Prowadzisz stronę internetową bądź sklep e-commerce w sieci? Z pewnością dwoisz się i troisz, zastanawiając nad możliwymi sposobami promocji oraz poprawieniem widoczności w organicznych wyszukiwaniach. Z pomocą przyjdzie strategia link buildingu – dowiedz się, na czym polega pozyskiwanie linków, a także, dlaczego są one niezbędne pod kątem oceny wartości Twojej witryny.
Strategia link buildingu polega na pozyskiwaniu linków przychodzących do strony. Jest to jedna z podstaw SEO pod kątem linków zewnętrznych, która zmieniła się w bardziej kreatywną i autorską usługę. Najważniejsza jest jakość, zwłaszcza dla algorytmów Google, które uznają je za bardziej rzetelne, nadając stronie wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek. Im więcej zaufanych odnośników do strony, tym bardziej autorytatywny wizerunek. Dlaczego? Otóż linki traktowane są jako rekomendacje publikowanych przez Ciebie treści.
Postaw na złoty środek pomiędzy linkami dofollow oraz nofollow, aby całość promocji nie była nachalna. Jeśli strona będzie zawierać wyłącznie lub w przeważającej większości linki typu dofollow, roboty indeksujące zaczną ją ignorować. W skrajnych przypadkach może skutkować to nałożeniem kary przez wyszukiwarkę.
Uwaga! Link nofollow nie charakteryzuje się treścią niskiej jakości. Generuje wejścia i ruch w domenie. Jest również sugestią dla robotów, a nie zakazem śledzenia zawartości.
Można wyróżnić trzy profile linkowania: spam, linki widocznie pozycjonujące stronę oraz naturalne linki. Pierwsze dwa profile uznawane są za średniej i niskiej jakości, co zostanie ocenione na podstawie działania Algorytmu Pingwin. Skupia się on przede wszystkim na jakości linków oraz wykrywaniu wszelkich technik Black Hat SEO.
Naturalny link to taki, który został dodany nieodpłatnie, bezinteresownie przez użytkowników internetu i pojawia się w organicznych wynikach wyszukiwania. Co sprawia, że link został uznany za naturalny?
Przede wszystkim mają one wpływ na ocenę strony w oczach robotów wyszukiwarek oraz algorytmów. Mówiąc wprost, im jest nas więcej w sieci, tym jesteśmy bardziej widoczni. Za pomocą naturalnych linków budujemy swoją markę, jej wizerunek oraz autorytet. Zaufanie w oczach potencjalnych odbiorców sprawia, iż powracają oni na daną stronę, generując na niej większy ruch. Jest to nieocenione wsparcie w strategii optymalizacji i pozycjonowania SEO pod kątem działań off-site, czyli poza strukturą samej strony. Tworzenie unikalnych treści nie wystarczy, potrzebują one dodatkowej promocji.
Rozłóż swoje działania w czasie, linki nie mogą pojawiać się masowo każdego dnia. Jakość ponad ilość, chociaż i o niej nie można zapominać na dłuższą metę. Stwórz plan (kalendarium) swoich działań, aby rozłożyć link building na cały okres pozycjonowania. Jak widzisz, nie jest to jednorazowe zadanie.
Przede wszystkim twórz dobry content. On jest podstawą funkcjonowania Twojej strony internetowej. Jeśli masz coś, czego nie ma inna domena, stajesz się bardziej wartościowy w oczach wyszukiwarek. Dostarczaj więc cennych informacji swoim potencjalnym odbiorcom, dzięki temu zyskasz widoczność. Internauci często wymieniają się wartościowymi i ciekawymi linkami na forach, w komentarzach, w wiadomościach, a także umieszczają je w swoich własnych wpisach.
Dobrą okazją do promocji własnej strony i uzyskania naturalnego linku są wpisy gościnne na blogach. Nawiąż współpracę z popularną stroną, a następnie zaoferuj coś, czego jej brakuje. Pamiętaj, że społeczność blogosfery wzajemnie się wspiera oraz ceni dobrą komunikację. Stwórzcie więc platformę naturalnej wymiany treściami.
Dobrą okazją do pozyskania linków zwrotnych są social media. Posty, relacje, wpisy obfitują w hiperłącza. Skorzystaj z potencjału Facebooka, Instagrama czy Twittera, docierając do większej grupy odbiorców. Jeśli będziesz tworzyć unikatowe treści, z pewnością internauci zaczną je udostępniać – zwłaszcza jeśli zajmujesz się pisaniem artykułów.
Fora internetowe cechuje wyjątkowa różnorodność. To właśnie na nich pojawia się największa ilość hiperłączy do stron docelowych. Użytkownicy sieci poszukują odpowiedzi na nurtujące ich pytania i jest to wspaniała okazja do tego, aby im ich udzielić, odsyłając na własną stronę. Warto w tym przypadku dołączyć do linku krótki opis tematyczny, który będzie przyczynkiem do rozpoczęcia dyskusji.
Strategia link buildingu zewnętrznego nadal jest jedną z najważniejszych części pozycjonowania strony w SERP. Jak w każdym przypadku najważniejsza jest jakość pod kątem doznań i potrzeb użytkowników (UX). Linkowanie zewnętrzne, jeśli jest naturalne, nienachalne i wykracza daleko poza Twoje działania, oddajesz w ręce innym odbiorcom. Jest to rodzaj marketingu szeptanego, który nadal wywiera na użytkowników największy wpływ.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Ostatnio szukam ciekawych artykułów odnośnie linkowania. Bardzo ciekawe wskazówki.