Wszystko, co powinieneś wiedzieć o optymalizacji budżetu indeksowania

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o optymalizacji budżetu indeksowania

Pixabay / pexels.com

Skuteczna strategia SEO składa się z wielu ważnych elementów. Sprzedawcy muszą wziąć pod uwagę strukturę swojej witryny, jakość treści, metatagi, bazy linków zwrotnych i dziesiątki innych kwestii niezbędnych do uzyskania wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Istnieje jednak jeden często pomijany składnik, którego brak może niekorzystnie wpłynąć na funkcjonowanie witryny.

Roboty wyszukiwania mogą nigdy nie zobaczyć Twoich najcenniejszych treści, jeśli ich budżet indeksowania nie jest zoptymalizowany, przez co stracisz swoją szansę na sukces marki.

Należy jednak zaznaczyć, że indeksowanie nie jest czynnikiem rankingowym, ale jest związane z wydajnością wyszukiwania witryny. Wpływa to na jego znaczenie w procesie optymalizacji, dlatego przyjrzyjmy się temu tematowi bliżej.

Czym jest budżet indeksowania?

Budżet indeksowania jest zasadniczo częstotliwością, z jaką wyszukiwarka analizuje konkretne strony witryny. Wskaźnik ten jest bardzo ważny, aby nie przepełniać serwera witryny i regularnie go indeksować.

Można więc stwierdzić, że budżet indeksowania to po prostu liczba żądań Googlebota wysyłanych do witryny w określonym czasie. Biorąc pod uwagę, że przepełnianie serwerów strony nie jest korzystnym zjawiskiem, Google generuje listę adresów URL i porządkuje je według ich ważności.

Boty zaczynają więc indeksować strony, zaczynając od najważniejszych adresów URL. Najlepszym scenariuszem byłoby, gdyby Googleboty przebrnęły przez całą listę. Niestety, w przypadku większych witryn często nie jest to możliwe. Co więc możesz zrobić, aby korzystnie wpłynąć na wynik indeksacji?

Optymalizacja budżetu indeksowania

Istnieje wiele taktyk, które sprzedawcy internetowi mogą zastosować, aby zoptymalizować budżet indeksowania swojej witryny. Poniżej wymieniono kilka z nich – dzięki nim korzystnie wpłyniesz na swoje wyniki.

Wykorzystaj pliki robots.txt

Jest to pierwszy i niezbędny krok, który powinien rozpoczynać Twoją strategię optymalizacji budżetu indeksowania. Dodanie robotów.txt do witryny umożliwia zezwolenie lub zablokowanie indeksowania danej strony, zapewniając w ten sposób optymalne wykorzystanie budżetu. Warto w tym celu skorzystać ze specjalistycznych narzędzi, które nie tylko ułatwią ten proces, ale też uczynią go dokładniejszym i skuteczniejszym.

Zlikwiduj łańcuchy przekierowań

Łańcuchy przekierowań mogą bardzo łatwo wymknąć się spod kontroli. Niemal każda większa witryna zawiera przekierowania 301 lub 302, choć celem powinno być ich ograniczenie. Jeśli bowiem dojdzie do połączenia serii przekierowań, poważnie zaszkodzi to budżetowi indeksowania, gdyż bot będzie musiał przejść przez każde z nich i finalnie może nie dotrzeć do najistotniejszej treści.

Aby wyeliminować niepotrzebne łańcuchy przekierowań, po prostu usuń wszystkie strony między miejscami docelowymi. Pamiętaj, że kilka przekierowań nie zaszkodzi zbytnio budżetowi indeksowania Twojej witryny, niemniej jednak, warto ich unikać.

Sortuj błędy witryny

Strony 404 i 410 mogą mieć bardzo negatywny wpływ na budżet indeksowania witryny. Ponadto tego typu problemy szkodzą wrażeniu użytkownika, który być może już nigdy nie będzie chciał powrócić do Twojej witryny. Zadbaj więc o naprawienie wszelkich błędów i niedociągnięć za pomocą określonych narzędzi lub zrób to ręcznie, ale pamiętaj, że zajmie to znacznie więcej czasu.

Źródło: Vlada Karpovich / pexels.com

Pozbądź się zduplikowanych treści

Posiadanie zduplikowanych treści jest poważnym problemem dla wszystkich sprzedawców e-commerce. Naprawienie tego błędu powinno być głównym celem podczas optymalizacji budżetów indeksowania. Istnieje na to wiele sposobów, na przykład użycie przekierowań 301, zastosowanie tagu kanonicznego, dodanie tagów noindex lub po prostu usunięcie powielonych treści, które naprawi również wiele innych problemów. Pamiętaj jednak, że zawartość niskiej jakości, która nie jest interesująca zarówno z punktu widzenia wyszukiwarek, jak i użytkowników także wymaga Twojej uwagi. Bezwartościowe strony powinny zostać całkowicie usunięte, gdyż nie tylko nie przynoszą żadnych korzyści, ale też niepotrzebnie pochłaniają budżet indeksowania witryny.

Zadbaj o czas ładowania witryny

Poprawa szybkości ładowania witryny e-commerce korzystnie wpływa na wyniki SEO i przekłada się na budżet indeksowania. Gdy strony otwierają się długo, boty indeksujące mają mniej czasu na ich analizowanie. Co więcej, podobnie jak błędy 404, powolny czas ładowania również odstrasza użytkowników, powodując w ten sposób znacznie mniejsze współczynniki konwersji. Wykorzystaj więc narzędzia typu Google PageSpeed Insights i zoptymalizuj czas ładowania strony, dzięki czemu nie tylko poprawisz swój wizerunek, ale też korzystnie wpłyniesz na budżet indeksowania.

Zaktualizuj mapy witryn

Mapy witryn stały się w ostatnim czasie bardzo ważnym elementem, który realnie wpływa na pozycjonowanie stron internetowych i ich wartość w oczach wyszukiwarek. Pomagają one bowiem robotom indeksującym lepiej zrozumieć zawartość witryn i strategię linkowania wewnętrznego. Dlatego też po wdrożeniu wyżej wymienionych metod optymalizacji budżetu indeksowania, musisz przejść do aktualizacji mapy strony internetowej. Jest to bowiem niezwykle ważnym zadaniem niezbędnym do wykonania przez każdą witrynę e-commerce, która posiada wiele różnych stron. Jeśli budżet indeksowania nie jest odpowiednio zoptymalizowany, ważne strony, które generują większość przychodów i budują wizerunek marki, mogą zostać pominięte.

Podsumowanie

Wiesz już, jak ważna jest dbałość o budżet indeksowania i jego regularna optymalizacja. Zastosuj się więc do wyżej wymienionych wskazówek, aby mieć pewność, że Twoje najważniejsze treści nie zostaną pominięte przez boty Google. Proces ten z pewnością będzie wymagał wiele czasu i niemałego zaangażowania, ale osiągnięte wyniki z pewnością wynagrodzą wszystkie te trudny. Zacznij więc optymalizować budżet indeksowania już dziś i stań się topową marką w swojej branży! Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak bezpiecznie pozycjonować strony?

    Jak bezpiecznie pozycjonować strony?

    Etyczne i zgodne z zaleceniami Google działania prowadzące do polepszenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania określa się mianem White Hat SEO. Dowiedz się, na czym polegają!
    Techniczna optymalizacja witryny – na co zwrócić uwagę?

    Techniczna optymalizacja witryny – na co zwrócić uwagę?

    Chcesz poprawić wrażenia użytkownika? Zależy Ci na osiągnięciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce? Techniczne SEO to coś dla Ciebie! Czytaj dalej.
    Jak pozycje w wynikach wyszukiwania wpływają na ilość kliknięć?

    Jak pozycje w wynikach wyszukiwania wpływają na ilość kliknięć?

    Wszyscy wiedzą, że wysoka pozycja strony jest ważna, jednak dziś piszemy o tym, co DOKŁADNIE może zrobić dla Twojego biznesu, na jakie czynniki wpływa i w jaki sposób możesz ją osiągnąć.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.