Wszystko, co musisz wiedzieć na temat słów kluczowych z długim ogonem

Wszystko, co musisz wiedzieć na temat słów kluczowych z długim ogonem

mali maeder/pexels.com

Często zdarza się tak, że pomimo optymalizacji witryny i dodania odpowiednich słów kluczowych do swojej treści na stronie możesz nie znaleźć się na wysokiej pozycji wyników wyszukiwania. Oczywiście zawsze można skorzystać z płatnych rozwiązań, ale czy nie lepiej znaleźć się tam organicznie?

W tym artykule wyjaśnimy Ci, na czym polega tworzenie słów kluczowych z długim ogonem, jak je stosować, a także, jak odpowiednio dopasować je do swojej firmy.

Czym właściwie są słowa kluczowe z długim ogonem?

Długie słowa kluczowe to terminy lub frazy bardziej szczegółowe niż te, które są wyszukiwane częściej. Przykładowo, szukając wpisu na temat chrupiących gofrów, wiele osób po prostu wpisze w wyszukiwarce: „przepis na chrupiące gofry”. Jednak co dzieje się z każdym, kto napisał coś innego, jak na przykład:

  • Jak zrobić chrupiące gofry z bitą śmietaną?
  • Chrupiące gofry bez mleka
  • Szybki przepis na chrupiące gofry
  • Czy można zrobić gofry bez mleka?
  • Jakie składniki są potrzebne na chrupiące gofry?

Powyższe wyszukiwania są przykładami słów kluczowych z długim ogonem, które często pomijane są przez strony internetowe, skupiające się wyłącznie na najpopularniejszych słowach kluczowych.

Użytkownicy wpisują konkretne frazy, co często może prowadzić do sprzedaży danego produktu czy usługi. To właśnie dzięki długim słowom kluczowym możesz generować większą sprzedaż.

Dlaczego warto stosować słowa kluczowe z długim ogonem?

Niektóre długie frazy kluczowe są mniej konkurencyjne niż zwykłe, ogólne słowa kluczowe. Okazuje się, że najczęściej wyszukiwane są te z długim ogonem, ponieważ to one są zbliżone najbardziej do naturalnego języka użytkowników.

Źródło: picjumbo.com/pexels.com

Jeśli ustawisz w rankingu wiele zapytań z niewielką lub zerową konkurencją, możesz wygenerować ten sam rodzaj ruchu organicznego, co firma wydająca mnóstwo pieniędzy na działania SEO (o ile wiesz, jak to robić).

Kolejnym czynnikiem, przekładającym się na korzyści ze stosowania słów kluczowych z długim ogonem, jest ich współczynnik konwersji. Mała liczba wyszukiwań = wysoki współczynnik konwersji, ponieważ poszczególne zapytania ilustrują dynamikę wyszukiwania. Konsumenci aktywnie poszukują konkretnego produktu pośród szerokiego, często nie do końca zrozumiałego asortymentu.

Proces zakupu konsumenta a długie słowa kluczowe

Musisz dokładnie wiedzieć, czym są słowa kluczowe z długim ogonem i jak ich używać, ponieważ, jeśli próbujesz dokładnie uszeregować popularne słowa kluczowe ze względu na ich dużą liczbę wyszukiwań, Twoja witryna może zwyczajnie nie pojawić się w wynikach wyszukiwania na te konkretne zapytania. Nie oznacza to jednak, że nie powinieneś inwestować w najpopularniejsze słowa kluczowe, ponieważ dalej są one niezbędne. Jednak te z długim ogonem są odpowiedzialne za pierwsze kroki w sześcioetapowym procesie, przez który przechodzą konsumenci przed dokonaniem zakupu:

  1. Po raz pierwszy odbiorca słyszy o danym produkcie
  2. Pierwsza część jest najprostsza i może odbywać się na wiele sposobów, na przykład: poczta pantoflowa, spojrzenie na produkt w sklepie, potrzeba, rozgłos, ciekawość. Najważniejszy jest fakt zainteresowania danym produktem.

  3. Konsument poszukuje danego produktu w wyszukiwarce
  4. W tym momencie rozpoczyna się poszukiwanie tego jedynego produktu, o którym wcześniej usłyszał. Oczywiście niektórzy ludzie mogą szukać produktu fizycznie, ale nie jest to związane z tematem naszego wpisu.

  5. Konsument porównuje podobne do siebie produkty pod względem ceny, jakości czy marki
  6. W tym miejscu zależy wszystko od samej strony internetowej, ponieważ najważniejszy jest jej układ, który ułatwi proces porównywania i dokonania finalnego wyboru.

  7. Odbiorca sam decyduje, jaki produkt kupi
  8. To właśnie w tym kroku konsumenci zaczynają używać długich słów kluczowych, decydując, jakiego produktu, marki i ceny poszukują. Dzięki temu ich wyszukiwanie w Google będzie obejmować właśnie te szczegóły, czyli słowa kluczowe z długim ogonem. To te, które znajdują się na danej stronie internetowej, a które nie są wyszukiwane tak często, ale szybko prowadzą do sprzedaży produktów lub usług.

  9. Proces zakupu konsumenta zakończony
  10. Wycena produktu i moment dostawy

Jak używać słów kluczowych z długim ogonem?

Jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób używać słów kluczowych z długim ogonem, to spróbuj zrozumieć poniższy przykład.

Jeśli jesteś właścicielem sklepu obuwniczego i Twoim pierwszym słowem kluczowym będą „buty”, to niestety, ale ograniczasz się tylko do tych osób, które wyszukują tylko i wyłącznie termin „buty”. W ten sposób będziesz konkurować z innymi sklepami obuwniczymi oraz sprzedawcami detalicznymi, którzy również walczą o pozycję w rankingu dla tego słowa kluczowego.

Używając „buty” jako słowa kluczowego, możemy użyć różnych narzędzi SEO, aby znaleźć powiązane słowa kluczowe z długim ogonem, takie jak:

  • różowe buty zamszowe
  • najlepsze buty na zimę
  • beżowe buty na koturnie
  • Czym czyścić buty z błota?
  • Najbardziej wytrzymałe buty w góry

Pamiętaj, że każde popularne słowo kluczowe ma powiązany ze sobą termin z długim ogonem. Jeśli chcesz zmaksymalizować swój ruch organiczny na stronie, to postaraj się stosować jak najmniej konkurencyjnych słów kluczowych.

Jak znaleźć słowa kluczowe z długim ogonem?

Szybkim i łatwym sposobem na znalezienie słów kluczowych z długim ogonem jest wpisanie początku sugestii słowa kluczowego w pasek wyszukiwania. Zobaczysz wówczas, co proponuje Ci Google. Dzięki temu uzyskasz kilka podstawowych sugestii słów kluczowych i ogólne pojęcie o tym, czego ludzie aktualnie szukają.

Jeśli wpiszesz i wyszukasz słowo kluczowe z powyższego przykładu, czyli „buty” i przewiniesz w dół, to znajdziesz pole „podobne wyszukiwania”. Z pewnością pomoże Ci to znaleźć pytania dotyczące długich słów kluczowych, które najczęściej są wyszukiwane przez innych użytkowników, a Google tylko takie zapamiętuje.

Pamiętaj jednak, że nie możesz opierać się wyłącznie na takim sposobie wyszukiwania słów kluczowych z długim ogonem, ponieważ nie jest on do końca dokładny. Jeśli chcesz dogłębnie zbadać ten temat, skorzystaj z wielu dostępnych, przeznaczonych do tego narzędzi.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz ideę słów kluczowych z długim ogonem i zaczniesz stosować je w swoich treściach na stronie internetowej. Pamiętaj, że wszystko wymaga czasu i poświęcenia, dlatego bądź cierpliwy, a z pewnością zobaczysz zadowalające wyniki!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Najważniejsze elementy optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek

    Najważniejsze elementy optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek

    Prowadzisz stronę internetową i chcesz, aby znalazła się na najwyższych pozycjach listy wyników wyszukiwania? Ten artykuł jest dla Ciebie!
    Mobile First Indexing – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

    Mobile First Indexing – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

    Google nieustannie wprowadza nowe modyfikacje. Warto więc znać najnowsze zmiany, aby dostosować do nich swoją witrynę. Dzięki temu zadbasz o rozwój firmy.
    Wszystko, co musisz wiedzieć o meta tagach w SEO

    Wszystko, co musisz wiedzieć o meta tagach w SEO

    Meta tagi w witrynie okazują się ważnym elementem pozycjonującym strony internetowe, więc jak je prawidłowo zastosować? Dowiesz się z tego artykułu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.