DARMOWY AUDYT SEO

Wybór agencji SEO – na co zwrócić uwagę?

Wybór agencji SEO – na co zwrócić uwagę?

Trang Doan/pexels.com

We współczesnych czasach SEO stanowi priorytet ponad połowy internetowych marketerów. Dlaczego? Ponieważ optymalizacja pod kątem wyszukiwarek pomaga marce dotrzeć do szerszego grona odbiorców i pozyskać nowych klientów. Sposób ten jest o wiele bardziej skuteczny, a zarazem opłacalny. Jest to szczególnie ważne dla firm, które coraz częściej sięgają po pomoc agencji SEO. Niezależnie od tego, czy posiadasz w swojej ofercie produkty czy usługi, jesteś doświadczoną marką czy też początkującą firmą – skorzystanie z wysokiej jakości pomocy wykwalifikowanego zespołu może przynieść Ci wiele korzyści, dzięki którym znajdziesz się na szczycie wyników wyszukiwań.

Pytanie brzmi: Jak wybrać dobrą agencję SEO i jak monitorować skuteczność jej usług?

7 elementów, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze firmy SEO

Kluczem do sukcesu jest niewątpliwie znalezienie odpowiedniej agencji SEO, który zapewni Ci jakościowe usługi w zakresie optymalizacji. Proste z punktu widzenia specjalistów praktyki optymalizacyjne, takie jak zastosowanie aktualnych słów kluczowych czy też backlinków, mogą zauważalnie zwiększyć liczbę odwiedzających Twoje strony.

Z badań wynika, że ponad połowa wszystkich wyszukiwań nie jest dłuższa niż 4 słowa. Pozwala to zrozumieć, że warto skupić się właśnie na tym aspekcie, aby pokonać rywali w walce o najwyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Poniżej wymieniono szereg kwestii, na które powinieneś zwrócić uwagę podczas zatrudniania agencji SEO

Lista poprzednich klientów

Najlepsze firmy SEO bardzo chętnie chwalą się efektami swoich działań dla poszczególnych klientów.

Warto jest zatem poprosić agencję o listę byłych usługobiorców i postarać się uzyskać od nich konkretne informacje na temat współpracy z interesującym Cię zespołem SEO. Dzięki temu możesz dowiedzieć się, czy eksperci wpłynęli na zwiększony ruch organiczny klienta i w jakim czasie to nastąpiło. Powinieneś się również zainteresować sposobem, w jaki agencja im pomogła i jak przebiegała ich współpraca. Im więcej wiesz, tym lepiej dla Ciebie.

Zapewnienie pierwszego miejsca w SERP

Znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to ogromny sukces. Plasowanie się jednak na pierwszym miejscu to coś, co każda marka chciałaby osiągnąć! Nie jest to jednak takie proste, dlatego jeśli agencja SEO gwarantuje, że może pomóc Ci to zdobyć, powinieneś zrezygnować z jej usług.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego?

Spełnienie tej obietnicy jest niemal niemożliwe! Poprawienie pozycjonowania strony jest jak najbardziej osiągalne, ale żaden, nawet najbardziej doświadczony specjalista, nie jest w stanie Ci zagwarantować, że będziesz numerem 1.

Na ranking wyszukiwarek wpływają liczne czynniki. Google śledzi około 200 elementów podczas dostosowywania pozycji Twojej strony. Niemożliwym jest, by mieć znaczny wpływ na wszystkie z nich.

Agencja SEO jest w stanie pomóc Ci w polepszeniu pozycjonowania Twojej witryny, ale żadna firma tego typu nie może Ci zapewnić miejsca na samym szczycie listy wyszukiwać. Taka obietnica może wprowadzić w błąd wielu klientów i niezmiernie ich rozczarować.

Doświadczenie w lokalnych wyszukiwaniach

Lokalne działania SEO są szczególnie istotne dla firm takich jak siłownie, bary, restauracje czy kręgielnie

Optymalizacja treści w określonym obszarze może realnie wpłynąć na zwiększenie ruchu w Twojej witrynie i pozyskanie nowych klientów. Jeśli zatem zależy Ci na przyciągnięciu odbiorców ze swojego najbliższego otoczenia, koniecznie zapytaj swoją agencję SEO, czy oferuje lokalne usługi.

Najważniejsze wyniki i analizy

Agencje SEO wykorzystują wiele narzędzi do monitorowanie skuteczności swoich działań. Ułatwiają one dokładne określenie tego, jak zmienił się ruch w Twojej witrynie w ostatnim czasie

Instrumentem często używanym przez specjalistów optymalizujących Twoje treści jest Google Analytics, który służy do wyróżniania ważnych informacji o odbiorcach, zawartych na Twoich stronach. Są to między innymi czas spędzony w witrynie, najpopularniejsze słowa kluczowe czy współczynnik konwersji.

Warto mieć dostęp do takich notyfikacji. Upewnij się więc, że Twoja agencja SEO jest w stanie Ci je udostępnić. Dzięki temu będziesz w stanie dostrzec skuteczność technik, jakie stosuje Twój zespół i ile czasu wymaga ich wdrożenie.

Modyfikacje kodu witryny

Specjaliści SEO dokonują również drobnych zmian kodu w Twojej witrynie. Nawet najmniejsze modyfikacje mogą zwiększyć ruch organiczny. Z uwagi na to, że jest to Twoja strona internetowa, powinieneś być zaangażowany w ten proces i znać jego szczegóły.

Zapytaj więc ekspertów, czy mogą podać Ci sposoby modyfikacji Twojej witryny, abyś był bardziej świadomy tego, jak przebiega proces SEO. Teraz najważniejsze – koniecznie dowiedz się, czy po wygaśnięciu umowy z agencją, odwróci ona zmiany kodu witryny, czy ulepszenia pozostaną wciąż aktywne.

Kontakt z klientem

Komunikacja to najważniejszy element w każdym biznesowym planie. Musisz natomiast pamiętać, że agencja SEO prowadzi wiele projektów i często jej zespół może po prostu nie mieć czasu na długie rozmowy. Nie oznacza to jednak, że nie powinien się z Tobą komunikować.

Przed podjęciem współpracy, ustal z agencją jak często będą w stanie dostarczać Ci informacje o postępach w działaniach i odpowiadać na Twoje pytania dotyczące dalszych działań. Dokładnie omówcie też metody komunikacji – e-mail, spotkania, telefon czy Facebook.

Im więcej będziesz wiedział o działaniach optymalizacyjnych prowadzonych przez Twoją agencję SEO, tym spokojniejszy będziesz o ich efekty. Jasno określ swoje potrzeby i oczekiwania oraz przedstaw je specjalistom, aby uniknąć późniejszych nieporozumień. Ułatwisz w ten sposób pracę nie tylko sobie, ale też im.

Płatności

Tak, jak każda firma ma inny system płatności, tak też agencja SEO wyróżnia się tym spośród innych. Część z nich wymaga płatności co miesiąc, inni wolą otrzymać należność na koniec współpracy. Czasami występuje stawka godzinowa, czasami rozliczeniu podlega wynik pracy. Musisz dokładnie wiedzieć, ile kosztować będą usługi SEO.

Musisz być świadom, że większość projektów SEO może kosztować średnio kilkanaście tysięcy. Podczas wyceny pod uwagę brane są cele, jakie chcesz osiągnąć, ale również rozmiar działań, które agencja będzie musiała podjąć w związku z Twoimi oczekiwaniami.

Ustal więc szczegółowe warunki płatności, aby dokładnie wiedzieć, jaki budżet przeznaczyć na usługi specjalistów SEO.

Sprawdź: Kiedy Twoja firma powinna zainwestować w agencję SEO?

Sprawdź, co agencja SEO może Ci zaoferować!

Z pewnością już wiesz, że im szybciej podejmiesz współpracę z agencją SEO, tym prędzej zauważysz wzrost liczby odbiorców i będziesz mógł cieszyć się lepszą pozycją na liście wyników wyszukiwania.

Zgłoś się do nas, a otrzymasz szczegółowe informacje na temat najnowszych wykorzystywanych przez nas technik oraz dowiesz się jak mogą one pomóc rozwijać się Twojej marce! Szczegółowe informacje o naszej działalności znajdziesz na naszej stronie internetowej.

Źródło: Pavel Danilyuk/pexels.com

Kiedy już zdecydujesz się na współpracę, koniecznie się z nami skontaktuj. Będziemy mogli wspólnie zacząć działać w kierunku Twojego sukcesu. Wiesz już na co zwrócić uwagę, a my z chęcią odpowiemy na Twoje pytania. Twój ruch!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstawy optymalizacji SEO. Słowa kluczowe: rodzaje, badanie, wskazówki wykorzystania
    Podstawy optymalizacji SEO. Słowa kluczowe: rodzaje, badanie, wskazówki wykorzystania
    Potęga słów kluczowych w procesie pozycjonowania. Jak wybierać hasła i frazy opisujące zawartość danej strony? Poznaj wskazówki, jak zoptymalizować pracę.
    Jak zwiększyć czytelność swojej strony internetowej w WordPressie?
    Jak zwiększyć czytelność swojej strony internetowej w WordPressie?
    Czytelność treści jest obecnie bardzo ważnym czynnikiem rankingowym Google. Dowiedz się, w jaki sposób ją zwiększyć, aby osiągnąć sukces.
    Pozycjonowanie salonu kosmetycznego
    Pozycjonowanie salonu kosmetycznego
    Pozycjonowanie salonu kosmetycznego to niełatwe zadanie. Warto więc wiedzieć, na czym polega ten proces i jakie techniki należy wówczas wykorzystać.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę