Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO w e-commerce

Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO w e-commerce

Annie Spratt/unsplash.com

Szacuje się, że w internecie istnieje obecnie ponad 300 milionów stron internetowych, a liczba ta nadal rośnie. Jeszcze niedawno zbudowanie witryny internetowej było wyzwaniem, ponieważ przeznaczone do tego narzędzia nie były tak łatwo dostępne, a zatrudnienie osoby projektującej witryny wiązało się z bardzo wysokimi kosztami. Jednak na przestrzeni lat się to zmieniło. Obecnie działalność e-commerce wcale nie jest tak skomplikowana. Jednak, aby zaistnieć w sieci, trzeba zadbać o odpowiednie działania SEO.

W tym artykule postanowiliśmy opisać kilka z najskuteczniejszych strategii SEO dla e-commerce.

Czym właściwie jest e-commerce?

E-commerce to każda transakcja elektroniczna dokonywana za pośrednictwem internetu. Dlatego w istocie jest to sprzedaż i zakup towarów lub usług w sieci. Zakupy online są najpopularniejszą formą e-commerce. W związku z tym dużo firm przenosi swoją ofertę do internetu.

Optymalizacja stron internetowych pod kątem SEO jest niezbędnym procesem, jeśli chcesz osiągnąć sukces sprzedażowy. SEO to działania polegające na dostosowywaniu swoich treści oraz całej witryny do określonych wytycznych tak, aby generować większy ruch. Pozycjonowanie e-commerce to właściwie ten sam proces, ale dostosowany do sklepu internetowego. SEO to ważny element działań marketingowych Twojej firmy. Dobra strategia pozycjonująca pozwoli Ci zająć wysokie miejsce w rankingu SERP. Dzięki temu użytkownicy będą w stanie szybko znaleźć Twoją witrynę.

Jeśli chcesz poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, musisz zadbać o kilka kluczowych elementów na stronie.

Sprawdź: Jak szybko Twoja strona internetowa osiągnie sukces dzięki SEO?

Jak poprawnie zoptymalizować swoją działalność e-commerce pod kątem SEO?

  1. Usuń wszystkie zduplikowane treści w witrynie
  2. Niestety zduplikowane treści są zmorą każdego właściciela strony WWW, dlatego tak ważne jest rozwiązywanie na bieżąco tych problemów, aby nie spaść w rankingu. Informacje na poszczególnych podstronach nie powinny się powielać. Aby zbadać treści w swojej witrynie, możesz użyć oprogramowania do sprawdzania plagiatu, które podpowie Ci, na co warto zwrócić uwagę.

    To właśnie w sklepach internetowych najczęściej pojawiają się zduplikowane treści. Dzieje się tak, ponieważ używają one dokładnie tych samych nazw produktów i opisów, które zapewnia producent i które umieszcza na swojej stronie konkurencja. Aby przeciwdziałać takiemu powielaniu treści, należy wprowadzić pewne urozmaicenie w opisach produktów. Czasami wystarczy po prostu sparafrazować niektóre z nich. Sprawdź dokładnie, czy dane informacje nie zawierają zduplikowanych treści, zanim prześlesz je do swojej witryny.

  3. Określ swoją grupę docelową
  4. Twoja grupa docelowa to osoby, do których kierujesz swój produkt lub usługę. Powinieneś dobrze ją poznać i scharakteryzować. W tym celu warto określić podstawowe dane, takie jak wiek czy płeć. Ogromne znaczenie mają również dochody oraz lokalizacja użytkowników. Dzięki temu będziesz wiedział, do kogo kierować swoje reklamy i poprawisz ich trafność, co pozwoli Ci osiągnąć sukces.

  5. Stosuj określone słowa kluczowe
  6. Musisz pamiętać, że słowa kluczowe są istotną częścią działań SEO. Odpowiednio dobrane frazy sprawiają, że Twoja strona WWW zyskuje wyższą pozycję w wynikach SERP. Obecnie istnieją 2 główne typy słów kluczowych, których możesz użyć: słowa kluczowe z długim ogonem i słowa kluczowe z krótkim ogonem.

    Słowa kluczowe z krótkim ogonem obejmują 1–3 słów, natomiast te z długim ogonem zawierają więcej niż 3 słowa. W branży e-commerce najlepiej sprawdza się drugi z przywołanych przez nas typów słów kluczowych. Przykładem może być tutaj fraza: „buty ze skóry na obcasie”. Jest to bardziej szczegółowe hasło niż zwykłe „buty”.

    Słowa kluczowe z długim ogonem generują konwersję, natomiast słowa kluczowe z krótkim ogonem pomagają zwiększyć ruch na stronie. Dlatego powinieneś uwzględnić w swojej firmie oba typy słów kluczowych, zwracając szczególną uwagę na te z długim ogonem.

    Musisz wiedzieć, czego szukają Twoi potencjalni odbiorcy. Skuteczna analiza słów kluczowych sprawi, że ludzie łatwiej znajdą Twoją witrynę e-commerce. Możesz do tego zadania użyć narzędzi do badania słów kluczowych, które są dostępne online.

  7. Dołącz tekst alternatywny do obrazów
  8. Dodanie obrazów o wysokiej jakości do witryny e-commerce sprawia, że strona wygląda ładniej i przyciąga zainteresowanie odbiorców. Trudno wyobrazić sobie sklep internetowy bez zdjęć każdego produktu. Jednak funkcja obrazów na stronie wykracza poza przywołane przez nas przykłady, ponieważ są one również ważnym elementem strategii SEO. Wyszukiwarki nie mogą odczytać obrazu w istniejącym typie pliku, dlatego musisz dołączyć do niego tekst alternatywny. Dzięki temu roboty Google będą mogły zidentyfikować, co przedstawia dana grafika.

    Tekst alternatywny to krótki fragment tekstu używany do opisania zawartości obrazu. Jedną z najskuteczniejszych strategii SEO dla e-commerce jest umieszczanie w nim słów kluczowych. Z pewnością wpłynie to na wysoką pozycję rankingową Twojej witryny.

  9. Sprawdź szybkość ładowania witryny
  10. Jeśli wczytywanie strony internetowej trwa zbyt długo, użytkownicy mogą zrezygnować z czekania i przejść do konkurencji. W ten sposób stracisz potencjalnego klienta. Dlatego powinieneś sprawdzić, czas ładowania Twojej strony i zadbać o poprawę jej prędkość. Zobaczysz, że tylko na tym zyskasz!

  11. Treści na blogu muszą być trafne, wartościowe i mieć odpowiednią długość
  12. Wykorzystaj potencjał swojego bloga firmowego i generuj treści związane z oferowanymi przez Ciebie produktami. W przygotowywanych treściach możesz używać słów kluczowych, które pasują do tego, co sprzedajesz.

    Pamiętaj również, aby dać użytkownikom możliwość poznania Twojej firmy bez konieczności opuszczania witryny. Zwiększa to czas, jaki spędzą oni na Twojej stronie, co z kolei pomoże poprawić jej pozycję w rankingu SERP.

    Źródło: XPS/unsplash.com

    Wartościowe treści są bardzo ważnym elementem generującym ruch na stronie. Upewnij się, że Twoje artykuły mają co najmniej 500 słów. Krótsze treści oznaczają, że czytelnicy nie będą spędzać dużo czasu na stronie, a to może negatywnie wpłynąć na Twoją pozycję rankingową. Okazuje się, że im dłuższy tekst na blogu, tym wyżej w wynikach wyszukiwania znajduje się witryna.

Podsumowanie

Branża e-commerce stale się rozwija i ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami w świecie SEO. To właśnie dzięki powyższym wskazówkom możesz osiągnąć sukces, dlatego zacznij działać już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Uniform Resource Locator – czym jest adres URL i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Uniform Resource Locator – czym jest adres URL i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Adres URL - czym jest i jakie ma znaczenie? W jaki sposób stworzyć przyjazny użytkownikowy adres? Dowiedz się, na co zwracać uwagę, tworząc podstawy swojej strony.
    Jak prawidłowo dobierać frazy dla klienta?

    Jak prawidłowo dobierać frazy dla klienta?

    Dobór odpowiednich słów kluczowych to bardzo ważny proces podczas pozycjonowania. Przeczytaj, jak odpowiednio je dobierać dla klientów.
    Optymalizacja stron internetowych małych firm

    Optymalizacja stron internetowych małych firm

    Na co powinny zwrócić uwagę małe firmy? Jakie strategie SEO przyniosą najlepsze efekty? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w naszym artykule.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.