Często zdarza się tak, że pomimo optymalizacji witryny i dodania odpowiednich słów kluczowych do swojej treści na stronie możesz nie znaleźć się na wysokiej pozycji wyników wyszukiwania. Oczywiście zawsze można skorzystać z płatnych rozwiązań, ale czy nie lepiej znaleźć się tam organicznie?
W tym artykule wyjaśnimy Ci, na czym polega tworzenie słów kluczowych z długim ogonem, jak je stosować, a także, jak odpowiednio dopasować je do swojej firmy.
Długie słowa kluczowe to terminy lub frazy bardziej szczegółowe niż te, które są wyszukiwane częściej. Przykładowo, szukając wpisu na temat chrupiących gofrów, wiele osób po prostu wpisze w wyszukiwarce: „przepis na chrupiące gofry”. Jednak co dzieje się z każdym, kto napisał coś innego, jak na przykład:
Powyższe wyszukiwania są przykładami słów kluczowych z długim ogonem, które często pomijane są przez strony internetowe, skupiające się wyłącznie na najpopularniejszych słowach kluczowych.
Użytkownicy wpisują konkretne frazy, co często może prowadzić do sprzedaży danego produktu czy usługi. To właśnie dzięki długim słowom kluczowym możesz generować większą sprzedaż.
Niektóre długie frazy kluczowe są mniej konkurencyjne niż zwykłe, ogólne słowa kluczowe. Okazuje się, że najczęściej wyszukiwane są te z długim ogonem, ponieważ to one są zbliżone najbardziej do naturalnego języka użytkowników.
Jeśli ustawisz w rankingu wiele zapytań z niewielką lub zerową konkurencją, możesz wygenerować ten sam rodzaj ruchu organicznego, co firma wydająca mnóstwo pieniędzy na działania SEO (o ile wiesz, jak to robić).
Kolejnym czynnikiem, przekładającym się na korzyści ze stosowania słów kluczowych z długim ogonem, jest ich współczynnik konwersji. Mała liczba wyszukiwań = wysoki współczynnik konwersji, ponieważ poszczególne zapytania ilustrują dynamikę wyszukiwania. Konsumenci aktywnie poszukują konkretnego produktu pośród szerokiego, często nie do końca zrozumiałego asortymentu.
Musisz dokładnie wiedzieć, czym są słowa kluczowe z długim ogonem i jak ich używać, ponieważ, jeśli próbujesz dokładnie uszeregować popularne słowa kluczowe ze względu na ich dużą liczbę wyszukiwań, Twoja witryna może zwyczajnie nie pojawić się w wynikach wyszukiwania na te konkretne zapytania. Nie oznacza to jednak, że nie powinieneś inwestować w najpopularniejsze słowa kluczowe, ponieważ dalej są one niezbędne. Jednak te z długim ogonem są odpowiedzialne za pierwsze kroki w sześcioetapowym procesie, przez który przechodzą konsumenci przed dokonaniem zakupu:
Pierwsza część jest najprostsza i może odbywać się na wiele sposobów, na przykład: poczta pantoflowa, spojrzenie na produkt w sklepie, potrzeba, rozgłos, ciekawość. Najważniejszy jest fakt zainteresowania danym produktem.
W tym momencie rozpoczyna się poszukiwanie tego jedynego produktu, o którym wcześniej usłyszał. Oczywiście niektórzy ludzie mogą szukać produktu fizycznie, ale nie jest to związane z tematem naszego wpisu.
W tym miejscu zależy wszystko od samej strony internetowej, ponieważ najważniejszy jest jej układ, który ułatwi proces porównywania i dokonania finalnego wyboru.
To właśnie w tym kroku konsumenci zaczynają używać długich słów kluczowych, decydując, jakiego produktu, marki i ceny poszukują. Dzięki temu ich wyszukiwanie w Google będzie obejmować właśnie te szczegóły, czyli słowa kluczowe z długim ogonem. To te, które znajdują się na danej stronie internetowej, a które nie są wyszukiwane tak często, ale szybko prowadzą do sprzedaży produktów lub usług.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób używać słów kluczowych z długim ogonem, to spróbuj zrozumieć poniższy przykład.
Jeśli jesteś właścicielem sklepu obuwniczego i Twoim pierwszym słowem kluczowym będą „buty”, to niestety, ale ograniczasz się tylko do tych osób, które wyszukują tylko i wyłącznie termin „buty”. W ten sposób będziesz konkurować z innymi sklepami obuwniczymi oraz sprzedawcami detalicznymi, którzy również walczą o pozycję w rankingu dla tego słowa kluczowego.
Używając „buty” jako słowa kluczowego, możemy użyć różnych narzędzi SEO, aby znaleźć powiązane słowa kluczowe z długim ogonem, takie jak:
Pamiętaj, że każde popularne słowo kluczowe ma powiązany ze sobą termin z długim ogonem. Jeśli chcesz zmaksymalizować swój ruch organiczny na stronie, to postaraj się stosować jak najmniej konkurencyjnych słów kluczowych.
Szybkim i łatwym sposobem na znalezienie słów kluczowych z długim ogonem jest wpisanie początku sugestii słowa kluczowego w pasek wyszukiwania. Zobaczysz wówczas, co proponuje Ci Google. Dzięki temu uzyskasz kilka podstawowych sugestii słów kluczowych i ogólne pojęcie o tym, czego ludzie aktualnie szukają.
Jeśli wpiszesz i wyszukasz słowo kluczowe z powyższego przykładu, czyli „buty” i przewiniesz w dół, to znajdziesz pole „podobne wyszukiwania”. Z pewnością pomoże Ci to znaleźć pytania dotyczące długich słów kluczowych, które najczęściej są wyszukiwane przez innych użytkowników, a Google tylko takie zapamiętuje.
Pamiętaj jednak, że nie możesz opierać się wyłącznie na takim sposobie wyszukiwania słów kluczowych z długim ogonem, ponieważ nie jest on do końca dokładny. Jeśli chcesz dogłębnie zbadać ten temat, skorzystaj z wielu dostępnych, przeznaczonych do tego narzędzi.
Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz ideę słów kluczowych z długim ogonem i zaczniesz stosować je w swoich treściach na stronie internetowej. Pamiętaj, że wszystko wymaga czasu i poświęcenia, dlatego bądź cierpliwy, a z pewnością zobaczysz zadowalające wyniki!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.