DARMOWY AUDYT SEO

Wykorzystanie marketingu e-mailowego i mediów społecznościowych w e-handlu

Wykorzystanie marketingu e-mailowego i mediów społecznościowych w e-handlu

Pavel Danilyuk / pexels.com

Błędne jest stwierdzenie, że marketing e-mailowy i marketing w mediach społecznościowych to zupełnie inne aspekty, które wymagają oddzielnych strategii marketingowych. Oba są jednak bardzo różne, gdyż mają odmienne cele, metody i podejścia. W procesie marketingu oba te podejścia służą innym celom. Zadaniem marketingu e-mailingowego jest zwiększanie ruchu w witrynie i generowanie konwersji. Z kolei media społecznościowe bardziej wpływają na zaangażowanie odbiorców.

Strategie te działają na różnych obszarach, więc trudno jest je porównywać. Obliczenie ROI mediów społecznościowych może być niełatwe, zwłaszcza gdy ostatnie zmiany algorytmu ograniczyły zasięg organiczny postów do zaledwie 6% odbiorców. Mimo to marketing w mediach społecznościowych może przynieść Ci wiele korzyści.

Musisz więc zdać sobie sprawę, że chociaż oba są bardzo różne, świetnie ze sobą współpracują. Marketing e-mailowy i marketing w mediach społecznościowych mają jeden główny cel – wypromować Twoje treści i sprawić, że zyskasz grono nowych odbiorców.

Dlaczego warto połączyć te metody?

Oto powody, dla których warto stosować te dwa sposoby jednocześnie:

Zwiększasz zasięgi

Jednoczesne korzystanie z poczty e-mail i mediów społecznościowych to bardzo skuteczny sposób, dzięki któremu możesz zwiększyć zasięg na obu tych obszarach. Nie warto przecież ograniczać się do wykorzystania tylko jednej sieci. Im więcej udostępnień swoich treści osiągniesz, tym większą szansę masz na zwiększenie konwersji i uzyskanie pożądanego ruchu w witrynie.

Przyciągasz nowych odbiorców

Marketing e-mailowy jest niezwykle skutecznym narzędziem reklamowym. Dzięki niemu jesteś w stanie wygenerować więcej konwersji niż przy użyciu jakiegokolwiek innego środka.

Ponieważ marketing e-mailowy ma tak dużą moc, musisz mieć pewność, że robisz wszystko, aby maksymalnie go wykorzystać. Twoim zadaniem jest zainteresowanie odbiorców i zwrócenie ich uwagi. Im więcej osób zobaczy Twoje oferty, tym bardziej prawdopodobne jest, że zdobędziesz nowych klientów i zwiększysz swoją sprzedaż.

Zyskujesz kontakt z klientami

Utrzymanie kontaktu z klientem podczas całej jego drogi zakupowej to bardzo trudne zadanie. Korzystając z poczty e-mail i mediów społecznościowych, jesteś w stanie uzyskać lepszą relację z potencjalnym klientem i masz większą szansę na przekształcenie go w faktycznego kupującego.

Sprawdź: Atrybuty linków – sprawdź, co oznacza: UGC, SPONSORED i NOFOLLOW

Jak korzystać z poczty e-mail i mediów społecznościowych?

Udostępnij swoją listę subskrybentów w mediach społecznościowych

Jeśli jeszcze nie przesłałeś listy subskrybentów na profile swoich mediów społecznościowych, nie zwlekaj i podejmij kroki w celu dotarcia do nowych odbiorców. Badając zachowania tych osób na swoich kanałach, możesz dokładniej zrozumieć, kim są, czego chcą i potrzebują.

Jak dodać listę subskrybentów do kanałów społecznościowych? Oto prosty sposób:

Facebook

  • Kliknij “Ad Manager”
  • Przejdź do sekcji “Odbiorcy” > utwórz grupę odbiorców > grupy niestandardowych odbiorców > plik klienta
  • Prześlij plik CSV

Twitter

Istnieje kilka sposobów na zdobycie obserwatorów na Twitterze. Pierwszym krokiem jest połączenie swojego profilu z kontem e-mail, a następnie wyszukiwanie konkretnych kontaktów. Warto skorzystać z tej metody, zwłaszcza jeśli lista subskrybentów nie jest zbyt duża.

Po wyeksportowaniu pliku CSV od dostawcy usług poczty e-mail wykonaj następujące czynności:

  • przejdź do ads.twitter.com;
  • utwórz kampanię > wybierz grupę odbiorców > dodaj dostosowaną grupę odbiorców > Utwórz grupę odbiorców na liście
  • prześlij swoją listę.

LinkedIn

Jak przesłać listę odbiorców na profil w LinkedIn?

  • Kliknij “Połączenia”;
  • przejdź do “Dodaj kontakty osobiste” > więcej opcji;
  • kliknij “Prześlij plik”;
  • prześlij swój plik CSV.

Wykorzystaj listę do tworzenia grup podobnych odbiorców

Pamiętaj też, że możesz dodać swoje listy e-mailowe do Facebooka, tworząc grupę podobnych odbiorców. Facebook dopasuje wówczas Twoją listę profili do szerszej grupy osób o podobnych danych, zainteresowaniach i zachowaniach. Dzięki temu znajdziesz nowych docelowych odbiorców przy wykorzystaniu istniejących już danych.

Aby więc utworzyć grupę podobnych odbiorców, musisz najpierw przesłać listę e-mailową do konkretnych grup. Im więcej osób znajduje się na tej liście, tym bardziej zbliżona będzie grupa podobnych odbiorców, gdyż system będzie miał możliwość operowania na większym zbiorze danych.

Co dalej?

  • Kliknij “Ad Manager”;
  • Przejdź do sekcji “Odbiorcy” > Utwórz grupę odbiorców > grupa niestandardowych odbiorców > grupa podobnych odbiorców;
  • Kliknij “Źródło”;
  • Znajdź swoją oryginalną listę;
  • Utwórz grupę odbiorców.

Uwzględnij media społecznościowe w wiadomościach e-mail

Musisz się upewnić, że Twoje konta w mediach społecznościowych są umieszczone w e-mailach. Zadbaj o to, aby Twoi odbiorcy mogli w łatwy i szybki sposób przenieść się na profile społecznościowe, bliżej Cię poznać i dowiedzieć się więcej o Twojej działalności.

Jak to zrobić? Po pierwsze, umieść ikony społecznościowe w wiadomości e-mail. W ten sposób subskrybenci będą mogli łatwo znaleźć Twoje profile bez konieczności ich wyszukiwania. Warto również dołączyć przyciski udostępniania w mediach społecznościowych. Dzięki temu adresaci wiadomości będą mogli łatwo udostępniać treści na swoich profilach, zwiększając przy tym zasięgi.

Udostępnianie internetowych wersji wiadomości e-mail

Kolejną wartą wdrożenia metodą na jednoczesne wykorzystanie marketingu e-mailowego i najpopularniejszych portali jest udostępnianie treści wiadomości w mediach społecznościowych. W ten sposób dotrzesz do nowych odbiorców, którzy mogą okazać się realnie zainteresowani subskrybowaniem Twojej działalności.

Podsumowanie

Wiesz już, jak skuteczne jest połączenie marketingu e-mailowego i działań promocyjnych w mediach społecznościowych. Zastosuj się więc do powyższych wskazówek, aby mieć pewność, że maksymalnie wykorzystujesz potencjał swojej strategii. Pamiętaj, nic nie osiągniesz, jeśli nie będziesz próbować. Przeprowadź więc własne analizy i zdecyduj, co w Twoim przypadku działa najlepiej.

Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jakie typy kampanii reklamowych możemy wyróżnić w Google Ads?
    Jakie typy kampanii reklamowych możemy wyróżnić w Google Ads?
    Google Ads cieszy się dużym zainteresowaniem ze względu na jego szerokie możliwości. Sprawdź, jakie typy kampanii i rodzaje reklam oferuje ten system.
    Jaka strategia marketingu cyfrowego B2B będzie najlepsza dla Twojej firmy?
    Jaka strategia marketingu cyfrowego B2B będzie najlepsza dla Twojej firmy?
    Prowadzisz firmę B2B? Zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów? Sprawdź, jakie metody marketingowe mogą Ci w tym pomóc!
    Czy warto stosować cold mailing w swojej firmie?
    Czy warto stosować cold mailing w swojej firmie?
    Zastanawiasz się czym jest właściwie cold mailing? Może słyszałeś o nim, ale uważasz, że nie można odnieść z nim sukcesu w branży? Sprawdź!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę