Błędne jest stwierdzenie, że marketing e-mailowy i marketing w mediach społecznościowych to zupełnie inne aspekty, które wymagają oddzielnych strategii marketingowych. Oba są jednak bardzo różne, gdyż mają odmienne cele, metody i podejścia. W procesie marketingu oba te podejścia służą innym celom. Zadaniem marketingu e-mailingowego jest zwiększanie ruchu w witrynie i generowanie konwersji. Z kolei media społecznościowe bardziej wpływają na zaangażowanie odbiorców.
Strategie te działają na różnych obszarach, więc trudno jest je porównywać. Obliczenie ROI mediów społecznościowych może być niełatwe, zwłaszcza gdy ostatnie zmiany algorytmu ograniczyły zasięg organiczny postów do zaledwie 6% odbiorców. Mimo to marketing w mediach społecznościowych może przynieść Ci wiele korzyści.
Musisz więc zdać sobie sprawę, że chociaż oba są bardzo różne, świetnie ze sobą współpracują. Marketing e-mailowy i marketing w mediach społecznościowych mają jeden główny cel – wypromować Twoje treści i sprawić, że zyskasz grono nowych odbiorców.
Oto powody, dla których warto stosować te dwa sposoby jednocześnie:
Zwiększasz zasięgi
Jednoczesne korzystanie z poczty e-mail i mediów społecznościowych to bardzo skuteczny sposób, dzięki któremu możesz zwiększyć zasięg na obu tych obszarach. Nie warto przecież ograniczać się do wykorzystania tylko jednej sieci. Im więcej udostępnień swoich treści osiągniesz, tym większą szansę masz na zwiększenie konwersji i uzyskanie pożądanego ruchu w witrynie.
Marketing e-mailowy jest niezwykle skutecznym narzędziem reklamowym. Dzięki niemu jesteś w stanie wygenerować więcej konwersji niż przy użyciu jakiegokolwiek innego środka.
Ponieważ marketing e-mailowy ma tak dużą moc, musisz mieć pewność, że robisz wszystko, aby maksymalnie go wykorzystać. Twoim zadaniem jest zainteresowanie odbiorców i zwrócenie ich uwagi. Im więcej osób zobaczy Twoje oferty, tym bardziej prawdopodobne jest, że zdobędziesz nowych klientów i zwiększysz swoją sprzedaż.
Utrzymanie kontaktu z klientem podczas całej jego drogi zakupowej to bardzo trudne zadanie. Korzystając z poczty e-mail i mediów społecznościowych, jesteś w stanie uzyskać lepszą relację z potencjalnym klientem i masz większą szansę na przekształcenie go w faktycznego kupującego.
Jeśli jeszcze nie przesłałeś listy subskrybentów na profile swoich mediów społecznościowych, nie zwlekaj i podejmij kroki w celu dotarcia do nowych odbiorców. Badając zachowania tych osób na swoich kanałach, możesz dokładniej zrozumieć, kim są, czego chcą i potrzebują.
Jak dodać listę subskrybentów do kanałów społecznościowych? Oto prosty sposób:
Istnieje kilka sposobów na zdobycie obserwatorów na Twitterze. Pierwszym krokiem jest połączenie swojego profilu z kontem e-mail, a następnie wyszukiwanie konkretnych kontaktów. Warto skorzystać z tej metody, zwłaszcza jeśli lista subskrybentów nie jest zbyt duża.
Po wyeksportowaniu pliku CSV od dostawcy usług poczty e-mail wykonaj następujące czynności:
Jak przesłać listę odbiorców na profil w LinkedIn?
Pamiętaj też, że możesz dodać swoje listy e-mailowe do Facebooka, tworząc grupę podobnych odbiorców. Facebook dopasuje wówczas Twoją listę profili do szerszej grupy osób o podobnych danych, zainteresowaniach i zachowaniach. Dzięki temu znajdziesz nowych docelowych odbiorców przy wykorzystaniu istniejących już danych.
Aby więc utworzyć grupę podobnych odbiorców, musisz najpierw przesłać listę e-mailową do konkretnych grup. Im więcej osób znajduje się na tej liście, tym bardziej zbliżona będzie grupa podobnych odbiorców, gdyż system będzie miał możliwość operowania na większym zbiorze danych.
Co dalej?
Musisz się upewnić, że Twoje konta w mediach społecznościowych są umieszczone w e-mailach. Zadbaj o to, aby Twoi odbiorcy mogli w łatwy i szybki sposób przenieść się na profile społecznościowe, bliżej Cię poznać i dowiedzieć się więcej o Twojej działalności.
Jak to zrobić? Po pierwsze, umieść ikony społecznościowe w wiadomości e-mail. W ten sposób subskrybenci będą mogli łatwo znaleźć Twoje profile bez konieczności ich wyszukiwania. Warto również dołączyć przyciski udostępniania w mediach społecznościowych. Dzięki temu adresaci wiadomości będą mogli łatwo udostępniać treści na swoich profilach, zwiększając przy tym zasięgi.
Kolejną wartą wdrożenia metodą na jednoczesne wykorzystanie marketingu e-mailowego i najpopularniejszych portali jest udostępnianie treści wiadomości w mediach społecznościowych. W ten sposób dotrzesz do nowych odbiorców, którzy mogą okazać się realnie zainteresowani subskrybowaniem Twojej działalności.
Wiesz już, jak skuteczne jest połączenie marketingu e-mailowego i działań promocyjnych w mediach społecznościowych. Zastosuj się więc do powyższych wskazówek, aby mieć pewność, że maksymalnie wykorzystujesz potencjał swojej strategii. Pamiętaj, nic nie osiągniesz, jeśli nie będziesz próbować. Przeprowadź więc własne analizy i zdecyduj, co w Twoim przypadku działa najlepiej.
Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.