Wskazówki dotyczące link buildingu: strategia budowania naturalnych linków

Wskazówki dotyczące link buildingu: strategia budowania naturalnych linków

olia danilevich/pexels.com

Prowadzisz stronę internetową bądź sklep e-commerce w sieci? Z pewnością dwoisz się i troisz, zastanawiając nad możliwymi sposobami promocji oraz poprawieniem widoczności w organicznych wyszukiwaniach. Z pomocą przyjdzie strategia link buildingu – dowiedz się, na czym polega pozyskiwanie linków, a także, dlaczego są one niezbędne pod kątem oceny wartości Twojej witryny.

Strategia link buildingu polega na pozyskiwaniu linków przychodzących do strony. Jest to jedna z podstaw SEO pod kątem linków zewnętrznych, która zmieniła się w bardziej kreatywną i autorską usługę. Najważniejsza jest jakość, zwłaszcza dla algorytmów Google, które uznają je za bardziej rzetelne, nadając stronie wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek. Im więcej zaufanych odnośników do strony, tym bardziej autorytatywny wizerunek. Dlaczego? Otóż linki traktowane są jako rekomendacje publikowanych przez Ciebie treści.

Jakie wskaźniki brane są pod uwagę podczas oceny linku?

  • zaufanie witryny (Trust Flow),
  • popularność,
  • dopasowanie tematyczne,
  • miejsce osadzenia linku,
  • widoczność domeny,
  • Domain Rating,
  • Domain Authority,
  • charakter adresu URL,
  • podstrony.

Rodzaje linków

  • Dofollow – przekazują najwięcej mocy, są najbardziej wartościowe i najtrudniejsze do zdobycia,
  • Nofollow – pozwalają zachować odpowiednie proporcje pomiędzy typami linków, nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję witryny.

Postaw na złoty środek pomiędzy linkami dofollow oraz nofollow, aby całość promocji nie była nachalna. Jeśli strona będzie zawierać wyłącznie lub w przeważającej większości linki typu dofollow, roboty indeksujące zaczną ją ignorować. W skrajnych przypadkach może skutkować to nałożeniem kary przez wyszukiwarkę.

Uwaga! Link nofollow nie charakteryzuje się treścią niskiej jakości. Generuje wejścia i ruch w domenie. Jest również sugestią dla robotów, a nie zakazem śledzenia zawartości.

Można wyróżnić trzy profile linkowania: spam, linki widocznie pozycjonujące stronę oraz naturalne linki. Pierwsze dwa profile uznawane są za średniej i niskiej jakości, co zostanie ocenione na podstawie działania Algorytmu Pingwin. Skupia się on przede wszystkim na jakości linków oraz wykrywaniu wszelkich technik Black Hat SEO.

Naturalny link to taki, który został dodany nieodpłatnie, bezinteresownie przez użytkowników internetu i pojawia się w organicznych wynikach wyszukiwania. Co sprawia, że link został uznany za naturalny?

  1. Pochodzi ze strony o wysokiej jakości (co w tym przypadku ocenia Algorytm Panda dbający o oryginalność contentu)
  2. Nie nadużywa słów kluczowych i anchor textu
  3. Zgadza się tematycznie ze stroną, jest jej zapowiedzią
  4. Jest otoczony treścią w konkretnym wpisie bądź komentarzu
  5. Nie posiada parametrów śledzących
  6. Nie znajdzie się w treściach sponsorowanych
  7. Nie przekierowuje w błędne miejsce

Jakie znaczenie mają naturalne linki?

Przede wszystkim mają one wpływ na ocenę strony w oczach robotów wyszukiwarek oraz algorytmów. Mówiąc wprost, im jest nas więcej w sieci, tym jesteśmy bardziej widoczni. Za pomocą naturalnych linków budujemy swoją markę, jej wizerunek oraz autorytet. Zaufanie w oczach potencjalnych odbiorców sprawia, iż powracają oni na daną stronę, generując na niej większy ruch. Jest to nieocenione wsparcie w strategii optymalizacji i pozycjonowania SEO pod kątem działań off-site, czyli poza strukturą samej strony. Tworzenie unikalnych treści nie wystarczy, potrzebują one dodatkowej promocji.

Źródło: Christina Morillo/pexels.com

Rozłóż swoje działania w czasie, linki nie mogą pojawiać się masowo każdego dnia. Jakość ponad ilość, chociaż i o niej nie można zapominać na dłuższą metę. Stwórz plan (kalendarium) swoich działań, aby rozłożyć link building na cały okres pozycjonowania. Jak widzisz, nie jest to jednorazowe zadanie.

Jak pozyskiwać naturalne linki?

Wysokiej jakości treść

Przede wszystkim twórz dobry content. On jest podstawą funkcjonowania Twojej strony internetowej. Jeśli masz coś, czego nie ma inna domena, stajesz się bardziej wartościowy w oczach wyszukiwarek. Dostarczaj więc cennych informacji swoim potencjalnym odbiorcom, dzięki temu zyskasz widoczność. Internauci często wymieniają się wartościowymi i ciekawymi linkami na forach, w komentarzach, w wiadomościach, a także umieszczają je w swoich własnych wpisach.

Wpisy gościnne

Dobrą okazją do promocji własnej strony i uzyskania naturalnego linku są wpisy gościnne na blogach. Nawiąż współpracę z popularną stroną, a następnie zaoferuj coś, czego jej brakuje. Pamiętaj, że społeczność blogosfery wzajemnie się wspiera oraz ceni dobrą komunikację. Stwórzcie więc platformę naturalnej wymiany treściami.

Media społecznościowe

Dobrą okazją do pozyskania linków zwrotnych są social media. Posty, relacje, wpisy obfitują w hiperłącza. Skorzystaj z potencjału Facebooka, Instagrama czy Twittera, docierając do większej grupy odbiorców. Jeśli będziesz tworzyć unikatowe treści, z pewnością internauci zaczną je udostępniać – zwłaszcza jeśli zajmujesz się pisaniem artykułów.

Fora internetowe

Fora internetowe cechuje wyjątkowa różnorodność. To właśnie na nich pojawia się największa ilość hiperłączy do stron docelowych. Użytkownicy sieci poszukują odpowiedzi na nurtujące ich pytania i jest to wspaniała okazja do tego, aby im ich udzielić, odsyłając na własną stronę. Warto w tym przypadku dołączyć do linku krótki opis tematyczny, który będzie przyczynkiem do rozpoczęcia dyskusji.

Podsumowanie

Strategia link buildingu zewnętrznego nadal jest jedną z najważniejszych części pozycjonowania strony w SERP. Jak w każdym przypadku najważniejsza jest jakość pod kątem doznań i potrzeb użytkowników (UX). Linkowanie zewnętrzne, jeśli jest naturalne, nienachalne i wykracza daleko poza Twoje działania, oddajesz w ręce innym odbiorcom. Jest to rodzaj marketingu szeptanego, który nadal wywiera na użytkowników największy wpływ.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak reklamować bloga za pomocą PPC?

    Jak reklamować bloga za pomocą PPC?

    Facebook i Google Ads to za mało? Przedstawiamy kolejną część naszego zestawienia najlepszych obszarów reklamowych PPC!
    Jak zwiększyć czytelność swojej strony internetowej w WordPressie?

    Jak zwiększyć czytelność swojej strony internetowej w WordPressie?

    Czytelność treści jest obecnie bardzo ważnym czynnikiem rankingowym Google. Dowiedz się, w jaki sposób ją zwiększyć, aby osiągnąć sukces.
    Sztuczna inteligencja w służbie człowiekowi. Jak wykorzystać jej potencjał w kontekście SEO?

    Sztuczna inteligencja w służbie człowiekowi. Jak wykorzystać jej potencjał w kontekście SEO?

    Historia pojęcia sztucznej inteligencji. Czym jest AI oraz w jakich dziedzinach jest wykorzystywana? Jak wykorzystać jej możliwości w SEO?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę