Wykluczające słowa kluczowe. Co musisz wiedzieć?

Wykluczające słowa kluczowe. Co musisz wiedzieć?

Kampus Production/pexels.com

Zarządzając kampaniami reklamowymi w wyszukiwarce czy w ramach Google AdWords, warto mieć na uwadze zasięg dotarcia do potencjalnego grona klientów. Wyświetlanie się pożądanej grupie adresatów jest kluczowe z perspektywy biznesowej, ponieważ pozwala na rozsądne manewrowanie budżetem. Jeżeli zatem nie będziesz trafiać do swojego targetu, wówczas stracisz nie tylko czas, lecz także i zainwestowane w tym celu pieniądze.

Tu pojawiają się wykluczające słowa kluczowe (określane również jako dopasowanie wykluczające), które pomogą Ci właściwie targetować reklamy, bez jakichkolwiek strat. O tym, czym są i jakie płyną z nich korzyści, dowiesz się z naszego artykułu.

Antidotum na niewłaściwe targetowanie

Wykluczające słowa kluczowe włączane są do zasobów kampanii Google Ads w celu wyeliminowania wskazanych zwrotów, na które kampania nie będzie widoczna z poziomu internauty. Najlepiej przedstawić to na przykładzie. Wyobraź sobie, że sprzedajesz kolejki i tory dla dzieci. W tym przypadku nie będziesz chciał wyświetlać się na frazę “kolejki NFZ” czy “kolejki górskie”. Włączając do systemu wyrażenia, trzeba pamiętać o dodaniu ich bliskoznacznych odpowiedników wraz z odmianami we właściwym przypadku. Wykluczające słowa kluczowe to zatem te, które nie są pożądane z poziomu prowadzonych kampanii.

Sprawdź: Jak reklamować się na Twitterze?

Jakich korzyści możesz spodziewać się po wykluczających słowach kluczowych?

Jednym z argumentów przemawiającym za skorzystaniem z potencjału wykluczających słów kluczowych jest wygenerowanie ścisłego dopasowania komunikatu reklamowego względem preferencji odbiorcy. To przyczynia się do zwiększenia wskaźnika klikalności, CTR (tj. Click Through Rate) oraz ma wkład w uzyskanie oczekiwanego ruchu na stronie WWW. Dopasowanie wykluczające zmniejsza ryzyko strat finansowych oraz pozytywnie oddziałuje na realizację kampanii.

Źródło: Roxanne Minnish/pexels.com

Zapamiętaj! Wykluczające słowa nie działają schematycznie w każdej z sieci Google. Z tego względu warto zapoznać się z kampaniami Google AdWords, korzystającymi z dopasowań ścisłych, do wyrażeń oraz przybliżonych.

Kampanie reklamowe a dopasowanie słów wykluczających

Jak wygląda sytuacja z dopasowaniami wykluczającymi zależnymi od rodzaju kampanii reklamowych? Koniecznie zapoznaj się z różnicami pojawiającymi się w ich obrębie.

  • Ręczne dodawanie wykluczających słów kluczowych ma miejsce w toku realizowanych kampanii w sieci wyszukiwania. Wówczas każdorazowo wdrożona, niepoprawna fraza wraz z jej wadliwymi elementami powinna być załączona poprzez samoistne wpisanie jej do systemu Google Ads.
  • Wykluczenia, które nie obejmują docelowego słowa kluczowego, a odnoszą się do poruszanej tematyki witryny, odbywają się przy okazji zarządzanej kampanii w sieci reklamowej. To wszelkiego rodzaju wskazówki informujące o tym, gdzie przekazy reklamowe nie powinny być eksponowane.

Nie jedno, a kilka dopasowań wykluczających

W ścisłej relacji z założonymi celami oraz w odniesieniu do rodzaju realizowanej kampanii promocyjnej można sięgnąć po różne typologie dopasowań wykluczających fraz kluczowych:

  • wykluczające słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym – umożliwiają osiągnięcie najlepszej dokładności wykluczenia. Zapewniają, że użytkownicy nie zobaczą reklamy na wskazaną frazę;
  • wykluczające słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym – gwarantują uniknięcie ekspozycji komunikatów reklamowych, którym towarzyszy zapytanie z określoną frazą kluczową. W kontekście wspomnianych wykluczeń warto zastanowić się, czy wybór wskazanego zbioru nie spowoduje negatywnych rezultatów;
  • wykluczające słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia – ta forma dopasowania pozwala na wyzbycie się ekspozycji reklamy na frazy, które mieszczą w sobie konkretne słowa kluczowe bądź są z nimi zbieżne.
Sprawdź: Ciemna strona recenzji Facebooka

Dobór wykluczających słów kluczowych nie jest łatwy

Jeżeli myślisz, że dobór wykluczających słów kluczowych jest działaniem jednorazowym, to musimy Cię zmartwić. Na każdym etapie kampanii warto pamiętać o implementacji określonego zbioru słów, które chcemy wykluczyć z procesu reklamowego.

Zanim jednak podejmiesz się selekcji wykluczających fraz, powinieneś w pierwszej kolejności przeprowadzić skrupulatną analizę biznesową. Przemyśl to, czego dokładnie oczekują Twoi odbiorcy odwiedzający zarządzaną witrynę, a także, jakie zapytania są najczęściej kierowane przez internautę.

W celu doboru właściwych wykluczających słów kluczowych sięgnij po jedno z dostępnych narzędzi (np. Ubersuggest). Pozwoli Ci uporać się z frazami oraz zidentyfikować te, które są wykorzystywane przez konkurencyjne marki. Google Ads oferuje wgląd w statystyki, za pośrednictwem których pomyślnie zaaplikujesz wykluczające słowa kluczowe.

Zwalczając niepożądane kliknięcia, koniecznym jest obranie taktyki z użyciem wykluczających słów kluczowych, zwłaszcza jeżeli boisz się niechlubnego zjawiska, określanego mianem “przepalenia budżetowego”.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zapraszamy do kontaktu z naszą agencją SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Protokół HTTP i protokół HTTPS – czym się różnią?

    Protokół HTTP i protokół HTTPS – czym się różnią?

    Chcesz wiedzieć, czym są HTTP i HTTPS? Te dwa sieciowe protokoły są nieodłącznym elementem przeglądania internetu – dowiedz się o ich najważniejszych cechach, różnicach i podobieństwach.
    Jak i po co monitorować działania konkurencji?

    Jak i po co monitorować działania konkurencji?

    Jednym z elementów strategii pozycjonowania strony powinno być monitorowanie aktywności konkurencji w sieci. Pozwala ono zarówno uczyć się na błędach firm z branży, jaki i identyfikować działania, które przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu.
    Podstawy SEO, które powinien znać każdy twórca treści internetowych

    Podstawy SEO, które powinien znać każdy twórca treści internetowych

    Jeśli chcesz poznać techniki, które wchodzą w skład SEO, dobrze trafiłeś! W naszym artykule dowiesz się, jakie metody zapewnią Ci najlepsze efekty. Czytaj dalej!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę