DARMOWY AUDYT SEO

Współpraca z agencją SEO. Jak ją wybrać, aby nie dać się oszukać?

Współpraca z agencją SEO. Jak ją wybrać, aby nie dać się oszukać?

Arlington Research/unsplash.com

Każdy rynek cechuje konkurencja, nie inaczej jest w przypadku agencji SEO. One również walczą między sobą, aby znaleźć się na jak najwyższej pozycji rankingowej, dlatego też wybór odpowiedniej jest niezwykle trudny. Jeśli więc myślisz o nawiązaniu współpracy z firmą SEO, musisz zwrócić uwagę na kilka elementów, aby dokonać jak najlepszego wyboru.

Czym jest optymalizacja?

SEO (Search Engine Optimization) to działania polegające na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych, darmowych, wynikach wyszukiwania oraz zdobycie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. Sięga się w tym celu do działań interdyscyplinarnych z pogranicza informatyki, programowania, psychologii, marketingu i promocji. Czynności SEO można podzielić zasadniczo na dwa rodzaje: działania skoncentrowane na obszarze struktury samej strony (on-site) oraz poza nią (off-site). Z jednej strony dbamy o elementy techniczne witryny, z drugiej o rozpoznawalność w sieci.

Różnice pomiędzy SEO a SEM

SEM (Search Engine Marketing) z kolei to pojęcie znacznie szersze, wykorzystujące dorobek SEO. Skupia się jednak przede wszystkim na płatnych wynikach wyszukiwania, oznaczonych na liście rankingowej jako „Reklama”. Mowa wówczas o reklamach PPC (Pay Per Click), stronach docelowych (landing page) oraz artykułach sponsorowanych.

Czym zajmuje się agencja?

Zadania agencji sięgają naprawdę szerokich obszarów cyfryzacji, jednak do najbardziej podstawowych zalicza się:

  • audyt SEO,
  • analizę konkurencji i odbiorców,
  • optymalizację strony,
  • pozycjonowanie e-commerce,
  • pozycjonowanie lokalne,
  • link building,
  • content marketing,
  • media społecznościowe,
  • działania SEM (Search Engine Marketing).
Sprawdź: Czy da się sprawdzić działania agencji SEO?

Zalety korzystania z wyspecjalizowanej firmy

1. Kompetencje

Największą zaletę agencji stanowią jej pracownicy, którzy są specjalistami w swoich dziedzinach – od informatyki, przez programowanie, po content marketing i promocję. Posiadają oni wysokie kompetencje, a także dostęp do najnowszych technologii, narzędzi oraz programów, które śledzą kolejne aktualizacji algorytmów wyszukiwarek. Otrzymujesz więc pełen pakiet działań.

2. Bezpieczeństwo

Tutaj mowa o dwóch kwestiach. Po pierwsze, samodzielna optymalizacja może sprowadzić na nas kłopoty, zwłaszcza jeśli działamy nieświadomie. Mowa o karach nakładanych przez wyszukiwarki. Po drugie, specjaliści zadbają o bezpieczeństwo na samej stronie, sięgając do certyfikatów i protokołów chroniących użytkowników oraz ich wrażliwe dane.

3. Efektywność

Jeśli wybierzesz dobrą agencję, możesz mieć pewność, że Twój cel zostanie osiągnięty. Dzięki spersonalizowanej optymalizacji i pozycjonowaniu będziesz cieszyć się rosnącą widocznością strony w organicznych wynikach wyszukiwania oraz jej pozycją rankingową na pierwszej stronie listy.

4. Czas

Należy mieć świadomość, że optymalizacja to proces, a nie jednorazowe działania. Z tego względu wymaga od nas nieustannej pracy i zaangażowania. Oddając pracę możesz cieszyć się czasem dla siebie bądź poświęcić go na projektowanie kolejnych innowacji, usług, produktów. W końcu można lepiej spożytkować swój czas.

5. Koszty

Chociaż współpraca kosztuje, to w perspektywie czasu wydatek ten rozkłada się i pozwala zaoszczędzić. Lepiej zainwestować w organiczne wyniki wyszukiwania, których efekty utrzymują się dłużej, aniżeli sięgać po strategię SEM, na którą składają się płatne reklamy, strony docelowe czy artykuły sponsorowane. Należy pamiętać, że ich efektywność kończy się wraz z zaprzestaniem finansowania.

Jak wybrać dobrą agencję?

Przede wszystkim zrób research i przejrzyj interesujących Cię ofertą. Zwróć uwagę na pakiet usług, cennik, warunki współpracy, a także komentarze, oceny oraz rekomendacje poprzednich klientów. Kolejnym etapem jest umowa. Zwróć uwagę na takie elementy jak czas trwania, warunki wypowiedzenia, informacje dotyczące postępów działań. Oczekuj transparentności. Wybierz również korzystny dla siebie model rozliczeniowy.

Weryfikacja działań

Wielu z nas lubi trzymać rękę na pulsie. Współpracując z wybraną firmą, powinieneś wiedzieć, jak weryfikować jej działania. Nie zawsze jest to proste, jednak dobrze jest zwracać uwagę na:

Słowa kluczowe

Pracując z agencją, wybiera się priorytetowe frazy i hasła drogą współpracy. Możesz sprawdzać je później ręcznie, wpisując zapytanie do wyszukiwarki bądź skorzystać z narzędzi do monitorowania pozycji fraz takich jak Semstorm, Keyword Surfer czy Screaming Frog.

Linki wewnętrzne

W tym przypadku zależy nam na sprawdzeniu działań off-site. Upewnij się więc, że wybrane linki posiadają przyjazny URL oraz pochodzą ze stron o wysokiej jakości. Zajrzyj do narzędzi Google bądź Ahrefs czy Majestic, aby monitorować back linki.

Konwersję

Czy Twoja strona spełnia potrzeby interakcji użytkowników? Kliknięcia są szczególnie ważne dla sklepów internetowych, ponieważ świadczą o przemianie teoretycznego odbiorcy w rzeczywistego konsumenta. Zaglądaj więc do Google Analytics do zakładki „Administracja” i „Cele”.

Kiedy możemy liczyć na efekty?

Jak już wiesz, SEO to proces, który zwykle zajmuje dużo czasu, zwłaszcza w przypadku działań off-site. Jeśli nie widzisz efektów po kilku tygodniach, nie masz jeszcze powodów do obaw. Niestety z uwagi na złożoność działań na pierwsze efekty można czekać nawet 3–4 miesiące. Koniecznie więc musisz uzbroić się w cierpliwość.

Sprawdź: Jak wybrać skuteczną agencję SEO? Podpowiada Google

Podsumowanie

Nie należy obawiać się współpracy. Na rynku jest duża konkurencja, z tego względu z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Pozwól na rozwój swojego biznesu bez obaw o widoczność w wyszukiwarce. Chociaż początkowo współpraca może wydawać się zbędnym wydatkiem, z perspektywy czasu pozwoli Ci osiągnąć zadowalające efekty i koniec końców zaoszczędzić na niepotrzebnych elementach strategii.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak stworzyć oraz do czego używać pliku robots.txt na WordPressie?
    Jak stworzyć oraz do czego używać pliku robots.txt na WordPressie?
    Plik robots.txt ułatwi robotom indeksującym dotarcie do Twojej witryny. Sprawdź, do czego dokładnie służy ten plik i jak go stworzyć w WordPressie.
    Elementy optymalizacji bloga – sprawdź, czy uwzględniłeś je wszystkie
    Elementy optymalizacji bloga – sprawdź, czy uwzględniłeś je wszystkie
    Prowadzisz bloga? Szukasz sposobów na udoskonalenie swoich artykułów? Sprawdź, jak pomóc Ci w tym może optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek!
    Czy możesz czerpać korzyści z treści swoich użytkowników?
    Czy możesz czerpać korzyści z treści swoich użytkowników?
    Zastanawiałeś się kiedyś, czy interakcje Twoich klientów mają wpływ na SEO strony internetowej? Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się więcej na ten temat!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę