedzających.

    Śledzenie współczynnika konwersji jest niezbędne w działaniach SEO, ponieważ jeżeli jego wyniki nie będą zadowalające, możesz poprawić go poprzez zmianę działań na stronie. Przykładowo, może się okazać, że kierujesz reklamy na niewłaściwe słowa kluczowe. Współczynnik konwersji, możesz więc pomóc Ci w ocenie skuteczności strategii słów kluczowych. Pamiętaj, że lepsze kierowanie na konkretne słowa kluczowe często prowadzi do wyższej konwersji.

Sprawdź: Czy pozycjonowanie stron internetowych jest niezbędne?

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zrozumieć wszystkie niezbędne wskaźniki SEO. Zapamiętaj je i stosuj w każdej kampanii marketingowej na stronie!

Działania SEO mogą być pracochłonne. Jednak śledzenie kluczowych wskaźników jest niezbędnym procesem, o który musisz zadbać!

Pozwól poprawić widoczność swojej witryny w wynikach wyszukiwania i zwiększ sprzedaż!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak zainstalować WordPress na serwerze?

    Jak zainstalować WordPress na serwerze?

    Zainstalowanie strony WordPress na serwerze to konieczność, jeśli chcesz, aby była ona widoczna dla innych użytkowników. Podpowiadamy, jak to zrobić!
    Co to jest crawl budget?

    Co to jest crawl budget?

    Jeśli zależy Ci na osiągnięciu wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, warto zapoznać się z pojęciami takimi jak crawl budget. Co to jest i w jaki sposób wpływa na SEO?
    Jak wybrać skuteczną agencję SEO? Podpowiada Google

    Jak wybrać skuteczną agencję SEO? Podpowiada Google

    Wybór agencji SEO nie należy do łatwych! W tym artykule prezentujemy porady, jakich w tym temacie udzielił w swoim oficjalnym materiale Google.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę