Arlington Research/unsplash.com
Każdy rynek cechuje konkurencja, nie inaczej jest w przypadku agencji SEO. One również walczą między sobą, aby znaleźć się na jak najwyższej pozycji rankingowej, dlatego też wybór odpowiedniej jest niezwykle trudny. Jeśli więc myślisz o nawiązaniu współpracy z firmą SEO, musisz zwrócić uwagę na kilka elementów, aby dokonać jak najlepszego wyboru.
SEO (Search Engine Optimization) to działania polegające na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych, darmowych, wynikach wyszukiwania oraz zdobycie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. Sięga się w tym celu do działań interdyscyplinarnych z pogranicza informatyki, programowania, psychologii, marketingu i promocji. Czynności SEO można podzielić zasadniczo na dwa rodzaje: działania skoncentrowane na obszarze struktury samej strony (on-site) oraz poza nią (off-site). Z jednej strony dbamy o elementy techniczne witryny, z drugiej o rozpoznawalność w sieci.
SEM (Search Engine Marketing) z kolei to pojęcie znacznie szersze, wykorzystujące dorobek SEO. Skupia się jednak przede wszystkim na płatnych wynikach wyszukiwania, oznaczonych na liście rankingowej jako „Reklama”. Mowa wówczas o reklamach PPC (Pay Per Click), stronach docelowych (landing page) oraz artykułach sponsorowanych.
Zadania agencji sięgają naprawdę szerokich obszarów cyfryzacji, jednak do najbardziej podstawowych zalicza się:
Największą zaletę agencji stanowią jej pracownicy, którzy są specjalistami w swoich dziedzinach – od informatyki, przez programowanie, po content marketing i promocję. Posiadają oni wysokie kompetencje, a także dostęp do najnowszych technologii, narzędzi oraz programów, które śledzą kolejne aktualizacji algorytmów wyszukiwarek. Otrzymujesz więc pełen pakiet działań.
Tutaj mowa o dwóch kwestiach. Po pierwsze, samodzielna optymalizacja może sprowadzić na nas kłopoty, zwłaszcza jeśli działamy nieświadomie. Mowa o karach nakładanych przez wyszukiwarki. Agencja będzie więc Twoją tarczą przeciwko nieetycznym i niezgodnym z regulaminem działaniom. Po drugie, specjaliści zadbają o bezpieczeństwo na samej stronie, sięgając do certyfikatów i protokołów chroniących użytkowników oraz ich wrażliwe dane.
Jeśli wybierzesz dobrą agencję, możesz mieć pewność, że Twój cel zostanie osiągnięty. Dzięki spersonalizowanej optymalizacji i pozycjonowaniu będziesz cieszyć się rosnącą widocznością strony w organicznych wynikach wyszukiwania oraz jej pozycją rankingową na pierwszej stronie listy.
Należy mieć świadomość, że optymalizacja to proces, a nie jednorazowe działania. Z tego względu wymaga od nas nieustannej pracy i zaangażowania. Oddając pracę agencji, możesz cieszyć się czasem dla siebie bądź poświęcić go na projektowanie kolejnych innowacji, usług, produktów. W końcu można lepiej spożytkować swój czas.
Źródło: RODNAE Productions/pexels.com
Chociaż współpraca z agencją kosztuje, to w perspektywie czasu wydatek ten rozkłada się i pozwala zaoszczędzić. Lepiej zainwestować w organiczne wyniki wyszukiwania, których efekty utrzymują się dłużej, aniżeli sięgać po strategię SEM, na którą składają się płatne reklamy, strony docelowe czy artykuły sponsorowane. Należy pamiętać, że ich efektywność kończy się wraz z zaprzestaniem finansowania.
Przede wszystkim zrób research i przejrzyj ofertę interesujących Cię agencji. Zwróć uwagę na pakiet usług, cennik, warunki współpracy, a także komentarze, oceny oraz rekomendacje poprzednich klientów. Kolejnym etapem jest umowa. Zwróć uwagę na takie elementy jak czas trwania, warunki wypowiedzenia, informacje dotyczące postępów działań. Oczekuj transparentności. Wybierz również korzystny dla siebie model rozliczeniowy.
Wielu z nas lubi trzymać rękę na pulsie. Współpracując z agencją, powinieneś wiedzieć, jak weryfikować jej działania. Nie zawsze jest to proste, jednak dobrze jest zwracać uwagę na:
Pracując z agencją, wybiera się priorytetowe frazy i hasła drogą współpracy. Możesz sprawdzać je później ręcznie, wpisując zapytanie do wyszukiwarki bądź skorzystać z narzędzi do monitorowania pozycji fraz takich jak Semstorm, Keyword Surfer czy Screaming Frog.
W tym przypadku zależy nam na sprawdzeniu działań off-site. Upewnij się więc, że wybrane linki posiadają przyjazny URL oraz pochodzą ze stron o wysokiej jakości. Zajrzyj do narzędzi Google bądź Ahrefs czy Majestic, aby monitorować back linki.
Czy Twoja strona spełnia potrzeby interakcji użytkowników? Kliknięcia są szczególnie ważne dla sklepów internetowych, ponieważ świadczą o przemianie teoretycznego odbiorcy w rzeczywistego konsumenta. Zaglądaj więc do Google Analytics do zakładki „Administracja” i „Cele”.
Jak już wiesz, SEO to proces, który zwykle zajmuje dużo czasu, zwłaszcza w przypadku działań off-site. Jeśli nie widzisz efektów po kilku tygodniach, nie masz jeszcze powodów do obaw. Niestety z uwagi na złożoność działań na pierwsze efekty można czekać nawet 3–4 miesiące. Koniecznie więc musisz uzbroić się w cierpliwość.
Nie należy obawiać się współpracy z agencją. Na rynku jest duża konkurencja, z tego względu z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Pozwól na rozwój swojego biznesu bez obaw o widoczność w wyszukiwarce. Chociaż początkowo współpraca z agencją może wydawać się zbędnym wydatkiem, z perspektywy czasu pozwoli Ci osiągnąć zadowalające efekty i koniec końców zaoszczędzić na niepotrzebnych elementach strategii.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.